Nieuw bij Belgacom TV, vanaf 1 november a.s.

  • 29 October 2010
  • 124 reacties
  • 14882 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Binnenkort zullen de Belgacom TV klanten een programma kunnen bekijken en tot 2 programma's tegelijkertijd kunnen opnemen!

De nieuwe functie wordt tussen 1 en 30 november geleidelijk ingevoerd bij de Belgacom TV klanten. Deze nieuwe opnamemogelijkheden zijn in eerste instantie enkel van toepassing op de meest bekeken zenders(één – Ketnet/Canvas – VTM – 2BE – VT4 – VijfTV – Vitaya – Cartoon Network – één+ - Ketnet/Canvas+ - La Une – La Deux – RTL-TVI – TF1 – France 2 - AB3). Vanaf 1 januari 2011 zal deze lijst van zenders worden uitgebreid.

Concreet zal iedereen kunnen genieten van een extra "stream". Klanten die voorheen niet konden tv kijken en simultaan een opname maken van een andere zender kunnen dit nu wel. Zelfs tot 2 opnames. Deze opnames zullen 30 dagen worden bewaard.
Klanten waarvoor dit wel reeds mogelijk was, zullen nu tv kunnen kijken en simultaan 2 opnames kunnen maken. 1 van deze opnames zal 30 dagen worden bewaard.

Opgelet: indien je wil dat een opname langer dan 30 dagen bewaard blijft, dan moet dit vooraf (dus voor de start van de opname) worden ingesteld via het opnamemenu. Deze functionaliteit is niet beschikbaar voor serie-opnames.

Waneer de nieuwe functie beschikbaar is, zal er een banner worden getoond in het Belgacom TV hoofdmenu.

124 reacties

Reputatie 2
Badge
Weet er trouwens iemand hoe je een programma kunt opnemen op de server en niet op de decoder,
zonder dat er al een geprogrammeerd staat voor je decoder?
Reputatie 6
Badge +3
Ook 2 HD programma's zouden nu mogelijk zijn:

http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_vl_06.pdf

Nu ook oranje bolletje bij de HD zenders...
Ohh, Belgacom zit opnieuw met capaciteits problemen.

Aantal NL kanalen beschikbaar in NPVR : 11

Aantal FR kanalen beschikbaar in NPVR : 15

UITERAARD zitten de France1-2-3 hier wel bij, maar de NL1-2-3 niet.

Belgacom TV, c'est seulement pour des personnes Francophones.
Waarom willen jullie die 30-dagenlimiet invoeren? In principe betalen we al auteursrechten voor het recht om een thuiskopie bij te houden van een tv-programma. Mogen we niet meer zelf kiezen wat we op de harde schijf van onze decoder zetten en hoe lang we dit bijhouden?
Reputatie 2
Badge +1
@Pieter: dat kan je... 30 dagen is enkel voor nPVR. Opnamen op je decoder staan er op zolang jij wil...
Ik vind dit een beetje verwarrend. Worden opnames van de genoemde zenders (één – Ketnet/Canvas – VTM – 2BE – VT4 – VijfTV – Vitaya – Cartoon Network – één+ - Ketnet/Canvas+ - La Une – La Deux – RTL-TVI – TF1 – France 2 - AB3) dan niet meer lokaal opgeslagen en na 30 dagen van hun servers verwijderd?
Hallo Laila,

Als dat zo is, zoals je schrijft, dan moeten we helaas hieruit weer de conclusie trekken, dat Nederlandstaligen voor Belgacom op de 2e plaats komen.

Ned1 + Ned2 + Ned3 moeten er zeker bijkomen.

Ik heb nog een paar maand geduld om e.e.a aan te zien, maar als dat zo blijft, dan zal dit voor mij mede een factor van invloed zijn, op de beslissing die ik op dat moment moet gaan nemen.

Mijn contractuele verplichtingen bij Belgacom lopen dan af.

