netwerkbeveiligingsleutel verloren

  • 29 July 2012
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken



beste eva,

mijn buurvrouw is haar netwerkbeveiligingssleutel vergeten - als ze inlogt heeft ze normaal automatische toegang tot internet - nu zou ze haar i-pad willen aansluiten en dat lukt niet - ze heeft haar oorspronkelijke contract teruggevonden met de sleutel van belgacom maar dat werkt niet

hoe kan ze dat oplossen want bellen naar belgacom is een ramp tegenwoordig, maak ik zelf ook mee

bedankt

en het is niet alleen eva die mag antwoorden maar het is nogal dringend


ayla



6 reacties

HOI XENNE

BEDANKT VOOR JE REACTIE MAAR HET SCHIJNT DAT ZE ALTIJD NAAR DIE URL GAAT MAAR ZE VINDT DE OPLOSSING NIET

NU ZE 'EVA' kent gaat ze haar zelf contacteren mssch raakt het zo opgelost


mvg,ayla
Reputatie 1
Badge
Nochtans heeft Xenne gelijk.

Dat passwoord staat onder "Passphrase" in de pagina die Xenne aangeeft (juist onder die WPA/WPA2 van Security).

Als het een nieuwere BBox2 is (die al beveiligd was toen hij binnenkwam) en je hebt dat paswoord niet aangepast, staat het ook onderaan op de Bbox2 (ook bij Passphrase)...

groeten,

Patrick


PS : dat paswoord staat NIET in de papieren die je van Belgacom hebt gekregen, dus daar kan je het zeker niet terugvinden (of je zou het er zelf moeten hebben opgeschreven, natuurlijk).
  • sluit u even uw computer via netwerkkabel aan op de Bbox2 aansluiting PC1 of PC2.
  • Dan kan u surfen naar http://192.168.1.1 en
  • klikken op "Advanced Settings".
  • Bij Passphrase ziet u uw beveiligingswachtwoord staan (minstens 8 karakters).
Als je toch Eva wilt bereiken:












⚫ Een privé
bericht naar Eva van BGC sturen door http://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blankhttp://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens
(naam, klantnr.,
tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.) door te
spelen.



Groetjes, Elsa
Beste ayla,


Hetgeen xenne, Patrick en Elsa zeggen klopt volledig.

U moet verbinding maken met de modem via netwerkkabel, surfen naar http://192.168.1.1/
U krijgt daarna een scherm van Belgacom te zien. Links ziet u "Advanced Settings" staan, u klikt daarop en vervolgens klikt u op "Wireless". Rechts van "Passhprase" of "Key" staat uw beveiligingssleutel.


Met vriendelijke groeten,

Eva
hallo jullie allemaal,


bedankt voor al jullie reacties

het gaat dus echt wel over een probleem van mijn buurvrouw (dus niet het bekende smoesje)

zij heeft ondertussen gepost op de FR site en ik heb haar daarnet gepost waar ze ook al jullie reacties kan lezen

als het nu niet opgelost raakt dan weet ik het ook niet

maar voorlopig hoeven jullie niet meer te posten over dit onderwerp

het lukt haar nu best wel


mvg,

en tot er nog eens een probleem opduikt, bij mij dan...

(dan hoop ik ook zoveel duidelijke en snelle info te krijgen ;.))))) )


ayla

Reageer