Nieuwe layout van Belgacom TV maar veel faciliteiten zijn verdwenen


Reputatie 7
Badge +3
Faciliteiten die niet meer beschikbaar zijn in de nieuwe software:

Rode knop om te switchen tussen zenderlijst en Tv-gids.

Blauwe knop om een opname/planning te wissen.

Groene knop voor het beheren van de planning “30 dagen”.

Een x aantal minuten vooruit springen in een opname.

Eindtijd, duur en zender staan niet meer in planning/opnames. Ook begintijd is weg als een opname “30 dagen” staat.

Serie opnemen staat niet meer apart en als de laatste planning gewist wordt, is ook de serie volledig weg.

Opnemen via “zoeken” “titel” blokkeert 80% van de tijd en staat dikwijls niet in planning, maar wel in Tv-gids. Toch wordt de geselecteerde uitzending dikwijls niet opgenomen.

Het zou handiger zijn als men de opties van een geplande uitzending ook in de Tv-Gids zelf zou kunnen veranderen.

Om naar de “samenvatting” te gaan moet men veel te dikwijls op de pijltjestoetsen duwen.

Te groot lettertype waardoor het overzicht slecht is, vooral in planning/opnames en VOD. De naam van een geselecteerde titel staat er niet meer volledig op.

In VOD staat niet meer in welke taal de ondertiteling van de film zal zijn.

Geef mij maar terug de oude versie, die was stukken handiger en gebruiksvriendelijk.

100 reacties

Badge
computerken ik denk niet dat ik hier iets mee te maken heb.Ik heb gewoon een antwoord gegeven op frank zijn postig.

Bericht gedeeltelijk verwijderd door moderator.

Gelieve geen andere gebruikers van de Belgacom Community te beledigen, we trachten hier een positieve sfeer te scheppen waarbij klanten elkaar trachten te helpen.
Bedankt voor uw begrip.

Reputatie 7
Badge +1
Er zijn er hier trouwens een hele hoop met spelfouten. Als je daar telkens moet op reageren ....als het maar verstaanbaar is. Het is trouwens niet aanvaardbaar dat een forumlid aangevallen en vernederd wordt. Iedereen mag hier zijn mening geven, en als de informatie fout is mag daar op een aanvaardbare manier op gewezen worden door mensen die er meer van kennen. Je leert er dan altijd iets van bij.
Badge
Rolandt waarom ze zwart gekozen hebben snap ik ook niet goed het had beter geweest als het een iets lichtere kleur was.Je kan natuurlijk die zapbalk uitschakelen maar dat is nu ook niet de bedoeling.Ik ben dat zwart nu al een tijdje gewoon en dat word je wel gewoon.Ik denk dat die voetbal moeilijk te vervangen is omdat dit hun uithangsbord is.
Reputatie 7
Badge +1
Het zou blijkbaar niet slecht zijn als je in de instellingen meer zou kunnen "instellen" d.w.z. wat je wél of niet op je scherm wilt zien. Of bv. een optie om de kleuren anders in te stellen.
Badge
Ja geen slecht idee.Een soort keuze menu dat je zou kunnen samen stellen.Uit een 5 tal onderwerpen ik weet nu ook niet juist hoeveel er op die balk kunnen en dan een achtergrond met letters waar men kan uit kiezen.
Reputatie 7
Badge +3
Je mag zeggen wat je wilt, maar voor die nieuwe layout moeten we al die goede items (rode, blauwe en groene knop) vaarwel zeggen.
Badge
Die blauwe knop gaat toch?Die rode knop gaat ook enkel die functie die jij bedoeld zoals vroeger niet.Die blauwe kleur en dat letter type dat zijn persoonlijke meningen en zijn voor iedereen anders.Het is die groene knop die er niet is en eerlijk gezegd die mis ik ook want nu is het niet te doen ik ben er nog niet uit hoe ik kan omschakelen tussen pvr Npvr.
Ik heb toch sneller beeld dan vroeger
Tong uitsteken nieuwe layoet best goed. eigentijds niet meer van dat oudbollig blokkenspul.
De nieuwe software is een stap achteruit.

