Netfix



18/08/15 Netflix wordt duurder ▬►http://forum.proximus.be/comment/171942" target="_blank


Netflix via V4 decoder ! (15/04/15 ook op de V3 decoder)


Omdat mensen mij blijven aanspreken via mail of mij op andere fora en andere sociale media die vraag stellen ,

en waar ik hen ook uitgelegd heb dat het tegenwoordig geen probleem is om die te laten ruilen voor een V5

en dat ze erbij moeten vermelden dat ze Neflix willen kunnen bekijken via hun decoder.

Daarbij leg ik ze ook uit als ze dan toch uitzonderlijk geen V5 moesten vast krijgen (door mss juist op de verkeerde persoon te vallen of welke redden dan ook) dat ze dan ook nog de oude goocheltruc uit de bus kunnen halen (*)

Ondertussen heb ik ook al van velen van hen een antwoord teruggekregen dat het inderdaad ook gelukt is zonder probleem om de v4 door een v5 te ruilen via de technische helpdesk (0800 22 800 7/7 tot 22u) en zelf de nieuwe aan huis gebracht werd of opgestuurd werd via Kiala, volgens zij zelf verkozen en dat ze de goocheltruc totaal niet hebben moeten toepassen .

(goocheltruc bij manier van spreken natuurlijk , omdat iemand dat zo ooit genoemd heeft lange tijd geleden op een ander forum 😉


Maar wat ik wel wil nog duidelijk maken is dat ik nog overal op het internet vaststel, dat als de mensen de vraag stellen van wanneer dat netflix op hun V4 decoder gaat mogelijk worden, dat Proximus nog altijd het antwoord geeft dat ze er nog geen definitieve datum kunnen erop plakken en dus de schijn geven dat dit wel nog gaat op de V4 komen.

Of dit al dan niet kan omdat de V4 verouderd is dat laat ik in het midden, want niet vergeten dat het lukt en goed werkt met een onnozele HDMI stickje dat je op je TV plugt, enfin dat wordt dan weer een gans andere discussie !


(*) Voor de forumlezers die het nog niet moesten weten wat die zogezegde goocheltruc is 😉 kunnen altijd de uitleg terugvinden

(en veel meer andere problemen en zaken die hier al gedurende jaren op het forum besproken werden )

hier ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#Truc-om-je-Belgacom-decoder-voor-de-recentste-om-te-ruilen" rel="nofollow.


Verder wens ik aan allen nog een zeer prettige en aangename zonnige zondag,


groetjes,


Elsa.


Edit1: Naar verluid zou Nefix op de V4 gepland zijn voor eind April 2015!


Edit2: (25/03/2015)

Netflix op de V4 mogelijk zie ▬► decoder software versies

via Blauwe knop v/d afstandsbediening / Netlix,



Netflix opstarten via:

'Menu' knop v/d afstandsbediening { / Op Aanvraag / Films / Netflix}

of

'On Demand' knop v/d afstandsbediening { / Films / Netflix}


Edit3: (28/03/2015)


via Proximus decoder @ 720p


3Mbps SD abonnement


5Mbps voor HD abonnement


25Mbps voor UHD abonnement


Aanbevolen snelheid van internetverbinding


Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van films en tv-series via Netflix.


  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

HD-videokwaliteit


Films en tv-series die we in HD beschikbaar hebben, worden afgespeeld in 720p of beter via een internetverbinding die snel genoeg is. Als je Netflix in HD wilt bekijken, moet je beschikken over een HD-https://www.netflix.com/changeplan" target="_blank. Stel de beeldkwaliteit in op Hoog (High) in https://account.netflix.com/VideoQuality" target="_blank (Playback Settings) voor je account.


Bandbreedteverbruik van Netflix


Video's van hogere kwaliteit gebruiken meer bandbreedte dan video's van lagere kwaliteit. Als je serviceprovider een bandbreedte- of datalimiet heeft ingesteld voor je internetservice, kun je https://help.netflix.com/nl/node/87" target="_blank door de instellingen voor videokwaliteit te wijzigen in Laag (Low) of Gemiddeld (Medium). Je verbruikt dan minder data.


Verbruik (gemiddeld): http://forum.proximus.be/comment/167038" target="_blank


  • SD: 0,7 GB per uur)
  • tot 3 GB per uur voor HD,
  • 7 GB per uur voor Ultra HD






Edit 4: 15/04/2015

✔ nu ook op de V3 en V3b decoder (forum.post)



✔ Bij de V3 en V3b , blauwe knop v/d afstandsbediening dan netflix kiezen, dan kan het zijn dat je de melding krijgt

met het voorstel om uw v3 (v3b) decoder om te ruilen, als je dan akkoord gaat, kan je al vier werkdagen later

je nieuwe v5 decoder, in een Kiala punt naar keuze, gaan afhalen, waar tegelijkertijd je oude decoder met zijn voedingsadapter inlevert.

Proximus stuurt vooraf een sms om te laten weten wanneer je deze v5 decoder bij Kiala kunt afhalen.

