Nieuwe Proximus TV ervaring


Reputatie 1
In oktober 2015 hebben we een volledig vernieuwde versie van Proximus TV gelanceerd. We hebben de applicatie herbekeken en een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. We hebben niet alleen veel aandacht besteed aan het estethische maar ook het praktische! Eenvoud en structuur zijn daarbij de 2 voornaamste sleutelwoorden. Ons menu telt nu 3 categorieën; Mijn bibliotheek, Televisie en Shop. In de categorie Mijn Bibliotheek vind je al je opgenomen programma's terug, via Televisie kijk je live naar TV en via de optie Shop kan je o.a. films en apps bijkopen. Je kan de Proximus TV app op jouw smartphone of tablet installeren en door de TV gids bladeren, programma's opnemen en bekijken. Als je naar een programma begint te kijken op jouw smartphone kan je het naar je TV swipen en verder kijken op het grote scherm. Via de mobiele app kan je zelfs je TV bedienen. Je smartphone of tablet wordt ahw een afstandsbediening. Uiteraard zijn we nog niet klaar en blijven we verder finetunen maar wat vind jij nu al van de nieuwe interface?

100 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat hebben we hier ook nog staan, een externe versterker, stereoketen, maar die staat verder van de decoder en tv af, dus is het makkelijker via de homecinema en het proces is hetzelfde, je hebt ook een externe geluidsbron nodig anders kan je je tv gewoon niet afzetten.
Sommige tv's kan je ook op zwart scherm zetten. Maar meestal is het geluid in de zeer dunne flatscreens eerder matig. Bij mij valt dat nog mee, wan ze hebben daar nog een subwoofer ingekregen. Maar radio doe ik via mijn minitoren.
Reputatie 6
Badge +2
Ja wat wil je, Proximus maakt graag de mensen moeilijk, hun leuze is "Moeilijk gaat ook". 😳
Badge
Ik luister radio via mijn sound bar. Die is rechtstreeks aangesloten met optical aan mijn decoder. Dus geen TV nodig hé.
Mijn zoon doet dit ook op die manier sound bar past juist onder flatscreen TV
Reputatie 6
Badge +2
Ik zal dat eens doen mijn stereoketen aansluiten op de decoder maar niet op die van Proximus maar op de Telenet digicorder want het aanbod van radiozenders bij Telenet is groter dan die bij Proximus, ik luister dan veel naar NPO radio 2 of NPO 3 FM en die zenders zitten niet bij Proximus, die biedt enkel Belgische radiozenders aan.
En voor zenders als Radio 538, Radio 10 Gold, Veronica, Radio Caroline en Sky Radio beluister ik radio via het internet en dat doe ik door mijn Macbook of mijn Windows computer aan te sluiten op dezelfde stereoketen.
Dag Proximus. Sinds 11 september 2015 ben ik een trotse nieuwe klant, gebruik makend van jullie pack onbeperkt internet + TV, waarvoor hulde. Nu is het echter zo dat ik tijdens de installatie opmerkte dat ik niet over HD televisie beschikte. De uiterst behulpzame installateur verzond meteen een aanvraag om dit in orde te brengen, omdat de lijn blijkbaar moest geüpdate worden. Allemaal goed en wel; wat hieronder volgt is een korte bloemlezing van wat daarna gebeurde:

Enkele feiten die moeten onthouden worden:
- geen HDTV
- de internetsnelheid varieert tussen de 2mb en 5mb/sec (= onwezelijk traag)
- zowel voor HDTV als snel (!) en onbeperkt internet wordt maandelijks betaald. Totaalbedrag van €45,96/maand.

