Beantwoord

Netflix 5.1 surround

  • 3 October 2016
  • 4 reacties
  • 704 Bekeken

Beste

Op het forum verschillende zaken gevonden in verband met het ontbreken van 5.1 surround geluid via Netflix, echter geen sluitend antwoord gevonden.

Vandaag heb ik mijn Bose surround (Bose Soundtouch 130, 7.1 systeem) geïnstalleerd. Wanneer ik echter een film selecteer via Netflix met 5.1 surround, krijg ik helemaal geen geluid.
Wanneer ik stereo selecteer, krijg ik wel geluid, alleen helemaal niet zoals het met dergelijk systeem de bedoeling is.

Dien ik nog een aparte instelling te wijzigen? Of zijn er andere opties?

Bedankt voor uw antwoorden.
Vriendelijke groet
Koen
icon

Beste antwoord door RolandT 4 October 2016, 08:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dat kan ik bevestigen, de app van mijn Sony Bravia is veel beter, dan die op de PX decoder. Zelfs de PC met HDMI aangesloten is beter en geeft wel 5.1 surround door. Ik heb standaard een PC op de TV aangesloten die we enkel gebruiken voor entertainment zoals netflix, filmon, popcornflix etc.
Reputatie 2
Badge
Dit is een probleem van Netflix op de Proximus decoder. Je gebruikt beter de Netflix app op je smart TV of op Apple TV die hebben allemaal wel 5.1 surround (en die apps zijn ook veel sneller dat de Netflix app op de decoder)
Reputatie 3
Dit was nochtans opgelost met nieuwe Proximus TV NTE software van 15/10/2015 , dus moet er met de recentere updates van NTE weer iets verkeerd gelopen zijn dan.
Dit was nochtans opgelost met nieuwe Proximus TV NTE software van 15/10/2015 , dus moet er met de recentere updates van NTE weer iets verkeerd gelopen zijn dan.

Dat had ik ook gevonden op het forum, dus vond het vreemd dat dit (terug) aan de orde was...
Iemand die hierover meer weet?

Reageer