Nieuwe aanpassingen decoder V4.



Toon eerste bericht

119 reacties

Badge
Sinjoor, dat is nu hetgene ik al aankaart vanaf de nieuwe aanpassing hier bij mij. Alles wat ge programmeerd vanop afstand is nergens terug te vinden in de lijst. En wat me vanavond ook is opgevallen, als ik een nPVR (geprogrammeerd vanop afstand) wil bekijken, lukt het de eerste keer niet. Na enkele pogingen start het opgenomen programma dan wel. Dus, er is nog werk aan de winkel hé.

Grtjs.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad erg vreemd. Ik stel nu vast dat de op afstand geprogrammeerde (nPVR) niet in de lijst komen, di op de decoder wél. Zojuist de test gedaan en vanop de decoder een programma voor opname ingesteld dat duidelijk overlapt met een reeds ingegeven PVR programma, en dat staat dan weer wél in de lijst ! Etr is dus duidelijk iet is met het vanop afstand programmeren. Ze staan niet in de lijst en ze staan ook niet in de TV-gids van de decoder met een cirkeltje. Alles wat op afstand geprogrammeerd was voor de "entrée" van Charles, staat dus wél in de lijst....
Wat mijn dochter ook voor heeft is als ze programma1 opneemt (PvR) en een overlapend programma2 (nPVR) dus dan is dit niet terug te vinden in de menu geprogrammeerd maar wel in opgenomen, dan staat bovenaan gevolgd door Programma1(PVR).

Nu heeft ze direct Programma2(nPVR) gewist en dan krijgt ze na een tijd een error melding in het beeld. maar Programma2(nPVR) is wel verdwenen in de lijst opgenomen dan wist ze Programma1(PVR) en dit geeft geen foutmelding en is eveneens uit de lijst opgenomen programma's verdwenen .

Het is duidellijk dat er nog het één en ander verkeerd loopt wat ook wel een beetje te verwachten was; correctie wat ik wel mln of meer verwacht had; want 'k moet hier wreed opletten wat ik kopieer en schrijf zenne

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Het was dus noppens...geen pas geprogrammeerde nPVR programma's in de lijst. Het waren er wél van volgende zondag en maandag. Het wordt dus opletten geblazen!
Reputatie 7
Badge +1
Gelijk heb je, maar ik wilde maar een update van mijn bevindingen geven hé. Er zijn nl. wél heel wat positieve dingen, maar dat die nPVR-planning niet zichtbaar wordt in de lijst vind ik toch een ernstige fout. Ik wacht nu de update v.d. TV-gids nog af deze namiddag.Knipogen
Dat is hem juist hé Sinjoor, probeer maar eens voor iedereen goed te doen als het te lang regenachtig weer is zijn we aan het klagen over het slechte weer en wordt het dan te zonnig dan is het weer van ja maar zo warm moet het nu ook weer niet zijn enz...

Met veel zaken goede en vooral met de slechte moet je soms kunnen leren mee leven hé ;-)

groetjes, Elsa.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb zoëven nog eens een FacR gedaan (dat ging niet meer vanuit opstaande decoder, noch vanuit standby, maar vanuit een herstart), en alles schijnt nu terug te werken, ook het wissen van die programma's. Maar ik moet het natuurlijk nog testen of het ook gaat onmiddellijk na het bekijken van een nPVR-programma. Ik ga ook nog eens een ingeven op afstand om te zien of het in de lijst komt van geprogrammeerde. Neen dus. Nu even een herstart doen...nà 2 minuten beel én volledige functionaliteit ! Maar de nieuw geplande opnames staan niet in de lijst. Misschien na de namiddag-update van de TV-gids ?
Persoonijk vind ik het handiger dat bij opgenomen programmas alle info (of zoveel mogelijk info) in de lijst staat want je hebt dan een overzicht. Nu alleen de titel en onder de display de verdere info. Voor nPVR-programma's moet je de hele lijst doorlopen om te weten hoeveel dagen ze nog beschikbaar zijn. De lijsten zijn ook statisch m.a.w. je kunt niet aan het einde naar het begin doorscrollen en omgekeerd. Je kunt wél met de channel + en - een volledige blz. doorscrollen.
Hier zal wel al een tijd over gebrainstormed zijn zeker? en je kunt niet voor iedereen goed doen natuurlijk.
Badge
Elsa, een goeie morgen. Met terzelfdertijd opnemen bedoel ik wel degelijk, programmas die op het eigenste moment lopen. En die elkander dus wel overlappen. Programmas die elkaar opvolgen op dezelfde zender, zullen dus, logischerwijze, niet op nPVR opgenomen worden.

