Nazicht slechte internetverbinding Belgacom 50 Euro in rekening gebracht?

  • 2 August 2012
  • 7 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste,
Vanaf 16/07 heb ik internet via Belgacom en al veel problemen gehad met zowel internet als TV.
Contact genomen en er is een technieker geweest d.d. 27/07. Deze heeft buiten op straat in de aansluitkast van BC (rob?) een andere verbinding gemaakt. Deze heeft de klacht open laten staan daar hij terug contact zou opnemen na het weekend.

Ik had niet verwacht zulk een goede opvolging van mijn gemelde problemen te ondervinden.

De internetverbinding bleef slecht en afgelopen dinsdag kreeg ik telefoon van BC dat men zag dat de lijn nog niet goed was. Afspraak dat er wederom een technieker langs komt op 01/08, dus zeer snel.
Deze komt op tijd en heeft bij binnenkomst een nieuwe modem bij zich. Ik vroeg hem, is het dan toch de modem die kapot is. Ja, uit de lijntest blijkt het probleem daar te zitten.

Zo ver, zo goed. Tot op heden geen problemen en geen uitval meer gehad al heb ik na thuiskomst vanavond weeral een uitgevallen sinc.

Na nazicht bij E-service onder lopende facturatie staat daar: 01/08/2012 - 1 Verplaatsing kosten herstel - 50,00 !

Het kan toch niet zo zijn dat dit werkelijk gefactureerd zal worden. Het modem is 14 dagen in gebruik, blijkt kapot (veel voorkomend gebeuren volgens de technieker) waar men blijkbaar weet dat het modem de oorzaak is van alle problemen dat BC mij hiervoor 50 Euro durft aan te rekenen?

Graag rechtzetting van deze nieuwe onaangename kennismaking van de verdere diensten van Belgacom.

(FD292514) Mocht EVA dit bericht opmerken.
P.S. het is een Dou It yourself installatie dus had men mij toch zeker een ticket kunnen geven voor omruiling van het modem bij de BC teleshop!

7 reacties

In ieder geval als de technieker zelf langs komt om een bbox te vervangen dan moet je daarvoor niet betalen enkel als je de technieker zelf zou vragen om de bbox te komen vervangen dan wel.

Ik heb dit in het begin ook al voorgehad en toen is de technieker ook komen zoeken waar de fout zat eerst was de fout in de dslam op straat en de dag later kwamen dde problemen terug en dan is de technieker bij mij langs gekomen om de bbox te vervangen en ik heb daarvoor uiteraard niet voor moeten betalen.

stuur eens een privé bericht naar Eva van BGC met een link naar je bovenstaande post : http://community.belgacom.be/posts/fa4d5c648e













⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door http://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blankhttp://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens
(naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.


Groetjes, Elsa

zie ook een bericht van Eva van bgc : KLIK_HIER



Eva van Belgacom


  • geplaatst 10:23 door Eva van BelgacomIntense User
    [/list]





    Beste,

    Indien er een storing is op de buitenkabel tem het allereerste stekkertje, dan zijn de kosten voor Belgacom.

    Indien de storing zich in huis bevindt op de telefoonlijn of op de toestellen en er moet een technieker langskomen, dan is dit voor rekening van de klant.

    Indien het huurtoestellen betreft of toestellen onder garantie, dan krijgt u in principe telefonisch al een storingsnummer om dit toestel te gaan wisselen in een van onze winkels.


    Annelies,

    Ik heb u ook een antwoord gegeven op uw privé-bericht.


    Met vriendelijke groeten,

    Eva



Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de snelle reactie Elsa,

Bij mij is het identiek zoals u beschrijft. Ondertussen is het modem wederom een 3 tal keer uitgevallen deze avond. Zeer lastig TV kijken 😞 !

Dat men dus direct de schuld steekt op het modem was in tegenspraak met wat de 1e technieker mij vertelde en blijkt dus waarschijnlijk ook niet de reden te zijn van het niet goed functioneren. Bij de 2e telefoon van BC sprak men toch duidelijk over een lijnprobleem. Ook de 2e technieker wist te vertellen dat na plaatsing en meting er ergens een verlies was, dus ra, ra. Wij blijven doorgaan tot het is opgelost werd mij verteld. Ja, dat wil ik geloven tegen derg. prijzen.

Ik zal Eva een PB sturen al dacht ik toch dat ze hier meeleest.

14 dagen BC internet en TV.................!

Groetjes,

Jack
Reputatie 1
Badge
Elsa,

ik heb het berichtje hierover van Eva gelezen. Hier gaat het om een totaal nieuwe internetprovider sedert 14 dagen. Dat men dan zomaar een derg. bedrag op de rekening bijschrijft is toch wel grof, al is het nu dus 50 Euro tegen een paar maanden geleden blijkbaar 85 Euro. Het is dit bericht dat mij ertoe bracht om mijn E-service eens even te bezoeken.

Groetjes, Jack
Reputatie 2
Badge +1
Op de voorlopige factuur in e-services wordt geen rekening gehouden met promoties en bepaalde aagerekende kosten.
Best dus even je definitieve factuur afwachten...
Dat is inderdaad toch iets dat ik niet goed begrijp, waarom kunnen ze dan op e-sevices niet direct rekening houden met kortingen enz... dit heeft toch tot nu toe tot vele frustraties en verwarring gezorgd.
Ze kunnen dan beter niks vermelden dan iets te vermelden waar je eigenlijk op het verkeerde been mee gezet wordt en het pas op e-services zetten als de korting enz in rekenig gebracht is, want zelf al vermeld je dit op de site in de vorm van een opmerking dan vind ik nog altijd dat het veel verwarring sticht en dit is hier al tot vermoeiens toe bewezen geweest op dit Forum !!

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Beste AXS,

bedankt voor deze info. Echter wel zeer verwarrend. Op de E-services staan blijkbaar vele verwarrende zaken. Ik heb een 'comfort' (whats in a name!) pack genomen.

Bij mijn internet staat: volumepack inbegrepen. Surf en download onbeperkt voor € 7,50/maand extra bij uw abonnement.

Bij telefoneren staat:1 E p/mnd. voor bellen naar 34 landen terwijl dit inbegrepen is.

Mijn factuur blijkt dus een nog grotere verrassing te zijn. Handig zulk een service.

Zelf automatisch terugbellen ingeval van bezet is aangevinkt zonder dat ik dit kan deactiveren! Zaken zoals bellen naar 34 landen moet men zelf activeren.

Ik heb gewacht tot ik voldoende signaal had om volwaardig TV en internet te ontvangen. 3 HD tv's, dus dat zou geen probleem mogen geven.

Ik heb al 35 jaar een Belgacom telefoon abo maar wat ik de afgelopen 14 dagen tegen kom is buiten -onaangename- verwachting.

Vriendelijke groet, Jack

Reageer