Ik kan een playback niet onderbreken (met de back toets)

Er is geen dagoverzicht per zender.

En wat doet die stomme "druk op de (aan) toets" op het scherm als ge het spul uitzet?

Dikke nul voor Belgacom. Het geeft gewoon de indruk dat ze de concurrentie willen voor blijven, en maar de goedkoopste programmeurs hebben gezocht.
axd,


"En wat doet die stomme "druk op de (aan) toets" op het scherm als ge het spul uitzet?"
Hier ben ik niet akkoord mee. Voor veel mensen is het handig om te zien dat ze op het 'juiste' kanaal zitten en dat ze enkel nog hun decoder moeten aanzetten.

En zo storend is dat toch niet eh?
Badge
Kan hier eens iemand een vertaling geven want ik kan niet volgen?Tong uitsteken
Reputatie 7
Badge +1
Als je de decoder in standby zet met de TV aan op de juiste ingang (Scart of HDMI), komt er zo'n bericht op het scherm, wit op zwart. Dat is alleszins al veel beter dan vroeger (verleden jaar), toen kwam er een vervelende fluittoon om te verwittigen dat de decoder afstond. Dit is gewoon helemaal niet storend en zelfs nuttig. Je weet dan dat je op decoder zit (die afstaat) en dat je naar een andere ingang moet om eventuele andere invoerapparaten (bv. DVD-speler-recorder) te gebruiken.
Vandaag "geforceerd" binnengehaald en ik ben behoorlijk positief over deze update. Het ziet er goed uit en alle bevelen worden quasi direct uitgevoerd. De menu's zien er strak uit en zijn wat mij betreft duidelijk en gebruiksvriendelijk.

Toch enkele puntjes van kritiek, de meeste werden al eens aangehaald:

- opnames verwijderen is (opnieuw) een werk van lange adem geworden. Waarom kan er niet met een systeem gewerkt worden waarbij je meerdere opnames kan selecteren en in 1 klap verwijderen?onder het balkje /opgenomen/gepland/manueel/ is plaats genoeg voor een legende(bvb blauwe knop=selecteren, rode knop=deleten). Kan toch niet zo moeilijk zijn imo.

- sommige menu's zijn geen cirkels, waaronder het hoofdmenu. de vod-menu's en pvr gelukkig wel! (Y)

- ietwat mierenneukerig dit, maar het is een beetje een oogzeer: in de filmcatalogus zie je rechts de lijst met films, linksboven de filmposter met daaronder de prijs e.d. Dààronder is nog een klein stukje te zien van de uitzending die nu bezig is. Dat stukje hadden ze misschien beter opgevuld met wat nuttige info(jaartal,regisseur,acteurs,...)?

Al bij al een stap vooruit, BGC!

ps: als ik bij beeldinstellingen HD kies, komt er te staan dat HD op mijn decoder geblokkeerd is, maar ik kan toch kiezen om deze zenders te ontvangen?
Hello minder-tevreden reageerders,

ik vind de nieuwe versie, allicht opgesteld voor slecht zienden, een povere zaak!

Om dan van het menu zelf te spreken .... tel eens de toestaanslagen om iets te doen tegenover vorige versie!

De reacties zijn sneller, maar dat is mijn inziens de enige verbetereing!

Twee programma's opnemen: verdwenen!! Opnemen: sowieso beperkter, what's the point???

Herinnering: ouche .... dat ook is beperkter ...

Sneltoetsen: gewijzigd en beperkter

Ipv van klein scherm : verdoezeld scherm, overheersend menu en geen van beide nog duidelijk

HD: synchronisatie is nog steeds niet OK

Verspringend beeld: mozaïek en verspringend beeld zijn nog steeds niet verholpen

Wel mooi voor de 90jaren, wat is er verkeerd aan een mooi strak menu waar helder en duidelijk alles vermeld wordt?
Waartoe dienst de moderne, actuele technologie als ze amper gebruikt wordt?
Waartoe dienst onze 'slimme afstandbediening' als een gedeelte ongebruikt blijft?

