Beantwoord

Nederlandse zenders

  • 30 November 2016
  • 12 reacties
  • 3108 Bekeken

Waarom hebben wij in Vlaanderen zoveel Franse zenders? Ik vind dat niet nodig geef ons liever dan zenders uit Nederland. Dat verstaan wij tenminste. Zenders zoals RTL 4, RTL 5, RTL 7, SBS6, en Veronica. Er wonen genoeg mensen in Belgie die van Nederland zijn.
icon

Beste antwoord door Alexander 30 November 2016, 17:52

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
waarom niet Duitse zenders zoals SAT1,VOX,PRO7,KABEL EINS...
Reputatie 6
Badge +1
Zou fijn zijn als dat allemaal kon maar is vooral een rechtenkwestie. Ik vind het jammer dat SAT1 niet meer wordt aangeboden. Pro7 vond ik niet zo geweldig.
Zou fijn zijn als dat allemaal kon maar is vooral een rechtenkwestie. Ik vind het jammer dat SAT1 niet meer wordt aangeboden. Pro7 vond ik niet zo geweldig.
Ik versta niet waarom dat er zoveel franstalige zenders zijn. Pffff
Zou fijn zijn als dat allemaal kon maar is vooral een rechtenkwestie. Ik vind het jammer dat SAT1 niet meer wordt aangeboden. Pro7 vond ik niet zo geweldig.
Ik versta niet waarom dat er zoveel franstalige zenders zijn. Pffff


Omdat er in de wereld 50x méér Franstaligen zijn dan Nederlandstaligen bijvoorbeeld ?
Reputatie 6
Badge +2
Nederlandse commerciële zenders zullen vooralsnog niet in het aanbod komen noch bij Proximus noch bij Telenet, vanwege de TV rechten zoals Wwilliamm zegt.
De enige manier om die zenders te ontvangen is een schotelantenne plaatsen en een abonnement aangaan bij CanaalDigitaal.
Wij moeten het maar stellen met RTL-TVI, Plug RTL en Club RTL, of de Duitse RTL al ben ik wel geneigd om (soms) naar die zenders te kijken, want op onze zenders is het meestal Engelstalig en dan hoor ik liever Franstalig of Duitstalig, maar taalkundig, zouden RTL-TVI, Plug RTL en Club RTL meer moeten gericht zijn op Brussel en Wallonië en RTL4578 op Vlaanderen.
Eens een weekendje in Nederland kan onze gedachten eens verzetten.
Timm1983
Reputatie 7
Badge +2
Er is hier al tot in den treure toe gepost over de Nederlandse commerciële zenders. It is not going to happen! zie ook mijn post met meer uitleg over de belangen van de mediagroepen hieromtrent https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/tv-aanbod-35572/index1.html#post556483
Reputatie 7
Badge +1
Het is niet omdat de franstalige zenders worden aangeboden dat je er moet naar kijken natuurlijk. En commerciële zenders zijn er al in overvloed. Er moet natuurlijk voor elk wat wils zijn; de 3 NPO's in HD (zoals bij TN) zou al een goed begin zijn.
Het is niet omdat de franstalige zenders worden aangeboden dat je er moet naar kijken natuurlijk. En commerciële zenders zijn er al in overvloed. Er moet natuurlijk voor elk wat wils zijn; de 3 NPO's in HD (zoals bij TN) zou al een goed begin zijn.

Konden we dat niet verwachten begin 2017?
Reputatie 6
Badge +2
Het is niet omdat de franstalige zenders worden aangeboden dat je er moet naar kijken natuurlijk. En commerciële zenders zijn er al in overvloed. Er moet natuurlijk voor elk wat wils zijn; de 3 NPO's in HD (zoals bij TN) zou al een goed begin zijn.

Konden we dat niet verwachten begin 2017?


Eerst zien en dan geloven zegt de blinde.
Reputatie 4
Badge +1
Veel mis je niet aan die nederlandstallige comerciellen,tonen zelfde als bij de vlaamse comerciellen,
Toch al zeker qua films,
In de kerstvakantie nog gezien dat er op sbs9 een film speelde in begin van de week en de vrijdag speelde die op vijf ook.
Bij vtm en rtl groep hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +2
Veel mis je niet aan die nederlandstallige comerciellen,tonen zelfde als bij de vlaamse comerciellen,
Toch al zeker qua films,
In de kerstvakantie nog gezien dat er op sbs9 een film speelde in begin van de week en de vrijdag speelde die op vijf ook.
Bij vtm en rtl groep hetzelfde.


Dat klopt. Daarom is de toekomst eerder om te investeren op catalogussen op aanvraag. Daar zit volgens mij de toekomst. En PX staat daar helaas ook achter op de concurrentie. In het huidige M&S aanbod is er slechts 1 serie nog beschikbaar. Ook de films zijn niet zo heel recent. Je moet dus wel andere OTT aanbieders in overweging nemen, wil je je on demand aanbod bij PX aanvullen.

Het feit dat TN ook zoveel exclusieve deals sluit (b.v. HBO), blijft er voor PX weinig over natuurlijk. Misschien moet de wetgever daar iets aan doen: op aanvraag catalogussen op elkaars netwerken verplichten als die provider van het andere netwerk dat wil. In Frankrijk bestaan er volgens mij zo een regelingen waarbij Betaal TV in het algemeen aan groothandelsprijzen moet aangeboden worden aan andere providers als die Betaal TV operator in handen is van een provider.

Concreet is het aanbod van Canal Plus/Canal Sat ook bij SFR en Orange beschikbaar. Zijn de sportzenders van SFR ook bij andere aanbieders beschikbaar.

Reageer