Nieuwe aanpassingen decoder V4.


Badge
Vandaag de nieuwe aanpassing binnen gekregen op mijn decoder V4. Wel ik ben zeer tevreden, ik vind het allemaal wat duidelijker. En het beeld is volgens mij en mijn gezinsgenoten, zeker bij HD uitzendingen, ook merkbaar verbeterd. De teletekst pagina's zijn nu ook in 16/9, dus groter beeld, wat al een verbetering is. En het gaat ook vlugger om naar een andere pagina, bij teletekst, over te gaan. Dus voorlopig besluit: HET IS BETER GEWORDEN.

BGC doe zo verder, we zijn op de goeie weg.......

119 reacties

Reputatie 1
Bernie heeft een heel goed voorstel in zijn laatste bericht !!!!!

Patrick_V kraamt echter onzin uit. Die vindt dat we na een update maar een nieuwe TV moeten kopen.
Als je het zelf zou kunnen aanpassen en instellen naar je eigen goesting dan zou toch iedereen tevreden zijn.

Maar ja de mensen bij BGC zullen beslissen en wij niet al schrijven we gans het forum vol want ik heb het al aangehaald, hoeveel procent denk je dat we hier vertegenwoordigd zijn tov het tot aantal BGC klanten. Dat is inderdaad belachelijk laag en dat ze daar gaan mee rekening houden dat zie je al zo !!

Maar daarom moeten we het niet laten van over iets te discusieren dat is nog wat anders zelf al brengt het geen aarde aan den dijk,

we kunnen toch niet altijd op de terraskes gaan zitten hé ;-))

groetjes, Elsa
@ Bart het zijn wel geen programmaeurs van BGC die eraan werken, het is toch in handen van een uitwendige firma !

En dat er daar oude rakkers tussen zitten (veel zullen er dat niet zijn) dat is niet altijd slecht want ervaring speelt ook zeker mee.

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
@Roger : mijn TV is 4 jaar oud : geen enkele reden om een nieuwe te kopen, zelfs niet met die nieuwe software... Als het allemaal zo slecht is, ga dan gewoon naar de concurrentie. Het gras is altijd groener aan de overkant (maar meestal duurt dat maar tot je zelf aan de overkant geraakt bent, en dan is het weer om zeep).

Elke verandering is goed voor de ene en slecht voor de andere. Je kan nooit goed doen voor iedereen...

Je kan er blijven over zagen, maar veel zal dat niet oplossen. Ik denk dat iedereen zijn mening mag hebben en die ook mag uiten. Of jij dat onzin uitkramen vindt : dat is uw mening. Gelukkig heeft iedereen ook het recht om rekening te houden met zijn eigen standpunt en niet met de onzin van een ander. Waar Belgacom dan wel rekening zal mee houden : dat zullen we zien bij de volgende update zeker... Misschien moeten we dan wel allemaal een TV van min. 50" kopen op UHDTV resolutie en krijgen we allemaal een tennis-stijve-nek omdat we op 50 cm. afstand moeten blijven zitten om die mini onderschriften te kunnen lezen...

en krijgen we allemaal een tennis-stijve-nek omdat we op 50 cm. afstand moeten blijven zitten


Gelukkig heb je hier als voorbeeld een programma als tennis genomen ...
Patick v , ik ben ook heus wel nieuwe toestanden minded , het zit in mijn genen , dus ook ik heb tablet enz .

De 3/4 crt's zijn nog lang niet afgeschreven en tot voor kort nog altijd degelijker dan de plasma , lcd en led .

Waarom ik wacht ,omdat we nog niet op het perfecte resultaat zitten , die bestaan wel maar komen nog niet op de markt .

De platte tv kende ik vanuit school in de jaren 77 spraken ze er al over , maar de commerce hield alles tegen .

De tv waar ik op wacht is een echte led , die de led gebruikt als pixel en niet als achtergrond , ze bestaan in kleine schermen reeds maar zijn enorm duur .

Maar nu wijk ik misschien af , maar als je mijn bericht goed las dan zou je hebben gezien dat ik gewoon als standaard geef , belgacom geef je menu en programma lijst letters die even groot zijn als de ondertiteling , dus heb je een kleine tv dan zijn ze klein en heb je een megagroote dan zijn ze groot , dus als je een tv koopt dan zie je aan de letters van de ondertiteling ( waar je ook geen inspraak op hebt ) en bijna geen enkel winkel laat het beeld zien met belgacom tv maar met de blue ray ;

Simpel toch , als je wagen een firmwareupdate krijgt ( want dat doen ze ook tegenwoordig ) koop je dan ook een nieuwe ?