Je moet bellen naar een nummer dat in de instructies staat om je oude decoder te deactiveren

en word je nieuwe geactiveerd



Edit 4: 28/08/2015

Dolby 5.1 op Netflix via Proximus decoder werd uitgesteld,

vanwege technische problemen en licenties.

Edit 5: 31/08/2015

http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/2440561/2015/08/31/Deze-5-Netflix-hacks-kende-je-waarschijnlijk-nog-niet.dhtml" target="_blank


125 reacties

Nog dit ter verder info die ik je niet wil onthouden:


Volgens Forumlid Patrick: indien Proximus weigert uw V4 voor een V5 om te ruilen, dan gewoon Netflix hiervan op de hoogte brengen.

Ik denk niet dat je deze aanpak en zelf deze met de uitgelegde truc zult nodig hebben toch niet na al wat ik van verschillende getuigenissen vernomen heb, maar je hebt indien echt nodig toch nog een stok achter de rug. :-))


Voor wat de V3 betreft daar ligt het zeker vast dat deze niet meer upgradet wordt, en als je hiermee problemen ondervindt dan wordt die eveneens zonder probleem door Proximus omgeruild voor een V5.


Elsa
Reputatie 2
Badge
Vind het wel jammer dat Belgacom blijft 'doen alsof' het ooit op V4 zal komen.


Net zoals ze jaren hebben gedaan alsof de V3 niet echt een ramp van decoder was.


Misschien moeten wij eens doen alsof we de rekening betalen:-)
Elsa,die netflix is deze nog nergens beschikbaar op een v4?
@Roland ik heb de eerste malen hier bij proximus steeds een v3 gehad,en steeds tevreden geweest.Ik heb deze nog gekocht en later aan iemand verkocht die hier misschien nog op het forum zit via een kiala punt.Dit kan nu wel afhangen van de rop afstand.
Reputatie 7
Badge +6
Wat ik me afvraag: herinner je je nog dat ganse gedoe rond die 6 maanden gratis Netflix, met die code die je moest activeren voor het einde van 2014? Zouden er veel klanten zijn met een V4 die dat toen aangevraagd hebben en geactiveerd hebben en nu alleen via hun laptop, of andere hulpmiddelen moeten kijken en zo hun 6 maanden zien verlopen, omdat ze geen V5 hebben gevraagd of gekregen?. Dat zou ik toch ook spijtig vinden en eigenlijk niet heel netjes. Hopelijk niet.


Prettige zondag en Elsa, verlies je goede humeur er niet bij. Dat zou een zekere 'nachtbraker' al te veel plezier doen. Keep up the good work !!!!


@ Ken,

Neen nog altijd niet en dat zegt Proximus ook duidelijk dat de datum nog niet vast ligt, maar daar zit hem juist het probleem als ze echt weten dat het er nooit zal opkomen, dan mogen ze ook de schijn niet geven dat het er eventueel zal opkomen.


In ieder geval voor iemand die netflix wilt, staat de methode in de TS uitgelegd (en niet alleen in de TS) hoe ze aan een V5 kunnen geraken waar ze dan wel Netflix via hun decoder kunnen bekijken.

Maar vergeet niet dat dit ook niet altijd zonder haperingen gebeurt op de V5, soms lootpt die vast en moet je hem rebooten.

Dus is die dan mss ook verouderd, wie weet ;-)


en mss kunnen die mensen ook eens proberen of het in dit geval ook lukt door de effen uit te trekken i.p.v. de decoder te rebooten wat inderdaad ook weer tijd spaart.
Reputatie 2
Badge
Marleen slaagt de nagel op de kop, als ze zouden zeggen dat Netflix enkel op V5 zal komen zouden er veel minder mensen de 6 maand gratis nemen. Er zouden ook veel klanten willen weten wanneer ze dan gratis hun V4 kunnen inruilen voor een V5, enz. Er zit achter dit 'doen alsof' natuurlijk een economische berekening. Misschien moet iemand dit eens aan de minister melden:-)
Reputatie 7
Badge +6
Wat ik nog wou vragen, je had het over dat stickie, euh, pardon stickje, voor ze hier denken dat we het over iets anders hebben, zou dat ook werken met een Vista laptop of moet het een modernere versie zijn?
Inderdaad Marleen,

Vrouwen kunnen wel tegen een stootje hé

en dat fabeltje van die mannen die beweren of denken dat we van het zwakke geslacht zijn dat ze het maar vergeten lach.


Elsa
Ik bedoelde met dit stickje, dat al veel mensen met een Google chromecast HDMI dongle werken die ze op hun TV op een vrije HDMI ingang plaatsen en zo kunnen casten vanop Laptop, smartphone, tablet enz..... bv netflix casten of YouTube , enz.... je gebruikt je laptop of ander mobiel toestel als een soort afstandsbediening.


Dus heeft rechtstreeks niks met je Operating Systeem te zien die op je laptop staat.


