Beantwoord

Niet aangesloten HDMI ingang wordt geselecteerd

  • 13 December 2015
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 2
Mijn decoder staat op de TV aangesloten op HDMI-1. (Ter info op HDMI-2 staat een Chromecast) Op HDMI-3 is niets aangesloten en staat ook ingesteld als "overslaan".
In de meeste gevallen werkt alles perfect maar soms staat de TV op HMDI-3 en dan moet ik weer even de afstandsbediener van de TV zoeken om de ingang te wijzigen naar HDMI-1.
Ik had al gedacht in de volgorde van aanschakelen van de toestellen maar er geen structuur in gevonden. Het probleem is natuurlijk ook dat dit niet elke dag is maar wel om de 3 a 4 dagen. De problemen zijn begonnen vanaf de overschakeling naar de nieuwe software. Met de oude software is dit nooit voorgekomen.
Ik heb gezocht in "Instellingen", "Systeem", "Beeld", en "Automatische HDMI selectie" staat op "ja".

Even zoeken naar de oude TV afstandsbediener is geen probleem maar als er een betere oplossing bestaat dan graag.
icon

Beste antwoord door Path 13 December 2015, 19:13

Bekijk origineel

4 reacties

Als je "Instellingen", "Systeem", "Beeld", en "Automatische HDMI selectie" op nee zet heb je dat dan nog voor, want dit wordt wel voorlopig aangeraden tot de bug opgelost is.

NB ook op mijn TV heb ik een instelling voor HDMI activiteitsdetectie,
Reputatie 7
Badge +1
Als je "Instellingen", "Systeem", "Beeld", en "Automatische HDMI selectie" op nee zet heb je dat dan nog voor, want dit wordt wel voorlopig aangeraden tot de bug opgelost is.
dat is een optie die bij de V4 niet bestaat zelfs.
Reputatie 2
Het is natuurlijk tegen de logica in van de tekst die er staat maar ik heb de setting op "nee" geplaatst. Ik moet nu natuurlijk wachten tot het zich terug voordoet of niet voordoet. Ik hoop binnen enkele dagen te weten of het werkt of niet.
Ben benieuwd of het zal helpen.
In ieder geval PX weet dat er problemen zijn met HDMI setting en wordt opgelost in volgende software.
Misschien is het al opgelost in de laatste software NTE........10.82
welke heb jij

Reageer