Als ie dan slechter moest rijden als voorheen zou de garage te klein zijn denk ik , maar tv dat is blijkbaar anders ?

Maar de commerce doet alles om de grotere schermen te promoten , als je bepaalde programma's meestal muziek programma's bekijkt gebruiken ze nog de helft niet van het bruikbare scherm en heb je zelfs op een megagroot breedbeeld scherm horizontale zwarte banden , pure commerce .

Ook het ontploffen , laat mij niet lachen , de brand ontstaat niet door de tv die ontploft , maar de tv ontploft door de brand.

Maar alle oudjes in het bejaardenhuis moeten aan de lcd ( gelukkig geen lsd ) , pure commerce .

Nadeel is dat er geen zo een grote crt's zijn , anders had ik er al lang een gekocht .

Ook het inbranden van de plasma en lcd hield mij tegen , veel hebben het vtm logo ingebrand in hun 2 jaar oude scherm , nu liever mijn crt .

En natuurlijk als het is uitbesteed aan een third party dan zal het wel in het oostblok zijn en daar ligt de oorzaak van het probleem , traag , taalproblemen maar voor belgacom goedkoop.

Dus wat nu ook een groter scherm kopen ?

Reputatie 1
Badge
Ik heb helemaal geen problemen met die firmware update. Belgacom was blijkbaar van mening dat HDTV voldoende is ingeburgerd en ze dus de verbeteringen voor mensen die zo'n TV in huis hebben konden doorvoeren.

Mijn TV is 4 jaar oud. Je hebt trouwens gelijk dat zowel LCD als plasma niet de ideale technologiën zijn, maar mijn LCD TV slaagt er zonder problemen in om de beeldkwaliteit (en zelfs de klankkwaliteit (wat helemaal uitzonderlijk is) van mijn oude 16/9 CRT TV (70 cm) te overtreffen op ALLE vlakken.

Neem de kleurweergave bij LCD computer monitoren. Die goedkope TN-panel rommel trekt inderdaad op niet veel. Maar gebruik een IPS panel van degelijke kwaliteit en ik ken geen ENKELE fotograaf die zijn oude CRT monitor zal prefereren boven een dergelijke monitor. Maar zo'n ding in 24" formaat koop je niet onder de 500€, en de echt goeie wide gamut gevallen mag je vlotjes op 2500€ en meer rekenen. (over die goedkope LG IPS monitoren ga ik het zelfs niet hebben...).

Mocht het inderdaad zo zijn dat de huidige LCD technologie zo slecht zou zijn als je beweert, dan was die gewoon nooit doorgebroken. CRT is verdwenen, niet omdat de bak te diep was, maar omdat de beeldkwaliteit eerst van plasma, en later ook van LCD, stukken beter was en uiteindelijk ook veel goedkoper.

Dat inbranden van LCD monitoren en TV's is trouwens een redelijk fabeltje. Van plasma gebeurdde dat wel, maar die technologie is op dit ogenblik toch al volledig achterhaald (hoewel de kleurweergave, en zeker de zwartweergave van een plasma zeker heel goed is). Bij LCD (in het geval dat het zou voorkomen, want ik heb het nog NOOIT gezien) is het trouwens een omkeerbaar fenomeen. Bij plasma helaas niet.

Uiteraard zijn er betere technologiën, maar op dit ogenblik zijn die nog altijd onbetaalbaar voor grote schermen. Als je trouwens altijd blijft wachten, tot de betere technologie, hoef je nooit meer iets te kopen. Want er komt altijd wel een betere versie uit... Op dit ogenblik zijn er geen CRT's meer te koop. Dat duidt er toch voldoende op, dat die technologie op dit ogenblik volledig is voorbijgestreeft en vervangen door iets wat op alle vlakken stukken beter is.

Veel mensen kopen trouwens een TV op de verkeerde manier. Er worden verschillende groottes aangeboden. Dat is niet om de mensen de grootste te kunnnen laten kopen, maar om de grootte van de TV te kunnen aanpassen aan de kijkafstand. Het is volledig zinloos om op 1.5 m. van een 60"TV te gaan zitten, net zoals het zinloos is om op 5 m. van een 32" te zitten. Uiteindelijk zorgt een juiste keuze er automatisch voor dat de leesbaarheid goed is.

