Nieuwe software op V4?

  • 11 October 2011
  • 76 reacties
  • 4787 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Deze morgen stelde ik vast dat de display van de decoder volledig gedoofd was, zelfs geen icoontje dat aangeeft dat hij onder stroom staat. Toen ik de decoder uit standby haalde, zag ik dat zender 1 was geselecteerd; dus deze nacht is er een reboot geweest waarschijnlijk na een softwareupdate.

Alles leek goed te werken; maar toen ik de decoder terug in standby plaatste, was de display opnieuw volledig gedoofd.

- Zal de display, zelfs in standby, vanaf nu geen enkele aanduiding meer geven?

- Wat zou er juist gewijzigd zijn door de update?

76 reacties

Die vraag zal Patrick beter kunnen beantwoorden want bij hem staat ook al nieuwe software op en bij mij nog niet.
Dus patrick we verwachten een beetje uitleg en wat je ervaring is sedert de nieuwe software er op staat.
mvg,
Ik merk net op dat bij mijn display de naam van de zender niet meer opstaat,enkel de nummer,heb al reboot gedaan maar haalt niets uit,zendernaam is verdwenen!
mss factory reset doen zie op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Badge
Dat zou inderdaad spijtig zijn.Ik ga binnen enige tijd mijn tv abonnement ook opzeggen en bij telenet zouden de niewe decoders ook geen naam van de zenders bevatten.De vorige generatie nog wel.
softwareupdate heeft misschien te maken met de nieuwe functie "voor mij aanbevolen" - staat hier nu toch ook op sinds vandaag

mvg
Reputatie 7
Badge +3
De software update heeft geen betrekking op wijzigingen voor de weergave op het frontpaneel bij een V4.

Een factory reset is aangewezen bij dit probleem, heb het ook al meegemaakt.


mvg,
Reputatie 2
Badge
Ik heb een reset uitgevoerd (toetsen BACK-OK-MENU ingedrukt gehouden tot START DRA verschijnt). Na ongeveer een 25-tal minuten noeste arbeid was de decoder terug volledig opgestart, alles was OK; maar toen ik de decoder terug in standby plaatste, bleef een lege display achter.

Zopas heb ik de decoder uit standby gehaald, een opname voor later op de avond geprogrammeerd zodat het rode klokje verschijnt en daarna de decoder terug in standby geplaatst. U mag 1 keer raden, inderdaad ook het rode klokje blijft niet zichtbaar.

Dan toch misschien een foutje in de nieuwe software?

Men zou zo stilaan het gevoel krijgen dat nieuwe software wordt gelanceerd zodat de klanten kunnen testen in plaats van dat Belgacom uitvoerig test vooraleer software te verspreiden; wat men dus noemt: de verkeerde wereld!
Reputatie 7
Badge +1
Axana, bij de nieuwste digicorder van Telenet staat idd. enkel de zendernummer in de display. Mijn kozijn heeft er zo een. Hij heeft wél 500GB harde schijf.



$
Reputatie 2
Badge
Kunnen we a.u.b. bij de les blijven?

Want zo krijgen we geen antwoord op de vragen waarmee dit onderwerp werd opgestart!

Zal Eva ons de antwoorden kunnen geven?
Badge
Sinjoor71 die 500 GB daar had ik inderdaad van gehoord maar het is ook weer spijtig dat daar nu weer die zendernaam op verdwenen is nadat ik hier bij Belgacom heb voor gezorgd dat het toch op de v4 decoder kwam.Dat is dan weer iets wat ik zal moeten missen en het word dan weer nummers van buiten leren.Ook is er geloof ik bij die nieuwe decoders van telenet geen plaats meer vrij om later bij een eventuele opdate de zendernamen er bij te zetten.
⇛@ TVK5300, als je decoder V4 in standby staat zie je alleen een klein antenne symbooltje ¥ oplichten.
Als je de decoder V4 in standby staat en de modem staat af dan licht er hememaal niets meer op.
Reputatie 7
Badge +1
Ricy, nogal logisch, want dan staat hij in standby voor nougatbollen, er is dan immers geen connectie met het TV-netwerk..... (waarvoor het antennetje symbool staat toch ?) :P
Ja Sinjoor je bent weer aan het lachen met mijn hé Knipogen
Het was al reactie op TVK5300 omdat hij zegt dat er niets oplicht als hij in standby staat, en daarom vraag ik mij af of hij zijn modem mss afgezet had.

mvg,
Reputatie 2
Badge
Heeft dit forum eigenlijk nog wel zin; reacties worden blijkbaar toch niet of toch niet goed gelezen (zie mijn meldingen van 11 en 14 oktober!).

