Nieuw bij Belgacom TV, vanaf 1 november a.s.

  • 29 October 2010
  • 124 reacties
  • 14882 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Binnenkort zullen de Belgacom TV klanten een programma kunnen bekijken en tot 2 programma's tegelijkertijd kunnen opnemen!

De nieuwe functie wordt tussen 1 en 30 november geleidelijk ingevoerd bij de Belgacom TV klanten. Deze nieuwe opnamemogelijkheden zijn in eerste instantie enkel van toepassing op de meest bekeken zenders(één – Ketnet/Canvas – VTM – 2BE – VT4 – VijfTV – Vitaya – Cartoon Network – één+ - Ketnet/Canvas+ - La Une – La Deux – RTL-TVI – TF1 – France 2 - AB3). Vanaf 1 januari 2011 zal deze lijst van zenders worden uitgebreid.

Concreet zal iedereen kunnen genieten van een extra "stream". Klanten die voorheen niet konden tv kijken en simultaan een opname maken van een andere zender kunnen dit nu wel. Zelfs tot 2 opnames. Deze opnames zullen 30 dagen worden bewaard.
Klanten waarvoor dit wel reeds mogelijk was, zullen nu tv kunnen kijken en simultaan 2 opnames kunnen maken. 1 van deze opnames zal 30 dagen worden bewaard.

Opgelet: indien je wil dat een opname langer dan 30 dagen bewaard blijft, dan moet dit vooraf (dus voor de start van de opname) worden ingesteld via het opnamemenu. Deze functionaliteit is niet beschikbaar voor serie-opnames.

Waneer de nieuwe functie beschikbaar is, zal er een banner worden getoond in het Belgacom TV hoofdmenu.

124 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dank u wel Bart voor de opheldering ! 😉 Dus het is niet iedereen.

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
Het is dus maar hoe je het bekijkt, maar in principe is het dus voor IEDEREEN mogelijk.
'mogelijk' wel ja :)
trouwens, de NPVR rollout heeft -zoals eigenlijk al te verwachten was- weeral vertraging opgelopen. De rollout begint weer rond 15 Nov.
Reputatie 5
Badge +2
Ja, inderdaad het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. De boeketten zijn ook mogelijk voor iedereen, zolang je maar betaalt ;)

Mvg
ik ben toch serieus aan het overwegen om over te stappen naar Mobistar TV, die bieden echt wel een groot pak zenders aan.
Wij zijn sinds begin 2010 overgeschakeld op Belgacom TV. We wisten dat het opnemen en kijken samen nog niet in orde was, maar dat zou in maart wel in orde zijn. Het is ondertussen november. Eindelijk kregen we bericht dat we kunnen kijken en opnemen tegelijker tijd. Maar wat blijkt: het werkt NIET! Ook het contacteren van de juiste dienst via e-mail lukt niet. Ik wil dit rapporteren en moet daarvoor een factuurnummer invullen, dat heb ik dus niet.

Het zou fijn zijn wanneer de communicatie met een communicatie-bedrijf wat vlotter zou verlopen.

We denken er hoelanger hoe meer over om toch niet over te stappen, want telkens er iets verandert, loopt het toch mis.
An, gewoon wachten tot begin - mid december, dan zou het 'normaal gezien' wel mogelijk zijn.

Belgacom en datums gaan gewoon nooit samen, zal je wel merken. (ze halen NOOIT een deadline)
Nog even geduld en ik kan voor het eerst sinds ik BGC TV heb (sinds 2006) iets opnemen en iets anders bekijken.
Alleen jammer dat ze kiezen voor 30 dagen bewaren. Ik had liever een limiet gezien op de duur van de opnames. Dan kan je teminste kiezen wat je wil houden en wat niet.

In die 4 jaar zit ik nog steeds met dezelfde modem op dezelfde snelheid (9 Mbit) en zonder uitzicht op technische vooruitgang. Dit lijkt me de eerste stap in de goede richting. (We moeten positief blijven ...)
Reputatie 2
Badge +1
voor nPVR kan je kiezen bij het programmeren van je of je de opname 30 dagen (standaard) of langer wil bewaren.
Reputatie 5
Je kan inderdaad kiezen maar: Als je kiest voor langer dan 30 dagen dan wordt er opgenomen op de harde schijf van je decoder. Dat wil zeggen dat je enkel kan opnemen waar je naar kijkt. Dit natuurlijk wanneer je de laagste snelheid hebt.Als je nu al kan opnemen en naar iets anders kijken dan kan je kiezen,hetgene dat je langer dan 30 dagen wil behouden dat wordt dan op de harde schijf opgenomen.
Badge
Dag Eva,

Sinds gisteren heb ik ook op de banner:

Bekijk en neem tegelijkertijd tot 2 andere programma s op.Meer info op de blauwe knop.

Geen info bij mij ,hij springt naar mediatheek.

Wanneer ik een test deed bv.Vandaag tegelijkertijk ter zake (canvas ) en thuis ( tv1 ) kreeg ik het volgende resultaat:

Op dit tijdstip is al een opname ingesteld.Kies welk programma moet behouden blijven;

Dus bij de planning een R en een X.

