Nieuwe aanpassingen decoder V4.


Badge
Vandaag de nieuwe aanpassing binnen gekregen op mijn decoder V4. Wel ik ben zeer tevreden, ik vind het allemaal wat duidelijker. En het beeld is volgens mij en mijn gezinsgenoten, zeker bij HD uitzendingen, ook merkbaar verbeterd. De teletekst pagina's zijn nu ook in 16/9, dus groter beeld, wat al een verbetering is. En het gaat ook vlugger om naar een andere pagina, bij teletekst, over te gaan. Dus voorlopig besluit: HET IS BETER GEWORDEN.

BGC doe zo verder, we zijn op de goeie weg.......

119 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bijkomende vaststelling. Bij het afspelen van zowel PVR als nPVR komt bij de V4 nu de naam van het bekeken programma in de display v/d decoder V4. Wél een leuke verbetering!
Reputatie 7
Badge +1
Bijkomende vaststelling. Bij het afspelen van zowel PVR als nPVR komt bij de V4 nu de naam van het bekeken programma in de display v/d decoder V4. Wél een leuke verbetering!
Wie kan mij uitleggen waarom ik geen 2 programma's tegelijkertijd meer kan opnemen?
Je bedoelt waarschijnlijk met de nieuwe software "charles" en je neemt waarschijnlijk een programma op in PVR op de harde schijf en dan een tweede programma die je wilt opnemen dat waarschijnlijk in tijd overlapt met het eerste en dit tweede programma zie je niet meer staan in de geprogrammeerde programma lijst omdat het in nPVR opgenomen wordt op de servers van BGC.

Ik denk dat het dat is dat je voor hebt en is hier al besproken geweest en is blijkbaar nog een mankement in de nieuwe software.

Eens je tweede programma opgenomen is zal het wel zichtbaar zijn in de lijst van opgenomen programma's

groetjes, Elsa

De vraag is, of die upgrade op de V3 met minder RAM en tragere processor evengoed zal werken


Het kan ook zijn dat de nieuwe software minder belastend is voor de processor enz.. dus minder van het sysyteem opeist.
Dus dit kan je zo maar niet op voorhand voorspellen 't zal er van afhangen hoe goed de nieuwe software herschreven geweest is !!

groetjes, Elsa
Badge
Mieke, u kunt zelfs meer dan twee programmas terzelfdertijd opnemen. De eerste staat altijd op uw harde schijf en al de andere komen in nPVR (30 dagen). Maar inderdaad, spijtig genoeg zijn die nu niet meer zichtbaar in de lijst van " geprogrammeerd". Van zodra de opnames starten, komen ze wel tevoorschijn bij de lijst van "opgenomen". Zo zit het in elkaar. Niet zo logisch hé ?

groetjes.

De eerste staat altijd op uw harde schijf en al de andere komen in nPVR (30 dagen).


Niet altijd waar!

de andere kunnen evengoed op de harde schijf (PVR) opgenomen worden op voorwaarde dat ze elkaar in tijd niet overlappen !

groetjes, Elsa
Badge
Elsa, Terzelfdertijd opnemen hé.........
Reputatie 7
Badge +1
Met die nPVR opnames is idd. iets mis. Sommige zijn niet zichtbaar in de lijst van geplande opnames. Ze duiken idd. eerst op tijdens de opname bij de opgenomen programma's. Wissen na bekijken kan ook al niet altijd...bugs genoeg dus!
Het schijnt dat je dan een fout dus een error melding krijgt als je die probeert te wissen, maar ik kan het nog altijd niet controleren.
@ computerken ik wil je absoluut niet aanvallen hoor maar " terzelfdertijd opnemen ..." zal door velen kunnen verkeerd geinterpreteerd worden als volgt :

Je kan verschillende programma's terzeldertijd opnemen dus programma 1 opnemen en dan terzeldertijd programma 2 enz.... en terzelfdertijd programma 3 enz...

dus dit gebeurd allemaal terzelfderijd maar daarom overlappen die programma's elkaar niet, t'is dit ondersheid dat ik wou duidelijk maken .

Trouwens nog iets als je terzelfdertijd op dezzelfde zender bvb drie programma's die elkaar opvolgen opneemt zullen die ook niet in nPVR opgenomen worden.


groetjes, Elsa.

PS: als ik ooit iets onduidelijk of enigzins iets uitleg dat voor verwarring kan zorgen dan mag je mijn uitleg ook altijd verduidelijken hoor!

want via een getypte tekst iets 100% duidelijk uitleggen wat voor je eigen duidelijk is, is mioder simpel dan je denkt hé.



