Nieuw bij Belgacom TV, vanaf 1 november a.s.

  • 29 October 2010
  • 124 reacties
  • 14882 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Binnenkort zullen de Belgacom TV klanten een programma kunnen bekijken en tot 2 programma's tegelijkertijd kunnen opnemen!

De nieuwe functie wordt tussen 1 en 30 november geleidelijk ingevoerd bij de Belgacom TV klanten. Deze nieuwe opnamemogelijkheden zijn in eerste instantie enkel van toepassing op de meest bekeken zenders(één – Ketnet/Canvas – VTM – 2BE – VT4 – VijfTV – Vitaya – Cartoon Network – één+ - Ketnet/Canvas+ - La Une – La Deux – RTL-TVI – TF1 – France 2 - AB3). Vanaf 1 januari 2011 zal deze lijst van zenders worden uitgebreid.

Concreet zal iedereen kunnen genieten van een extra "stream". Klanten die voorheen niet konden tv kijken en simultaan een opname maken van een andere zender kunnen dit nu wel. Zelfs tot 2 opnames. Deze opnames zullen 30 dagen worden bewaard.
Klanten waarvoor dit wel reeds mogelijk was, zullen nu tv kunnen kijken en simultaan 2 opnames kunnen maken. 1 van deze opnames zal 30 dagen worden bewaard.

Opgelet: indien je wil dat een opname langer dan 30 dagen bewaard blijft, dan moet dit vooraf (dus voor de start van de opname) worden ingesteld via het opnamemenu. Deze functionaliteit is niet beschikbaar voor serie-opnames.

Waneer de nieuwe functie beschikbaar is, zal er een banner worden getoond in het Belgacom TV hoofdmenu.

124 reacties

Badge
En wat ook enorm fantastisch is,dat is dat u de30d opnames kunt bekijken op twee decoders.Echt,meer moet da nie zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Ze staan inderdaad wél op de Belgacom server, maar staan ze dan in beide decoders als opnames vermeld ? m.a.w. staan die decoders dan gekoppeld als je als één gebruker (dus op één tel.nummer) geregistreerd bent?
'k Wil alle posters dank je wel zeggen. Jullie suggesties werken perfect.

Alleen de "groene" knop doet het niet. Krijg even de mededeling "even geduld" en dan gaat alles terug zonder wijziging.

'k Zal een upload gemist hebben. Wenkbrauw ophalen

Groetjes Twen
Badge
Ja sinjoor71,ge kunt ze wel degelijk op beide decoders bekijken.Dus die beide decoders liggen vast aan 1 telefoonnummer.Heb alles al uitgetest en da werkt PRIMA!!!
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor info Computerken.

Twen, de stekker nog eens uittrekken en weer opladen zou ik zeggen. anders met Belgacom bellen morgen. Succes ! 't is écht een héle vooruitgang voor iedereen die al aangesloten is (die de banner heeft gekregen en de info op de blauwe knop).Bij mij werkt het sedert 3 december.Tong uitsteken
Toch wel vreemd, dat de klanten het blijkbaar allemaal zelf maar moeten uitzoeken wat wel en niet kan.

Belgacom moet toch eens zorgen voor een duidelijke handleiding, waarin alle mogelijkheden voor de nieuwe optie nPVR staan beschreven.

Het is een hele verbetering, dat is wel duidelijk, en ik maak er graag gebruik van.
Reputatie 7
Badge +1
Fema, dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de officiële lancering van nPVR maar in de loop van januari 2011 zal gebeuren. Hier op de community hebben wij de gelegenheid (en het voorrecht) het allemaal eens uit te proberen. Bij de definitieve lancering zou het er nog even anders kunnen uitzien en houdt men allicht rekening met onze opmerkingen en waarschijnlijk ook met de gevolgen voor hun servers..Als er nog méér posten toegevoegd worden, en ook HD en series mogelijk worden, zou het kunnen dat ze toch beperkingen moeten opleggen om de servers niet te overbelasten vrees ik.

Momenteel kan ik bijna alles voor opname instellen met de decode van Belgacom, waar ik vroeger nog een of 2 DVD-HD recorders die nog op de kabel staan, moest programmeren voor samenvallende programma's. Programma's die je wilt bewaren moet je toch in elk geval naar een DVD/HD recorder overkopiëren (en daarop eventueel naar een DVD-schijfje overzetten).

nPVR houdt ook geen rekening met start en stoptijden die je aanpast en neemt altijd 40 minuten extra op (10 voor en 30 nà).

De enige kritiek die ik ook heb, en daarin volg ik je, is dat niet iedereen die die "banner" krijgt hier op het forum zit voor verdere uitleg en dus allicht niet goed weet wat hij of zij ermee aanmoet, want de uitleg op de info (blauwe knop) is niet voor iedereen duidelijk denk ik en eerder beperkt.
Reputatie 2
Badge +1
Even ter info: de opnames worden niet voor iedereen apart gemaakt op de servers. Alle 16 kanalen worden namelijk gewoon 24/24 opgenomen op de servers en je geeft gewoon tijdens het programmeren aan welk tijdstip je later wil herbekijken.