Belgacom past zijn decoders aan, aan de huidige meerderheid van de gebruikers die wel een HDTV hebben. Dat is trouwens ook bij Telenet het geval. Ergens vind ik het normaal dat Belgacom de meerderheid van de gebruikers wil tegemoetkomen om de mogelijkheden van hun toestel zo goed mogelijk te gebruiken. Moet die meerderheid zich dit ontzegd zien, omdat een heel kleine minderheid liever een 4/3 CRT gebruikt ? Wie nu nog wil blijven rondrijden met zijn oldtimer die enkel loodhoudende benzine lust, heeft evengoed een probleem om te tanken bij het gemiddelde tankstation... Hij kan dat oplossen met een additiefje, maar voor TV's lukt dat helaas niet...
allemaal goed en wel maar eigenlijk komt het erop neer dat ze met de digitale TV bij manier van spreken iedereen bedriegen,

want we zijn hier altijd bezig over beter dit en beter dat maar ga maar eens op 50 cm van een LCD scherm gaan staan

en diegene die vroeger in het tijdperk van de analoge TV ook al eens op 50 cm van hun TV gaan staan hebben zullen wel weten hoe goed die digitale techniek is tov de analoge.

Het is ook om die reden dat je zeker niet te dicht moogt gaan staan want anders zou het je wel eens kunnen duidelijk opvallen wat ze met dat analoge signaal uitgestoken hebben.

Ken je het gezegde "mooi van ver maar ver van mooi" .

En dat dit digitale signaal nu weergegeven wordt op een crt of plasma of lcd of Led TV die zal het niet kunnen rechttrekken.

In feite zijn we hier altijd maar bezig met theorieen af te steken die natuurlijk kloppen maar dat lost het probleem niet op

en er zijn hier al heel goede oplossingen gegeven geweest maar je mag duizend keer gelijk hebben

de kunst is van gelijk te halen en zeker tegenover mensen die overtuigd zijn van hun gelijk en als ze dan nog in de meerderheid zijn, vergeet het dan maar zeker.

Als we zo verder gaan kunnen we mss ook eens een boek uitbrengen want we hebben hier al tekst genoeg neergezet in dit topic en iedereen schrijft tegenwoordig toch een boek


groetjes, Elsa

Reputatie 1
Badge
Elsa : waarom is dat bedriegen ? Als je bij een analoge TV op 50 cm. keek, dan zag je gewoon hoe dat beeld is opgebouwd : grote pixels die uit 3 kleuren bestaan en een grof beeld opleveren. Vandaar dat je bij zo'n TV redelijk ver moest gaan zitten, zodat je die grote beeldpunten ziet versmelten tot 1 beeld. Om "fijne" letters dus scherp weer te geven moesten die gewoon groot zijn.

Bij een HDTV worden die beelden nog altijd op dezelfde manier opgebouwd (nog altijd met de 3 RGB kleuren), maar deze beeldpuntjes zijn 4xkleiner. Op deze manier "versmelten" die pixels al als je dichter gaat zitten. Vandaar dat je bij een HDTV dichter mag zitten bij een bepaalde beeldgrootte. Dat heeft niets met bedriegen te maken. Het heeft zelfs ook niets met analoog of digitaal te maken.

Voor zij die het niet weten : een 100 Hz analoge CRT tv werkte eigenlijk intern ook al digitaal. Daar werd (om de klassieke beeldflikker van een 50 hz CRT op te vangen) tussen elk beeld nog een beeldje tussengevoegd (bij de betere werd dat bijkomend beeldje zelfs geïnterpoleerd). Om dat beeldje te kunnen tussenvoegen werd dat intern digitaal opgeslagen. Met zo'n TV kon je bv. ook het beeld op pauze zetten (moest je niet proberen met een 50 hz CRT). CRT wordt hier blijkbaar opgehemeld, maar de beeldkwaliteit daarvan was toch niet zo super. De beeldbuizen waren bv. ook nooit volledig vlak, zodat schuin kijken voor nogal wat beeldvervorming zorgde.