Badge
Elsa, een goeie morgen. Met terzelfdertijd opnemen bedoel ik wel degelijk, programmas die op het eigenste moment lopen. En die elkander dus wel overlappen. Programmas die elkaar opvolgen op dezelfde zender, zullen dus, logischerwijze, niet op nPVR opgenomen worden.

En bij het wissen, krijgt u geen error melding, maar wel "het is niet mogelijk om te wissen tijdens de voorziene opnametijd". Maar dat gebeurt enkel bij opnames, die geprogrammerd zijn op afstand (PC).

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb zoëven nog eens een FacR gedaan (dat ging niet meer vanuit opstaande decoder, noch vanuit standby, maar vanuit een herstart), en alles schijnt nu terug te werken, ook het wissen van die programma's. Maar ik moet het natuurlijk nog testen of het ook gaat onmiddellijk na het bekijken van een nPVR-programma. Ik ga ook nog eens een ingeven op afstand om te zien of het in de lijst komt van geprogrammeerde. Neen dus. Nu even een herstart doen...nà 2 minuten beel én volledige functionaliteit ! Maar de nieuw geplande opnames staan niet in de lijst. Misschien na de namiddag-update van de TV-gids ?
Persoonijk vind ik het handiger dat bij opgenomen programmas alle info (of zoveel mogelijk info) in de lijst staat want je hebt dan een overzicht. Nu alleen de titel en onder de display de verdere info. Voor nPVR-programma's moet je de hele lijst doorlopen om te weten hoeveel dagen ze nog beschikbaar zijn. De lijsten zijn ook statisch m.a.w. je kunt niet aan het einde naar het begin doorscrollen en omgekeerd. Je kunt wél met de channel + en - een volledige blz. doorscrollen.
Hier zal wel al een tijd over gebrainstormed zijn zeker? en je kunt niet voor iedereen goed doen natuurlijk.
Dat is hem juist hé Sinjoor, probeer maar eens voor iedereen goed te doen als het te lang regenachtig weer is zijn we aan het klagen over het slechte weer en wordt het dan te zonnig dan is het weer van ja maar zo warm moet het nu ook weer niet zijn enz...

Met veel zaken goede en vooral met de slechte moet je soms kunnen leren mee leven hé ;-)

groetjes, Elsa.
Reputatie 7
Badge +1
Gelijk heb je, maar ik wilde maar een update van mijn bevindingen geven hé. Er zijn nl. wél heel wat positieve dingen, maar dat die nPVR-planning niet zichtbaar wordt in de lijst vind ik toch een ernstige fout. Ik wacht nu de update v.d. TV-gids nog af deze namiddag.Knipogen
Reputatie 7
Badge +1
Het was dus noppens...geen pas geprogrammeerde nPVR programma's in de lijst. Het waren er wél van volgende zondag en maandag. Het wordt dus opletten geblazen!
Wat mijn dochter ook voor heeft is als ze programma1 opneemt (PvR) en een overlapend programma2 (nPVR) dus dan is dit niet terug te vinden in de menu geprogrammeerd maar wel in opgenomen, dan staat bovenaan gevolgd door Programma1(PVR).

Nu heeft ze direct Programma2(nPVR) gewist en dan krijgt ze na een tijd een error melding in het beeld. maar Programma2(nPVR) is wel verdwenen in de lijst opgenomen dan wist ze Programma1(PVR) en dit geeft geen foutmelding en is eveneens uit de lijst opgenomen programma's verdwenen .

Het is duidellijk dat er nog het één en ander verkeerd loopt wat ook wel een beetje te verwachten was; correctie wat ik wel mln of meer verwacht had; want 'k moet hier wreed opletten wat ik kopieer en schrijf zenne

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad erg vreemd. Ik stel nu vast dat de op afstand geprogrammeerde (nPVR) niet in de lijst komen, di op de decoder wél. Zojuist de test gedaan en vanop de decoder een programma voor opname ingesteld dat duidelijk overlapt met een reeds ingegeven PVR programma, en dat staat dan weer wél in de lijst ! Etr is dus duidelijk iet is met het vanop afstand programmeren. Ze staan niet in de lijst en ze staan ook niet in de TV-gids van de decoder met een cirkeltje. Alles wat op afstand geprogrammeerd was voor de "entrée" van Charles, staat dus wél in de lijst....
Badge
Sinjoor, dat is nu hetgene ik al aankaart vanaf de nieuwe aanpassing hier bij mij. Alles wat ge programmeerd vanop afstand is nergens terug te vinden in de lijst. En wat me vanavond ook is opgevallen, als ik een nPVR (geprogrammeerd vanop afstand) wil bekijken, lukt het de eerste keer niet. Na enkele pogingen start het opgenomen programma dan wel. Dus, er is nog werk aan de winkel hé.

