Nieuwe Proximus TV ervaring



Toon eerste bericht

100 reacties

alle Proximus TV klanten worden tegen de zomer van 2016 gratis gemigreerd naar het nieuwe platform, maar er staat niet bij bugvrij :-)
PS: 1.716.000 decoders eind september 2015
Reputatie 6
Badge +1
Ik wil ook graag de nieuwe TV ervaring! Ik heb nog twee V4 decoders, dus dat zal nog niet voor morgen zijn. Wil ik eigenlijk graag twee V5 decoders zonder harde schijf, dan kunnen eindelijk die grote bakken weg. Dat vind ik dus al jaren een nadeel aan digitale tv die grote decoders. Gelukkig is dat binnenkort anders.
Inderdaad wwilliamm ik han hem zelf gewoon achteraan de Tv ophangen , heb ik met van die strips vast gemaakt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik wil ook graag de nieuwe TV ervaring! Ik heb nog twee V4 decoders, dus dat zal nog niet voor morgen zijn. Wil ik eigenlijk graag twee V5 decoders zonder harde schijf, dan kunnen eindelijk die grote bakken weg. Dat vind ik dus al jaren een nadeel aan digitale tv die grote decoders. Gelukkig is dat binnenkort anders.
Smaken verschillen hé.
Maar best ook anders willen we allemaal de zelfde vent :-))))
Beste Elsa,

Het gaat mij niet om gelijk of ongelijk. In deze forum thread gaat het over wat we denken over de nieuwe "Proximus TV ervaring".
Ik zeg gewoon dat ik het moeilijk heb met de logica...

Ik begrijp uiteraard je "ingebeelde lijst": als tabletgebruiker is dit zeker OK.

Het enige wat Proximus moet doen is:
- als ik op "radio" druk: start dan aub de radio en vraag niet nog eens een "OK"
- als ik op "CH+" druk: ga dan aub naar de volgende zender "+1", b.v. van 800 naar 801

Als de pijltoetsen bedoelt zijn voor ingebeelde lijsten, of mensen die hun tv/tablet aanzetten om radio te luisteren, houd het dan maar met de omgekeerde logica. Maar implementeer de "CH+" en "CH-" navigatie voor mensen die hun tv niet inschakelen om radio te luisteren. Dit komt dan ook overeen met de tv-navigatie.

Groetjes, Thomas


Komt in orde Thomas. Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.


@barTV: Leuk om te lezen dat de Radio ervaring terug bruikbaar wordt, voor wie de TV niet wenst aan te zetten. Alvast bedankt!

Is het ook mogelijk om de radiozenders opnieuw toegankelijk te maken door gebruik van de cijfertoetsen?
Voorbeeld: dat door achtereenvolgens de knoppen 8,0,6 in te drukken op de afstandsbediening, de decoder switcht naar zender 806 (= Stubru in dit geval). Nu moet ik namelijk 6 keer op pijltje naar beneden drukken, om de gewenste zender te beluisteren.

Een andere manier om favoriete zenders met een eenvoudige toetscombinatie te beluisteren is voor mij ook ok, zolang dit maar bruikbaar is wanneer de TV niet aanstaat.
dat werkt toch bij mij met de toetsen 8,0,6 achtereenvolgens in te drukken, mss is het bij u nog niet aangepast want ze gingen het gefaseerd doen.

FYI: Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.
dat werkt toch bij mij met de toetsen 8,0,6 achtereenvolgens in te drukken, mss is het bij u nog niet aangepast want ze gingen het gefaseerd doen.

FYI: Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.

Ik zit nog op v 6.1.9.92, en daar werkt het dus niet. Heb zopas even met de klantendienst gebeld, en de update naar versie x.x.10.82 zou binnen de 3 dagen geïnstalleerd worden. Ik ben alvast in blijde verwachting!
Dat is al goed nieuws, en inderdaad ik heb 10.82 , dan zal het bij u ook wel binnenkort werken
Reputatie 7
Badge +1
dat werkt toch bij mij met de toetsen 8,0,6 achtereenvolgens in te drukken, mss is het bij u nog niet aangepast want ze gingen het gefaseerd doen.

FYI: Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.

Ik zit nog op v 6.1.9.92, en daar werkt het dus niet. Heb zopas even met de klantendienst gebeld, en de update naar versie x.x.10.82 zou binnen de 3 dagen geïnstalleerd worden. Ik ben alvast in blijde verwachting!

