Nieuwe software op V4?

  • 11 October 2011
  • 76 reacties
  • 4787 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Deze morgen stelde ik vast dat de display van de decoder volledig gedoofd was, zelfs geen icoontje dat aangeeft dat hij onder stroom staat. Toen ik de decoder uit standby haalde, zag ik dat zender 1 was geselecteerd; dus deze nacht is er een reboot geweest waarschijnlijk na een softwareupdate.

Alles leek goed te werken; maar toen ik de decoder terug in standby plaatste, was de display opnieuw volledig gedoofd.

- Zal de display, zelfs in standby, vanaf nu geen enkele aanduiding meer geven?

- Wat zou er juist gewijzigd zijn door de update?

76 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan Xenne en Sinjoor


En Ricy goed te horen dat je de nieuwe versie ook al binnen kreeg, vermoed dat je nu wel volop aan het testen bent wat er veranderd is.

Laat het ons zeker weten.


mvg,

Patrick

Reputatie 7
Badge +1
Bij mij dus ook gelukt met mijn V3 na een factory reset. Met dank aan Patrick voor de tip, en aan Ricy voor de tip over het afbeelden van foto's. Het zal me benieuwen ! Spoelen schijnt inderdaad sneller te gaan, en het afspelen van een PVR-opname begint ook sneller. Voor rest nog even afwachten.


Reputatie 7
Badge +1
Eén bemerking kan ik alvast maken. Het afspelen begint sneller, zowel bij PVR- als bij nPVR-opnames. Maar bij nPVR-opnames onthoudt hij nu geen markeringen meer, dus de "hervatten"-functie werkt niet meer, ook niet bij stoppen met de stoptoets, want hij begint altijd terug van 0..Wat is jullie ervaring ?
hier nog altijd rel4.reno.myrioi--19, sinjoor71

hebben jullie iets speciaal gedaan voor de update binnen te halen? of zit ik in de foute regio?

bedankt voor de ervaringen te posten

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Beste Xenne " (p.e.f.r.deco.)" !!! mijn tip ik ga die nadien verwijderen

Goed te horen Sinjoor en je hebt mijn tip ontcijferd

Mvg,


Patrick
Het enigste dat je kan doen is factory reset maar dat wil nog niet zeggen dat je de software binnen krijgt, ik had dat ook al enkele dagen geprobeerd tot het vandaag lukte.

Mijn eerste indruk is toch precies dat alles een beetje vlotter gaat maar het is nog te vroeg om algemene conclusies te trekken.

Bij Afspelen van PVR komt een rood symbool te voorschijn dat een harde schijf voorstelt.
En zoals al eerder gemeld display in standby volledig gedoofd.
"Het enigste dat je kan doen is factory reset maar dat wil nog niet zeggen dat je de software binnen krijgt"

Uiteraard, dit hangt nog steeds af van regio.
Hier ook de nieuwe software binnen gekregen.

Wat me direct opviel : ik kon het menu raadplegen vanaf het moment dat er beeld was.

Mvg Jerom
ik heb hier ondertussen ook de rel5.reno.myrioi--31 binnen getrokken

( n e f r deco )

op mijn eerste indrukken is het nog wat wachten tot vanavond

mvg
@ Jerom: bij de eerste opstart ging dat inderdaad, ik heb daarom meteen de decoder uitgetrokken en toen moest ik terug wachten op de volledige opstart.

mvg
n e f r deco wat is da nu weer voor een taaltje, moet je daarvoor eerst naar de universiteit geweest zijn ?
Is dat een soort speciale factory reset of zoiets?
Inderdaad, wat is n e f r deco voor de gewone man 🙂 Zou die nieuwe software ook wel willen.
Dat zal wel "na een factory reset decoder" betekenen maar geheim is dit niet hoor
en als je die wilt doen dan kan je een kijken op mijn blogje : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Dank u voor de verklaring en de link ricy 😉 Als straks mijn vrouwke haar programmatjes voorbij zijn eens proberen.
de software zal ook wel automatisch gepusht worden hoor (ten gepaste tijde).... met een optionele factory reset ben je wel 30 à 45 minuten zoet

ik merk op het eerste zicht maar weinig verschil met deze firmware behalve dat de hervatten functie van een opname niet meer werkt (zowel bij PVR als nPVR opanems). ik heb de indruk dat tv gids er ook beetje anders uitziet maar zeker ben ik dat niet.... misschien dat iemand kan vergelijken



mvg
Reputatie 7
Badge +3
Xenne,


Inderdaad de TV gids ziet er anders uit , andere vormgeving.