Bij mij is het dus zoals vroeger.

Hulp is hier zeker welkom.

Hoe kan ik die informatie vinden en wat doe ik verkeerd omdat ik geen 2 programmma s tegelijkertijd kan op nemen.


GTJS


PATOE
Badge
Kan men dat er niet bij zeggen dat het nog niet in HD gaat.

Beste dank.


PATOE

Badge
Het is me gelukt 2 programma s in niet HD te plannen om op te nemen,zonder conflictsituatie.

Daar is echter nog een probleem wanneer ik die 30 DAGEN WEG WIL en dus opneem op mijn harde schijf ,ga ik naar de groene knop nl. bewaarperiode aanpassen.

Ik kan daar juist niets aanpassen.

Dan heb ik weer een conflictsitatie R wordt X - wat natuurlijk niet de bedoeling was.

Hoe kan ik die opname periode van 30dagen verwijderen zonder een programma van een R in een X te veranderen

Dank op voorhand.


GTJS

PATOE
Reputatie 2
Badge +1
nPVR werkt momenteel niet voor HD en slechts voor een aantal zenders. Wordt begin volgend jaar uitgebreid.

Ik heb hier ergens op het forum eens een lijst gepost met de zenders die beschikbaar zijn voor nPVR
Badge
Dag Mansho,

De lijst heb ik gevonden.Dank u.

Weet jij soms hoe het werkt met de groene knop om de opname langer dan 30 dagen te behouden.

PS :De info langs de blauwe knop van mij werkt niet ? (bij iedereen zeker ? ).

nl:

Daar is echter nog een probleem wanneer ik die 30 DAGEN WEG WIL en dus opneem op mijn harde schijf ,ga ik naar de groene knop nl. bewaarperiode aanpassen.

Ik kan daar juist niets aanpassen.

Dan heb ik weer een conflictsitatie R wordt X - wat natuurlijk niet de bedoeling was.

Hoe kan ik die opname periode van 30dagen verwijderen zonder een programma van een R in een X te veranderen

Dank

Nog een prettige avond.



PATOE
Als je twee opnemen terzelfdertijd opneemt staat er een op 30 dagen en de ander op de harde schijf, als je eerst dat programma die op je harde schijf staat veranderd in 30 dagen( op de groene knop drukken) en dan het ander programma veranderen naar harde schijf lukt het wel bij mij, je moet wel zien dat het twee programma’s zijn die dat ondersteunen, anders zeg je dat er twee programma's terzelfdertijd moeten opgenomen worden en dat gaat natuurlijk niet.
Hier (zone 02) werkt nPVR nog helemaal niet, de uitrol was echter voorzien Nov W3 dus met de vertraging wordt dat waarschijnlijk Dec W1-2 zeker? ;)

& idd die info na de blauwe knop werkt al weken niet meer ...
Vandaag in banner : "Bekijk en neem tegelijk tot 2 programma's op, meer info blauwe knop"

Via blauwe knop geen info te vinden !!.

Gaarne van Belgacom de juiste informatie hoe te handelen.

Bij mij zou het moeten gaan, want ik heb geen HD en maar 1 stream.

Als het zou lukken, zou het voor mij nu mogelijk moeten zijn, om een 2e TV bij te plaatsen, en toch een ander programma op te nemen, dan dat waarnaar op dat moment naartoe wordt gekeken.

Voor mij bepaald deze mogelijkheid, of ik al dan niet zal overstappen naar "Mechelen" als binnen een paar maanden mijn contractuele verplichtingen met Belgacom aflopen.

mvg

Ferna
Reputatie 7
Badge +1
Ik kijk nu al méér dan een jaar naar BelgacomTV, en kon steeds in HD kijken en ook een andere HD-zender opnemen.

De reactietijd van de decoder tiijdens simultaan HD-kijken en opnemen was dan wel sterk vertraagd, maar sedert enkele maanden toch sterk verbeterd. van de optie

'

Binnenkort zullen de Belgacom TV klanten een programma kunnen bekijken en tot 2 programma's tegelijkertijd kunnen opnemen!

"

heb ik nog niets gemerkt. Zal me benieuwen. Hoop dat het zo snel mogelijk kan, maar dan ook in HD. Ik zit in zone 03
Badge
Infomatie over twee programma s tegelijkertijd opnemen vandaag te vinden : blauwe knop -info .


GTJS


patoe

Ik heb gisteren op het het zelfde tijdstip 1 programma in HD en 1 in sd kunnen opnemen , 2 in HD lukt niet.

Toch best tevreden hoor belgacom ( 't gaat traag, maar ' t komt goed )

gtjs

Jmv
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij in zone 03 nog steeds niks te vinden.
Ook in 014 nog geen nPVR. Ook blauwe knop laat het nog steeds afweten (geen info).
hold your horses!
Zoals je weet heeft dit een 2tal weken vertraging, en is het vorige week opnieuw opgestart. Dus binnen een aantal weken zal iedereen het hebben.

Reageer