Hopelijk geen 9 maanden hé! 🆒
Voor de V4 zou het inderdaad nog een ezelsdracht kunnen worden ook :8
Ben wel benieuwd of het binnen de 3 dagen in orde zal komen, want ik heb een V5 (geen V5-mini).
Heb je het duidelijk vermeld als je naar de klantendienst gebeld hebt dat je een V5 hebt (eigenlijk kunnen ze dat ook wel zelf zien)
Het was uiteindelijk wel de bedoeling van PX om eerst op de v5-compact proef te laten draaien en dan pas op de V5, dus het zou wel kunnen kloppen.
Ben ook benieuwd!
Vandaag nogmaals met de klantendienst gebeld, aangezien de nieuwe versie nog steeds niet geïnstalleerd is.
Blijkbaar is versie x.x.10.82 dus toch enkel voor de v5-compact (ik had het niet expliciet vermeld).
Spijtig genoeg konden ze geen informatie/timing geven wanneer er een update zou komen voor de V5 😞
Dat zal waarschijnlijk in die door PX gemelde bug-fix periode vallen Q1 2016 !!!?
Badge
Ik heb de laatste software binnen gekregen, dank zij een factory reset. Bij de V5 mini, werken de radio voorkeurzenders zoals het moet. Dus druk 801 in en u zit op Radio 1. Maar bij de V5 werkt het spijtig genoeg nog niet. Raar hé......
Daar staat ook de nog andere software op je V5, en Proximus ging dit ook gefaseerd aanpassen op de decoders (hier gepost geweest op het forum door PX) op de decoders ivm radio dus komt iedereen wel nog aan de beurt, hoop ik toch 😉
Hey Thomas, dit werd aangepast waardoor je opnieuw de radiozenders zal kunnen "op zetten" zonder dat je je tv moet aanschakelen. De eerste klanten kregen dit vorige week al. de anderen komen de komende weken aan bod.
We zijn nu 4 januari en ik kan nog steeds geen radio gebruiken zonder de tv aan te zetten ! Decoder dit weekend gereboot ....
Nu ben ik aan het afvragen of BartV bedoelt heeft dat het alleen nog maar voor de V5-compact zou aangepast worden of op beide V5 en V5-compact.
Wat ik me eigenlijk afvraag, je moet toch je decoder en je tv opzetten om je radio ook op te zetten ? Je kiest je post, wij hebben een homecinema en kunnen onze tv daarna afzetten maar wat als je geen homecinema hebt en je geluid via je tv komt, dan kan je geen radio luisteren volgens mijn inzicht als je je tv afzet. Nog niemand aan gedacht ? En we werken met een V5, geen compact
En is dat nu echt een crisis dat je je tv niet kan afzetten om muziek te luisteren ? Er zijn belangrijkere dinges op de wereld dan dat, nl geduld.
je zegt: dan kan je geen radio luisteren volgens mijn inzicht als je je tv afzet
Inderdaad die speelt eigenlijk dan de zelfde rol als je homecinema die anders het geluid weergeeft.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik me eigenlijk afvraag, je moet toch je decoder en je tv opzetten om je radio ook op te zetten ? Je kiest je post, wij hebben een homecinema en kunnen onze tv daarna afzetten maar wat als je geen homecinema hebt en je geluid via je tv komt, dan kan je geen radio luisteren volgens mijn inzicht als je je tv afzet. Nog niemand aan gedacht ? En we werken met een V5, geen compact
Als je radio wilt luisteren zul je toch een externe versterker nodig hebben mt luidsprekers om het geluid te horen. Bij mij zijn de audiofichen van de decoder met mijn stereoketen verbonden, en als ik die op "aux" zet, kan ik perfect radio beluisteren. Voordeel van de V4 en V5 is dat je op de display de zendernaam kunt zien zoals bij RDS. Met een homecinema moet je natuurlijk ook een verbinding met de decoder maken.
Dat hebben we hier ook nog staan, een externe versterker, stereoketen, maar die staat verder van de decoder en tv af, dus is het makkelijker via de homecinema en het proces is hetzelfde, je hebt ook een externe geluidsbron nodig anders kan je je tv gewoon niet afzetten.
TV met ingebouwde Audio Hifi keten dat zou nog de oplossing zijn 😉

Reageer