Heb net getest en 2012 in NPVR opgenomen kan ik nu bekijken. Wat tijdens het weekend niet kon.

Maar inderdaad het hervatten van een opname die hebt bekeken vanwaar je ze hebt gestopt gaat niet meer.

Ik zal dit aanstaande Donderdag laten zien aan 2 experten van Belgacom die langskomen bij mij voor het probleem van VRT in HD hier in de straat.

Ik ga vanavond nog wat meer uitzoeken en zal het hier posten.


mvg,

Wel raar ! Bij het starten van een PVR opname en na een tijd stoppen dan inderdaad springt hij terug naar begin, maar na terug te kijken naar dezelfde PVR opname en dan terug te stoppen , dan gaat hervatten wel.
Dus het is blijkbaar maar bij de eerste keer hervatten dat het faalt !!
Of zou dit alleen bij opnames zijn die nog met de ouderer software gebeurd zijn en dat bij opnames die na de nieuwe software gebeurd zijn dit hervatprobleem niet zou voorvallen !!!
met een verse opname werkt hervatten blijkbaar wel.....

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Er is alleszins toch iets mis mee...

In de TV-gids merk ik ook iets anders op. Iets met het lettertype dat wat groter is denk ik.
ja sinjoor71, dit is aangepast. (contrast ook een beetje)

Belgacom had dit bij de release een aantal maanden aangegeven dat dit aangepast ging worden na klachten van leesbaarheid.
xenne:met een verse opname werkt hervatten blijkbaar wel.....

Geval 1) Ja en het hervatten werkt ook bij mij met PVR-opnames voor de nieuwe software die nog niet gestopt geweest zijn.
Geval 2) Dus enkel de eerste keer hervatten van een PVR-opname (opgenomen voor nieuwe software die al gestopt geweest is ) werkt hervatten niet en gaat het hervatten dus automatisch naar het begin van de opname en ben je terug in Geval 1 en werkt het hervatten terug wel.

Dit is de ervaring dat ik met PVR opgedaan heb.
Reputatie 7
Badge +1
Ik moet ook tegenspreken dat het hervatten niet zou werken bij PVR-opnames.Dit is alleen het geval bij nPVR-opnames bij mij.

Ja Sinjoor ik kan alleen maar zeggen wat ik zelf vastgesteld heb want nu werkt de hervat funtie op de PVR opnames wel!
Ik kan de test niet meer herhalen want nu heb ik geen PVR opnames meer die al vroeger gestopt geweest zijn.
Was het nu een eenmalig fenomeen ik weet het niet maar in ieder geval was mijn eerst test na softw update een gestopt PVR prog hervatten en dat lukte niet en ging het hervatten naar het begin van de opname en daarna lukte stoppen en hervatten wel dus ra ra ra ik kan het niet meer testen!!
nPVR opnames kan ik ook niet testen want voor het ogenblik heb ik er gene.

mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Ricy: Ik had nog maar alleen PVR-opnames van voor mijn factory Reset met nieuwe software. Ik heb zojuist getest met nieuw opgenomen PVR en daar gaat het ook. Markeringen voor het hervatten van voor de update heb ik helaas niet.

Hebben ze dat ding eigenlijk wel degelijk getest voor release ???Wenkbrauw ophalen
Ik heb een nPVR opname gedaan om te testen en inderdaad de hervatfunctie werkt niet, bij nPVR springt het ierder keer terug naar het begin!!

Zoals je zegt Sinjoor hebben ze dit eigenlijk wel getest !!??

Reageer