Zou anders wel wat geven aan serverruimte als dat voor iedereen apart zou moeten gebeuren.

Zullen dus vermoedelijk geen problemen zijn in de toekomst met het toevoegen van kanalen, aantal opnames, ... waarschijnlijk eerst 'beperkt' ter beschikking stellen en daarna uitbreiden om het systeem eerst te testen. Kan me ook voorstellen dat sommige zenders het niet zullen toelaten omwille van rechten?
@Sinjoor71

'k heb een reset gedaan van mijn decoder en alles werkt nu perfect. Is een hele vooruitgang.

Groetjes Twen
Reputatie 7
Badge +1
Mansho, bedankt voor opheldering. Is inderdaad wel ergens logisch dat jullie niet voor elke klant apart die programma's kunnen bijhouden. En het is alleszins prettig te horen dat hierdoor geen capaciteitsprobemen op de servers zullen ontstaan. De oplossing is mijns inziens wél geniaal door zijn eenvoud (misschien niet in uitvoering) en zal een hoop problemen van klanten oplossen en zeker jullie concurrentiepositie versterken. Ook ik ben er benoorlijk enthousiast over. ;)
Reputatie 7
Badge +1
Twen, bedankt voor reactie. veel plezier ermee ! Ik heb al alles geprogrammeerd tot donderdag. Gaat nu allemaal op de decoder. :D
Reputatie 2
Badge +1
@sinjoor71:

Even ter info: ik ben geen BGC -medewerker, dus gelieve mijn woorden niet in die context te gebruiken.

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Mansho, sorry dat wist ik niet. Je reacties zijn zo technisch onderbouwd dat ik daarvan uitging.;)
Reputatie 7
Badge +1
Klein detail; de 30d achter de met nPVR opgenomen (in feite eigenlijk op de server beschikbare) programma's wordt nà een dag automatisch 29d. Je moet dat dus niet telkens uitrekenen van de begindatum, je weet zo automatisch hoeveel dagen je nog overhebt om ze te bekijken. Prima dus !
De banner met vermelding "druk op de blauwe knop" heb ik nu. Alles gelezen en ook uitgeprobeerd maar het werkt nog niet bij mij. Zone 02. Bij 2 opnames tegelijk, krijg ik nog altijd de melding ; Conflict in opname. Hoe komt dat? Ook geprobeerd met 2 opnames in SD, zelfde probleem.
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk nog niet actief bij jou?
En wat bij 2 decoders?
Reputatie 7
Badge +1
Nadat de banner verschijnt kan het nog 1/2 tot een volle dag duren vooraleer het werkt. Bij mij was het toch zo. de infoknop achter de blauwe knop moet eerst werken waar die daarvoor inactief was. Daarna werkte het perfect bij mij. eventueel nog eens stroomkabel van je decoder nog eens uittrekken en terug opladen.
Vraagje : werkt het bij jullie met 2 HD zenders ?
lukt bij mij enkel in SD ik krijg in HD opname conflict. heb nu ook wel 2HD decoders
Beste,

Sinds de update van november, om 2 programma's tegelijk te kunnen opnemen, Heb ik de indruk dat deze functie niet werkt.

Voordien was dit bij mij wel mogelijk , maar sinds de update krijg ik telkens een opnameconflict.

Op de helpdesk zeiden ze me dat 2 programma's tegelijk opnemen niet mogelijk was , en nu steeds nog niet is...


Iemand een oplossing?
Reputatie 7
Badge +1
nPVR werkt dus (voorlopig?) enkel met SD zenders. Als je van HD-zenders programmeert komt dat altijd in PVR op de harde schijf. Dus als je een 2e HD-programma instelt om op te nemen waarvan de tijd overlapt met de eerste, zul je altijd conflicten hebben. Dat probleem kan je enkel oplossen door het 2e in SD (van dezelfde zender in SD) op te nemen. Als de tijd overlapt komt dit altijd in nPVR op de server terecht. Gaat zelfs met meerdere nPVR opnames die in tijd overlappen (maar steeds in SD).

nPVR geeft nooit conflicten bij overlappende programma's. :D
Bij mij lukt het dus nog niet maar kan het liggen aan het feit dat mijn decoder op HD actief is afgestemd. Met deze instelling kan ik dus geen twee sd programma's gelijk opnemen. Is er ergens te zien dat nPVR actief is op de decoder?
@gielenje,

Normaal gezien zou het actief moeten zijn bij iedereen vanaf 9 december (na een reboot van de decoder)

zie FR versie van het forum : http://fr.community.belgacom.be/posts/a9984c6c3a
@XIIIXIII, zo juist terug de test gedaan en nu werkt het wel. Als ik naar PVR ga, opnames, dan staan er inderdaad 2 simultane opnames. En achter 1 opname staat er 30d, die van op de server dus. Bij mij is het dus opgelost. Weer een tevreden Belgacom klant. Bedankt.

Reageer