Nieuwe Proximus TV ervaring


Reputatie 1
In oktober 2015 hebben we een volledig vernieuwde versie van Proximus TV gelanceerd. We hebben de applicatie herbekeken en een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. We hebben niet alleen veel aandacht besteed aan het estethische maar ook het praktische! Eenvoud en structuur zijn daarbij de 2 voornaamste sleutelwoorden. Ons menu telt nu 3 categorieën; Mijn bibliotheek, Televisie en Shop. In de categorie Mijn Bibliotheek vind je al je opgenomen programma's terug, via Televisie kijk je live naar TV en via de optie Shop kan je o.a. films en apps bijkopen. Je kan de Proximus TV app op jouw smartphone of tablet installeren en door de TV gids bladeren, programma's opnemen en bekijken. Als je naar een programma begint te kijken op jouw smartphone kan je het naar je TV swipen en verder kijken op het grote scherm. Via de mobiele app kan je zelfs je TV bedienen. Je smartphone of tablet wordt ahw een afstandsbediening. Uiteraard zijn we nog niet klaar en blijven we verder finetunen maar wat vind jij nu al van de nieuwe interface?

100 reacties

Dat is een kwestie van filosofie als je een lijst maakt van 1 tot 10 staat 1 bovenaan en 10 onderaan, dus als ik naar een hoger nummer moet dan vind ik dit logisch dat je naar beneden moet drukken , het is allemaal persoonlijk natuurlijk en wat de één logisch vindt is weer onlogisch voor een ander!
Dat is een kwestie van filosofie als je een lijst maakt van 1 tot 10 staat 1 bovenaan en 10 onderaan, dus als ik naar een hoger nummer moet dan vind ik dit logisch dat je naar beneden moet drukken , het is allemaal persoonlijk natuurlijk en wat de één logisch vindt is weer onlogisch voor een ander!
Daar heb je gelijk, iedereen zijn smaak. Maar als ik van TV zender verander en "CH+" druk (dus de bovenste toets) dan ga ik van "1" naar "2". Als ik op radio ben dan moet ik "pijl omlaag" gebruiken om de volgende zender te kiezen. Het is niet consistent en maakt het niet gebruiksvriendelijk.
De CH+ en CH- toetsen doen niets als je op radio bent.
Mijn voorstel:
- "radio" toets: schakel naar radio, zonder eerst nog eens "OK" te vragen. Waarom druk ik anders op "radio"?
- CH+ en CH-: ga zoals bij TV naar de volgende/vorige radiozender (maar CH+ is dan wel +1, en CH- is -1)
- laat de navigatie met de pijltoetsen weg. Als ik de channel op de tv verander met CH+ en CH-, doe hetzelfde bij de radio

Zoals gezegd: ik zie uw lijst niet want ik luister naar radio: de tv staat dus niet aan. Ik zie de plaatjes niet op tv, maar heb enkel een afstandsbediening die intuitief moet zijn.

Groetjes, Thomas
Ik zie het ook zo;
ingebeelde lijst :
1
2
3
enz
met pijltjes omhoog ga je naar een lager nummer in een lijst (of je ze zit of niet doet er nu effen niet toe, ingebeelde lijst die je zou op papier zetten)
omdat je nummert in een lijst van laag naar hoog (normaal gezien toch) en met ch- is 1 minder dan de huidige in de lijst dus ga je ook naar een lager nummer.

Maar zoals net gezegd zal ieder waarschijnlijk wel met een ander voorstel af komen, ik kan tenslotte maar zeggen hoe ik het zie 😉
Beste Elsa,

Ik heb geen "ingebeelde lijst" want mijn tv staat niet aan. Ik zit op radiokanaal 800 en wil naar 801. Wat druk ik?
- "CH+": maar er gebeurt niets
- "pijl omhoog": maar dan heb ik ineens kanaal "760" ;-(

Als ik op "tv-mode" zit en ik ben op channel "1" en druk dan "CH+" ga ik naar channel "2". Dit lijkt me logisch. Waarom gaat dit bij radio niet?

Ik wil niet moeilijk doen, maar het is echt niet logisch.

En dat ik nog op "OK" moet drukken als ik al op "Radio" toets heb gedrukt is ook niet echt gebruikersvriendelijk. Ik druk de radio-toets toch niet zomaar?