Andere factoren die een rol zullen spelen zijn: nog geen vooruitzichten op VDSL2

Internet snelheid soms < 2 Mbps

Maar ik ben er dan bijna zeker van dat het dan zal worden daaaaaaaaaaaaaaag Belgacom !.
Ik ben sinds vorige week nieuw bij Belgacom TV. Bedoel je dat we 2 uitzendingen die op hetzelfde tijdstip worden uitgezonden kunnen opnemen?
@Morgan : Precies. En naar een derde kijken.
Reputatie 2
Badge +1
@Ferna: je kan zelf beslissen of die voor onbepaalde duur op je harde schijf wordt opgeslagen of op de BGC servers (nPVR) voor maximaal 30 dagen.
Reputatie 6
Badge +1
Ik wou een nieuw onderwerp starten, maar vind nergens iets waar ik op moet klikken omdat te kunnen doen.

Betreft het geluid van Nederland 1, sinds een paar weken is er regelmatig en dit voor korte duur altijd heel slecht geluid op Nederland 1. De muziek klinkt vals, het gesproken woord is traag en klinkt alsof iemand onder water zit. Daarnet nog tijdens "Boer zoekt vrouw" is echt niet om aan te horen. Ondervind dit alleen bij NL1.
William43 , klik op foum bovenaan, selecteer Belgacom TV. Aan de rechterkant zie je dan een knop 'nieuw onderwerp'.
"je kan zelf beslissen of die voor onbepaalde duur op je harde schijf wordt opgeslagen"

- tot wanneer uw decoder stuk is dus, wat redelijk snel is.

- tot wanneer Belgacom beslist om uw zender naar een pakket te moven, en je dus uw opnames enkel kan bekijken na betaling.

- tot wanneer Belgacom uw zender uit het aanbod verwijdert (als het een NL zender is, dan is die kans heel groot), dan ben je uw opnames ook voorgoed kwijt.

Dus op uw decoder opslaan biedt u zeker GEEN zekerheid om die gedurende X tijd te bewaren.
Hallo Mansho,

En hoe te handelen als ik een programma van Nederland 1 wil opnemen, dat b.v. start om 20.00 uur start , en ook een programma van Nederland 2 wil opnemen dat op hetzelfde tijd start ??.

Bij b.v. VRT1 en Canvas zou dat dus geen probleem zijn, maar met de Nederlandse zenders dus wel; of ik snap het weer een niet.

Als ik jouw bericht goed interpreteer zou je dus ook een Nederlandse zender op de BGC server voor 30 dagen kunnen opnemen, en ik dacht net gelezen te hebben dat dit niet kon ???!!
>maar met de Nederlandse zenders dus wel; of ik snap het weer een niet.

Nederlandse zenders zijn duivelse zenders volgens belgacom, daar is NPVR dus nog NIET mogelijk.

Zie de link van Frank: http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/listing_chaines_vl_06.pdf


diegene die een oranje bolleke hebben hebben NPVR.
Reputatie 7
Badge +1
In tegenstelling met de nieuwe lijst met oranje bolletjes achter HD-zenders (bv. EénHD, VtmHD etc.) kun je nog geen HD-zenders in nPVR opnemen. Toch bij mij nog niet ...ik probeer het nog eens deze namiddag. En neen, het gaat nog niet. Overlappende HD-uitzendingen komen in PVR en in opnameconflict. Ook geen groene knop bij HD-opnames om ze naar nPVR te verzetten (wél bij SD-zenders). Zal voor later zijn (volgend jaar ?) En er staan inderdaad 6 oranje bolletjes bij vlaamse HD-zenders en 6 bij franstalige, waarvan 2 of 3 Franse (buitenlandse); als je dan toch de wafelijzerpolitiek hanteert, moeten de 3 Nederlandse ook in HD aangebode worden, en minstens de SD versies met oranje bolletje.....eens afwachten hoe het verder evolueert.