1) na de aanvraag van de installateur zei hij me dat ik zeker binnen de twee dagen zou gecontacteerd worden, en een e-mail zou ontvangen ter bevestiging van de (kostenloze) update. Kostenloos is een belangrijk begrip dat later nog terugkeert.
2) na nooit deze mail en telefoon te hebben ontvangen, dacht ik dan maar zelf even te bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Het antwoord: "wij hebben deze aanvraag nooit ontvangen, maar doen het bij deze."
3) "ergens in oktober" moest dit dan uiteindelijk geklaard zijn. Oh verrassing, dat was niet het geval, dus begin november bel ik nogmaals terug met de vraag om onze lijn te updaten (de technische term blijkt VDSL2 te zijn).
4) het antwoord: "alles wordt op 17 november geregeld meneer. Asjeblieft dankuwel."
5) 17 november passeert, 18 november passeert, enz., en als bij wonder... hebben wij nog stééds geen HDTV en/of snel (lees: naar behoren) werkend internet.
6) Na telefoontje nummer elfhonderzesendertig naar de klantendienst, krijg ik plots doodleuk te horen, dat als ik HDTV en snel internet wil, ik zélf dien te betalen voor de aanleg daarvan. Nou, dat is nieuw... Tot daar dus het begrip "kostenloos", zoals eerder werd aangehaald.
7) Een volgend contact met de befaamde Proximus klantendienst leverde mij het resultaat op dat de lijn "zeker en vast op 11 december" zou geüpdate worden. Zodoende wacht ik vol spanning af tot 11 december... om tot de conclusie te komen dat er nog stééds geen beterschap is.
😎 Het laatste contact, daterend van ergens halverwege december, leverde mij volgend stukje amusement op: iemand van de dienst facturatie (ja, FACTURATIE, waar ik naar doorverwezen werd door een uiterst behulpzame vrouw van de klantendienst) voerde een test uit op mijn lijn, om tot de vaststelling te komen dat deze vlotjes 'rond de 50mb/sec' haalde. Voor de zekerheid verwees hij me toch even door met de technische dienst. So far so good. Een nieuwe behulpzame man, ditmaal dus van de technische dienst, wist mij te vertellen dat hier helemaal niks van klopte, maar dat hij op de agenda kon zien dat de lijn "waarschijnlijk op 15 februari" zou geüpdate worden.

Tot daar de bloemlezing.

Bij deze mijn warme oproep aan Proximus: FIX MIJN VERBINDING ZODAT IK EINDELIJK KRIJG WAAR IK VOOR BETAAL! Waarvoor dank.



Groeten,

Gaël
welke snelheid geeft Proximus hier aan voor uw lijn als je surft naar => klik hier
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik me eigenlijk afvraag, je moet toch je decoder en je tv opzetten om je radio ook op te zetten ? Je kiest je post, wij hebben een homecinema en kunnen onze tv daarna afzetten maar wat als je geen homecinema hebt en je geluid via je tv komt, dan kan je geen radio luisteren volgens mijn inzicht als je je tv afzet. Nog niemand aan gedacht ? En we werken met een V5, geen compact
Zonder TV heb je altijd een externe versterker met luidsprekers nodig die verbonden is nmet de decoder. Bij Telenet kan je eventueel de tuner van je stereoketen met de antennekabel in de radio-uitgang van de Telenet stekkerdoos steken en analoog radio luisteren, wat wij meestal doen (de kwalilteit is heel behoorlijk). Maar de stereoketen is ook met de audio(witte en rode cinch) met de decoder verbonden, maar kan ook met de digicorder. Voordeel van de V4 en V5: je ziet de zendernaam op de display van de decoder (niet bij de digicorder). Met de analoge tuner heb je sowieso de zendernaam met RDS op de display van je tuner. Daarom had ik altijd nog de analoge kabel behouden, ook voor mijn 2 DVD-HDD-recorders, maar die laatste heb ik nu van de kabel afgekoppeld, omdat ik die nog enkel gebruik om over te kopiëren van de decoder. De digicorder heb ik later bijgehuurd in de tijd dat Bellens ARD en ZDF uit het aanbod had gehaald.
welke snelheid geeft Proximus hier aan voor uw lijn als je surft naar => klik hier

zie bijlage.


Groeten,

Gaël
Dat is inderdaad alles behalve VDSL ! je zit inderdaad nog op een oude ADSL lijn !!
Velen hebben hier ook al geklaagd, en terecht, dat ze voor een ADSL lijn evenveel moeten betalen als iemand met een snelle VDSL lijn die zelfs tot 100/20 Mbps kunnen halen.
Dat is inderdaad alles behalve VDSL ! je zit inderdaad nog op een oude ADSL lijn !!
Velen hebben hier ook al geklaagd, en terecht, dat ze voor een ADSL lijn evenveel moeten betalen als iemand met een snelle VDSL lijn die zelfs tot 100/20 Mbps kunnen halen.


