Vraag

Nieuwe decoder + nieuwe modem


Enkele weken geleden heb ik mijn nieuwe decoder gekregen en (correct) geinstalleerd. Na ongeveer een uurtje tv kijken blokkeerd mijn tv scherm. De oplossing was eventjes van zender veranderen en dan werkt alles terug prima. Maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ik heb dan naar de helpdesk gebeld ;maar er zijn geen fouten op de lijn gevonden. Wel was er geconstateerd dat mijn BBox2 was verouderd en dringend aan vervanging toe was. Deze heb ik nu ook sinds vorige week(.bbox3).Maar ook ditmaal zijn er problemen .Na een week krijg ik nu terug hetzelfde probleem .Beeld bevriest en scherm wordt zwart en dan eventjes van zender veranderen en alles is terug ok. Misschien een defecte decoder gekregen? Maar dan is er nog iets. Sinds mijn modem is veranderd heb ik ook internetproblemen op mijn desktop ,bij opstarten krijg ik de melding enkel lokaal internet ,of internet met beperkte mogelijkheden. Na opnieuw en opnieuw verbinding (wifi)te maken lukt het uiteindelijk dan toch. Op de laptop en smartphone heb ik dit probleem niet .Ik hoop dat dit opgelost geraakt

34 reacties

Heb je ook je decoder (waarschijnlijk V5-compact) al eens een reset gegeven door de netstekker 5 seconden uit te trekken (of schakelaar achteraan) , blokkeert je TV scherm dan nog.
zie ook eens =>
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_no_start_screen/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/het-startscherm-verschijnt-niet-na-installatie-van-de-decoder.html
Dat je een bbox2 of bbox3 hebt maakt inderdaad voor zo'n problemen niet veel uit, alleen ondersteunt die vectoring en ondersteunt de betere wifi standaard n en ac (en ook wifi op de 5GHz band heeft) zodat je hogere snelheden kunt bereiken.
Je desktop draait die op Windows 10 want dit heb ik ook af en toe met windows 10 en anderen hebben dit hier ook al gemeld op 't forum, dus we zijn zeker niet alleen ;-)
aangezien je het op de laptop en smartphone dit probleem niet hebt kan het niet direct van de bbox3 komen.
Probeer mss een op de desktop of je het op beide hebt wifi-2,4 en op wifi-5.0 GHz , als je wifi adapter de 5GHz band wel ondersteunt wel te verstaan.
Heb je ook je decoder (waarschijnlijk V5-compact) al eens een reset gegeven door de netstekker 5 seconden uit te trekken (of schakelaar achteraan) , blokkeert je TV scherm dan nog.
Dat je een bbox2 of bbox3 hebt maakt inderdaad voor zo'n problemen niet veel uit, alleen ondersteunt die vectoring en ondersteunt de betere wifi standaard n en ac (en ook wifi op de 5GHz band heeft) zodat je hogere snelheden kunt bereiken.
Ja inderdaad ,stekker uit en etc etc al gedaan ,daarna de helpdesk ,daarna alles afgekoppels en terug stekker er uit +- een uurtje dan nieuwe bbox3 en alles was perfect behalve internet op desktop .De problemen op tv zijn sinds vandaag terug begonnen
Je desktop draait die op Windows 10 want dit heb ik ook af en toe met windows 10 en anderen hebben dit hier ook al gemeld op 't forum, dus we zijn zeker niet alleen ;-)
aangezien je het op de laptop en smartphone dit probleem niet hebt kan het niet direct van de bbox3 komen.
Probeer mss een op de desktop of je het op beide hebt wifi-2,4 en op wifi-5.0 GHz , als je wifi adapter de 5GHz band wel ondersteunt wel te verstaan.
De smartphone is op wifi 5.0ghz band de laptop en desktop op 2.4 ghzband.De desktop is wel nog een windows vista
Je desktop draait die op Windows 10 want dit heb ik ook af en toe met windows 10 en anderen hebben dit hier ook al gemeld op 't forum, dus we zijn zeker niet alleen ;-)
aangezien je het op de laptop en smartphone dit probleem niet hebt kan het niet direct van de bbox3 komen.
Probeer mss een op de desktop of je het op beide hebt wifi-2,4 en op wifi-5.0 GHz , als je wifi adapter de 5GHz band wel ondersteunt wel te verstaan.
De smartphone is op wifi 5.0ghz band de laptop en desktop op 2.4 ghzband.De desktop is wel nog een windows vista
Deze verbinding wordt gemaakt via een asus usb stick
Je had het niet voor met je desktop op wifi-2.4 toen je nog een bbox2 had en nu wel met de bbox3 als ik het goed begrijp.
Is dit een sagemcom die je hebt of een technicolor bbox3 , want er schijnt verschil in wifi signaalsterkte te zijn tussen beide!
Nee met de bbox2 had ik dit probleem niet. Hoe kan ik zien of het een sagem is of een technicolor.?Er staat geen merk op en bij opzoekingen op afbeeldingen zie ik geen verschil
achteraan kijken de utp ethernet stekkers staan 2 aan 2 bij de sagemcom en bij de technicolor alle vier naast één.
dan is dit een technicolor
Als ik moet afgaan op wat ik al van sommigen gehoord heb dat de sagemcom op wifi beter is dan de technicolor maar of dat je dit probleem niet meer zou voor hbben met een sagemcom daar durf ik mij niet over uitspreken ik heb ook een technicolor en heb dit probleem ook sporadisch dat ik terug moet connecteren.
Het is natuurlijk zo dat ik het uiteindelijk wel steeds in orde krijg door bvb een ander ip adres op te halen of verbinding verbreek en terug verbinding maken .Maar leuk is het niet .Vooral voor mijn vriendin die niks van pc afweet en ik het dus moet oplossen voor haar.T vervelende is dat het moet gebeuren telkens de pc wordt opgestart .Enkele seconden /minuten internet dan niks meer ,en dan maar verbinding proberen maken door allerlei clicks te doen
Ik weet ook niet echt of het met ontvangst zelf iets te maken heeft want als je de pc of modem dichter bijeen zou kunnen brengen dan zou je het ook kunnen eventueel weten, zouden ze nu dit probleem niet kennen bij de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) want dit fenomeen werd al af en toe gemeld!?