Hoe kan men nu de decoder uit standby halen kijken naar zenders en een opname programmeren zoals op 14/10 als de b-box2 af zou staan?

SEDERT de update is er op onze V4 geen enkel symbooltje zichtbaar wanneer die in standby staat; terwijl op de b-box2 de 5 noodzakelijke ledjes branden en zelfs nu 6 ledjes (ach ja want de computer is nu ook nog eens via kabel verbonden!!!!!); dus zelfs geen symbooltje ¥ en

zelfs geen "rood klokje" wanneer een toekomstige opname gepland werd.


E ja eenmaal uit standby, dan werkt de V4 (voorlopig toch althans) vlekkeloos!




Aangezien je na een factory reset nog niets ziet op je display dan zal er wel iets met je display niet in orde zijn of de aansturing van je display; wat zeggen ze hieromtrent als je naar de technische helpdesk belt 0800 22 700 ?

Welke nieuwe versie van software heb je nu op je decoder V4 staan?
Reputatie 2
Badge
De V4 bevat nu SW-versie: rel5.reno.myrioi--31.

Daar er nu nog te veel opnames op de HD staan die nog moeten bekeken worden, gaan we nog wat wachten met bellen; want wij vermoeden dat, dit na amper 5,5 maanden gebruik, opnieuw omruilen zal worden. De vorige keer zei de technische dienst ons dat een ticket maar een week geldig blijft.

Alhoewel, zolang hij zijn werk goed doet, is een ledige dsiplay nu ook geen ramp.
Reputatie 7
Badge +1
Ricy: Ja Sinjoor je bent weer aan het lachen met mijn hé

Was maar een monkellachje hé Ricy ! Je uitleg was overduidelijk, daar was niks mis mee hoor.
Reputatie 7
Badge +3
Heb sinds vandaag ook de nieuwe software versie op mijn decoder rel5.reno.myrioi--31.

zie afbeelding



Verder heb ik nog niets gemerkt of er met deze versie iets veranderd is.

Zal het deze avond eens grondig bekijken.

mvg,

Badge
Ik heb ook nog steeds versie 19.Dat zal waarschijnlijk niet meer veranderen voor personen die het schip verlaten?Knipogen
Axana 't zal niets te zien hebben met personen die het schip verlaten want ik zit nog altijd op 't schip van --19 .
Of mss reclameren en zagen wij niet genoeg bij bgc en denken ze dat bij ons geen nieuwe versie vandoen is Knipogen
beste

hier nog altijd rel4.reno.myrioi--19 , misschien dat die 4 belangrijker is dan die 19?

is dat eigenlijk decoder gebonden die firmware? wellicht niet???

de uitrol zal wel niet nationaal gebeuren, maar regio per regio veronderstel ik

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Het zou kunnen dat deze update per regio wordt gedaan. Daar zowel bij mijn moeder en broer de software is bijgewerkt.

Ben al een paar dingen te weten gekomen

Ook kan ik melden dat de update ook van toepassing is voor de V3 decoder.

Een opmerkelijk feit is dat er met deze update minder energie zal worden gebruikt door de decoder in standby.

Bij alle V4 decoders zal er niets meer opgelicht zijn op het frontpaneel in standby.

Het vooruit-en terugspoelen van opgenomen PVR (op harde schijf) opname's... zou beter functioneren.

Ook zou geluid en beeld in HD sneller syncroon lopen.

Ik ga het vanavond eens allemaal testen.


mvg,
beste

dank voor de info

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ook voor V3, interessant ! ik heb zoals xenne ook nog rel4.reno.myrioi--19. zal me benieuwen....



Ja 't is bij mij ook gebeurd, de R5--31 staat er bij mij nu ook op en inderdaad de display is volledig gedoofd in standby.

Reageer