En bij het wissen, krijgt u geen error melding, maar wel "het is niet mogelijk om te wissen tijdens de voorziene opnametijd". Maar dat gebeurt enkel bij opnames, die geprogrammerd zijn op afstand (PC).

Mvg.
@ computerken ik wil je absoluut niet aanvallen hoor maar " terzelfdertijd opnemen ..." zal door velen kunnen verkeerd geinterpreteerd worden als volgt :

Je kan verschillende programma's terzeldertijd opnemen dus programma 1 opnemen en dan terzeldertijd programma 2 enz.... en terzelfdertijd programma 3 enz...

dus dit gebeurd allemaal terzelfderijd maar daarom overlappen die programma's elkaar niet, t'is dit ondersheid dat ik wou duidelijk maken .

Trouwens nog iets als je terzelfdertijd op dezzelfde zender bvb drie programma's die elkaar opvolgen opneemt zullen die ook niet in nPVR opgenomen worden.


groetjes, Elsa.

PS: als ik ooit iets onduidelijk of enigzins iets uitleg dat voor verwarring kan zorgen dan mag je mijn uitleg ook altijd verduidelijken hoor!

want via een getypte tekst iets 100% duidelijk uitleggen wat voor je eigen duidelijk is, is mioder simpel dan je denkt hé.



Het schijnt dat je dan een fout dus een error melding krijgt als je die probeert te wissen, maar ik kan het nog altijd niet controleren.
Reputatie 7
Badge +1
Met die nPVR opnames is idd. iets mis. Sommige zijn niet zichtbaar in de lijst van geplande opnames. Ze duiken idd. eerst op tijdens de opname bij de opgenomen programma's. Wissen na bekijken kan ook al niet altijd...bugs genoeg dus!
Badge
Elsa, Terzelfdertijd opnemen hé.........

De eerste staat altijd op uw harde schijf en al de andere komen in nPVR (30 dagen).


Niet altijd waar!

de andere kunnen evengoed op de harde schijf (PVR) opgenomen worden op voorwaarde dat ze elkaar in tijd niet overlappen !

groetjes, Elsa
Badge
Mieke, u kunt zelfs meer dan twee programmas terzelfdertijd opnemen. De eerste staat altijd op uw harde schijf en al de andere komen in nPVR (30 dagen). Maar inderdaad, spijtig genoeg zijn die nu niet meer zichtbaar in de lijst van " geprogrammeerd". Van zodra de opnames starten, komen ze wel tevoorschijn bij de lijst van "opgenomen". Zo zit het in elkaar. Niet zo logisch hé ?

groetjes.

De vraag is, of die upgrade op de V3 met minder RAM en tragere processor evengoed zal werken


Het kan ook zijn dat de nieuwe software minder belastend is voor de processor enz.. dus minder van het sysyteem opeist.
Dus dit kan je zo maar niet op voorhand voorspellen 't zal er van afhangen hoe goed de nieuwe software herschreven geweest is !!

groetjes, Elsa
Je bedoelt waarschijnlijk met de nieuwe software "charles" en je neemt waarschijnlijk een programma op in PVR op de harde schijf en dan een tweede programma die je wilt opnemen dat waarschijnlijk in tijd overlapt met het eerste en dit tweede programma zie je niet meer staan in de geprogrammeerde programma lijst omdat het in nPVR opgenomen wordt op de servers van BGC.

Ik denk dat het dat is dat je voor hebt en is hier al besproken geweest en is blijkbaar nog een mankement in de nieuwe software.

