Beantwoord

Netflix automatisch volgende aflevering afspelen uitschakelen

  • 5 January 2017
  • 35 reacties
  • 2617 Bekeken

Hey,

Is er iemand die me kan helpen.
Wij zijn nieuw bij proximus en hebben nu netflix.

Als ik een serie bekijk vraagt hij op de tv app ver aan het einde van de aflevering om binnen 20sec de volgende aflevering te starten, terwijl die aflevering nog ruim 2 minuten duurt!!!!
Nu moet ik altijd met de pijltjes naar het kleine schermpje linksboven, druk dan ok en dan speelt die aflevering nog verder, maar in hetzelfde kleine venster linksboven.
Via de website heb ik in mijn account het automatisch afspelen al uitgevinkt, maar op de tv werkt dit niet.
Iemand die weet hoe je dit uitschakelt?

Thanks
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 13 October 2017, 11:51

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit is inderdaad een probleem die gekend is bij Netflix zelf. Dit is helaas iets waar Proximus zelf weinig kan aan veranderen (we hebben dit reeds doorgegeven aan Netflix zelf), want dit probleem gaat zich voordoen via zowel Smart TV's, via de applicatie als via de website ook. Daar zijn ze op de hoogte dat bepaalde series dit probleem gaan geven. Dit heeft volgens Netflix te maken met de Post-Play functie die sneller gaat doorlopen dan voorzien is, waardoor je aflevering (de resterende 2 minuten) zichtbaar is links bovenaan je scherm/tv. Als je met de pijltjes van je afstandsbediening naar het kader gaat waar de aflevering verder zichtbaar is en je klikt op OK, kan je deze laatste 2 minuten verder uitkijken in een klein formaat. Wat je best even gaat doen is informeren via de support pagina van Netflix zelf. Daar kan je via chat contact opnemen met de support dienst van Netflix, die je hierover alle gewenste informatie kunnen doorgeven. Groeten, Charlotte.
Ik heb hetzelfde probleem met Pretty Little Liars. Is dit probleem ondertussen al op te lossen?! Het is vreselijk irritant...
Hallo,

IS HET VOLGENDE PROBLEEM ONDERTUSSEN OPGELOST?
"Als ik een serie bekijk vraagt hij op de tv app ver aan het einde van de aflevering om binnen 20sec de volgende aflevering te starten, terwijl die aflevering nog ruim 2 minuten duurt!!!!
Nu moet ik altijd met de pijltjes naar het kleine schermpje linksboven, druk dan ok en dan speelt die aflevering nog verder, maar in hetzelfde kleine venster linksboven.
Via de website heb ik in mijn account het automatisch afspelen al uitgevinkt, maar op de tv werkt dit niet.
Iemand die weet hoe je dit uitschakelt?".

WANT HEB HETZELFDE PROBLEEM VOOR MET DE SERIE ORPHAN BLACK EN IS VERSCHRIKKELIJK IRRITANT

Mvg
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij stelt dat probleem niet omdat ik Netflix bekijk via mijn Apple TV.
Reputatie 5
Badge +1
Hi,

Ik zit thuis in zelfde situatie dus ik begrijp je volledig.
Het is al moeilijk genoeg om ze in bed te krijgen :)

Steven
Hey,

net nog enkele series getest op mijn iMac via browser.
Het is inderdaad zo dat het scherm verspringt naar "volgende aflevering afspelen" pas bij het begin van de aftiteling.
Dus eigenlijk als de aflevering gedaan.

Bij Arrow is dit dus als de aflevering nog bezig is, goed dat ze dit gaan bekijken.

Voor mij persoonlijk is dit nogal vervelend, als ik kies voor "automatisch afspelen volgende aflevering" uit te schakelen, zou hij ook niet in het groot mogen voorstellen om de volgende af te spelen. De aftiteling zou gewoon fullscreen moeten blijven spelen.

Vooral vervelend met een kind van 6, als je zegt dat het de laatste aflevering is of na deze film gaat de TV uit en dan komt er in het groot het voorstel voor de volgende aflevering of een ander film. Die wil hij natuurlijk ook nog zien.........

Is mijn persoonlijke mening he ;-)

Mvg
PietVB
Reputatie 5
Badge +1
Dat is pas bizar. En opnieuw op alle devices vermoed ik?
Best even bellen naar Netflix op het nummer 0800-740-36. Of via hun chatdienst (enkel Engelstalig).
Hey,
Thanks voor de feedback.