Nogmaals : ik ken geen enkele fotograaf die heimwee heeft naar zijn oude CRT monitor om zijn foto's te bewerken, als hij nu aankijkt naar zijn dure IPS LCD-scherm. Die krijgt een veel getailleerdere weergave van zijn foto's met een betere kleur en zwart weergave. Ik begrijp echt niet waarom bepaalden hier terug willen naar dat grof beeld van een ouderwetse beeldbuis.

Mocht iemand met zijn oud 4/3 CRT'tje daar eens het beeld naast kunnen zetten van een deftig HDTV tv'tje dan zal die wel zien dat dat digitaal beeld wel de oplossing is voor dit probleem. Wat de HD-decoder nu weergeeft kan je niet meer deftig weergeven op zo'n oud scherm. Op zo'n scherm zie je zelfs het verschil niet tussen een HD uitzending of een SD uitzending, bij een HDTV kan je daar onmogelijk naast kijken. En voor die menu's is het inderdaad nog wat erger...

De huidige 16/9 uitzendingen zorgen voor een zwarte band boven en onderaan op een 4/3 TV, ofwel moet je delen van dat beeld gaan wegsnijden. De VRT (en quasi alle zenders) zenden al verschillende jaren zo uit. Om dat beeld goed weer te geven ben je evengoed verplicht om een 16/9 TV te kopen, maar dat is dan blijkbaar geen probleem ???
Als je weet hoe en welke trucken uitgehaald worden om een digitaal signaal te kunnen versturen dan weet je genoeg 'k zal het op een andere manier nog duidellijker maken ik ben in de tijd dat ze met digitale radio signalen begonnen zijn bij een technische test aanwezig geweest waar professionelen alsook mensen die zelf muziek maken en ook de gewone luisteraar e zij moesten luisteren naar muziek van klassiek tot beat enz.. zowel op de analoog apparatuur en muziek op de digitale apparatuur en het resultaat was dat de professionelen en de muziekkanten bijna allemaal konnen aanduiden wat er digitaal bewerkt was en wat analoog en de doorsnee mensen konden dit bijn allemaal niet. Het is erop gesteund dat een doorsnee mens het niet zal horen en daarom noem ik dit bedrog in die zin dat het niet beter is geworden maar wel dat de moderne techniek er nu eenmaal moest doorkomen en om dit praktisch te verwezelijken moest er zoveel bewerkingen en handeleingen aan te pas komen maar zodanig dat het natuurlijk niet opvalt want dan krijg je het zeker niet verkocht.

Trouwens wat zit ik hier nu al die uitleg te geven het staat in alle technische boeken uitgelegd en als je de theorie kent dan weet je genoeg.

Maar zeggen dat het beter is dat kan dus al niet want bekijk het zo je hebt uit het analoge zaken moeten wegnemen die bijna niet door het oor of door het oog kunnen waargenomen worden en daarom sprak ik over bedriegen of als je wilt mag je het ook anders noemen hoor dat doet er trouwens niet toe.

En dat we toch de nieuwe technologie zullen moeten volgen dat weet iedereen dat staat buiten kijf want daar zal de commercie wel voor zorgen en we hebben allemaal al bewezen dat we er willen aan mee doen want anders walt heel die molen stil en dan hebben de topmanagers gedaan met het gaan lopen met die onmenselijke grote sommen geld 😉.

