Nieuw bij belgacom tevreden de eerste 10 dagen maar de afgelopen 7 dagen niet meer


Beste,


Mijn probleem is dat ik internet heb genomen bij Belgacom voor de 30MB snelheid de eerste 10 dagen had ik 28mb snelheid en was ik zeer tevreden omdat ik heel dicht woon van een centrale nu is de afgelopen 8 dagen mijn snelheid gedaald naar 23mB dat is opens 5mb trager en had graag terug mijn 28mb van in begin.


Het is niet logisch dat je van een hoger snelheid naar een trager gaat vermits de diensten altijd maar beter worden.

Hoop dat belgacom er snel iets aan doet want had dit toch niet verwacht!!!!!!!!!!!!!

12 reacties

Welk profiel heb je als je kijkt op de webinterinface van je modem door te surfen naar http://192.168.1.1

daar zie je iets in dde aard van:




















VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 19.4 dB
doe je de speedtest met een utp kabel verbonden aan je bbox2 want met een wifi verbinding ben je nooit zeker.

groetjes, Elsa
Als je een 30/6 profiel hebt moet je ook de snelheid meten zonder videostreams dus geen TV kijken en geen PVR opnames.

Elsa
klantendienst van belgacom



ik ben reeds een 3 tal weken klant bij belgacom en kan maar 1 ding zeggen dat er eens goed moet gesnoeit worden in jullie diensten.

allereerst worden we overspoeld met allerhande goederen zoals een samsung gsm die ik echt niet nodig heb. als je naar jullie diensten belt worden we van de ene kast naar de andere gestuurd.

voor 1 ding ben ik blij dat de nummer gratis is anders had ik een zware telefoon rekening gekregen.

ik ben van dommel overgestapt naar belgacom en kan u verzekeren dat ik mij sterk overweeg terug naar dommel te gaan. ok dommel is ook niet de beste maar in de 2 jaar dat ik daar klant was heb ik nooit een probleem gehad en was er 1 wel met een beetje geduld was je geholpen.

onbeperkt surfen op het net lees dan maar eens goed de kleine letters 500 gb dommel onbeperkt en dat is dan ook onbeperkt.

en dan uiteindelijk belgacom tv wel dat heb ik al buitengesmeten nu kijk ik tv vlaanderen kost mij 19 euro per maand geen updates en uitval van de modem meer posten zonder bijbetaling. was op 1 dag geinstaleerd en geactiveerd.

en dan nog de welkomsbrief waar al je gegevens opstaan.

3 weken na instalatie modem en vele boze telefoons heb ik eindelijk mijn paswoorden gekregen.

ach inplaats van gsm's aan 1 euro te verkopen zou het je mischien beter eens een goede opleiding geven aan hen die je ( kunnen helpen ) op de klantendienst.

en ja hoor zal hier wel kritiek op krijgen van hen die er blij mee zijn.

ik ben zwaar teleurgesteld in belgacom.

mischien een vraag aan de leiding stop met sms en naar me met de vraag ben je content over belgacom.

https:///people/efb12b7238

wat betreft uw opmerking ivm 'onbeperkt' internetvolume

je kan ten alle tijde onbeperkt volumeblokken van 20GB aankopen aan de ronde prijs van €0, dus in feite is het wel degelijk onbeperkt...

het is een nogal vreemde manier van werken, vooral omdat je nog op smallband gezet wordt na 500GB - als je dan gratis volume bij 'koopt' ben je terug van de smallband verlost. 500GB blijft dus een 'drempel' voor zij die niet weten van die gratis volumeblokken

mvg
Reputatie 1
Badge
Met mijn comfort is dat blijkbaar 650 GB (voor de meeste gebruikers is dat ruim voldoende). En zo'n ramp is dat niet mocht dat bijkopen ooit eens nodig zijn (maar ik denk niet dat dat er ooit zal van komen ;)).

Dat snoeien in die diensten begrijp ik toch niet : je neemt de diensten die je nodig hebt, en wat je niet nodig hebt neem je gewoon niet.

Die smartphone was trouwens geen dienst, maar een promotionele tijdelijke actie. Meestal geven ze enkele maanden abonnement gratis, nu was het eens een smartphone : het moet toch niet altijd hetzelfde zijn 😉.

