Nieuwe software op V4?

  • 11 October 2011
  • 76 reacties
  • 4787 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Deze morgen stelde ik vast dat de display van de decoder volledig gedoofd was, zelfs geen icoontje dat aangeeft dat hij onder stroom staat. Toen ik de decoder uit standby haalde, zag ik dat zender 1 was geselecteerd; dus deze nacht is er een reboot geweest waarschijnlijk na een softwareupdate.

Alles leek goed te werken; maar toen ik de decoder terug in standby plaatste, was de display opnieuw volledig gedoofd.

- Zal de display, zelfs in standby, vanaf nu geen enkele aanduiding meer geven?

- Wat zou er juist gewijzigd zijn door de update?

76 reacties

Inderdaad Sinjoor dat zal wel kloppen wat je zegt en met de nPVR opnames kan je zoals je zegt zoiets omzeilen.
Reputatie 7
Badge +1
Ricy, ik denk dat die decoders maar 2 stream tegelijk aankunnen: een voor live te kijken en een voor op te nemen. In principe kan je ook nog wel een HD-opname in nPVR maken, maar die gebruikt uiteraard geen stream bij opname, enkel bij bekijken. Ik kan op mijn DVD-HDD-recorders ook maar van een kanaal (tuner of extern zoals van decoder) tegelijk opnemen. Maar dat is nog een andere technologie. En niets belet volgens mij om 2 opnames tegelijk te doen op een harde schijf. Op een computer doe je bijna niks anders. A la limite zouden ze er 2 harde schijven kunnen insteken, maar dat is niet écht nodig. Wat doen servers wel niet allemaal tegelijk ?

Bovendien, opnemen en tegelijk kijken in chaseplay of naar een ander opgenomen programma is toch ook geen probleem ? Multitasking noemen ze dat toch niet ?
Sinjoor, wat ik mij afvraag is gewoon hoe het komt dat je maar 1 stream tegeliijk kunt opnemen op één en dezelfde decoder (zijn harde schijf), er van uitgaande dat je bvb een 30/6 profiel hebt en maar één decoder.
Reputatie 7
Badge +1
Ricy: Eigenlijk wat zou de reden zijn dat je geen twee streams kunt opnemen op harddisk?
mvg,

Je bedoelt allicht HD opnemen op 2 decoders en kijken naar SD op één decoder. Waarom kan het niet tegelijk ? Omdat je altijd op die 2e decoder nog een live stream hebt openstaan denk ik. Dat wordt zelfs met een 30Mbps krap...18 + 8 = 26Mbps. Ik weet niet hoe dat gaat als je er één in standby zet.


Reputatie 5
Badge +3
In verband met de display van de V4, er is inderdaad midden oktober een update geweest, gevolg: in de stand-by is de display volledig gedoofd, plus bij een harde schijf weergave (PVR) verschijnt er een rood rond icoontje in de vorm van een schijfje. Betreft de software 31. In de toekomst bij nieuwe updates bel of mail voor alle info naar de T.D. Belgacom. Een hint naar BGC: de updates kan men toch simpel op de info kanalen vermelden met de nodige uitleg!


Ik bedoelde eigenlijk zelf al laat je profiel het toe bvb 30/6 (dus max. 2xHD+1SD) en je kijkt bvb naar een SD dan dan je geen 2 HD opslaan op harde schijf.
Eigenlijk wat zou de reden zijn dat je geen twee streams kunt opnemen op harddisk?
mvg,
Reputatie 2
Badge +1
Yup... je blijft met een maximum van 2HD streams zitten. Wat ergens ook logisch is door de beschikbare bandbreedte.
Inderdaad 2 HD streams op de hardisk opslaan gaat blijkbaar nog niet!
als ik uitgesteld aan het kijken ben kan ik wel de PVR raadplegen (ps: 30/6 profiel), op moment dat ik daar een opname selecteer krijg ik pas de melding 'u bent uitgesteld aan het kijken, als u door wil gaan, kan u niet meer verder kijken'

btw, als je HD aan het opnemen bent in PVR en tegelijk live aan het kijken bent in HD, werkt de pauzefunctie nog steeds niet....

mvg
Badge
Gisteren meteen al een vervelend probleem opgemerkt met de nieuwe software: als je op een HD-kanaal de PVR wil raadplegen (bvb. om te kijken of een opname later die avond wel gepland is), en je bent niet live aan het kijken (je hebt even op pauze gedrukt), dan verschijnt heel even het PVR menu, om meteen weer te verdwijnen. In de plaats krijg je dan de melding 'u bent uitgesteld aan het kijken, als u door wil gaan, kan u niet meer verder kijken'. Je kan dus de PVR niet raadplegen zo lang je niet live aan het kijken bent.

Het heeft wellicht te maken met het profiel van mijn VDSL2: ik heb maar 16,5 Mbit. Bovenstaand probleem doet zich enkel voor op HD kanalen, niet op SD.

