Nieuwe bundels bij PX: Tuttimus, Familus en Mobilus



Toon eerste bericht

175 reacties

Reputatie 3
Goed gezien Antoon1 🆒
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon1,

Via onderstaande link vind je terug welke packs naast Familus en Tuttimus bestaan.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_infofich/particulieren/producten/r-orphans/product-informatie-fiches.html

Groetjes,

Antonella


Hallo Antonella,

Bedankt voor de info. Zag dat Internet start er nog is maar zonder mobiele data en dezelfde prijs of € 1 hoger. Dus eigenlijk een verkapte prijsverhoging.
Hadden net zo goed Internet Comfort en Maxi ook in het pakket kunnen laten. Maar dat valt teveel op dat daar ook de mobiele data weg is.

Groetjes, Antoon

dat wordt inderdaad "zedig" verzwegen....terwijl dat toch door zogenaamd "maar" 20% gebruikt wordt.....ik zou ze de kost niet graag geven!
Elk moet zijn persoonlijke rekening maken.
Zelf overgeschakeld van Maxi naar Familus
Hetgeen ik verlies " mobiele data " gebruikte ik niet, of ik keek er nauwelijks naar ( multipakket).
In de plaats komen drie maanden gratis Netflix en 1 film per maand.
Meegenomen maar ook niet meer dan dat.
Maar interessanter is dat " All Sports " mij nu slechts 5 euro kost in plaats van 14.95 euro.
Totaalprijs daalt dus van 89.90 euro naar 79.95 euro.
Ik hou dan even geen rekening met " oproeper weergeven " dat in beide gevallen 3.99 euro extra kost.
Wanneer activatie gebeurt is iets anders : binnen de 24 uur was de mededeling op de orderbevestiging ( 5 dagen geleden! )
De orderbevestiging vermeldde wel een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen.
Op het einde van het voetbalseizoen kan ik ook voor enkele maanden overschakelen naar " All entertainment ", eveneens voor 5 euro.
Twee overschakelingen per jaar toegelaten.
Ik belde juist naar de klantendienst om inlichtingen over "pack" internet + Tv van 55€ en kreeg een mevrouw aan de lijn dat alle packs naast Familus en Tuttimus niet meer bestaan. Toen ik haar zei dat het wel zo op de site stond was dat een "foutje" volgens haar en hier lees ik van AntonellaD dat ze wel nog bestaan???
Voorlopig hou ik mijn comfort-pack is voor mij veeel goedkoper dan Familus. En als alleenstaande (en zo zijn er zeker ook 20% van hun klanten) ben ik niets met hun Tuttimus kan ik enkel gratis bellen naar mezelf.
PX was van zijn woord en heb deze namiddag de technieker Peter aan de deur gehad en de fouten zijn opgelost met al mijn problemen dat ik had.

Hij had mijn lijn al uitgetest voor hij hier was, en al vastgesteld dat er geen storingen waren buiten de woning maar wel binnen.
Hij wist al op voorhand dat de fout ergens lag in doosje waar de PX draden binnenkomen in de woning.
En daar zat de fout, ergens een dubbele verbinding bij de draadjes.
Dan heeft hij nog even alles overlopen betreffende de toestellen en alles werkt nu perfect.
Internet is terug normaal.
Zeer grote verandering op tv gebied alles gaat nu supersnel heb geen pauzes meer tussen het zappen.

Eindelijk werkt blijkbaar alles normaal Yes
Reputatie 7
Badge +1
Delle schreef
Ik hou dan even geen rekening met " oproeper weergeven " dat in beide gevallen 3.99 euro extra kost.
Daar vind ik niks over terug, maar omdat het zowel in het oude als in het nieuwe pack geldt, maakt dat niet zoveel uit.
En ik gebruik die datasim met mobiel data van 500MB ook eerder uitzonderlijk, maar het is toch altijd handig op verplaatsing als er geen goede Wifi met FON of andere voorhanden is. E wat de aftrek voor eigen decoder (8€) en de opleg voor TV replay+ (5€) betreft, ga ik er vanuit dat doe hetzelfde blijven.
Reputatie 7
Badge +6
TV Replay + is inderdaad in Tuttimus/Familus nog steeds + 5€.
Reputatie 2
Badge +1
En zo zie je maar, ze moeten ergen hun kosten van de gratis roaming van volgend jaar terug halen. Gratis is dus niet echt gratis.
Reputatie 6
Badge +1
En zo zie je maar, ze moeten ergen hun kosten van de gratis roaming van volgend jaar terug halen. Gratis is dus niet echt gratis.