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb 6 jaar geleden een (toen nog) LCD 37" HD-ready gekocht (behoorlijk duur) als vervanging van een CRT 72" 4:3. Ik heb daarmee nog 3 jaar analoog kabel gekeken: het verschil was enorm! Geen zwarte balken meer boven en onder 'waardoor je 1/3 van je scherm verloor), héél het scherm was gevuld (behalve bij oudere 4:3 programma's). 3,5 jaar geleden nam ik ook Belgacom dig.TV en kon ook gelijk genieten van HD-TV. Op een scherm van 37" zie je amper het verschil tussen HD ready en full HD (die waren 3 jaar geleden nog zeldzaam). Ik ben dus nu nog tevreden over mijn 37" LCD HD-ready. Een nieuwe 40" full HD LED kost nu trouwens een stuk minder dan een goede CRT 16:9 - 82" van 6 jaar geleden. Een Iphone is een stuk duurder, een een Ipad 3G ook.Alleen de Smart-TV's met 3D zijn nu zo duur als een LCD 37" 6 jaar geleden. Maar daar kies je voor, net als voor een dure smartphone. Iedereen doet maar wat hij voor zichzelf nuttig of soms alleen maar leuk vindt.
Ik vind al die technologie ook boeiend en wil niet achterop geraken, dus heb ik ook een smartphone, maar een van in promo 149€ (Sony Ericsson Xperia Mini Pro met uitschuifbaar klavier). Ik kan daar ook alles mee doen en misschien koop ik mij later ook nog eens een iets duurdere. Ook een tablet heb ik ondertussen, maar ook bescheiden van Aldi Medion (Lifetab) v. 299€ Wifi only (maar op 3G met smartphone als hotspot). Die voldoet ook aan mijn wensen, enkel het 4:3 scherm (de Ipad is toch ook 4:3?) geeft problemen met de TV-Overal app. (beeld uitgerokken naar 4:3), maar dat probleem is vanaf morgen opgelost omdat die dienst nu betalend wordt, en ik daar geen zin in heb. Ik doe nu een hoop dingen die ik voorheen op smartphone deed nu enkel nog op de tablet. Dus ben ik tevreden dat ik geen dure smartphone gekocht heb die ik toch maar voor 30% gebruik.
Zo die je maar: iedereen zijn visie. Overigens wen je toch wel snel aan de nieuwe interface. Ik mis vooral
1) de aanduiding 30d bij geprogrammeerde opnames (enkel via opties kan je het zien bij verwijderen, want daar staat dan enkel "indien schijf vol", wat dan dient om het toch naar PVR om te zetten).
2) de communicatie met de "online" TV-gids. Wat je daar op afstand programmeert komt NIET in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder...maar het wordt wél opgenomen.
Ergerlijk maar functioneel minder erg:
1) Geprogrammeerde opnames staan soms met een cirkeltje in de TV-gids (ook infobalk), maar soms ook niet, zodat de optie "opnemen" nog aanwezig blijft. Bij dubbel programmeren krijg je dan een foutmelding..
2) In de lijst van geprogrammeeerde opnames komt een lijst van ooit geprogrammeerde series (die je na afloop gewist hebt) die niet meer actief zijn; ik zit nu al aan 91 items in die lijst. Bij wissen van de lijst kan je volgens mij PVR-opname kwijtgeraken. he heeft trouwens geen zin, de lijst komt steeds terug.
Ik sta trouwens voor een hele uitdaging: ik moet aan mijn schoonmoeder van 94, waarvoor ik zojuist een nieuwe LED 40" gekocht heb, morgen gaan uitleggen hoe digitale TV werkt, want dat wou ze nog "om duitse posten te kunnen zien", die ze bij Telenet uit het analoog aanbod hebben gehaald....Telenet komt dat nl. morgen bij haar installeren....: ik koos voor Telenet omdat die kabelaansluiting er toch al ligt en ze dan geen lange RJ45-kabels, PLC's of Ruckus nodig heeft. Internet sowieso niet: dat mens wil enkel maar TV kunnen kijken onder de beste omstandigheden. Na een staaroperatie aan haar ogen (kunstlenzen) ziet ze beter dan ik met een bril...enkel om te lezen heeft ze er een nodig.


Reputatie 5
Badge +3
@sinjoor: van bovenvernoemde 2 punten met de opnames heb ik geen problemen.
Dat gezeur over die al lang vervlogen cathode beeldbuizen mag wel eens ophouden, jongens, anno 2012???
mvg
JDM, "niet aan Sinjoor gericht maar wel aan iedereen" ik heb altijd gedacht dat Sinjoor niet iedereen was

groetjes, Elsa

PS: Aaan idereen,het is heel simpel lees gewoon wat je interessant vindt en de rest sla je gewoon over, zo simpel is dat toch of niet soms

Aan iedereen nog een prettige zondag verder.
Ja gezeur , als belgacom maakt dat het menu zo leesbaar is als telenet of zo goed als hun vorige versie van soft , dan hoeft er geen gezeur .

Anno 2012 , kom zeg , je rijd dan ook al elektrisch waarschijnlijk of op water misschien , wie rijd nu nog op diezel of op benzine , allee kom zeg.

Als ze in de tijd moesten hebben gezegd , nu zenden we uit in kleur en iedereen die nog een zwartwit heeft moet maar niet meer kijken dan had je wat beleefd .