Bij mij staat automatisch afspelen reeds lang uitgeschakeld, maar toch krijg ik steeds die melding, bij alles wat ik afspeel.

Mvg
PietVB
Reputatie 5
Badge +1
Hey PietVB en Nare,

Door jullie uitgebreide analyse (enkel Arrow) is het duidelijk dat dit een Netflix probleem is.
Ik heb gisteren met hen contact gehad en zij bevestigen dat dit eigen is aan bepaalde content (normaal gezien pas te zien bij aftiteling maar bij de ene serie begint de aftiteling vroeger dan bij de andere).
Zij nemen jouw feedback mee en bekijken of er mogelijkheden zijn om dit aan te passen (maar geen garantie).
In tussentijd raden ze volgende workaround aan: www.netflix.com/HdToggle waar je "automatisch afspelen volgende aflevering" kan uitvinken.

mvg,

Steven
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat het probleem dan eerder bij netflix zit als bij ons. Ik vrees dat wij dit niet direct gaan kunnen oplossen. Mvg,Robrecht
Hey,

Net enkele afleveringen van Arrow getest:

op iPad: vervelende melding van volgende aflevering komt in beeld, varieert tussen de 1 en 2 minuten voor het einde.
Kan ik wegklikken en aflevering speelt fullscreen verder.

op Laptop met Netflix app: vervelende melding van volgende aflevering komt in beeld, varieert tussen de 1 en 2 minuten voor het einde. Kan ik wegklikken en aflevering speelt fullscreen verder.

op Iphone: vervelende melding van volgende aflevering komt in beeld, varieert tussen de 1 en 2 minuten voor het einde.
Kan ik wegklikken en aflevering speelt fullscreen verder.

op Laptop via website: vervelende melding van volgende aflevering komt in beeld, varieert tussen de 1 en 2 minuten voor het einde. Mini schermpje linksboven speelt het verder. Kan ik wegklikken en aflevering speelt fullscreen verder.
Zowel fullscreen als gewoon.

Mvg

PietVB
Reputatie 7
Badge +4
PietVB,

Heb je het zelfde probleem ook als je via de browser of d app op smartphone/tablet kijkt ?

Mvg,Robrecht
Hey,

Net nog een serie of 7 getest. Het is net of ze bij netflix de timing van de aftiteling fout hebben.
Bij de meeste verspringt het scherm niet, ofwel als de aftiteling begonnen is. (Soms op 1min, soms op 20sec van het echte einde, dus met de aftiteling in beeld)
Als het dan toch verspringt kan ik toch enkel verder kijken in het mini schermpje, dit zou toch ook op volledig scherm weergegeven moeten worden.
Hey Piet,

Bij andere series is dit niet het geval. De "cue" om een nieuwe aflevering te starten zal misschien tevroeg ingesteld zijn.
Is jammer genoeg wel altijd een gedoe. Bij Arrow zijn net de laatste 2 min wel belangrijk voor het vervolg☹️
Toeval?

Is bij mij ook bij Arrow, net enkele tests gedaan bij andere series en daarbij is het niet!

Dus kan de fout bij Arrow zitten?

Test jij ook enkele andere Nare?

Mvg
Pietvb
Ik zit met hetzelfde probleem als Piet VB. Dit is echt frustrerend. Momenteel kijken we naar de ARROW reeks. Indien er een oplossing is wil ook graag op de hoogte gebracht worden.
Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik kijk dit nog even na met ons TV team en hou je op de hoogte
Geen verschil, nog steeds mini schermpje.

Mvg
Pietvb
Reputatie 7
Badge +4
Men heeft op de decoder en aanpassing uitgevoerd kan je nog eens proberen ? Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +6
Ik stuur het door naar ons TV team voor verdere analyse. We houden je op de hoogte.
Heb trouwens alles al gereset, cookies weggedaan enzo, niks werkt.
Hallo,

dit is nog steeds niet opgelost.

Ik krijg nog steeds, 2 minuten voor het einde van de aflevering, de melding in het groot op het scherm om de volgende aflevering af te spele. De huidige aflevering blijft verder spelen in het mini schermpje linksboven.
Als ik dit venstertje selecteer (witte rand) blijft het dus een mini schermpje waar het verder speelt.
De rest van het scherm blijft zwart met de ondertitels wel normaal op het scherm onderaan.

Grrrrrrrr

PietVB
Vanavond eens proberen, ik laat wel iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Ja in de instellingen van je decoder. Mvg,RB
Op de decoder?

Mvg

Reageer