Beantwoord

Netwerk verdwenen

  • 17 April 2017
  • 15 reacties
  • 1220 Bekeken

Hoi

Plots is mijn 5.0 netwerk (dat ik hernoemd had lang geleden) verdwenen en zie ik 't niet terug in de lijst van beschikbare draadloze verbindingen.
M'n 2.4 is er wel nog maar goed, dat is ok open voor Fon en is niet direct beveiligd, dacht ik, en ook trager.
Als ik via die 192.xx etc site ga, zie ik wel m'n 2.4 en m'n 5.0 staan.

Enig idee hoe mijn 5.0 plots kan verdwenen zijn en hoe ik dit weer opzet ?

Dank bij voorbaat

Wim
icon

Beste antwoord door Francklin 17 April 2017, 20:09

Bekijk origineel

15 reacties

By the way, Martin, plots, out of the blue, zonder dat ik iets gedaan had, was 'm daar op 'n avond weer : m'n 5.0 :P
Bedankt voor de replies en tips !

Wim
je kan inderdaad proberen of het lukt met een reset.
Als je zelf instellingen veranderd hebt in je bbox3 zal je die moeten opnieuw instellen na de reset.
Maar als je zelf nog niets in de bbox3 veranderd hebt komen de default instellingen allemaal vanzelf terug en hopelijk heb je dan wel wifi-5.0 signaal.;)

NB: Je zegt "Maar ik zie wel andere 5.0's op m'n laptop, waarschijnlijk van buren"
Als je in de bbox3 de wifi 5.0 even uitzet kan je controleren of je die van de buren blijft zien want als die dan ook niet meer te zien zijn dan is die wifi-5.0 die niet meer te zien is, toch afkomstig van je bbox3

en je zegt ook: "Heel bizar dat m'n 5.0 wel aanstaat en, volgens de technische dienst aan de telefoon, ook geactiveerd is"

Maar daarmee weet je nog niet zeker of de wifi-5.0 transmitter (radio genoemd) in je bbox3, ook wifi-signaal met voldoende niveau uitzendt !

Kan ik inderaad proberen maar kan in principe mijn 5.0 niet zijn wegens de naam : als de mijne pakweg 5.0-AZXZ heet en ik zie een 5.0-FHER, dan kan dat de mijne niet zijn.

Oh, dus het zou kunnen dat de wifi 5.0 transmitter het signaal niet voldoende sterk uitzendt ?
Vreemd, heb daar al die jaren nog nooit een probleem mee gehad. Als dat zo is, dan ligt dat aan de bbox en moet ik die misschien laten vervangen ?

Maar eerst een dezer eens die reset proberen 🙂
je kan inderdaad proberen of het lukt met een reset.
Als je zelf instellingen veranderd hebt in je bbox3 zal je die moeten opnieuw instellen na de reset.
Maar als je zelf nog niets in de bbox3 veranderd hebt komen de default instellingen allemaal vanzelf terug en hopelijk heb je dan wel wifi-5.0 signaal.;)

NB: Je zegt "Maar ik zie wel andere 5.0's op m'n laptop, waarschijnlijk van buren"
Als je in de bbox3 de wifi 5.0 even uitzet kan je controleren of je die van de buren blijft zien want als die dan ook niet meer te zien zijn dan is die wifi-5.0 die niet meer te zien is, toch afkomstig van je bbox3

en je zegt ook: "Heel bizar dat m'n 5.0 wel aanstaat en, volgens de technische dienst aan de telefoon, ook geactiveerd is"

Maar daarmee weet je nog niet zeker of de wifi-5.0 transmitter (radio genoemd) in je bbox3, ook wifi-signaal met voldoende niveau uitzendt !
Ik zal het zo formuleren met te zeggen wat ik persoonlijk zou doen in dit geval en dit is eerst een herstart van de bbox (5 seconden stroomloos zetten en als dit niet helpt een reset proberen.
Maar natuurlijk aan u deze keuze of je dit wilt proberen of niet.
Met mijn bbox3 heb ik dit nog niet voor gehad wat je beschrijft mss zijn er die het wel al voorgehad hebben die meer specifieke info kunnen geven ?

Maar nu heb ik nog eens goed je uitleg overlopen, dan is je internet radio wel verbonden met je wifi-5.0 SSID van je bbox3.
Als dit zo is en je hiervan 100 % zeker bent dan zendt je bbox3 5.0 Wifi transmiter inderdaad wel het 5.0 wifi signaal uit, en dan heeft een bbox3 reset inderdaad weinig zin als dit klopt.
Maar wat dan weer tegenstrijdig is met het feit dan andere laptops die een wifi adapter hebben die wifi op 5.0 ondersteunen dat dan deze wifi-5.0 SSID niet in hun wifi lijst te voorschijn komt.
staat plots dat ik met die 5.0 verbonden ben
waar of hoe lees je dit juist af?

Heb 't dus getest en... bleek m'n internetradio inderdaad via m'n 2.4 te gaan en niet via m'n 5.0, zoals ik dus verkeerdelijk dacht.
Heel bizar dat m'n 5.0 wel aanstaat en, volgens de technische dienst aan de telefoon, ook geactiveerd is.