Je neemt de woorden uit de mond. Dat is waar ik al lang aan gedacht heb. Deze roaming kosten terug halen bij alle klanten.
Reputatie 6
Badge +2
En zo zie je maar, ze moeten ergen hun kosten van de gratis roaming van volgend jaar terug halen. Gratis is dus niet echt gratis.

Natuurlijk niet, gratis bestaat niet. :8
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb het wel over TV Replay +, hé, niet over het gewone TV Replay, dat zit nog altijd in de abonnementen.
Of er ooit iets echt gratis is, dat vraag ik mij al lang niet meer af. 😞
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het wel over TV Replay +, hé, niet over het gewone TV Replay, dat zit nog altijd in de abonnementen.
Of er ooit iets echt gratis is, dat vraag ik mij al lang niet meer af. :-(

dat klopt inderdaad.
Ondertussen werd ik als reactie op mijn privébericht aan het Proximus Team van verleden week, telefonisch gecontacteerd,, en kreeg ik op al mijn vragen een antwoord;
het meeste wist ik al uit de reacties hier op het forum.
Voor mij belangrijk:
8€ aftrek voor mijn gekochte V4
5€ opleg voor TV replay +
Boeket Music & Culture is NIET overdraagbaar naar Tuttimus Mobile S; dat zou ik dan kwijt zijn; wél 5,95€ minder dan...
500 MB mobiel 3/4G internet met de gratis datasim (in mijn 4G-tablet) verdwijnt, en de datasim wordt gedeactiveerd. Als compensatie hebben ze het datavolume voor de Mobile S van 1,5GB naar 2,0GB verhoogd (tegenover mijn Smart20), maar tethering met mijn smartphone als hotspot zuigt de batterij ervan teveel leeg vind ik, en is geen écht alternatief.
"slimme diensten" blijven een toeslag van 4,99€. voor de vaste lijn.
Ik kreeg dus alleen de bevestiging van wat ik al wist nl. dat een overstap voor mij niet aan te raden is.
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat dit voor veel abonnees van een maxi pack zo zal zijn. Met een comfort pack is de keuze iets gemakkelijker, als je de datasim niet gebruikt en sowieso een boeket hebt. Het blijft wikken en wegen.
Wat Sinjoor zegt ik snap ik zijn reken uitleg.
Iedere klant zal eens goede zelfberekening moeten maken loon het de moeite om over te stappen van formule.

Punt hier is dat jullie in mijn ogen volop aan misleidend reclame aan maken op de bepaalde punten.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_familus/particulieren/producten/familus.html

En wat bedoel ik er mee gaan even die blz. overlopen:
1) Netflix is klaar en duidelijk 3 maand gratis
2) Eén blockbuster per maand is verwarrend, je heb daar de keuze uit 10 films maar die maandelijkse krediet kan je ook gebruiken om film te huren.
Was het niet eenvoudiger geweest om daar te zetten maandelijks een film naar keuze.
3) Kies nu je tv-bundel, inbegrepen in je Families kan niet gemakkelijker zijn er kom een bedrag bij of eraf.
4) En natuurlijk ook Proximus TV en daar heb al twee misleidende reclames
A) Meer dan 80 zenders maar jullie vergeten te zeggen en een pak zenders dubbel staan SD en HD ik kom aan 21 zenders die dubbel staan dus 59 zenders.
😎 TV Replay, zodat je tot 36 uur terug kan kijken klopt maar jullie zeggen er niet bij dat je als klant niet kan doorspoelen.

Er moet daar een knop bijkomen van tv replay + waar er staat voor 5 euro meer kan de dan wel de reclame doorspoelen. dat is eerlijke info.
Er moeten knoppen bijkomen voor extra decoder of geen decoder.
Knop ik wil geen tv abonnent of niet.

Ga nu niet verder uitwijken naar de gsm dat is ook een ramp met wat ik lees.