BTW, dat uploaden lukt mij voor de eerste keer..
Reputatie 7
Badge +1
Stel vast dat vanaf vandaag bij nPVR opnames de standaardtijd van 10 minuten voor en 30 minuten nà aangepast is naar 5 minuten voor en 20 minuten nà. Daar is dus al aan geprutst ? Kon nog wél 4 nPVR opnames van SD-zenders inplannen.
Dat je nu meer dan één programma tegelijkertijd kan opnemen is zeer positief.

Een groot nadeel echter is dat je de opnametijd niet meer kan aanpassen tot bvb 30 minuten na de in de BGC programmagids vermelde eindtijd van een programma.

Dit staat nu geblokkeerd op maximum 20 minuten. Dit is veel te kort , vermits er heel wat programmas dermate uitlopen en ik zodoende al het einde van heel wat opgenomen programma's gemist heb.

Deze aanpassing ( dus tot maximaal 20 minuten ) is m.i. een ABSURDE en KLANTONVRIENDELIJKE maatregel.

Ik hoop dat Belgacom hier toch iets zal aan doen !!
Dat we EINDELIJK een tweede programma kunnen opnemen is niets te vroeg ... dé jarenlange binnenkort is een feit...

NU moeten ze bij BGTV nog een oplossing vinden om die opnames op de server zonder storing te kunnen bekijken!!

Bij ELKE (tweede) opname die ik op de BG server doe, heb ik problemen tijdens het bekijken van de opname, nl. ongeveer elke 5 minuten krijg ik een dialoogvenster met de melding "OPGELET" en valt het programma uit...

Ik moet dan het programma opnieuw opstarten en begint het steeds van vooraf aan, en moet ik dus doorspoelen naar het moment dat het wegviel, dit gebeurd zowat om de 5 minuten... op zen minst heel irritant te noemen.

Vandaag heb ik zelfs een (tweede) opname die niet wil starten, wanneer ik ze wil bekijken krijg ik onmiddellijk het dialoogvenster met de melding "OPGELET" en start het bekijken van de opname helemaal NIET...

Momenteel is deze nieuwe functie dus gewoonweg onbruikbaar !!!!! Ik begrijp niet, waarom het ten eerste jaren heeft geduurd, wanneer het bij de concurrentie vanzelfsprekend is en nu het eindelijk zover is, het gewoonweg niet blijkt te werken??

Hebben andere gebruikers hetzelfde probleem?? Is dit een algemeen probleem en komt er snel een oplossing??
Reputatie 7
Badge +1
Dat heb ik nog niet gehad nee. Wel soms problemen bij he doorspoelen: de tijd loopt maar het beeld bevriest zodat je niet kan, zien hoever ja al bent tenzij door telkens te onderbreken.

Wat ik vandaag ook heb vastgesteld. Je kunt een programma dat reeds begonnen is niet meer instellen voor opname in nPVR, ik dacht dat het lukte, want ik kreeg het instelscherm, maar vergat te gaan kijken of het écht liep bij de opnames. Achteraf bleek dat het gestart en terug gestopt was. Je kan het nl. niet zien aan het rode lichtje dat brandt, want dat is enkel bij opname op de harde schijf.
hier ook het probleem met 'opgelet'

en ook het probleem van sinjoor71 ivm stilstaand beeld bij forward

Alsook dat in men lijst van planning, zonder reden, een opname een x kreeg, gelukkig was de opname nog niet begonnen en kon ik die verwijderen en terug in opname plaatsen
Badge
De keuze van nPVR moet altijd gemaakt worden voor de opname begint.
Gisteren getest : 6 programma's (niet HD) tegelijkertijd opgenomen en consulteerbaar. 5 programma's hebben een termijn van 30 dagen en 1 werd op de harde schijf opgeslagen. Het deed er niet toe of het programma reeds begonnen was of niet.
Reputatie 7
Badge +1
De nPVR opnames zijn inderdaad momenteel nog onbeperkt, maar enkel in SD en van de opgegeven zenders.

Reageer