Groetjes, Thomas
Je begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel en hoe ik het zie, die lijst gebruik ik als voorbeeld om de logica uit te leggen, daarvoor moet je die lijst niet zien, daar gaat het totaal niet om, gewoon om de logica uit te leggen, en van mij mogen ze het gerust uitvoeren zoals u het voorstelt, ik pas mij wel aan, op dit gebied ben ik heel flexibel dus ik breek niet af wat je zegt, ik wou gewoon even de logica uitleggen.
Maar vergeet één ding niet dat zelf al heb jij of ik of gelijk wie 100% gelijk, je nog eerst 100% gelijk moet halen bij PX voor het zover is :-))
Beste Elsa,

Het gaat mij niet om gelijk of ongelijk. In deze forum thread gaat het over wat we denken over de nieuwe "Proximus TV ervaring".
Ik zeg gewoon dat ik het moeilijk heb met de logica...

Ik begrijp uiteraard je "ingebeelde lijst": als tabletgebruiker is dit zeker OK.

Het enige wat Proximus moet doen is:
- als ik op "radio" druk: start dan aub de radio en vraag niet nog eens een "OK"
- als ik op "CH+" druk: ga dan aub naar de volgende zender "+1", b.v. van 800 naar 801

Als de pijltoetsen bedoelt zijn voor ingebeelde lijsten, of mensen die hun tv/tablet aanzetten om radio te luisteren, houd het dan maar met de omgekeerde logica. Maar implementeer de "CH+" en "CH-" navigatie voor mensen die hun tv niet inschakelen om radio te luisteren. Dit komt dan ook overeen met de tv-navigatie.

Groetjes, Thomas
Als je begrijpt wat ik bedoel en ik begrijp wat jij bedoelt dan is het zeker in orde en ik moet ook geen gelijk krijgen hoor, daarom zeg ik ook dat ze het gerust zoals u zegt mogen aanpassen, geen enkel probleem voor mij, dat heb ik absoluut niet bedoelt, we zullen wel zien wat PX ervan maakt.
vriendelijke groetjes,
Elsa
Voila, dit is dan geregeld 😉 Nu alleen nog wachten op PX 😢
En ik maar elke ochtend terug aan het uitleggen aan vrouw en kinderen:
- schakel versterker en belgacom tv aan (tv blijft uit!)
- druk op "radio", wacht enkele seconden en druk dan op "OK"
- dan staat die op radio1 (kanaal 800), maar soms willen we ook StuBru (806). Om van 800 naar 806 te geraken moet je dus niet naar boven gaan met de "CH+" toetsen (die vrouw en kinderen heel goed kennen door tv te kijken) maar moet je de pijltoetsen gebruiken, en dit in omgekeerde logica ;-(

Ik weet hoe het werkt maar vrouw en kinderen snappen er niets van ;-(

Allez, ik ga slapen, groetjes, Thomas
Ok Thomas en nog een goede nachtrust.
groetjes, Elsa
Heb ook een smarttelefoon en tablet en ik die gebruik die nooit om naar de tv te kijken, gebruik dit enkel als ik in het UZ ben in gent met mijn opnames door mijn ziekte.

Dus dat de software niet werkt daarop maakt mij geen bal uit, wel dat het ook niet werkt met de afstandsbediening. Denk toch wel dat er meer dan2/3 van de mensen hun afstandsbediening gebruiken
Daar behoor ik inderdaad ook bij ik gebruik die mobiele toestel functie enkel om eens te testen.
Reputatie 1
In oktober 2015 hebben we een volledig vernieuwde versie van Proximus TV gelanceerd. We hebben de applicatie herbekeken en een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. We hebben niet alleen veel aandacht besteed aan het estethische maar ook het praktische! Eenvoud en structuur zijn daarbij de 2 voornaamste sleutelwoorden. Ons menu telt nu 3 categorieën; Mijn bibliotheek, Televisie en Shop. In de categorie Mijn Bibliotheek vind je al je opgenomen programma's terug, via Televisie kijk je live naar TV en via de optie Shop kan je o.a. films en apps bijkopen. Je kan de Proximus TV app op jouw smartphone of tablet installeren en door de TV gids bladeren, programma's opnemen en bekijken. Als je naar een programma begint te kijken op jouw smartphone kan je het naar je TV swipen en verder kijken op het grote scherm. Via de mobiele app kan je zelfs je TV bedienen. Je smartphone of tablet wordt ahw een afstandsbediening. Uiteraard zijn we nog niet klaar en blijven we verder finetunen maar wat vind jij nu al van de nieuwe interface?
Reputatie 1
Ok, de nieuwe interface is mooi maar spijtig dat je niet meer direkt naar de radiozenders kunt. Vroeger nummer in tikken en het was gebeurd. Voor de rest mooi gedaan.
Uiteraard zijn we nog niet klaar.
Reputatie 1
Uiteraard zijn we nog niet klaar.

