nieuwe iterface: Waar is de radio???

  • 1 December 2015
  • 12 reacties
  • 316 Bekeken

Hallo,


Ik heb sinds vandaag de nieuwe proximus interface. Ik maak gebruik van een bose remote control, welke goed werkt(e)


Echter HOE START IK DE RADIO OP?? Via de menu geraak ik er niet.


Dat is zeer vervelend....


graag dringend een antwoord,

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Volgens mij drukken op radio (afstandsbediening), dan kan je kiezen.
Via afstandsbediening op knop radio drukken en met pijtjes op afstandsbediening scrollen naar je radio zender die je wilt.


Maar als dat niet werkt dan heb ik ook zo direct geen antwoord buiten de decoder eens even zonder spanning zetten en terug proberen.

Als dit geen oplossing brengt =>



In afwachting dat je hier een antwoord krijgt op je bericht, kan ik je louter als tip,

mijn ervaring meegeven dat er op twitter heel vlug gereageerd wordt door Proximus

- https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank <= hier wordt het snelst gereageerd

of nog via:

- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" rel="nofollow" target="_blank

Ook heb je nog volgende mogelijkheden:

- http://support.nl.proximus.be/app/contact" rel="nofollow" target="_blank

- of http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow hier, waar je privé gegevens kunt doorsturen.

- en een http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQ0ODUyMTYxNi9zaWQvY2gyQk1yQ20%3D" rel="nofollow sturen is ook nog mogelijk.

Zo heb je ook een overzicht van de mogelijk aanspreekpunten die op de Proximus site staan.

Indien je een oplossing krijgt via het eender welke weg misschien best in t' kort hier even posten,

zodat andere forumleden er eventueel er ook iets kunnen van opsteken.

Daar is toch niet mis mee?wij moeten ook rechtstreeks naar zender 800 en zoveel gaan om aan die 150 radio zenders te geraken.
Dat werkt niet meer sedert de TV nieuwe interface om rechtstreeks het kanaal nummer in te voeren
Dit staat hier in deze topic start ==> http://forum.proximus.be/posts/89a05c8081#Update-15-10-2015" target="_blank..



' rechtstreeks kiezen van radiostations adhv het zendernummer is niet meer mogelijk '

Badge
Ik heb ook al het probleem van de radiozenders aangeklaagd. Zeer ambetant. Vroeger het voorkeurnr. van de zender, maar nu is het inderdaad zoals Elsa zegt. Radio, O.K. en dan maar scrollen hé. Zoals gezegd, zéér vervelend......
Het grote probleem is:


1. Ik heb een Bose sound systeem.


2. De afstandbediening van decoder 5 kan NIET worden geherprogrameerd.


Deze bose universele afstandbediening heeft ondersteuning voor proximustv, maar heeft GEEN radio knop. Vroeger moest ik menu en 7x rechts typen, en ik kwam op de radio. Dat kan nu niet meer. Dus zit ik weer met 2 afstandbedieningen, en dat wou ik ten aller tijden vermijden.


Waarom heen radio optie op het hoofdmenu scherm? (naast TV en Apps). Radio is de meest gebruikte functie overdag.


PS: Je kan aldus ook geen radio opstarten vanuit de proximustv app op android.


Dit werd doorgegeven aan Proximus, iets voor innovatie team, hopelijk doen ze er iets aan.
Sinds de laatste software upgrade zijn de radioprogramma's verdwenen uit de programmagids. Je kan er enkel in door het radiomenu op te roepen via het tv scherm, de rechtstreekse programmanummers 800 en hoger werken niet meer. Heel vervelend, want ik gebruik de radiofunctie rechtstreeks via mijn geluidsinstallatie. Zelfs om van post te veranderen moet je nu ook de tv aanzetten. Wat een gedoe!!! Echt ondermaatse service!

Ik hoop dat Proximus hier snel een oplossing voor biedt.

Bovendien blokkeert mijn decoder om de haverklap sinds het nieuwe programma en is de lay-out en beeldstabiliteit van de tv-programmagids lamentabel.
Er moet inderdaad nog veel bijgewerkt worden en daarom dat een medewerker ook spreekt van nog onder 'development'

Hopelijk komt bij de volgend update deze opties en verbeteringen erbij en ook liefst met minder bugs ;-)
Waarom brengt Proximus deze nieuwe update al op de markt?


Het is overduidelijk dat die onvoldoende getest werd en dat er absoluut geen rekening werd gehouden met de wensen van de klanten.


Ik betaal wel voor een volwaardige service!


Zou het daarom op prijs stellen dat de radioprogramma's asap terug toegankelijk worden via de programmanummers zodat telkens de tv ook niet aan moet.
Je kan niet anders dan, (net zoals veel klanten waaronder ook ik), de volgende update afwachten en hopen dat ze gehoor gegeven hebben aan de vele meldingen en voorstellen van klanten.


Moest ik er iets persoonlijk kunnen aan doen dan was het al lang opgelost ;-)

Reageer