Nieuwe Proximus TV ervaring


Reputatie 1
In oktober 2015 hebben we een volledig vernieuwde versie van Proximus TV gelanceerd. We hebben de applicatie herbekeken en een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. We hebben niet alleen veel aandacht besteed aan het estethische maar ook het praktische! Eenvoud en structuur zijn daarbij de 2 voornaamste sleutelwoorden. Ons menu telt nu 3 categorieën; Mijn bibliotheek, Televisie en Shop. In de categorie Mijn Bibliotheek vind je al je opgenomen programma's terug, via Televisie kijk je live naar TV en via de optie Shop kan je o.a. films en apps bijkopen. Je kan de Proximus TV app op jouw smartphone of tablet installeren en door de TV gids bladeren, programma's opnemen en bekijken. Als je naar een programma begint te kijken op jouw smartphone kan je het naar je TV swipen en verder kijken op het grote scherm. Via de mobiele app kan je zelfs je TV bedienen. Je smartphone of tablet wordt ahw een afstandsbediening. Uiteraard zijn we nog niet klaar en blijven we verder finetunen maar wat vind jij nu al van de nieuwe interface?

100 reacties

Ik ben er in ieder geval een grote fan van.
Natuurlijk zullen de meningen verschillen vooral de mensen die nog af te rekenen hebben met bugs, of zelf nog geen toegang hebben op de PXTV-app en zij die nog met een v4 zitten waar het ook nog niet op punt staat enz....
Maar eens al die perikelen zullen achter de rug zijn zullen de meesten wel positief staan, veronderstel ik toch.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben er in ieder geval een grote fan van.
Natuurlijk zullen de meningen verschillen vooral de mensen die nog af te rekenen hebben met bugs, of zelf nog geen toegang hebben op de PXTV-app en zij die nog met een v4 zitten waar het ook nog niet op punt staat enz....
Maar eens al die perikelen zullen achter de rug zijn zullen de meesten wel positief staan, veronderstel ik toch.

Juist, ik behoud mijn oordeel tot wanneer het werkt...alleen weet ik niet wanneer dat zal zijn.:@
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben voorzichtig pro (wat bugs te verwijderen) en ik zal het nog maar eens herhalen: ik hoop dat de app voor smartphones ook voor Windows Phone volledig zal werken in de zeer nabije toekomst.
Via de afstandsbediening loopt het toch een beetje stroever en duurt het allemaal wat langer, vind ik wel.
Opnames zowel op tablet etc. als op TV kunnen bekijken zou een grote plus zijn. Werkt dat eigenlijk al bij iemand???
Dat is een zeer verstandige beslissing Sinjoor
Reputatie 1
Ik ben voorzichtig pro (wat bugs te verwijderen) en ik zal het nog maar eens herhalen: ik hoop dat de app voor smartphones ook voor Windows Phone volledig zal werken in de zeer nabije toekomst.
Via de afstandsbediening loopt het toch een beetje stroever en duurt het allemaal wat langer, vind ik wel.
Opnames zowel op tablet etc. als op TV kunnen bekijken zou een grote plus zijn. Werkt dat eigenlijk al bij iemand???

