Niet meer mogelijk om twee dingen tegelijkertijd op te nemen?!

  • 2 May 2013
  • 4 reacties
  • 361 Bekeken


Hi,





We hebben al geruime tijd problemen om twee zaken tegelijkertijd op te nemen (soms lukt het, soms totaal niet --> conflict).


Er staan nochtans SLECHTS twee zaken klaar, ene voor PVR, andere voor nPVR.


Vandaag gebeld naar helpdesk en na een heleboel uitleg te geven over aansluiting en zo, beweerde die aan andere kant van de lijn dat het niet meer mogelijk is om met de nieuwe software twee zaken tegelijkertijd op te nemen en dat ik echt zal moeten kiezen. Ik maar zeggen dat het soms wel lukt en dat je altijd zo kan opnemen, hij ging me gewoon in wacht steken om me HDD eens te wissen....


Kan iemand anders me van Belgacom helpen om me wel te helpen, want alles is al gebeurd, HDD staat bijlange niet vol, stekkers zijn al uitgetrokken geweest, kabels al veranderd,....


Nieuwe Decoder zou misschien beter helpen, maar daarvoor heb je een nummer nodig om je huidige te ruilen

4 reacties













je kunt zogezegd nooit twee HD programma's tegelijk opnemen


Als je HD kunt opnemen in PVR op je harde schijf

kan je altijd een tweede in HD opnemen want die gaat dan in nPVR opgenomen worden;

uitgezonderd als de HD zender nog niet beschikbaar is in nPVR, dan krijg je ook een conflict

en dan moet je eerst het HD programma opnemen dat nog niet in nPVR beschikbaar is en dan pas het

het in tijd overlappende HD kanaal dat wel in nPvr beschikbaar is.


Indien dit ook niet lukt, doe dan eens een factory reset zoals beschreven op ricy's blog HIER







Groetjes, Elsa


Nederlandstalige zenders nPVR:

2BE, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, één, één HD, één +, Ketnet, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM en VTM HD.

























2BE

Acht

Canvas

Canvas HD

Cartoon Network NL

Één

Één HD

Één +

Ketnet

VIER

VIER HD

VIJF HD

VIJF

Vitaya

VTM

VTM HD








Reputatie 7
Badge +1


In principe worden conflicten vermeden doordat het systeem het 2e in rang dan in nPVR opneemt, maar dat kan enkel bij toegelaten (belgische) zenders. Om een of andere reden duurt heet altijd een hele tijd vooraleer nieuwe vlaamse HD-versies van zenders ook in nPVR recordable zijn. Dat was ook zo met VierHD en VijfHD; nu dus met 2BE HD. Ik weet niet hoe het werkt bij anderen, maar tot Charles 2.2.5.78 liep dat altijd vlot, en als er conficten waren met programma's van andere (niet voor nPVR toegelaten) zenders, kreeg je automatisch een conflictoplossing voorgeschoteld, waarbij je dan moest kiezen welke je wilde behouden. kwestie van de niet behouden programma's dan nog in nPVR te plannen (voor zover mogelijk), ofwel vanop de decoder, ofwel online. Met de nieuwste versie Charles 2.2.6.58 werkt dat bij mij ook niet meer correct, of anders met héél veel vertraging. En vlgs mij is dat geen hardwarefout, maar een softwarebug van het zuiverste water...en als ze het niet kunnen vinden, zal het wel aan de decoder liggen.












ik weet ook niet wat Usim is maar Mijnsim is een µsim ;-)) (we mogen toch eens lachen hé)






Groetjes, Elsa















De USIM-kaart is de combinatie van een SIM-kaart met informatie over de abonnee en een Universele IC-kaart (UICC)

die communicatie en financiële informatie op elkaar afstemt en verschillende functies implementeert waaronder

gebruikersauthenticatie, wereldwijde roaming en e-commercial functies in een enkele kaart.






Groetjes, Elsa




Reageer