Ok ik zal nog wat geduld hebben.
Reputatie 1
Hey Thomas, dit werd aangepast waardoor je opnieuw de radiozenders zal kunnen "op zetten" zonder dat je je tv moet aanschakelen. De eerste klanten kregen dit vorige week al. de anderen komen de komende weken aan bod.
Reputatie 1
Beste Elsa,

Het gaat mij niet om gelijk of ongelijk. In deze forum thread gaat het over wat we denken over de nieuwe "Proximus TV ervaring".
Ik zeg gewoon dat ik het moeilijk heb met de logica...

Ik begrijp uiteraard je "ingebeelde lijst": als tabletgebruiker is dit zeker OK.

Het enige wat Proximus moet doen is:
- als ik op "radio" druk: start dan aub de radio en vraag niet nog eens een "OK"
- als ik op "CH+" druk: ga dan aub naar de volgende zender "+1", b.v. van 800 naar 801

Als de pijltoetsen bedoelt zijn voor ingebeelde lijsten, of mensen die hun tv/tablet aanzetten om radio te luisteren, houd het dan maar met de omgekeerde logica. Maar implementeer de "CH+" en "CH-" navigatie voor mensen die hun tv niet inschakelen om radio te luisteren. Dit komt dan ook overeen met de tv-navigatie.

Groetjes, Thomas


Komt in orde Thomas. Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.
@bartV,
fantastisch en bedankt om dit zo vlug aan te passen, Thomas zijn vrouw en kinderen zullen content zijn ;-)
dus beide worden dan opgelost :
Start zonder OK en CH+ en CH- ipv de pijltjes
Ik veronderstel dat dit zowel voor de V5 , V5 compact en V4 ook zal toepasselijk zijn?
wil dit zeggen dat er eerst een nieuwe software versie op die decoders moet gepusht worden
en indien wel welke software versie moet er dan op je decoders staan .
Ik gebruik thuis geen smart gsm of tablet enkel mijn afstandsbediening en moet nu veel meer drukken om iets te bereiken vroeger drukke ik op de toets radio en had mijn zender die speelde, in mijn geval radio 2 W-VL nu voor het zelfde resultaat nu 7 klikken, ZUCHTTTTTTT.
DIT noemen ze een vooruitgang bij PX
PX vergeet dat de meeste mensen hun afstandsbediening gebruiken thuis.
Ik gebruik thuis inderdaad ook de afstandsbediening om de TV te bedienen en dat zullen er nog altijd heel veel doen, misschien wordt dit bij de jeugd anders opdat hun mobieltje het verlengde van hun hand is!
Reputatie 6
Badge +2
De jeugd gebruikt ook hun smartphone als mascotte die ze altijd bij hun moeten hebben, dus de jeugd van tegenwoordig kan ook bijgelovig zijn. 😃 😛
Reputatie 2
Badge
Persoonlijk vind ik de update niet zo geslaagd. Layout is knap dat wel. Maar mijn decoder is nu al drie keer vastgelopen, heb nochtans al de V5 gedurende meer dan een jaar, en op de vorige versie nooit problemen gehad. Ook al gehad geluid zonder beeld, alleen een PX logo, decoder dus maar weer resetten. Ook de paginas van de tv gids kan je niet meer per pagina zakken, en als je eventjes naar links of rechts gaat, om terug of verder in de tijd te zien qua programmatie verspringt de balk met programmaties, echt irritant. Ik neem aan dat die foutjes er in de toekomst zullen uitgehaald worden zeker, voor de rest is het wel ok.
bij mijn softwareversie nte..10.82 zijn er inderdaad al veel bugs verdwenen maar ze gaan pas in de volgende fase deze ook op de v5 zetten als het blijkt da het op de v5-compact zoals bij mij wat minder problemen geeft en meer stabiel werkt.
Het zou mooi zijn mocht PX ons eens vertellen kijk mensen die fouten zijn er nu uit met de laatste update maar wij sluiten wel 2015 af met volgende bugs die hopelijk opgelost zullen zijn met de volgende update.

Reageer