Beste Elsa,

bedankt voor je antwoord. Dat dat allebehalve de snelheid van een VDSL verbinding is, dat had ik ondertussen ook begrepen. En dat andere mensen er terecht over klagen, dat kan mijn beperkte brein nu ook nog vatten. Maar nu vraagt het zich af: wat wordt er aan gedaan?

Hartelijk dank voor je hulp.
Ja daar kunnen natuurlijk alleen mensen van Proximus zelf op antwoorden.
Ze moeten toch kunnen antwoorden of er in de nabij toekomst VDSL voor ter beschikking kan gesteld worden.
Reputatie 7
Badge +6
@gaelvk

Jammer om zo'n verhaal te lezen.
Kan je je telefoonnummer of klantennummer doorsturen naar Het Proximus Team?
Dan kijk ik dit even voor je na.
Reputatie 7
Badge +1
Ben sinds september 2015 Proximus klant en in october geactiveerd. Op dit moment alleen maar problemen met Proximus TV.
Zijn al 2 keer geweest van Proximus maar het werkt nog steeds niet goed. Ook de kwaliteit van de TV zenders is niet goed. Als dit digitaal is.
Meeste zenders zijn franstalig en daarvan de meeste in HD kwaliteit. De nederlandstalige zenders zijn in de minderheid.
En ook weinig in HD. Was pas geleden bij een kennis en die had Telenet.
Wat een verschil van kwaliteit van de TV zenders. heel wat meer in HD zoals NPO 1,2 en 3, Eurosport 1 , BBC 1 en 2 enz.
Wat niet in HD was ook duidelijk beter. Hoe is dit mogelijk het verschil. Denk eraan om over te stappen naar Telenet.
Of Proximus moet dezelfde kwaliteit geven als telenet op TV gebied. Heb dit punt al eens aangehaald bij Mevr. Gina Demaeght van Proximus.
Zou dit overmaken aan de betrokken diensten van Proximus. Ik geloof er helaas niet meer in.
Zal mijn contact uitdienen en overstappen. Jammer.
Reputatie 2
Badge
Hola,

Merk zojuist dat op Vijf een aflevering ( 21u30 ) wordt uitgezonden van Unforgettable.
We hebben het raden naar het seizoen en de aflevering. Ik kom van Telenet en die geven voor series het seizoen en de aflevering. Dienstig gezien de commerciële zenders tot in het oneindige reruns programmeren. Als men ooit iets wil nakijken mbt. een bepaalde aflevering moet men de plot onthouden en die dan op bvb. IMDb gaan opzoeken.

Voor films ontbreekt ook essentiële informatie zoals genre ( thriller, actie, romantiek … ) en het release jaar. Dat scheelt een heleboel klikken op de afstandsbediening.

Waar ik me ook aan erger is dat in de TV gids, de achtergrond ( lijst met zenders ) op en neer gaat naargelang de zenderlijn die men bekijkt. De eerste 7 zenders zijn die, waarnaar ik het meest kijk. Als de achtergrond nu niet op en neer zou bewegen, behoud ik altijd het overzicht.

Groetjes
per pagina scrollen zou terug moeten mogelijk gemaakt worden met de {+CH-}-knop van je afstandsbediening
Reputatie 7
Badge +1
per pagina scrollen zou terug moeten mogelijk gemaakt worden met de {+CH-}-knop van je afstandsbediening

