Nieuw type decoder versus ouder model met betere foto

  • 14 November 2013
  • 11 reacties
  • 652 Bekeken


Als ik de oorspronkelijke foto op mijn pc erg uitvergroot, dan kan je het zendernummer lezen. Er staat 283 RTL.


Dat verplicht je dus bij onzekerheid om telkens bij het zappen, op info te drukken, anders moet je om te zappen enkele meters dichter gaan staan.

11 reacties

Hallo Gaardenier,

Neen, ik kan hier niets aan doen. Omwille van de opgelegd vereisten inzake maximaal stroomverbruik van deze toestellen, heeft de fabrikant geopteerd om een OLED display te integreren ipv. een klassiek paneel met diodes.
Het is niet voorzien in de software om de helderheid van de display aan te passen.

Met vriendelijke groeten,

Eva


mensen zijn die aan slapeloosheid lijden door de heldere zenderaanduiding



Die mensen kunnen hun decoder altijd in slaap- of diepe slaapstand zetten en dan is het display gedoofd.
Hallo Gaardenier,

Terugroepen zal geen optie zijn. Belgacom volgt de door Europa opgelegde norm, CoC V8, die stelt dat een nieuw toestel max. 67KWh mag verbruiken per jaar.
Onze v5 zit daar met 54KWh netjes onder. Als je de diepe slaap meerekent, komt deze zelfs uit op 17KWh. Ter vergelijking, een v3/v3b verbruikt jaarlijks circa 95KWh. Een mooi verschil op je energiefactuur, als je het mij vraagt.
Dit, samen met een snellere processor en meer geheugen, maakt dat dit type decoder op de meeste vlakken een zeer grote stap voorwaarts inhoudt.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1


Ik vond alleszins de V4 een flinke verbetering tegenover de V3. Véél meer info in display, o.a. zendernaam, en bij afspelen naam van het programma. Over de blauwe nogal felle cijfers van de V3 waren regelmatig klachten, en inderdaad, als die redelijk dicht bij het scherm van de TV stond, werkte dat storend. Bij de V4 had men een juiste balans gevonden. Met de V5 heb ik geen ervaring. Allicht interessant in combinatie met de b-box3 en de WIfibridge. Maar ik heb mijn V4 ca. 1,5 jaar geleden gekocht, en heb het me nooit écht beklaagd, wel de chronische perikelen met de Charlesinterface, waar maar geen eind aan scheen te komen, maar die uiteindelijk opgelost geraakten. Ter vervollediging wil ik ook nog zeggen, dat de digicorder van Telenet zogoed als geen indo geeft buiten het zendernummer. Er wordt ook daar eerder ingezet op info op het scherm. Voor radio is de zendernaam in de display dan wél weer handig Belgacom.



Ik had altijd de indruk dat de cijfers/letters in de display van de V5 groter waren dan die van de V4, die ik nochtans op 3,5 meter afstand nog perfect kan lezen.











Bij B-com nog maar een dertigtal jaren, daarvoor sinds mensenheugenis bij RTT. (zo kom je nog eens iets te weten, he)



Voor TV ben ik inderdaad nog maar sinds een maand klant. Toen ze met TV begonnen deed ik ook even mee, maar bracht alles terug omdat het me echt een soep leek.



Bovendien ben ik geen fervente TV kijker. Dat is me te passief. Hij staat wel op, maar mijn bezigheden en aandacht zijn eerder bij mijn pc. Vandaar dat het me gebeurt dat er toch iets mijn aandacht trekt. Als ik dan opkijk wil ik liefst onmiddellijk zien welke zender het is. Je ogen moeten zich dan ook even aanpassen en zonder iets te doen blijft het scherm zowel als de decoder zonder info. Uitgezonderd CNN, die hebben tenminste een zeer duidelijk logo.



Wel ben ik technisch geïnteresseerd aan alle mogelijkheden, aansluitingen, instellingen, enz.


Waarvoor dient bv. de USB aansluiting op de Bbox3? Waarom is het nog maar USB2? Waarvoor dient het WAN lichtje en het WPS schakelaartje, enz.



Let wel, die antwoorden hebben nog tijd hoor!









beste Elsa, ik zit nooit passief tv te kijken in een zetel



Ik zit zelf dikwijls op de grond dicht voor mijn V5 om het display te kunnen lezen

(ik hoop dat we nog eens mogen lachen ook hé)knipoog


Iedereen doet inderdaad wat hij niet laten kan en wat hij best vind ik ben content met mijn V-vijvenken

en inderdaad je hebt gelijk voor iemand die die display aanduidingen belangrijk vindt, dan is dit tov de V4 zeker niet beter.


Nog een prettig weekend ,


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1


Ik kan het in grote lijnen met Patrick eens zijn dat je voor het aansluiten van Belgacom TV en Telenet via decoder/digicorder geen tuner maar wél best HDMI-aansluitingen gebruikt om de beeldkwaliteit tussen beiden te vergelijken. Ik heb ook beide, én via HDMI aangesloten, en kan eerlijk gezegd geen verschil in beeldkwaliteit vaststellen. Ook met de CI+ module met kaartje van Telenet heb ik ervaring, want dat heb ik geïnstalleerd bij mijn schoonmoeder, en die kwaliteit is ook héél goed; daar moet je wélde DVB-T tuner van de TV gebruiken, en je moet ook een TV met CI+ slot hebben (al zijn daar allicht ook adapters voor). Dit zal wél weer volledig 'off topic' zijn natuurlijk, maar ik ben nog altijd tevreden over mijn V4, waarvan ik wél de display nog goed kan lezen op 3,5 meter. De zendernaam is hierop veel leesbaarder dan het zendernummer. En voorts mag iedereen naar zijn TV zitten, liggen, staan of hangen kijken of met zijn/haar rug ernaar toe.cool




Reputatie 7
Badge +1


Inderdaad, over de V4 wél, maar over de Charles-interface kan ik wel een boek schrijven, en ik niet alleen! huilendMaar nu werkt het prima. verlicht

Reputatie 7
Badge +1


Op Godot...



Heeft eigenlijk al iemand iets gedaan met dat slot voor een 2e HDD aan de zijkant?

Reputatie 7
Badge +1


Niet écht iets te vinden. Maar met het nPVR-systeem heb je zo'n grote harde schijf niet écht nodig....Ik heb nog ca. 74% over, op die van Telenet (nochtans 500GB) nog 32%.

Reputatie 7
Badge +1


Is dat dan weer zoiets als de USB-poort die ook niet gebruikt wordt (maar waar wél stroom opstaat)?

Reageer