Ja hoor Marleen, opnames bekijken via de app op tablet en smartphone werkt!
Reputatie 7
Badge +6
Behalve op WP dan toch:@
Reputatie 7
Badge +1
Dat is een zeer verstandige beslissing Sinjoor
Het enige wat ik er al over kan zeggen is van toen ik het nog wél kon gebruiken (tot een paar weken geleden ging dat nog). Toen stoorde mij vooral dat de live TV bij het openen van de app. direct begon te spelen. Het afspelen van nPVR was toen nog niet geactiveerd, dus kan ik dat niet beoordelen. Het programmeren van series was OK, maar er liep toen soms wel iets mis met de opnames.. Ik was daarom al terug overgestapt op de webapplicatie en TV-Overal. De live TV was OK, maar nu ook niet beter dan die van TV Overal.
Reputatie 1
Behalve op WP dan toch:@
Hey Marleen, check je nog eens? Sinds gisteren kan dat wel!
Marleen als dat niet vlug is dan weet ik het ook niet meer 😉, zou het ook eens moeten proberen of het lukt op mijn wp
Spijtig als ik de nieuwe app wil gebruiken ik vast hang op beeld tablet en decoder zitten niet op zelfde netwerk
Reputatie 7
Badge +6
Ik kon eerst zelfs geen TVO live meer kijken, nu weer wel. Voor de rest merk ik geen verandering. Hebben jullie misschien een link naar een videootje dat het gebruik van de nieuwe app toont? Wat zou er eigenlijk moeten veranderd zijn voor WP?
Reputatie 1
Ik kon eerst zelfs geen TVO live meer kijken, nu weer wel. Voor de rest merk ik geen verandering. Hebben jullie misschien een link naar een videootje dat het gebruik van de nieuwe app toont? Wat zou er eigenlijk moeten veranderd zijn voor WP?
Hey Marleen, je krijgt pas toegang tot de nieuwe proximus tv app als je op de decoder ook de nieuwe tv ervaring kreeg "upgedate". En het is enkel op de nieuwe app dat je opnames kan bekijken.
Zojuist op WP PXTV-app 1101 geïnstalleerd en het werkt nog altijd niet zoals het hoort, bv afstandsbediening (verticale stand) werkt niet,
wel de opnames bekijken lukt.
Ik ga wachten van verder werken op WP tot alle bugs eruit zijn.
Reputatie 1
Zojuist op WP PXTV-app 1101 geïnstalleerd en het werkt nog altijd niet zoals het hoort, bv afstandsbediening (verticale stand) werkt niet,
wel de opnames bekijken lukt.
Ik ga wachten van verder werken op WP tot alle bugs eruit zijn.

Hallo Elsa,
Het feit dat de vertical afstandsbediening nog niet werkt is geen bug. het werd op WP nog niet ontwikkeld. Komt er binnen enkele maanden aan.
Ach zo, ik dacht dat dit dan ook in de nieuwe versie zou mee aangepast geweest zijn.
Dan maar afwachten op de volgende update.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Bart,

Ik heb al de nieuwe interface, maar nog niet de laatste update van die interface. Ik heb deze morgen wel een update gekregen van de Proximus TV app, wat niet veel verandert dus. Zou het eventueel helpen om hem te verwijderen en opnieuw te installeren?

Ik ben in elk geval blij dat er aan gewerkt wordt en zal, net als Elsa, (on)geduldig afwachten tot het licht echt op groen komt te staan.:8
Marleen het is inderdaad best van hem eerst te verwijderen want na de update had ik al direct problemen van som vastlopen, na verwijderen en opnieuw installeren was het in orde.
En nu maar afwachten naar de volgende grote stap 😉
Reputatie 7
Badge +6
Hoera! Ik kan nu mijn opnames ook bekijken op WP en ik heb de app zelfs niet opnieuw moeten installeren.
Het gaat in elk geval de goede kant op!
Tx barTV
:):):)
Normaal gezien moet je die niet opnieuw installeren maar als je enigszins problemen ondervindt is het best van dit te doen, meestal doe ik het nu direct als er een nieuwe versie is, verwijder ik die eerst en installeer die opnieuw om er zeker van te zijn als er ergens iets niet goed werkt dat ik al zeker ben dat het daar niet aan ligt, maar theoretisch moet het even goed werken zonder opnieuw installeren, maar theorie en praktijk gaan niet altijd hand in hand 😉
Reputatie 7
Badge +1
ik las het volgende op ZD-Net:
Proximus is meer dan tevreden met het afgelopen jaar. Het kondigt dan ook vol trots aan dat het zijn klantenbestand voor Proximus TV wist uit te breiden naar 1.716.000 zieltjes. De groei ging gepaard met enkele grondige vernieuwingen aan het digitale platform. Proximus belooft bovendien dat alle klanten tegen de zomer van 2016 zullen kunnen genieten van de verbeterde ervaring.

Daarbij horen ook de ruim 400.000 mensen die nog gebruik maken van een oude decoder en de update niet aankunnen. Zij krijgen gratis een nieuw toestel. Proximus coördineert deze actie via BPost. De vernieuwingen zorgen ervoor dat kijkers op elk toestel naar hun favoriete programma’s kunnen kijken, wanneer ze maar willen. De toevoeging van Netflix aan het platform eerder dit jaar, sluit helemaal aan bij deze nieuwe manier om tv te kijken.