En die boze telefoons... Waarom geen vriendelijke : meestal zorgt dat voor een sneller resultaat. Belgacom heeft voor het ogenblik (ik hoop dat het nu opgelost is) problemen met hun computersysteem dat de bestellingen en opvolging organiseert (heb daar bij mijn bestelling ook last van gehad). Ze hebben blijkbaar een nieuwe software opgestart, maar deze werkt niet naar behoren. Ik heb ook enkele weken langer dan normaal moeten wachten, maar ik heb hun support enkele beleefde telefoontjes gedaan, en uiteindelijk geraakt dat opgelost. Het is niet omdat er enkele problemen zijn bij de leverancier, dat je de mensen die er werken boze telefoons op hun nek moet schuiven... Ik heb dus ook moeten bellen naar hun supportdienst om mijn bestelling erdoor te krijgen : altijd vriendelijk geholpen geweest, en uiteindelijk is het gelukt (alleen jammer van de meer dan 2 weken vertraging). Ik wacht wel nog altijd op een compensatie van Belgacom voor die vertraging...

Voorlopig wacht ik trouwens ook nog altijd op die smartphone, maar Belgacom TV, internet (op 30/6 profiel) en zelfs die vaste telefoon werkt hier zonder problemen...

En die 20 € voor TV vlaanderen, vind ik eigenlijk redelijk duur : Met zo'n pack van Belgacom is het goedkoper. Mijn zus heeft zelfs TV Vlaanderen buitengezwierd ten voordele van Belgacom TV (is weer iets anders...).
ik gebruik utp kabel van de bbox2 naar pc

wifi en hotspot staan uit


profiel

vdsl line : showtime

downstream: 25048kbp

upstream: 6048kbps

downstream training margin: 31,7 dB
en ik heb alleen internet van Belgacom geen telefoon of tv , ik meet mijn snelheid altijd wanneer alles is afgesloten
het begint hier wat ingewikkeld te worden, want door elkaar bezig

sam

je bent blijkbaar op repair profiel gesukkeld (25/6), het kan aan een fout in de bekabeling zitten (binnen of buitenshuis) of kan ook zijn dat niet alles volgens de regels van de kunst is aangesloten

als alles volgens jou oké is kan je bellen naar 0800 22 424 voor een automatische lijntest en zo kan je van repair vanaf geraken
als het niet lukt moet je contact opnemen met technische dienst want dan moet er technieker aan te pas komen, maar zeker zien dat fout niet in je eigen binneninstallatie zit

mvg
Sam, op ricy's blog kan je zien dat je op een repair profie staat

http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen












17a ♦ 30/6 ♦
17a ®
25/6 ®

een beetje lager op zijn blog staat ook:

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 800









Technische dienst
vroeger 0800 22 700
Ma tot Vr: 7u-22u Za en Zo: van 8u tot 22u


PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie
Badge +1
Je kan ook via de e-services tegenwoordig de lijntest doen indien je dit wenst. Dit via mijn administratie vervolgens onder de rubriek mijn support vind je test mijn lijn.
Inderdaad : zie op ricy's blog (al zijn die twee testen niet identiek aan elkaar hé Swimmer !!)

http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn


Test uw Belgacom lijn... https:///posts/daea762d03

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom


☻ Twee manieren om op de e-services pagina naar de link https:///comment/73831 te gaan

  • Als je via de donkerblauwe menubalk bovenaan de e-sevices pagina:
KLikt op Mijn overzicht (dit is eigenlijk de default pagina die opent na inloggen op e-services)

links onder staat <Mijn Administratie>

Facturatie adres

Mijn Klacht opvolgen

Mijn Support Test mijn lijn

Mijn e-Sevicess profiel



  • Als je echter via de donkerblauwe menubalk bovenaan eerst op:
Mijn administratie klikt

rechts onder staat <Mijn Support>


Een probleem met uw Belgacom diensten?
Kijk zelf na wat de status is van ons netwerk en of er een defect is op uw lijn.


Test mijn Lijn


Terwijl u wacht wordt het volgende getest:
• De kwaliteit van de lijn
• De configuratie van onze systemen
• De instellingen van uw modem



Reageer