Nieuwe interface Belgacom TV?

  • 2 January 2011
  • 19 reacties
  • 2111 Bekeken

Hallo,



Een paar maanden geleden werd aangekondigd dat belgacom tv een nieuwe interface zou krijgen per 1 januari 2011. Zie dit bericht: http://userbase.be/nieuws/20-dtv/415-nieuwe-gebruikersinterface-voor-belgacom-tv



Nu is mijn vraag hoeveel maanden het deze keer wordt uitgesteld?



Alvast bedankt.


19 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat opstartscherm, big deal ! je moet enkel maar op de "digital TV" knop duwen !;)

Ha nee? Ze hebben toch de vroegere screenshots maaaaanden geleden al getoond? Als men er niet wil over communiceren, zou men toch ook moeten stoppen met alles zo vroeg aan te kondigen, en dan nog uit te stellen en uit te stellen tot in het oneindige.

Reputatie 2
Badge +1
GEEN enkele grote firma zal zomaar communiceren over pilootprojecten etc...

Al meer info over de pilootprojecten en verdere uitrolling?

Bedankt voor uw antwoord Kristof.



Het opstartscherm is misschien wel interessant voor sommigen, maar toch zeker niet meer dan 1 maal in de week. Of dat het enkel zou getoond worden als er daadwerkelijk nieuws is! Gewoon een optie om dit uit te schakelen in iedereen is content. Dit is natuurlijk een marketing beslissing...



Over de update, ik hoop toch ook dat de schermen wat vereenvoudigen, bij opnemen enzovoort. Dat heb ik in de screenshots nog niet gezien. En bvb als ik iets opneem dat standaard de OK knop in focus staat, ipv de annuleren knop... Dat zijn dingen die het makkelijker zouden maken voor oudjes.



Worden er nog nieuwe screenshots getoond? Van de interactieve toepassingen zou ik het zeker eens willen zien.

Reputatie 6
Badge +1
Ik weet niet hoor, ik heb toch door het opstartscherm dat er nu is meermaals een film gehuurd en zo storend is het nu ook weer niet. Nieuwe functies worden daar ook altijd vermeld.

Reputatie 2
Badge
Ik denk niet dat de reclame zo'n groot sukses is op het startup scherm. Ik let er nooit op. Een sneller werkende decoder zou een veel betere reclame zijn.:)

Reputatie 2
Badge +1
My 2 cents: dat startup scherm blijft er voor eeuwig en altijd... heeft natuurlijk zijn commerciele redenen.

@Wesley H,



Ik werk idd voor bgc, de screenshots die jij in de link bedoelt zijn idd van de nieuwe user interface.



Het startup scherm zal er blijven, mss in een volgende update.



Ik denk niet dat bgc klanten zal aanvaarden om testversies uit te proberen, dit gebeurd nu onder de techniekers,



dan zijn ze zeker dat alle problemen die er zijn zeker problemen zijn met de software en niet met de lijn aangezien



wij onze lijnen op dat moment zelf kunnen testen.



Het kan in sommige gevallen ook goed zijn om dit uit te breiden naar gewone klanten, maar dat beslis ik niet hé..



Groetjes



Kristof

Kristof, werk jij bij belgacom? Is de interface nog steeds dezelfde als hier getoond of zijn er nog serieuze wijzigingen aangebracht? http://www.astel.be/Nouvelle-interface-Belgacom-TV-premieres-images-en-exclusivite_3681



Wordt er bvb ook komaf gemaakt met het opstartscherm, of op z'n minst een instelling om meteen TV te kunnen kijken na starten van de decoder?



Wat ook leuk zou zijn ivm lang wachten op de updates is als men zich als "beta" user of zo zou kunnen aanmelden. Maar dan ook terug de optie om over te schakelen naar de oude software als het toch niet allemaal zou werken als het hoort. Zo zijn de early adopters ook tevreden...

Reputatie 7
Badge +1
Alles kan verbeterd worden. maar de evolutie is sterk positief. Ben van september 2009 BTV klant en zowat alles is verbeterd. Had wél al van het begin VDSL2 (van maart 2009, maar enkel voor internet.) De b-box 2 had ik dus al in huis.



De snelheid en bediening van de decoder zin de laatste 4 maanden wél erg verbeterd, zelfs in HD.



Toch zijn er bij het wijzigen van de functionaliteiten soms "bugs". Bv. bij reeds langer ingeplande serieopnames, die nog met een langere eindtijd (bv. +30 min) staan, kunnen er fouten insluipen, vooral als je eens een nieuwe opstart doet. Dan staan die programma's ineens dubbel geprogrammeerd, één met de max. van 20 minuten nà, en een met de 30 min van voorheen, maar die staat dan wél met een kruis. Als je die met dat kruis dan met de blauwe knop wist, dan is de andere mee gewist, en de enige manier om dat terug goed te krijgen is door ofwel die opname eenmalig in te plannen, ofwel (en dat is safer) de hele serie te wissen en terug in te plannen vanuit de TV-gids....maar dan staat wél alles met max. 20 min nà



Ook gebeurt het soms dat series ineens géén serie meer zijn, waardoor je ze dan terug per keer éénmalig moet inplannen, want je serieinplanning staat dan met een kruis. Je moet dus wél elke dag (als je daar tijd voor hebt) je ingeplande opnames voor die avond nog eens checken of er niks plots met een kruis staat. De problemen doen zich uiteraard niet voor met nPVR dus ligt het duidelijk aan de software van de decoder....







>Beter eventjes wachten totdat alles goed draaiT



Kennen jullie 'de grote update' van vorig jaar nog? 6 maand vertraging, en uiteindelijk was de softwatre bijna onwerkbaar door de vele bugs. Dus durf niet te beweren dat Belgacom zijn software test.

Kristof, ge zijt hoge verwachtingen aan het scheppen. Opletten dat ge ze kunt waarmaken hé...



Ik ben in ieder geval benieuwd!

Beste,



De nieuwe interface komt er inderdaad aan, de pilootprojecten worden normaal eind van de maand gestart.



Indien er geen al te grote problemen opduiken worden deze verder ontplooit naar alle klanten.



Dit zal niet in 1 keer gaan natuurlijk.



Er zal zeer veel veranderen, zowel de interface als het werken ermee + de opstarttijd zal merkelijk verkorten (nu 15min naar 4min)



Beter eventjes wachten totdat alles goed draaid dan half belgie zonder TV te zetten...



Groetjes



Kristof

Het zal na de beloofde email & beloofde tv op pc functie komen. Schedule: jaar 2043 :o

Hopelijk.. is het meer dan wat nieuwe kleurtjes. Heel wat van de functionaliteit moet DRINGEND vereenvoudigd worden. Gekoppeld met de traagheid is het bijna onmogelijk om de werking van de decoder aan oudjes aan te leren.

Dat ze het maar zo simpel mogelijk maken zodat dien decoder mee kan...



En een tijdslijn zoals bij telenet zou wel handig zijn in de tv-gids.

Ok, tussen de 2 en 4 maanden uitstel... Wel snel voor belgacom!

Ik stel voor dat je op UB eens verder kijkt, dan weet je onmiddellijk je antwoord: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=28352" target="_blank

Reageer