Inhoudelijk
Daarnaast verrijkte Proximus ook het aanbod. Sportfans hebben vanaf nu de keuze uit Eleven Sports Network, naast de Belgische eerste voetbalklasse, de tweede klasse en de Champions League. Wie het liever exotischer heeft, kan ook naar grote buitenlandse competities kijken als de Spaanse, Franse, Italiaanse en Schotse kampioenschappen.

Filmliefhebbers krijgen naast Netflix ook de mogelijkheid om een Movies & Series pass aan te schaffen, wat gelijkaardig is aan het Telenet Play-abonnement. Ten slotte heeft het ook een exclusief contract afgesloten met Studio 100 om Wanagogo, het Second Life voor kinderen, beschikbaar te maken via Proximus TV.
Reputatie 1
ik las het volgende op ZD-Net:
Proximus is meer dan tevreden met het afgelopen jaar. Het kondigt dan ook vol trots aan dat het zijn klantenbestand voor Proximus TV wist uit te breiden naar 1.716.000 zieltjes. De groei ging gepaard met enkele grondige vernieuwingen aan het digitale platform. Proximus belooft bovendien dat alle klanten tegen de zomer van 2016 zullen kunnen genieten van de verbeterde ervaring.

Daarbij horen ook de ruim 400.000 mensen die nog gebruik maken van een oude decoder en de update niet aankunnen. Zij krijgen gratis een nieuw toestel. Proximus coördineert deze actie via BPost. De vernieuwingen zorgen ervoor dat kijkers op elk toestel naar hun favoriete programma’s kunnen kijken, wanneer ze maar willen. De toevoeging van Netflix aan het platform eerder dit jaar, sluit helemaal aan bij deze nieuwe manier om tv te kijken.

Inhoudelijk
Daarnaast verrijkte Proximus ook het aanbod. Sportfans hebben vanaf nu de keuze uit Eleven Sports Network, naast de Belgische eerste voetbalklasse, de tweede klasse en de Champions League. Wie het liever exotischer heeft, kan ook naar grote buitenlandse competities kijken als de Spaanse, Franse, Italiaanse en Schotse kampioenschappen.

Filmliefhebbers krijgen naast Netflix ook de mogelijkheid om een Movies & Series pass aan te schaffen, wat gelijkaardig is aan het Telenet Play-abonnement. Ten slotte heeft het ook een exclusief contract afgesloten met Studio 100 om Wanagogo, het Second Life voor kinderen, beschikbaar te maken via Proximus TV.


En minstens even belangrijk : Proximus lanceert de Netflix voor kids met Wanagogo!
BartV,

Ik denk dat je het zelfde voor hebt als ik dat de tekst verdwenen is na het invoeren van bepaalde tekens op je toetsbord
Reputatie 7
Badge +1
BartV,

Ik denk dat je het zelfde voor hebt als ik dat de tekst verdwenen is na het invoeren van bepaalde tekens op je toetsbord

hij heeft eigenljk alleen maar mijn tekst gequoteerd zonder commentaar....
Maar "tegen de zomer 2016" vind ik voor mij een dikke "onvoldoende"!:@
En wat is dan daar de bedoeling van ?
Als je radio wilt luisteren is dit nu een heel stuk moeilijker. Vooral schakelen we 's ochtends de radio aan, maar willen dit doen zonder de TV aan te zetten.

Ik zou verwachten dat als je op de radio-toets drukt op de afstandsbediening dat de radio begint te spelen. MAAR NEE: je moet dan nog op "OK" drukken. Waarom?
Als de radio speelt zou ik verwachten dat ik met de CH+ en CH- toetsen van zender kan veranderen. MAAR NEE: je moet de "pijl omhoog" of "pijl omlaag" toetsen gebruiken.
Als ik dan toch de pijltoetsen moet gebruiken zou ik verwachten dat ik bij "pijl omhoog" naar de volgende zender (van 800 naar 801) zou gaan. MAAR NEE: "pijl omlaag" is hogere zendernummer en "pijl omhoog" is lagere zendernummer.

Wie heeft dit bedacht?

Groetjes, Thomas

Reageer