Grtjs.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb mij vorige week via een persoonlijke mail aan Eva gëinformeerd over de huidige toestand in verband met die charles update, dit was haar antwoord:

Beste JDM,

Bij elke nieuwe software update proberen wij onze diensten te verbeteren. Soms kan u hiervan problemen ondervinden en soms is het enkel wennen aan de nieuwigheden. We hebben de meeste bugs al kunnen identificeren en we doen al het mogelijke om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Mvg,
Eva van Belgacom

hoop doet leven!
Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Haha, zolang ze tenminste erkennen dat er "bugs" inzitten...
Ja Computerken, je hebt gelijk: ik heb dat nu ook allemaal vastgesteld. Ik heb het ook gehad dat het bekijken van een nPVR-opname soms maar na de 3e keer écht start. Ik moet ook nog eens uittesten of het systeem bij nPVR-opnames al markeringen zet bij punten vroeger dan na 15 minuten. Dat was nog een van de "bugs" van de vorige software.
Ook met de serieopnames is er iets mis. Als je voor Charles serieopnames had staan, raad ik je aan die allemaal (grondig) te wissen en terug vanuit de TV-gids in te geven. Met grondig wissen bedoel ik dat die dubbel staan in de lijst. Eenmaal met erachter de volgende aflevering (als je erop klikt) en nog eens als serie met als enige optie wissen/alles wissen. Daar stonden ook series bij die al lang voorbij waren, maar die ik vergeten was als serie te wissen na het bekijken van de laatste aflevering.
Ook de doorspoel en terugspoelopties hebben ze aangepast: vroeger 8x 16x 32x 64x, nu 2x 16x 64x. 2x is inderdaad soms handig om fijner door-of terug te spoelen.
Reputatie 7
Badge +1
De bug van de markeringen in de nPVR opnames is nu blijkbaar ook opgelost: ook na 5 minuten onthoudt het systeem nu een markering als je opnieuw begint te kijken van wat nu heet "laatst afgespeeld" (vroeger herstart?).
De V4-decoder start nu ook onmiddellijk op vanuit standby (direct naam zender en alle andere aanduidingen, al ging het voorheen ook al snel).
Conclusie: vooral de "onzichtbaarheid" van nPVR-planning indien online geprogrammeerd is vervelend. Voorlopig alles in de online TV-gids gewist en vanuit de TV-gids v.d. decoder geprogrammeerd. Dat zullen ze toch redelijk snel moeten oplossen denk ik, want het is een van de peilers van het draadloze tijdperk...
Mijn dochter vindt het het al bij al een een goede nieuwe software

buiten ook nog de leesbaarheid die door de soms slechte keuze voorgrondletterkleur tov achtergrondkleur nogal moeilijk leest.

Nog een beetje bugs uit halen en klaar is Kees !

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
De op de decoder in nPVR geprogrammeerde programma's verschijnen overigens wél in de online lijst van "planning op afstand", omgekeerd niet.Je kunt overigens in de planninglijst niet zien of ze PVR of nPVR geprogrammeerd zijn. Je kunt het dus wél checken online...(smartphone/tablet of PC/laptop)
Ik vind de meeste veranderingen best wel goed, buiten de 'bugs" en de kleinere lettertjes in de TV-gids; alhoewel die iets duidelijker zijn nu. En natuurlijk het extra-werk dat je hebt na een FacR (alles in het frans). Ook het verdwijnen van de persoonlijke TV-gidsen vind ik spijtig.
Wat mijn ervaring en gevoel is dat het toch trager zappen is tussen de verschilende menu's.
Ook het feit dat de leesbaarheid achteruit is gegaan van de menu's stoort mij enorm.
We moeten telkens op het puntje van onze zetel gaan zitten om te zien wat we selecteren ( bij de vorige interface was dit helemaal niet zo ).
Wordt dit nog aangepast? Hoelang duurt de volledige en finale implantatie van een update?
Gisteren was ik een programma aan het opnemen en tijdens het live uitzenden van het programma wou ik van in het begin kijken en dat ging niet.
Toch nog wat werk aan de winkel als je het mij vraagt.

Reageer