Anno 2012 en ze kunnen nog niet een firmware en software maken die werkt zoals het hoort .

Ja hallooooooo belgacom , zoek uw een nieuwe leverancier van soft .

Het gaat er om welke tv je ook heb,dat je betaald om er naar te kunnen kijken en leesbaar en dat is alles .

Bovendien , zijn er ook slechtziende mensen die vroeger al het grootste scherm moesten kopen , om toch maar iets te kunnen lezen .


Ook ben ik benieuwd wat je over 30 jaar zult zeggen als je iets ouder bent over de anno 2042 , veel nieuwtjes blijven niet lang nieuw .

Reputatie 7
Badge +1
Binnen 30 jaar zal ik er zeker niet meer zijn Bernie...dus zover wil ik niet meer kijken. In en paar jaar verandert er tegenwoordig zoveel dat het al moeilijk bij te benen is. 30 jaar verder is de technologie voor ons nu "science fiction". 30 jaar geleden schreven we 1982. De meeste firma's werkten toen nog met ponskaarten...satelietnavigatie ? wat is dat voor iets ?
JDM: het is me niet duidelijk met welke 2 punten je geen last hebt; dat veel mensen met de 2 ergerlijke punten geen last hebben, kan ik nog begrijpen, niet iedereen is een controlefreak zoals ik. In de vorige interface was dat allemaal OK. Die had ook zo zijn gebreken, maar het controlemechanisme was OK. Hier loopt er van alles fout mee. En als iets soms wel, soms niet werkt dan heb ik de (misschien verfoeielijke) neiging het systeem niet meer te vertrouwen.
Elsa: niemand is iedereen hoor. Ook de gemiddelde mens bestaat niet. Als ze zeggen of schrijven "met zijn allen", dan voel ik me zelden aangesproken. Gemiddeld hadden we ook een normale zomer hé.
Ook allemaal nog een prettige zondag !
Het probleem dat er firmware komt die mensen nie echt iets aan vinden is omdat er totaal geen communicatie is tussen de mensen hier en de mensen die feitelijk programmeren.

Zij hebben hun agenda, die waarschijnlijk bepaald is door Belgacom en die mensen schrijven ook maar hun ding, waarschijnlijk niet wetende wat er speelt bij de community
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan me toch niet van de gedachte ontdoen, dat de topics van de community door Belgacommensen gelezen worden, en men er toch iets nuttigs mee doet, zij het niet altijd natuurlijk..Zelfs hier op het forum is niet iedereen dezelfde mening toegedaan. Maar sommige dingen zullen wel blijven bovendrijven denk ik. De evidente grove fouten zullen ze er wel uithalen denk ik, waar zijn ze anders "koortsachtig" mee bezig ?Knipogen
Ik zie nu dat ik plots een 50/6 profiel heb, maar training margin van 25.6 naar 16.5dB (zal wel normaal zij zeker ?). TV heeft nu geen invloed meer op internetsnelheid. Speedtest telt nog altijd naar 28.5Mbps, maar nu ook nog met 2 HD-streams van de TV op. Dat zal wel de bedoeling zijn zeker ?
Je behoudt slechts je klantenbestand en breidt die uit als je effectief luistert naar de community en ermee communiceert 🙂 Want de dag van vandaag zijn er veel meer spelers op de markt die allemaal hetzelfde product aanbieden, waar je vroeger nog monopolie had op producten (voor telefonie, ...)
Reputatie 7
Badge +1
Maar als je geen schotelantenne kunt of wilt hebben, is de keuze voor TV maar beperkt tot Belgacom en Telenet...Mobistar en TV-Vlaanderen bv. zijn via schotel.
Ja , en toch blijven de letters op de factuur groot genoeg , deze zijn dan wel duidelijk leesbaar .
en als je toch niet mag verwachten dat de programmagids groter word , dan koop ik wel een boekske komt mij goedkoper dan een gigant scherm , of stap naar de andere kant van de weide.
Want daar zie ik bij mijn ouders al twee jaar met dezelfde tv als de mijne met telenet wel groen gras , dus grote letters .
Allee prettige zondag verder .

maar training margin van 25.6 naar 16.5dB


dit is inderdaad normaal want er zullen nog anderen op een hoger profiel gezet geweest zijn op dezelfde kabelbot en daarmee zalt DTM nog meer.