Wat je ook eens kunt proberen is je wifi-2.4 eens vast op een kanaal zetten (kanaal 1 of 6 of 11) om te zien of dit er iets aan verhelpt, want normaal staat die automatisch. Daarvoor moet je surfen naar de web interface van je modem http://192.168.1.1 en daar het paswoord invoeren dat op een sticker van je modem staat.
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij stond de naam Sagemcom wel op de doos (etiket) van de b-box3.
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij stond de naam Sagemcom wel op de doos (etiket) van de b-box3.

Zat er bij jou een vdsl-splitter bij ?
Neen die was er bij mij niet bijgeleverd toch niet bij de ruil van bb2 naar bb3.
Maar je kan die wel apart vragen natuurlijk of ruilen voor een nieuwe als die defect is.
Reputatie 4
Badge +2
Zo ook bij mij, enkel een nieuwe(zwarte ipv blauwe) verbindingskabel.
Bij mij stond de naam Sagemcom wel op de doos (etiket) van de b-box3.

Zat er bij jou een vdsl-splitter bij ?
ja bi mij zat er een splitter bij
Hoe heb je dat geflikt :-))))
Of heb je erom gevraagd mss ? of is dat alleen bij de sagemcom dan ?!
ja volgens mij zat die er toch bij ???Nu laat ge me al twijfelen .Maar tis geen sagem he maar technicolor
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb een Sagemcom gekregen en daar zat dus geen vdsl-2 splitter bji , jij had toch een Technicolor Elsa, en daar zat er ook geen bij.
Inderdaad ik heb een Technicolor en er zat gene bij , daarom dat ik ineens dacht zou het dan bij de sagemcom zijn maar dat zal ook wel niet volgens mij, tot het tegenstelde bewezen wordt 😉
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij stond de naam Sagemcom wel op de doos (etiket) van de b-box3.

Zat er bij jou een vdsl-splitter bij ?

Zou kunnen, maar ik moet het checken, want dat was bij mij al allemaal geïnstalleerd nog van mijn b-box2, zodat ik enkel de telefoonkabel moest in de b-box3 pluggen. In de doos van mijn ingeleverde b-box2 zat nog een VDSL splitter, maar die heb ik mee binnengeleverd. Die b-box2 was in april 2014 na een blikseminslag door een technieker vervangen, samen met de splitter.
Ik zal morgen nog eens nakijken, want die doos staat op zolder.
Inderdaad sinjoor vroeger bij de bbox2 zat er een vdsl2 intro/filter bij, en nu doe jij me aan het twijfelen gaan of deze die hier bij mij nog in de kast ligt die is van in mijn vdsl2 of dat die nu uit mijn bbo3 doos komt want bij de installatie door de technieker in het begin heb ik die van de bbox2 niet nodig gehad dacht ik want de technieker had één bij als ik mij dit na al die jaren nog goed herinner, later is er dan een defecte vdsl2/intor/filter vervangen geweest wegens problemen met de lagere lijnsnelheid die ik had.
Terwijl ik dit aan het typen ben herinner ik mij nu ineens ook dat er een periode geweest is dat je die moest betalen ook zelf met een DIY pakket want dit heeft ook nog op die skynet blog gestaan, waar ik dikwijls ook een beetje mijn mosterd ga halen ;-)
Hoe gaan we hier nu aan uit geraken !! jij zult de knoop moeten doorhakken Sinjoor.:-))
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad sinjoor vroeger bij de bbox2 zat er een vdsl2 intro/filter bij, en nu doe jij me aan het twijfelen gaan of deze die hier bij mij nog in de kast ligt die is van in mijn vdsl2 of dat die nu uit mijn bbo3 doos komt want bij de installatie door de technieker in het begin heb ik die van de bbox2 niet nodig gehad dacht ik want de technieker had één bij als ik mij dit na al die jaren nog goed herinner, later is er dan een defecte vdsl2/intor/filter vervangen geweest wegens problemen met de lagere lijnsnelheid die ik had.
Terwijl ik dit aan het typen ben herinner ik mij nu ineens ook dat er een periode geweest is dat je die moest betalen ook zelf met een DIY pakket want dit heeft ook nog op die skynet blog gestaan, waar ik dikwijls ook een beetje mijn mosterd ga halen ;-)
Hoe gaan we hier nu aan uit geraken !! jij zult de knoop moeten doorhakken Sinjoor.:-))

Ik ben dan maar op mijn zolder gekropen hé Elsa, en ik kan je nu bevestigen, dat er in de doos géén splitter zit. Enkel telefoonkabel, UTP-kabel en zo'n grote beugel, waar ik niet van weet waarvoor die zou moeten dienen?
Oef Sinjoor, dan klopt het uiteindelijk toch dat er gene bij zit en ben ik van alle twijfels af :-))
Die beugel is dit eventueel niet om aan de muur te bevestigen, ik herinner mij niet van een beugel wel de voet van de technicolor die je kan afklikken.

Reageer