Het kom er op neer PX, wij hebben geen problemen met de nieuwe formules wel met de oneerlijke info erover.
Toch niet normaal dat de klant info erover moet zoeken op andere websites en daar zijn antwoorden krijgt en dat jullie maar blijven zwijgen.
Reputatie 6
Badge +2
Daarom dat men alles goed moet uitpluizen vooraleer over te stappen want er zitten veel addertjes onder het gras, voor je het weet trap je in een val.
En wat die "geschenken" betreft zoals 3 maanden gratis Netflix en 1 film gratis per maand: in mijn geval is dat eerder een vergiftigd geschenk als ik daar tegenover € 44/maand meer moet betalen dan nu dan zegt dat genoeg.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat dit voor veel abonnees van een maxi pack zo zal zijn. Met een comfort pack is de keuze iets gemakkelijker, als je de datasim niet gebruikt en sowieso een boeket hebt. Het blijft wikken en wegen.
Ik heb een Comfortpack hoor Marleen. Maar voor mijn specifiek geval blijf ik daar best bij. Vraag is natuurlijk of ze op termijn toch niet ook in de "oude" packs het mobiel datavolume van de vroegere Smart20 (en +15) gaan verhogen naar 2GB ten koste van de 500MB voor de datasim (die ze dan toch zouden desactiveren) en of ze het Music & Culture boeket niet zullen leeg zuigen door de muziekzenders Brava HD en Mezzo Live HD er uit te halen, want BBC4 is er al uit verdwenen. De 2 voornaamste redenen om bij het Comfortpack te blijven, halen ze dan toch onderuit hé.
Ik zal eens samenvatten wat dan mijn rekening wordt;
Tuttimus met Mobile S en 2GB mobiel data (met onbeperkt gebruik van één app. bv; Twitter) : 88,95€ min 8€ decoderhuur = 80,95€ min (ingeval muziekzenders niet in Entertainment komen) 7,95€ voor geen TV-bundel = 73,00€. plus 4,99€ voor slimme diensten op vaste lijn = 77,99€ plus 5€ voor TVR+ = 82,99€ tegenover nu 81.89€ voor Comfort met vaste lijn (incl. slimme diensten), TV met één boeket van 5,95€ en TV replay+ van 5€ en Smart 20 voor 10€.
Ik zal dan dus 1,10€ meer betalen (peanuts) maar zonder Music & Culture boeket en datasim met 500 MB. De extra's zoals 500MB méér in mijn Mobile S, en het onbeperkt mobiel volume voor één app. (bv; Twitter) zijn voor mij een lege doos, want ik overschrijdt nu ook nooit de 1,5GB van mijn Smart20.
Dan blijf ik dus zitten zonder muziekzenders, en met een 4G-tablet met een "dode" datasim.....
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat dit voor veel abonnees van een maxi pack zo zal zijn. Met een comfort pack is de keuze iets gemakkelijker, als je de datasim niet gebruikt en sowieso een boeket hebt. Het blijft wikken en wegen.
Ik heb een Comfortpack hoor Marleen. Maar voor mijn specifiek geval blijf ik daar best bij. Vraag is natuurlijk of ze op termijn toch niet ook in de "oude" packs het mobiel datavolume van de vroegere Smart20 (en +15) gaan verhogen naar 2GB ten koste van de 500MB voor de datasim (die ze dan toch zouden desactiveren) en of ze het Music & Culture boeket niet zullen leeg zuigen door de muziekzenders Brava HD en Mezzo Live HD er uit te halen, want BBC4 is er al uit verdwenen. De 2 voornaamste redenen om bij het Comfortpack te blijven, halen ze dan toch onderuit hé.
Ik zal eens samenvatten wat dan mijn rekening wordt;
Tuttimus met Mobile S en 2GB mobiel data (met onbeperkt gebruik van één app. bv; Twitter) : 88,95€ min 8€ decoderhuur = 80,95€ min (ingeval muziekzenders niet in Entertainment komen) 7,95€ voor geen TV-bundel = 73,00€. plus 4,99€ voor slimme diensten op vaste lijn = 77,99€ plus 5€ voor TVR+ = 82,99€ tegenover nu 81.89€ voor Comfort met vaste lijn (incl. slimme diensten), TV met één boeket van 5,95€ en TV replay+ van 5€ en Smart 20 voor 10€.
Ik zal dan dus 1,10€ meer betalen (peanuts) maar zonder Music & Culture boeket en datasim met 500 MB. De extra's zoals 500MB méér in mijn Mobile S, en het onbeperkt mobiel volume voor één app. (bv; Twitter) zijn voor mij een lege doos, want ik overschrijdt nu ook nooit de 1,5GB van mijn Smart20.
Dan blijf ik dus zitten zonder muziekzenders, en met een 4G-tablet met een "dode" datasim.....

