Vraag

Nieuwe decoder + nieuwe modem


Enkele weken geleden heb ik mijn nieuwe decoder gekregen en (correct) geinstalleerd. Na ongeveer een uurtje tv kijken blokkeerd mijn tv scherm. De oplossing was eventjes van zender veranderen en dan werkt alles terug prima. Maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ik heb dan naar de helpdesk gebeld ;maar er zijn geen fouten op de lijn gevonden. Wel was er geconstateerd dat mijn BBox2 was verouderd en dringend aan vervanging toe was. Deze heb ik nu ook sinds vorige week(.bbox3).Maar ook ditmaal zijn er problemen .Na een week krijg ik nu terug hetzelfde probleem .Beeld bevriest en scherm wordt zwart en dan eventjes van zender veranderen en alles is terug ok. Misschien een defecte decoder gekregen? Maar dan is er nog iets. Sinds mijn modem is veranderd heb ik ook internetproblemen op mijn desktop ,bij opstarten krijg ik de melding enkel lokaal internet ,of internet met beperkte mogelijkheden. Na opnieuw en opnieuw verbinding (wifi)te maken lukt het uiteindelijk dan toch. Op de laptop en smartphone heb ik dit probleem niet .Ik hoop dat dit opgelost geraakt

34 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben dan maar op mijn zolder gekropen hé Elsa, en ik kan je nu bevestigen, dat er in de doos géén splitter zit. Enkel telefoonkabel, UTP-kabel en zo'n grote beugel, waar ik niet van weet waarvoor die zou moeten dienen?

Awel, dat van die beugel zou ik nu ook wel eens willen weten, want om daarmee uw modem aan de muur te hangen, lijkt dat ding zo onpractisch. ;-)))
Reputatie 7
Badge +1
Ik zie er het nut niet direct van in...om op te hangen zou hij toch in het midden moeten gemonteerd worden? Een antenneversterker zal het wel niet zijn zeker? En als kabelgeleider haalt hij ook niet direct de prijs voor ontwerp van het jaar....Enfin, bij mij zit hij toch maar in de doos op zolder hé.:D
Bij mij staat de b-box3 nu rechtop en neemt zo aardig wat minder plaats dan de b-box2 op mijn bureau...Nog maar eens een pluspunt.
Wat het onthouden van de "friendly name" betreft, is het nu wel duidelijk dat die verdwijnt als je het betreffende apparaat uitschakelt. Enkel mijn tablet en printer blijven staan, maar die staan dan ook constant in standby, terwijl mijn Smart TV wél in standby staat, maar eerst bij het opstarten verbinding zoekt met het internet. Er zit dus een zekere logica in...
Ah ja nu snap ik het over welke beugel jullie bezig zijn die heb ik er niet opgezet en dient natuurlijk ook niet om aan de muur vast te maken, aan gezien in de voet twee gaatjes voorzien die dienen om op de muur te zetten en zelf passen op de oude plugs in de muur van je oude bbox2 als je die al ook op de muur vast gezet hebt.
zie foto steunbeugel bij rechtop plaatsen van BB3
NB: Dit is wel een foto van een Sagemcom, maar speelt hierin nu geen rol.



quote: Wat het onthouden van de "friendly name" betreft, is het nu wel duidelijk dat die verdwijnt als je het betreffende apparaat uitschakelt./quote.
Dat is dus niet het geval bij de Technicolor staan er nog altijd mooi in zelf na uitzetten van toestellen en ook na reboten van de bb3.

Nu nog straffer de BB3 installatiehandleiding even bekeken en wat zie ik daar staan onder "kontroleer de inhoud van de doos":

Reputatie 7
Badge +1
Jz, dat is dan inderdaad duidelijk beter bij de Technicolor...en die beugel blijft een raadsel...als je hem er aanzet, neemt dat weer een stuk (nutteloze) ruimte...
Reputatie 7
Badge +6
Ah, die beugel geeft dus extra steun als je het modem rechtzet. Geprobeerd en ja hoor. Alweer een mysterie opgelost door superdetective Elsa! 🆒
Reputatie 4
Badge +2

Nu nog straffer de BB3 installatiehandleiding even bekeken en wat zie ik daar staan onder "kontroleer de inhoud van de doos":


Vandaar ook mijn vraag of de VDSL-2 splitter erbij zat.
Ja inderdaad allemaal wreed verwarrend op deze manier, natuurlijk als je een nieuwe aansluiting zelf uitvoert met een DIY pakket, leveren ze de vdsl adapter/filter erbij natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +1
Ja inderdaad allemaal wreed verwarrend op deze manier, natuurlijk als je een nieuwe aansluiting zelf uitvoert met een DIY pakket, leveren ze de vdsl adapter/filter erbij natuurlijk.
En als je een b-box2 inruilt voor een b-box3 gaan zeervan uit dat je al een splitter hebt natuurlijk.
Ja maar als die werkelijk in de doos zou voorzien zijn dan doen ze die doos ook niet open om hem eruit te halen weet ik van de omruil heel in het begin van mijn defecte bbox2 als ik die omgeruild heb kwam ik thuis en zat er een VDSL-aansluitdoos, adapter en filter bij zodat ik er ene in reserve had, het zal gewoon zijn dat ze die niet meer in de doos voorzien wat eigenlijk beter is want in geval je omruilt zoals je zegt heb je die niet nodig en is het weggesmeten geld, en in het geval het om een nieuwe aansluiting gaat kunnen ze er gewoon Ă©Ă©n bijleveren.

Reageer