nieuwe interface

  • 12 December 2015
  • 19 reacties
  • 670 Bekeken

Bezit twee V4 decoders...Wanneer mag ik de nieuwe interface verwachten in 2016?
Meer HD zenders aub, BBC, ARD, ZDF!
Groeten, Yanick🆒

19 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bezit twee V4 decoders...Wanneer mag ik de nieuwe interface verwachten in 2016?
Meer HD zenders aub, BBC, ARD, ZDF!
Groeten, Yanick🆒

Heb je de nieuwste interface al? SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26 (25 nov15).
Maar maak je geen illusies, die zit nog vol fouten.. De enige uitbreiding is dat je ook series in nPVR kunt plannen vanop de decoder, waarbij plannen een fout woord is, want het systeem bepaalt wat in PVR en wat in nPVR opgenomen wordt. De toegang tot de nieuwe Px TV app. waarmee je de series wél gegarandeerd in nPVR kunt plannen, en ook ongenomen nPVR-programma's op tablet kunt bekijken (in een latere fase volgt ook de webapplicatie om hetzelfde te kunnen op PC/laptop), is voor de meeste V4- gebruikers terug afgesloten, nadat die een aantal weken in test wél kon gebruikt worden, zij het met de nodige fouten. De hierbovengenoemde interface stelde niet automatosch ook de toegang tot de Px TV app. terug open, zodat het nu voor V4-gebruiker een "nog vis nog vlees" situatie is, en wij nu tussen 2 stoelen beland zijn.:@
Reputatie 7
Badge +6
Zeg er wel bij dat die 'nieuwe' interface van 25/11 voor de V4 qua layout sterk lijkt op de oude en dus (nog) niet lijkt op de layout van de nieuwe interface van de V5. Wanneer die eraan komt in 2016 voor de V4 valt nog niet met zekerheid te zeggen.

En YES, YES, YES, please; meer kwaliteitszenders in HD !!!!
Reputatie 1
Badge
Heb ergens gehoord dat Proximus de eerste zou zijn als "gewone" provider om ook 4K content aan te bieden. Maar of het waar is, is weer wat anders...
Voor de rest : ik heb nu een V5 decoder (zelfs 2 stuks), met de nieuwe interface, maar de nieuwe app werkt langs geen kanten. TV overal blijft wel zijn ding doen.
Pas na de omruil van de v3's volgens sommige medewerkers en de omruil van de v3's loopt ongeveer tot midden 2016.
Maar als ze bij PX recenter info hebben zouden ze dit best hier posten op dit mooie Nieuwe Forum !
Reputatie 7
Badge +1
Pas na de omruil van de v3's volgens sommige medewerkers en de omruil van de v3's loopt ongeveer tot midden 2016.
Maar als ze bij PX recenter info hebben zouden ze dit best hier posten op dit mooie Nieuwe Forum !

Dat ziet er dan leuk uit voor de (heel vele) V4-gebruikers! Zoals het nu (niet) werkt is het de schaamte voorbij! Krijgen die dan een korting tot het wél werkt? Voor elk gemist of slechts deels afspeelbaar programma een credit bv.?:?
Reputatie 6
Badge +2
Heb ergens gehoord dat Proximus de eerste zou zijn als "gewone" provider om ook 4K content aan te bieden. Maar of het waar is, is weer wat anders...
Voor de rest : ik heb nu een V5 decoder (zelfs 2 stuks), met de nieuwe interface, maar de nieuwe app werkt langs geen kanten. TV overal blijft wel zijn ding doen.


Dat ze maar eerst maken dat iedereen in HD kan kijken want er zijn die enkel in SD kunnen kijken daar ze maar op ADSL zitten, wat zal het dan zijn met 4K, dan zal Proximus nogmaals hun netwerk moeten aanpassen om 4K zenders te kunnen verdelen.
Sinjoor, die uitleg van Proximus kan ineens helemaal anders zijn, zoals met de methode van de vervanging van v3 decoders zou er eerst aan huis geleverd worden en dan was het ineens afhalen in een afhaalpunt en wat heb ik nog allemaal gelezen ik weet zelf al niet meer, dus nog niet wanhopen 😉
Reputatie 7
Badge +1
Ikvraag me af of ze het zelf al weten...
Sinjoor, Ik hoop nog altijd dat Proximus ooit eens veel meer open kaart gaat speken met hun klanten en degelijk uitleg geven waar iedereen tenminste iets aan heeft.
Ze hebben altijd gezegd dat hoop doet leven dus dat is toch al een eerste troost 😉
Reputatie 1
Badge
Heb ergens gehoord dat Proximus de eerste zou zijn als "gewone" provider om ook 4K content aan te bieden. Maar of het waar is, is weer wat anders...
Voor de rest : ik heb nu een V5 decoder (zelfs 2 stuks), met de nieuwe interface, maar de nieuwe app werkt langs geen kanten. TV overal blijft wel zijn ding doen.


Dat ze maar eerst maken dat iedereen in HD kan kijken want er zijn die enkel in SD kunnen kijken daar ze maar op ADSL zitten, wat zal het dan zijn met 4K, dan zal Proximus nogmaals hun netwerk moeten aanpassen om 4K zenders te kunnen verdelen.