Hallo Elsa.
Zie dat je op veel reageert en dit goed doet. Werk jij misschien bij Proximus. Zo ja is het misschien mogelijk dat de tv zenders bij PX een update
gaan krijgen. Te weinig HD zenders, nederlands/engelstalige, in het aanbod. Is het misschien mogelijk een TV aanbod te maken van de meest
bekeken zenders. Dan kun je de kwaliteit hoger maken.
Antoon, bedankt voor het compliment, maar ik werk niet voor Proximus, ben er alleen een klant, die op tijd de PX facturen moet betalen :$
In verband met die zenders zijn er inderdaad veel klanten die met dezelfde wens zitten als u, maar nog maar weinig duidelijke antwoorden gekregen wat de nabije toekomst nog gaat brengen.
Reputatie 6
Badge +2
Welke zenders er wordt aangeboden en of dan al dan niet in HD wordt doorgezonden is een beslissing van Proximus en veel hangt er vanaf van de overeenkomst tussen Proximus en de betrokken zenders, bij Telenet is dat niet anders.
Sommige zenders hanteren hogere tarieven voor HD kwaliteit om die zender in HD bij de provider te mogen doorzenden en daar wringt dikwijls het schoentje, de NPO is zo'n voorbeeld, zij vragen extreem hogere tarieven om hun 3 TV zenders in HD aan te bieden, het is daarom dat Telenet pas sedert september 2015 groen licht kreeg van de NPO om hun zenders in HD te mogen doorzenden.
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, heb dit punt eind vorig jaar aangehaald bij Mevr. Gina Demaeght, CEO Operations Management van Proximus. Ze zou dit over maken bij de betrokken diensten van PX.
Hoop dat we er iets van horen wat PX gaat doen.
Reputatie 7
Badge +1
Welke zenders er wordt aangeboden en of dan al dan niet in HD wordt doorgezonden is een beslissing van Proximus en veel hangt er vanaf van de overeenkomst tussen Proximus en de betrokken zenders, bij Telenet is dat niet anders.
Sommige zenders hanteren hogere tarieven voor HD kwaliteit om die zender in HD bij de provider te mogen doorzenden en daar wringt dikwijls het schoentje, de NPO is zo'n voorbeeld, zij vragen extreem hogere tarieven om hun 3 TV zenders in HD aan te bieden, het is daarom dat Telenet pas sedert september 2015 groen licht kreeg van de NPO om hun zenders in HD te mogen doorzenden.


Alexander, waarom kan PX dit ook niet doen. Hetzelfde geld voor BBC 1 en 2 en nog meer zenders. PX maakt reclame dat ze de zenders in digitale kwaliteit uitzenden.
Reputatie 6
Badge +2
Dat zal je moeten vragen aan Proximus want ik kan daar niet op antwoorden, ik veronderstel dat Proximus momenteel niet bereid is om hogere prijzen te betalen om die zenders in HD te mogen doorzenden.
Het draait inderdaad hoe dan ook altijd om centen en één van hu uitleg dat ik al ergens gelezen heb is dat ze ook moeten rekening houden met de klant om te beletten dat ze de prijs moeten verhogen indien de zenders dar teveel voor vragen.
Reputatie 7
Badge +1
Alexander, onderstaande mail verstuurd eind vorig jaar naar Mevr. Gina Demaeght, CEO Operations Management van Proximus. Heeft dit doorgespeeld aan de betrokken diensten van PX. Indien antwoord horen jullie het.

Iedereen gaat met de toekomst mee. Wanneer gaat Proximus TV hier in mee.
Te veel franstalige zenders en nog heel veel daarvan in HD.
Als je dit vergelijkt met de Nederlandstalige zenders lopen die ver achter.
NPO 1, 2 en 3 zijn nog steeds niet in HD (Telenet doet dit al wel).
Wanneer passen jullie het zenderaanbod aan gericht op het nederlandstalige.
Het zenderaanbod kan makkelijk met minder zenders, zie Scarlet.
Heb hierover al gebeld met de telefoonlijn van Proximus en die bevestigen ook
dat meerdere klanten hierover klagen en dat ze dit ook doorgeven.
Helaas wordt hier denk ik niet naar geluisterd.
Waarom vragen jullie het eens niet aan de klanten wat ze willen op dit gebied.
Ongeveer 2 jaar geleden had Proximus een groepsaankoop bod. Komen jullie daar nog een keer mee ?
Alvast bedankt voor het antwoord en een gelukkig en voorspoedig 2016
Reputatie 1
Het nieuw platform werd vandaag bij ons geïmplementeerd.
Dat men naar een meer esthetische look zoekt kan ik begrijpen, maar dat men hierbij geen rekening houd met mensen waarvan het zicht niet meer zo scherp is, is schrijnend.
Voor mijn vader (85) is het niet mogelijk het kanaal (zender) nummer te zien noch de zender logo te herkennen, blind zappen dus!
Word er dan geen gebruikersanalyse gedaan alvorens live te gaan met een nieuw platform? Of bestaat het panel enkel uit twintigers.
Een flop dus!

Reageer