Elsa
Reputatie 1
Badge
Wel Bernie : als het zoveel beter is bij Telenet, dan moest je allang vertrokken zijn...

Wie vandaag de dag nog met een 4/3 CRT TV opgescheept zit moet niet raar opkijken dat hij niet tenvolle kan genieten van zijn HD decoder. Heb je trouwens ook zo zitten zagen over het feit dat de VRT (en al de andere zenders) begonnen met 16/9 TV (meer dan 10 jaar geleden), en er prompt voor zorgden dat je van 576 lijnen op 432 terugviel (en je 70 cm tv plots meer een 62 cm. beeld gaf ? Of dat je niet kan genieten van HDTV op je oud ding ? En zolang de technologie voor elektrische auto's maar op dit niveau staat, is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt dat ik mijn dieseltje zou buitensmijten (het ding heeft nog geen 90.000 km, dus nog 210.000 te gaan...).

De technologie wijzigt behoorlijk snel. Speel eens een bluray af op een degelijke HDTV en diezelfde op jou TV'ke (als die blurayspeler tenminste nog een scartaansluiting heeft...) en kom dan nog eens zeggen dat de huidige digitale HDTV's niet stukken beter zijn.

En Elsa : uiteraard hoort een professioneel het verschil tussen een analoog signaal en een digitaal : dat is ook zijn job. Het is niet omdat iets digitaal is, dat het daarom beter is. Maar dat ligt voornamelijk aan de opnames, en de manier waarop ze die bewerken. De manier waarop ze de dag van vandaag de meeste dansmuziek bewerken bv. is behoorlijk belachelijk aan het worden. Veel dynamiek zit er in elk geval niet meer in. Maar als je digitaal gebruikt zoals het hoort, zijn de mogelijkheden een pak hoger en de kwaliteit en pak beter dan met de analoge middelen van vroeger. SACD is er bv. nooit doorgekomen, maar zorgde voor een klankkwaliteit waar de LP enkel maar kon van dromen. Helaas moest je er wel een geluidsinstallatie voor hebben die ik niet wil betalen (en 99% van de mensen niet, denk ik). En FM en DAB ? FM heeft een frequentiebereik tot 15 kHz (als je geluk hebt). Dus er zijn betere analoge signalen te bedenken... DAB heeft met dat frequentiebereik geen problemen, maar er wordt wel een behoorlijk felle compressie toegepast. Een gewoon CD'ke speelt dus stukken beter dan een DAB uitzending (en zeker dan een FM-uitzending).

Laat ons zeggen dat een DVD'ke of bluray digitaal toch stukken beter zijn, dan de analoge ruisuitzendingen waar ik vroeger moest naar kijken...

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen hier eigenlijk het verschil kennen dus analoog en digitaal, want ik denk dat dat er niet teveel zullen zijn. 'k ga een tip geven : de essentie heeft NIETS met computers te maken, maar men heeft het wel nodig om de signalen via computers te kunen verwerken...
Reputatie 1
Aan Patrick _V
Het enige probleem dat we hebben is dat de leesbaarheid van de menu's en programmagids voor ons na de laatste update sterk verminderd is. Verder hebben wij helemaal geen problemen met de hard en software van Belgacom.
Zou jij het bezwaarlijk vinden als Belgacom de lettergrootte en het contrast tussen tekst en achtergrond verbeterd ? Zo ja, waarom dan ?
met vriendelijke groeten,
Roger
Ge moet niks van digitaal of analoog kennen om met je ogen te kunnen vast te stellen wat je ziet en met je oren wat je hoort

en het is mss beter dat je alle theorie niet weet dan kan je ook geen vooroordelen hebben.

Als je de theorie kent en de bewerkingen die erop gebeuren dan ben ik nog altijd verwondert dat er nog iets door komt!

Het leest toch gemakkelijker zo hoor ;-))

Aan Patrick _V
Het enige probleem dat we hebben is dat de leesbaarheid van de menu's en programmagids voor ons na de laatste update sterk verminderd is. Verder hebben wij helemaal geen problemen met de hard en software van Belgacom.
Zou jij het bezwaarlijk vinden als Belgacom de lettergrootte en het contrast tussen tekst en achtergrond verbeterd ? Zo ja, waarom dan ?
met vriendelijke groeten,
Roger

Reageer