Met 4K zal er niets veranderen : het zal enkel beschikbaar zijn voor zij die een voldoende hoge downloadsnelheid hebben. De rest hebben effectief pech.
Wie enkel ADSL heeft, en dus niet kan genieten van HD nu, maar dat echt wil heeft altijd alternatieven. Dan helaas wel niet bij Proximus. Maar je moet als klant zelf de keuze maken wat je wil.
De reden dat Proximus via vectoring wil zorgen om zoveel mogelijk mensen op een hoger profiel te krijgen (vanaf 1 januari 2016) wordt dat bv. 100/6 voor een comfort pack) heeft uiteraard te maken om meer mogelijkheden beschikbaar te hebben voor haar klanten. Wie netflix heeft kan bv. vandaag al naar een beperkte content 4K kijken. Of via You tube natuurlijk.
Aan dat 4K verhaal zal wel nog wat meer werk zijn, want bv. de huidige HD-decoders zijn er niet geschikt voor. Die geraken voorlopig maar aan 720P of 1080i, wat mijlen af ligt van 4K (en eigenlijk zelfs geen FullHD is).
Reputatie 6
Badge +2
Dan zal er weer een zoveelste decoder ruil zijn want de huidige HD decoders zijn inderdaad niet geschikt voor 4K of UHD, daarvoor zal men een 4K decoder moeten maar dat geldt niet alleen voor Proximus maar ook voor Telenet, TV Vlaanderen, Canaal Digitaal, ...enz.

A propos, 1080i is inderdaad niet volledig Full HD, daarvoor moet men een resolutie hebben van 1080p zoals men dat heeft met Blu-ray dics en Netflix via Apple TV (via Proximus decoder is het maar 1080i)
Reputatie 7
Badge +1
Dan zal er weer een zoveelste decoder ruil zijn want de huidige HD decoders zijn inderdaad niet geschikt voor 4K of UHD, daarvoor zal men een 4K decoder moeten maar dat geldt niet alleen voor Proximus maar ook voor Telenet, TV Vlaanderen, Canaal Digitaal, ...enz.

A propos, 1080i is inderdaad niet volledig Full HD, daarvoor moet men een resolutie hebben van 1080p zoals men dat heeft met Blu-ray dics en Netflix via Apple TV (via Proximus decoder is het maar 1080i)

Volgens mij is er nog geen enkele zender die in 4K kan en zal uitzenden denk ik. Er zijn er nog veel teveel die nog SD hanteren. En de bandbreedte zal ook wel een probleem vormen. Daarom heb ik dit jaar nog voor een 46' full HD gekozen (1080i-heb je trouwens enkel door upscaling niet?), ook omdat UHD-TV weer meer verbruikt.
Reputatie 6
Badge +2
De eerste 4K TV zenders moet men zeker niet verwachten voor 2020 en dan zullen we dan al mogen blij zijn.
En het beste moet nog komen, men spreekt al van 8K maar dat zal wel eerder voor 2030 en later zijn.
In het geval van Telenet en andere kabelmaatschappijen zullen ze zelfs mogen ophouden met analoge TV zenders te verdelen opdat men bandbreedte kan vrijgemaakt worden om nog meer HD zenders en in de toekomst 4K zenders te kunnen verdelen en ik verwacht dat het binnen 5 jaar amen en uit zal zijn met analoge TV kabel.
Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet heb je automatisch nog analoge kabel, maar ik denk dat daar nog weinig naar gekeken wordt, al zie je in bejaardentehuizen en klinieken nog meestal slechts analoge TV in mijn ervaring (bij mijn broer kost dat 5€ per maand). Daar zal dan nog héél wat moeten geïnvesteerd worden in dig. TV en allicht ook Wifi), en dan zal de factuur weeral hoger oplopen...
We zijn hier al van 4k bezig en nog vele zenders zijn in SD bij PX, tegen dan kan de wereld al vergaan zijn ;-)
Ik hoop alleen maar dat hun toekomstige 4k TV decoder niet zo dikwijls zal moet heropgestart worden als deze die we nu kennen!!
Reputatie 7
Badge +1
Volgens mij zijn die nieuwe V5 compact decoder maar een soort CI+ module, die kan ook versleutelde zender decoderen, voor de rest moet hij maar content kunnen streamen en dat kan mijn smartphone of tablet ook. Als ze de processor en de buffering niet te krap bemeten, kan die nog jaaaaren meedraaien denk ik.
En 4K is inderdaad niet voor morgen op zenderniveau. Er zal dan wél een serieuze kloof in kwaliteit groeien tussen de internet steamingdiensten en de TV-providers. Al moet ik zeggen dat (geupscalede) full HD op een 46' full HD al heel behoorlijk scoort.
Een V5 is niet veel meer dan een v5-mini alleen met soft/hardware voor de harde schijf functionaliteit en anders doet die juist het zelfde kan je ook zien dat de software versies altijd identiek geweest zijn
Reputatie 1
Badge
Op dit ogenblik is de makkelijkste manier om aan 4K content te geraken een YouTube-app op je smartTV. Hier hebben we onlangs een 4K TV-ke gekocht en dergelijke beelden zijn echt wel de max. Ook de netflix-app op die TV kan in principe 4K content aan, maar dan zouden we wel het duurdere abonnement moeten nemen...
4K uitzendingen zullen inderdaad nog niet voor morgen zijn, maar de 4K bluray spelers zijn vandaag al op de markt en ik vermoed dat de filmindustrie niet zal wachten tot 2020 om daar ook films voor te leveren.
Langs de andere kant is een gewone bluray-film op zo'n 4K TV toch ook al dik in orde...
Benieuwd waar dit eerst gaat kunnen bij TN of PX !

Reageer