Vroeger kreeg ik die melding ook, maar enkel op het moment dat ik een PVR opname wou afspelen terwijl ik uitgesteld aan het kijken was op een HD kanaal, ik kon probleemloos geplande opnames raadplegen, verwijderen, enz. Dat was logisch: als je bvb. een nPVR opname zou willen bekijken, dan heb je een HD stream nodig, maar als je nog op een HD zender staat die op de achtergrond zou blijven 'bufferen', dan zou je 2 HD streams nodig hebben, en dat kan niet met 16,5 mbit. Waarom ze het in deze versie onmogelijk gemaakt hebben om zelfs nog maar de planning te raadplegen tijdens het niet-live kijken op een HD kanaal, het is me een raadsel. Misschien stomweg een bug omdat ze in het labo amper testen met het 'kneusjes' profiel van 16,5 mbit? Hopelijk wordt dit opgelost in een volgende versie.


volgens mij is op dat vlak niets gewijzigd, enkel de eerste keer als je opstart met de nieuwe firmwaren kan je menu meteen raadplegen, daarna alles zoals voorheen. afgaande op wat hier gepost is, is het misschien wel zo dat de V4 sneller opstart dan de V3, maar zal dan wel altijd zo geweest zijn

mvg
ik had daar geen verschil van gemerkt Verrast
inderdaad na heropstart beeld na 2 minuten volledig menu na nog eens 4 minuten .

heb hier een V4

mvg Jerom
wat betreft raadplegen van menu van zodra er beeld was - volgens mij is dit énkel bij de eerste opstart waar. want ik heb meteen de decoder uitgetrokken na de eerste opstart met de nieuwe firmwaren, en toen moest ik terug wachten op de volledige opstart om menu raad te plegen, dus zoals het vroeger was

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Jullie hebben gelijk. Gisteren nog naar ca. 80% van Reyers Laat gekeken en dan gestopt. De opname hervat vandaag inderdaad op 44 minuten nà begin...wat een rare "bug". Die nPVR opnames van Reyers Laat plan ik altijd vanuit de TV-gids op afstand, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Uiteindelijk valt het allemaal nogal mee. Bij de meeste opnames stop je toch meestal verder dan na 12 minuten denk ik.

Dat wat Jerom postte

"Wat me direct opviel : ik kon het menu raadplegen vanaf het moment dat er beeld was." ga ik nu even uittesten, want dat is wel een hele verbetering !

Opstarten gaat iets sneller: klank na 2 minuten, beeld na 2,5 minuten. Maar nog geen menubediening na 5 minuten...na 10 minuten ook nog niks. Na 14 minuten wél. Dus daar is volgens mij niks veranderd, toch niet bij mijn V3.
ja ricy, dat was ik me dus ook aan het afvragen.... het nut zie ik er niet meteen van in, dus wellicht een bugje? maar we zullen het wellicht nooit te weten komen....

mvg
Inderdaad xenne, vanaf 12 min lukt het bij mij nog niet maar vanaf 13 minuten werkt de hervat functie wel bij nPVR opnames!
Wat zou hier nu de reden van zijn, een bewuste keuze (om een of andere onbekende reden) of een bugje ?
Ik kan hier bevestigen dat netwerkopnames hervatten werkt op de manier zoals xenne hierboven vermeld.

Mvg Jerom
beste

ik heb netwerkopnames waar hervatten werkt, maar soms gaat het ook niet...

nou uitvoerig testen kom ik tot de conclusie dat het moment dat de opname gestopt werd van belang is of hervatten wel of niet werkt

bijvoorbeeld voor een netwerkopname van 89 min krijg ik onderstaande resultaten:

als de netwerkopname in het begin gestopt is, bv na een minuut of 0 tot 16 - dan werkt hervattten niet
als de netweropname na een langere tijd (bv minuut > 17) gestopt werd, dan werkt hervatten wel

nogal warrig, maar het is niet anders....

mvg
die nieuwe modem firmware heeft hier uiteraard niks mee te maken. Of zal deze volgens een aantal mensen NPVR nu via FON werken ofzo? 😛 lol
Ik heb deze morgen voor alle zekerheid een factory reset van de decoder uitgevoerd en het resultaat blijft het zelfde de nPVR opnames die ik na de softw update gedaan heb daarvan werkt de hervat functie niet, (oude nPVR niet kunnen testen, had er geen).

Runtime code versie van mijn modem 60R109-60A022, maar ik denk niet dat dit er iets zal mee te zien hebben.

@xenne, nPVR hervatten werkt bij u, welke modem Runtime Code versie heb jij dan ?

@xenne & Patrick hebben jullie de nPVR gepland op afstand of via afstandsbediening zou dit mss nog een verschil kunnen uitmaken !!!
(ik hen nPVR opnames via afstandsbediening getest)

@Patrick https:///files/f64fcf2b7e/FAST3464_60R10C.img.secure.res" target="_file is dit de versie die FON ondersteunt ?
Reputatie 7
Badge +1
neen, nog de 60R10A-60A046.
Reputatie 7
Badge +3
Hebben jullie al de nieuwste versie in de modem?


60R10C-60A05E
ik heb hier nPVR opnames waar hervatten werkt, maar bij de meeste lijkt het niet te werken.... nogal bizar ('t zijn allemaal oude opnames btw)

bedankt voor de bevestiging verandering van de tv gids

ik heb misschien het gevoel dat het beeld iets beter is, maar dat kan ook inbeelding zijn....

laatste dagen had ik al geen problemen meer met nPVR opnames af te spelen, dit is zo gebleven. bij doorspoelen blijft het beeld in de meeste gevallen wel nog stil staan

dus al bij al merk ik weinig verandering

mvg
Hoe is dat nu mogelijk ik heb juist de test gedaan met een nieuwe opname van de laatste schow en bij lukt het niet !! 'k zal morgen nog eens een test doen.

Reageer