Wat moeten we doen om de oude versie terug te krijgen? Ik neem de traagheid er graag bij!!
Reputatie 7
Badge +1
Je hoort hier zowel negatieve als positieve commentaren. Zelf heb ik nog de oude versie, maar vind nu toch al, voortgaande op de commentaren, dat men de "handige tools" met groene, rode en blauwe knop terug zou moeten invoeren. Ook denk ik dat de vertikale menu's overzichtelijker waren bij de oude. Maar je zal er wel moeten aan wennen vermoed ik. En vooral in de opnamefaciliteiten zitten duidelijk nog wat "bugs" die dringend moeten opgelost worden.
Badge
Sinjoor71 die negatieve comentaar is niet enkel omdat sommige zaken niet goed gaan maar velen geven negatieve comentaar omdat ze nu die menu niet goed vinden of omdat die groene knop nu weg is of dit zus of zo is.Binnen een half jaar zal alles ook veel beter gaan als al die fouten uit die software zijn.Maar de meeste begrijpen dit precies niet en denken dat dit vanaf de eerste sec.al in orde is.
Beste Axana,

Inderdaad de meeste begrijpen het niet dat een nieuwe software vol met fouten verplicht aangeboden wordt. Stel je voor dat je een auto koopt met een navigatie systeem dat je de verkeerde weg laat nemen,een koelkast die niet afslaat wegens een softwarefout,een tv die je niet in standby kan zetten enz. Maar geen nood binnen een 6tal maand wordt dat allemaal opgelost met een update. Ondertussen blijf je maar naar Gent rijden al moet je in Brussel zijn,bijt je u tanden stuk op bevroren appels en laat je u tv dag en nacht spelen:D . Begrijp je het nu een beetje. Enfin voor mij doen ze wat ze willen,volgende maand ben ik er van af.
Reputatie 7
Badge +1
Sofwareontwikkelars staan soms ver van de praktijk en hebben zelden voeling met de gebruikers, die eenvoudige en handige gebruiksvriendelijke oplossingen willen. Maar de meer handige gebruikers willen ook wat persoonlijke instellingen kunnen aanpassen en dus voldoende kunnen "ingrijpen" met instelbare opties.

Zo is dat bv. met de opnamefuncties en de overzichtelijkheid ervan waar de meesten kritiek op hebben denk ik. Maar dit forum is ook juist bedoeld om aan de gebruikers inspraak te geven denk (hoop) ik. Maar sommige suggesties van leden zullen de eindmeet halen, andere dan weer niet. 100% OK voor alle gebruikers zal het nooit zijn. Maar maximale instelbaarheid zou een goed uitgangspunt moeten zijn vind ik. Je bent tenslotte dan niet verplicht daar gebruik van te maken en kunt rustig de"defauilt" instellingen gebruiken...
Badge
frodo jij lijkt de essentie van de zaak helemaal toch niet te snappen zie ik.
De zaak is dat ik weer 3 geplande opnames van de Sopranos niet terug vind bij de opnames. Als dat opnemen al niet lukt dan is er volgens mij iets mis met de software en is deze niet voldoende getest. Dus wat snap ik niet?
Badge
frodo ik andwoord op jouw berichten niet meer.Er zijn fouten met die opnamens maar nu moet je er ook geen schep bovenop doen.Trouwens je zegt het toch zelf dat je het hier opstapt.Dus waarom nog druk maken?
Zoenen
@Sinjoor: "Sofwareontwikkelars staan soms ver van de praktijk en hebben zelden voeling met de gebruikers"

Daarom is er dus in principe een test cyclus, en zelfs deze community..

@frodo: die serie opnames dateren toevallig niet van vorige maand?
@ Bart :Nee, van verleden week.

Hoelang gaat dat hier nog doorscrollen zeg :)

Reageer