Nieuwe menu

  • 5 April 2011
  • 6 reacties
  • 1680 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Op http://www.youtube.com/watch?v=j9ALVlwqWjk kan je een demo fimpje zien over de nieuwe layout. Daarin wordt gezegd dat het menu en de informatiebalk nu niet meer over het hele scherm komt (en zou je dus gewoon kunnen doorkijken terwijl iemand anders met de afstandsbediener speelt). Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrr ze zijn wel vergeten dat het menu en de informatiebalk nu op de ondertiteling staat en je dus toch gestoord wordt tijdens het TV kijken als iemand met de afstandsbediener wil spelen. Voor mij dus geen verbetering, want met de oude layout kon je wel nog kijken in het PIP venster, mits je TV niet te klein is natuurlijk.

Ik vermoed dat Belgacom een heel oude versie genomen heeft en die in "een nieuw kleedje" heeft gestoken, zonder de laatste nieuwigheden van de vorige versie erbij te zetten, zoals de rode, blauwe en groene knop en het springen in een opname.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Die indruk heb ik ook.....alsmaar meer menuutjes is voor veel mensen niet handiger. De genoemde knoppen waren nochtans zéér handig (zijn het nog als je nog in de oude werkwijze zit zoals ik). En neen, nieuw is niet altijd beter, toch niet alles. Dat kleinere schermpje geeft een heel goed overzicht van hetgeen waar je mee bezig bent. De vertikale menu's zijn ook best overzichtelijk. De horizontale zijn maar gedeeltelijk en beperkt zichtbaar.
  • bij een opname krijg ik bij het doorspoelen geen versneld beeld, blijft staan op het punt waar je begint door te spoelen
  • Waarom kan ik niet bepalen hoeveel minuten voor en na ik wil na een programma?
  • Hoe komt het dat ik steeds de volgorde verlies van mijn zenders bij een update?
  • Bij het verschuiven van de zenders zie ik maar een 8-tal zenders - niet handig als je moet verslepen van 132 naar 12 etc.
  • Bij de PVR slechts overzicht van de laatste 5à6 opnames terwijl vroeger toch meer.
Sorry de nieuwe interface is geen succes. De oude was goed en overzichtelijk.
Wel super is de reactie snelheid - dit zit eindelijk goed.
Badge
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur maar over de hele lijn genomen vind ik deze opdate toch nog altijd beter dan de vorige.Hoe langer je deze gebruikt hoe meer je hem gewoon word.In het begin was het zever dat het menu er telkens opkwam nu hebben we rechtstreeks tv en nu is het nog niet goed.
@Axana

Ja, als je een nieuwe update een tijd gebruikt, ben je die natuurlijk na een zekere tijd gewend, maar als je nog maar enkele dagen met die nieuwe functies werkt, is het echt niet gemakkelijk. Ik zoek me dood en kan veel van de functies niet meer vinden, die ik nochtans veel gebruikte, zoals het springen over reclameblokken met bvb. 7 0 0 kon ik vroeger 7 minuten springen. Ook voor het doorschuiven in een film, als die terug in het begin staat, is dat springen (of beter ... WAS) een geweldige functie, die ze nu dus weer uitgeschakeld hebben. Waarom moeten ze toch altijd dingen wijzigen die goed waren. Ik was nu eens echt tevreden met die vorige versie, gaan ze weer alle snufjes die er waren, eruit halen. Zonde Schamen
Vroeger kon je een opgenomen programma bekijken en halfweg stopzetten. Als je een paar uur (of de dag erna) verder wou kijken kon je gewoon weer inpikken waar je gestopt was. Nu herbegint het altijd en moet je dus telkens weer doorspoelen. Niet handig. Of heb ik iets gemist en is er toch een mogelijkheid ?
@leen: dit zou perfect moeten werken INDIEN je gebruik maakt van de STOP knop. dus maak niet gebruik van 'digital tv' ofzo om uw opname te stoppen. Dan zou dit in principe weer moeten verderdoen op de plaats waar je gestopt was.

Reageer