Sorry, mijn fout, ik dacht dat je een maxi pack had met een multiboeket daarin.
Dan verlies je inderdaad wat voor jou belangrijk is, om iets in de plaats te krijgen, waar je weinig of niks aan hebt bij een overstap naar Tuttimus. Geen optie dus.
Ik betreur ook het verdwijnen van een 'cultuurbundel'. Daar moet volgens mij ook ruimte voor zijn of voor gemaakt worden. Misschien moeten ze nog wat meer marktonderzoek doen?:8
Omdat ik Entertainment Channels wou, en de datasim niet voor een tablet gebruikte, was de keuze dus gemakkelijker en niet zoveel duurder.
Reputatie 6
Badge +1
Antwoord ontvangen op mijn mail naar Kabinet DeCroo over de tariefformules PX. Hou jullie verder op de hoogte.

Beste

De telecomregulator is een onderzoek gestart naar de nieuwe tariefformules.

Met vriendelijke groeten,
Reinhard Laroy
Adviseur Minister Alexander De Croo
Reputatie 2
Minister Alexander De Croo heeft ook aan telecomregulator BIPT gevraagd om te controleren of de nieuwe Proximus-abonnementen de regels rond netneutraliteit respecteren.
Reputatie 6
Badge +2
Antwoord ontvangen op mijn mail naar Kabinet DeCroo over de tariefformules PX. Hou jullie verder op de hoogte.

Beste

De telecomregulator is een onderzoek gestart naar de nieuwe tariefformules.

Met vriendelijke groeten,
Reinhard Laroy
Adviseur Minister Alexander De Croo


Dus als er iets onwettigs is dan mag Proximus die nieuwe tariefformules naar de prullenmand verwijzen en mogen ze die oude tariefformules terug invoeren.
Reputatie 6
Badge +1
Dat gaat enkel over de app die je kan kiezen en waar je internetverbruik niet van wordt aangerekend Raar, andere operatoren hadden dat ook , Base of Mobistar (Orange) daar werd Facebook niet aangerekend, toen hoorde je daar niemand over
Reputatie 6
Badge +1
Dat gaat enkel over de app die je kan kiezen en waar je internetverbruik niet van wordt aangerekend Raar, andere operatoren hadden dat ook , Base of Mobistar (Orange) daar werd Facebook niet aangerekend, toen hoorde je daar niemand over

Mail die ik gestuurd heb ging niet over de app. Het ging over het verwijderen van de mobiele data bij de nieuwe formules. Ook het verwijderen van Internet Comfort en Maxi Pack. Korting GSM abo.
Reputatie 7
Badge +1
Dat gaat enkel over de app die je kan kiezen en waar je internetverbruik niet van wordt aangerekend Raar, andere operatoren hadden dat ook , Base of Mobistar (Orange) daar werd Facebook niet aangerekend, toen hoorde je daar niemand over

Mail die ik gestuurd heb ging niet over de app. Het ging over het verwijderen van de mobiele data bij de nieuwe formules. Ook het verwijderen van Internet Comfort en Maxi Pack. Korting GSM abo.

tegen dat ze daar mee rond zijn, zijn wij al vergeten waar het over ging!🆒
En? Nieuws gehad op Uw mail ?
Reputatie 6
Badge +1
Heb afgelopen maand een mail hierover gekregen op mijn vraag hierover. Zie onderstaand een gedeelte van de mail

Tenslotte deel ik u mee dat de “Free Mobile Internet” waar u naar verwijst sinds 17/10/16 niet meer gecommercialiseerd is. Bestaande klanten blijven dit voordeel uiteraard wel behouden. Al uw andere opmerkingen werden overgemaakt aan onze dienst Marketing voor eventuele verdere analyse.

Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn geweest en dank u voor uw vertrouwen in onze producten en diensten.

Met beleefde groeten,
Gina De Maeght
Project Manager | Corporate Relations
CEO Operations Management

Reageer