Eens je tweede programma opgenomen is zal het wel zichtbaar zijn in de lijst van opgenomen programma's

groetjes, Elsa
Wie kan mij uitleggen waarom ik geen 2 programma's tegelijkertijd meer kan opnemen?
Reputatie 7
Badge +1
Bijkomende vaststelling. Bij het afspelen van zowel PVR als nPVR komt bij de V4 nu de naam van het bekeken programma in de display v/d decoder V4. Wél een leuke verbetering!
Reputatie 7
Badge +1
Bijkomende vaststelling. Bij het afspelen van zowel PVR als nPVR komt bij de V4 nu de naam van het bekeken programma in de display v/d decoder V4. Wél een leuke verbetering!
Reputatie 7
Badge +1
De vraag is, of die upgrade op de V3 met minder RAM en tragere processor evengoed zal werken. Het is natuurlijk weer gewoon worden aan de nieuwe display's. En weer zijn een paar functies verdwenen, net zoals bij de vorige upgrade verleden jaar in april. Maar het went wel. Vooral die zelf samengestelde TV-gids(en) mis ik het meeste. Je kon dan een hoop "trash"zenders wegklikken, nu moet je die allemaal weer gaan verwisselen en alles herorganiseren. Ik hoef niet absoluut alle zenders te zien.
Dat de PVR-knop nu geen directe toegang meer geeft tot de opgenomen programma's maar tot het menu, zal wel gewoonte worden. Dat bij geplande opnames het verschil niet meer zichtbaar is tussen PVR an nPVR is minder handig en moet je dus online checken nu...
De lettertjes van datum en tijd linksboven, en van het saldo op de harde schijf rechtsboven, zijn nu wat kleiner geworden, gevolg van de full screen displays denk ik. Ook de letters in de TV-gids zijn wat kleiner maar het contrast is veel beter; dus dat is zeker positief.
Aan Elsa, ik hoop dat je er geen gewoonte van maakt op rijdende treinen te springen...we zouden je te erg missen hier !
't is tenslotte dat wat ik bedoel xenne ze zullen het toch aan u niet komen vragen,

je kan er toch niet van tussen dus vroeg of laat heb jij het ook aan je been zoals veel anderen

en daarom is mijn idee (ik herhaal wel mijn idee) hierover dan maar direct,

want uistellen heeft toch geen zin en kan je mee doen aan 't spel !-)

groetjes, Elsa

want je kan maar beter op de trein springen terwijl hij passeert zeggen ze dan of anders kom je te laat


is hier niet echt van toepassing vind ik, omdat je de upgrade uiteindelijk helemaal niet kan weigeren. belgacom kan pushen wat het wil en wij, klanten, moeten het slikken. dus als ze binnenkort met een upgrade (of downgrade) komen waarmee niet je meer uitgesteld kan kijken (niet onwaarschijnlijk gezien de politieke ontwikkelingen) zal je die ook moeten binnen halen, willen of niet.

mvg
Bij mij mogen ze onze Charles er in ieder geval opzetten met de nog eventuele mankementen erbij genomen,

want je kan maar beter op de trein springen terwijl hij passeert zeggen ze dan of anders kom je te laat (al verschillende keren met FacR geprobeerd maar 't lukt niet) .

En dan maar hopen dat ze deze mankementen weer stillekes aan eruit nemen.

Eigenlijk is dit toch juist het zelfde met bvb een OS als Win 7, ze geven toch ook regelmatig updates (natuurlijk zijn er veel bij ivm veiligheid maar andere ook)

en daar is iedereen er ondertussen aan gewoon geraakt.

groetjes, Elsa
heb uw comment herlezen sinjoor, bedankt

ik blijf toch bij mijn gedacht dat ik er niet op zit te wachten, ben eigenlijk vrij te tevreden van de huidige interface, enige wat ik jammer vind is dat je niet kan zien welke opnames je bekeken hebt en welke niet, maar dat wordt blijkbaar niets aan gedaan in de nieuwe softwaren

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Computerken, ik heb mijn tekst al aangepast, ik had ook al ontdekt dat de info idd. onder de infodisplay van het programma staat. Wat bedoel je met wissen tijdens de ingestelde tijdsduur ? Bedoel je tijdens de opname ? Dat is dan niet zo erg, je kunt het achteraf dan toch nog wissen ? en het staat toch niet op je harde schijf.
Het viel mij ook op dat er tijdens de FacR een fase "check HDD" kwam; dat was voorheen niet het geval, maar het is misschien enkel tijdens de upgrade naar Charles.

Reageer