Netflix en 'geen signaal' bij zappen ?!

  • 26 April 2015
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Sinds we op onze V5 de software hebben binnengehaald voor Netflix en er ons ook op geabonneerd hebben, krijgen we bij het veranderen van post dikwiijls heel even 'geen signaal' te zien. Het veranderen van post verloopt ook veel trager dan ervoor: zwart scherm en dan soms blokvorming.


Het rebooten van modem en decoder en het resetten van PLC's, niks helpt. Bij contact met de technische dienst, zeer vriendelijk trouwens, worden we wel niet veel wijzer.


Behalve dat het (alweer) aan de PLC's zou kunnen liggen, zei die meneer dat het wel eens zou kunnen dat Netflix 'te veel breedband in beslag zou nemen'.


Slaat die theorie ergens op? Zo ja, wat kunnen we er aan doen, want tja, Netflix staat er nu op en we willen het eigenlijk ook niet kwijt. Zoniet, wat zou dan de reden kunnen zijn, want de PLC's lijken prima te werken. Ik kan het wel niet eens proberen met een kabel, want te grote afstand.


Suggesties iemand?


Alvast bedankt.





5 reacties

Je kan als je het nog niet gedaan hebt eens de modem, plc's en decoder resetten

(met eventueel gevolg dat je waarschijnlijk weer gewiste opnames gaat hebben die opduiken !)


Als je echt wilt weten of je plc's er voor iets tussen zitten dan zou je de decoder moeten verbinden met een utp netwerkkabel die je voorlopig over de grond legt en hij mag zelf tot 100m lang zijn !


Of , (maar omslachtiger) je kan ook voorlopig de decoder en TV eens dichter bij de bbox zetten als je geen netwerkkabel hebt die lang genoeg is.
Normaal gezien, als het aan de Plc's ligt zal je dit ook wel af en toe voor hebben tijdens het zappen van het ene programma naar het andere.


Dat er meer bandbreedte gevraagd wordt voor Netflix is bijna niet te geloven aan gezien het ook zoals andere programma's in 720p gebeurt, maar er is wel een verschil in die zin dat de netflix stroom via het internet signaal gebeurt en niet via een apart VLAN3 zoals je tv programma's, dus zou dit eventueel kunnen meespelen, maar dan zal alweer alleen Proximus de oplossing moeten bieden.


NB: er werden vroeger ook met de bbox2 problemen gemeld met full routed mode, maar of dit ook bij de bbox3 nog zo is daar heb ik nog niks van gehoord.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb wel nog een bbox2. Kan dat er dan iets mee te maken hebben? Een bbox3 heeft anders ook zijn problemen, geloof ik.


In elk geval bedankt voor je input, Elsa.
De bbox2 zal inderdaad op dit gebied meer kans hebben op problemen als hij in full routed mode moet werken, wat nodig is voor Netflix.
Nu denk ik nog aan iets anders, PLC's zijn ook niet ideaal als er verschillende streamen over passeren!


Dus de conclusie is, zoals ik al reeds aangehaald heb,

de enige goede manier om dit te weten te komen is, de PLC's er eens tijdelijk van tussen halen !

Reageer