Maar goed, is nergens te bespeuren, niet op mijn laptop, niet op die van bezoekers, niet in netwerklijst voor internetradio... Maar ik zie wel andere 5.0's op m'n laptop, waarschijnlijk van buren.

Dus... dan toch een reset in dit geval ?
Moet ik dan nadien alles terug instellen of valt dat wel mee ?

Dank alvast voor 't verdere advies hiermee...

Wim
Ok,
je weet het misschien wel al maar geef het je toch mee dat je bij het inloggen op de bbox3 interface het "user password" moet invullen dat op een sticker van de bbox3 staat:

Tip:
als je 100% wilt zeker zijn dat je internetradio verbinding maakt met wifi-5.0,
zet dan in je bbox3 interface ( http://192.168.1.1 ) de wifi-2.4 eens uit, dan moet je wifi radio verder blijven werken.

Bedankt, Martin, ik test het vanavond eens om heel zeker te zijn en laat hier iets weten...

Grtjs
Tip:
als je 100% wilt zeker zijn dat je internetradio verbinding maakt met wifi-5.0,
zet dan in je bbox3 interface ( http://192.168.1.1 ) de wifi-2.4 eens uit, dan moet je wifi radio verder blijven werken.
Ik zal het zo formuleren met te zeggen wat ik persoonlijk zou doen in dit geval en dit is eerst een herstart van de bbox (5 seconden stroomloos zetten en als dit niet helpt een reset proberen.
Maar natuurlijk aan u deze keuze of je dit wilt proberen of niet.
Met mijn bbox3 heb ik dit nog niet voor gehad wat je beschrijft mss zijn er die het wel al voorgehad hebben die meer specifieke info kunnen geven ?

Maar nu heb ik nog eens goed je uitleg overlopen, dan is je internet radio wel verbonden met je wifi-5.0 SSID van je bbox3.
Als dit zo is en je hiervan 100 % zeker bent dan zendt je bbox3 5.0 Wifi transmiter inderdaad wel het 5.0 wifi signaal uit, en dan heeft een bbox3 reset inderdaad weinig zin als dit klopt.
Maar wat dan weer tegenstrijdig is met het feit dan andere laptops die een wifi adapter hebben die wifi op 5.0 ondersteunen dat dan deze wifi-5.0 SSID niet in hun wifi lijst te voorschijn komt.
staat plots dat ik met die 5.0 verbonden ben
waar of hoe lees je dit juist af?
Als je op de bovenstaande link geklikt hebt dan staat daar de uitleg hoe je deze reset, zoals hieronder aangeduid:


Bedankt, Francklin.

Nu pas tijd gehad dit eens deftig te bekijken, net eens de technische dienst van Proximus gebeld om wat verdere uitleg (hoe komt dit, is reset enige oplossing, gevolgen reset, etc).

Het vreemde is dat mijn 5.0 dus blijkbaar actief is : de internetradio op m'n muziekinstallatie is geconnecteerd met m'n 5.0 en als ik de LAN-kabel met m'n laptop verbindt, staat plots dat ik met die 5.0 verbonden ben ?
De dame aan de telefoon zei me dat daar niks kon aan gedaan worden, dat Proximus die 5.0 niet kan 'pushen' naar m'n laptop en dat je moet wachten tot de laptop weer eens naar die 5.0 gaat.
Maar 't is hetzelfde met de laptop van m'n vriendin, vrienden en familie als die komen : hun laptop maakt verbinding met 2.4 en die 5.0 komt niet in de lijst voor.
Volgens haar zal een reset daar niks aan verhelpen.

Ik ben al altijd klant bij Proximus geweest, verschillende laptops gehad... nooit verdween die 5.0. Nu is die plots weg en kan daar blijkbaar niks aan gedaan worden ?
Zegt u (zeggen jullie) dat ik toch een reset moet proberen ? Indien 't toch ni helpt, doe ik 't natuurlijk niet, want dan zal ik weer internetradio en alles moeten herconnecteren.

Dank op voorhand voor jullie deskundig advies.

Grtjs

Wim
Reputatie 5
Badge +4
Dag wimsterino,

De eenvoudigste manier is door de "reset" knop aan de achterzijde gedurende 15 seconden onafgebroken ingedrukt te houden.

Mvg,
AndyM
Als je op de bovenstaande link geklikt hebt dan staat daar de uitleg hoe je deze reset, zoals hieronder aangeduid:

Reputatie 7
Badge +6
Hoe doe je precies een b-box reset ?
Probeer eerst eens door de B-Box zijn spanning 5 seconden te onderbreken.
Helpt dit ook niet, doe dan een reset van de B-Box.

Bedankt, Francklin

Spanning onderbreken : je bedoelt de stekker uittrekken ? Hebben dat al geprobeerd maar hielp niet.
Hoe doe je precies een b-box reset ?
Probeer eerst eens door de B-Box zijn spanning 5 seconden te onderbreken.
Helpt dit ook niet, doe dan een reset van de B-Box, zoals het hier beschreven staat:
http://www.proximusictacademy.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Wij hebben net hetzelfde probleem maar bij ons is ineens de 2.4 verdwenen. We maken wel verbinding met de 5.0 maar die is ineens zo ontzettend traag... al eens de modem volledig uitgetrokken maar nog steeds geen verandering..

Reageer