Mensen die geen geld willen uitgeven aan zo'n stick (rond de dertig euro) sluiten hun laptop aan via bv een hdmi kabel aan de HDMI ingang van hun TV
ook wat uitleg ▬► Hoe-werkt-chromecast en als je googeld kan je zeker nog veel meer uitleg vinden.


Er zijn er ook die via Apple TV (is geen TV, maar noemt zo) werken, kost wel iets meer maar heeft ook natuurlijk zijn voordelen,


maar daar kan RolandT wel in geuren en kleuren zien ervaring over geven, als je dit wenst, of ook eens googelen voor meer details en uitleg bv om er maar ene te geven ▬►http://store.apple.com/be-nl/buy-appletv/appletv" target="_blank.
Reputatie 7
Badge +6
Ja, dat bedoelde ik ook, maar zou het werken met een oudere laptop zoals een Vista?
Ik ook,niet te vergeten é Elsalach
Reputatie 7
Badge +6
Ik had het wel gesnopen van die dongle hoor, maar vroeg me af of het ook zou werken met een Vista laptop.


Enfin, er zijn mogelijkheden genoeg, en anders blijft er nog altijd die enorme smart tv, waar hier al over gesproken is, maar daar ga ik mijn centjes nu niet aan verspillen, maar dat maakt iedereen voor zichzelf uit en gelukkig maar.


hier vind je o.a de minimale vereisten : https://support.google.com/chromecast/answer/3209990?hl=nl" target="_blank


en daar kan je het aan Elise vragen ipv aan Elsa lach
@ RolandT,


Misschien moeten wij eens doen alsof we de rekening betalen:-)


Ja wij kunnen mss wel dreigen met de ombudsman en nog andere.....

maar ik denk dat de deurwaarder dan toch aan je deur komt kloppen lach

Elsa
ik heb de 1ste v4 toestel omgeruild naar v5 voor de afstandbediening zonder te richten.


2de is nog v4, 3de is nu v5 mini voor kids boven en dan kunnen ze ook netflixen.


wij hebben voor 4 toestellen. en korting van proximus.


is allemaal gegaan zonder problemen.ja
Dus zoals ik verwachte is dit nogmaals het bewijs dat je geen grote kanonnen meer moet inschakelen om je v4 te ruilen voor een v5.


Doe zo verder Proximus je bent goed bezig ja
Veel zullen die complimenten niet zeggen denk ik.Het gene dat ik hier al jaren op dit forum lees is enkel kritiek.Als je hier percenten moet geven dan kom je misschien met moeite aan klanten die 20% positief. en 80% negatief zijn.
Op een forum is het inderdaad heel moeilijk om een hoog percentage tevreden klanten te ontmoeten,

daarom zeggen ze ook altijd dat de uitzonderingen de regel bevestigen ja
Ja,jij bent hier dan ook wel de slimste hé.Al goed dat er hier anderen zijn ook.lach
Reputatie 7
Badge +3
Proximus moet de klanten een V5 decoder geven om Netflix te kunnen kijken. Diet is een explicite voorwaarde van Netflix die met Proximus een contract hebben. Proximus kent de voorwaarden en eindelijk gebeurd het nu in de praktijk. ElKe klant die Netflix wil bekijken via Proximus moet in het bezit gesteld worden van de vereiste apparatuur, dez werd overeen gekomen door Netflix en Proximus. En Proximus moet en zal de klanten die Netflix op hun Tv willen hebben via Proximus een V5 decoder aanbieden. Want ze weten wat er boven hun hoofd hangt. En als ze nu maar eindelijk eens alle mensen die zich destijds hebben geristreerd via hun website, om Netflix aan te vragen begiinnen te contacteren, dat zou al heel wat zijn.


Patrick
Maar ze doen het nu toch zonder problemen en dat is het belangrijkste.


Netflix zou dit dan even goed als Proximus op hun site moeten vermelden dus beiden mogen duidelijke taal spreken


Elsa
Er is wel nog één detail in de SLA Proximus/Netflix dat er wel gesproken wordt over een uitrol op de nieuwste decoder en dit tegen een bepaalde datum, en dan pas kan er eventueel iets boven hun hoofd hangen.


En dit zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat er nu de laatste tijd zo soepel en gemakkelijk een V5 in ruil gegeven wordt en zelfs bij je thuis afgezet wordt als je dit wenst.


Maar al bij al een goeie zaak dat het nu eenvoudigweg kan.

Nu nog de kleine schoonheidsfoutjes eruit halen en klaar is kees, en zo blijft er toch nog altijd iets om over te zagen en te klagen tegen de forum Klaagmuur duivel


Elsa
@Patrick ik heb een voorstel voor jou.Neem mijn V5 en jij geeft jouw V4,en laat voor de rest mij hier met rust.Maar je moet wel eerst aan proximus vragen of deze omwisseling mogelijk is.Of ruil handel hoe je het ook wil noemen.En geen ouwe brol geven,denk eraan.Zo zie je ik heb een goed hart wat je ook van mij mag denken.

Reageer