Vraag

NAT-type : Mislukt

  • 17 December 2017
  • 10 reacties
  • 616 Bekeken

Geachte,

Sinds 2 maanden krijg ik, indien ik mij met het internet verbind een foutmelding bij het NAT-type.
Ik kan hierdoor wel nog op het internet, maar niet op multiplayer games.
Het probleem is niet enkel mijn PlayStation, maar ook via mijn gsm kan ik niet meer op clash of clans, en mijn computer laat me ook niet toe bepaalde online games te spelen.

Ik heb al meerdere keren (6) gebeld naar de klantenservice, en heb alles gedaan wat zij hebben gezegd. De poorten zijn geopend, modem gerest etc. etc.
Alles wat ik online vond heb ik ook geprobeerd, en niets werkt. PlayStation en gsm werken wel normaal bij vrienden thuis.

Toen ik zojuist belde naar de klantendienst zeiden ze mij dat ik het 'dan maar via het forum' moest oplossen.

Ik zou alle hulp verwelkomen, het is stillaan genoeg geweest.


Met Vriendelijke Groeten
christophe

10 reacties

Hier was er blijkbaar nog een probleem met CGN kan je mss ook een checken PS4 aansluiten en CGN probleem
Niet vergeten van dan als je portforwarding of iets anders ...... zelf ingesteld hebt, van dit wel terug in te voeren.
Of het veel gaat uithalen weet ik ook niet echt want is al verdacht dat het ook niet lukt met een pppoe sessie op je PS zelf.
ik weet dat je ook een gratis happyhouse technieker kunt aanvragen via deze link > http://proximus.be/happyhouse
wat je ook zou kunnen doen is ondertussen ook eens je licht opsteken bij het bevriend http://userbase/forum

Dus ik veronderstel dat je de bbox3 al eens herstart hebt en/of gereset hebt ook.


Geherstart ja, gereset neen. De reset voor ik straks uit, zodat de bbox kan updaten als ik slaap.
ik weet dat je ook een gratis happyhouse technieker kunt aanvragen via deze link > http://proximus.be/happyhouse
wat je ook zou kunnen doen is ondertussen ook eens je licht opsteken bij het bevriend http://userbase/forum

Dus ik veronderstel dat je de bbox3 al eens herstart hebt en/of gereset hebt ook.
PS: zie ook eens wat de oorzaak was bij deze poster
*️⃣ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/nat-pc-strict-33435#post536287


Het bleek een probleem op de lijn te zijn, heb het artikel namelijk al gelezen, maar proximus zei toen ik belde dat het wel niet aan hun zou liggen, en dat een technieker 85 euro zou kosten.

Daarbij hebben we die poorten al opengegooid, zoals voordien gemeld.
Daarbovenop kon ik tot voor 2 maanden wel gamen, zonder dat hier iets mis mee was.
PS: zie ook eens wat de oorzaak was bij deze poster
*️⃣ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/nat-pc-strict-33435#post536287
heb je de bbox3 ook al eens herstart of een reset laten uitvoeren, bij een reset moet je wel al de instellingen die je zelf ingevoerd hebt in de bbox3 weer opnieuw invoeren, dus best eerst eens proberen met een herstart indien nog niet uitgevoerd door zijn stroom 10 sec te onderbreken

Het herstarten heb ik al meermaals geprobeerd, zowel voor als na opengooien van de poorten.

Met een reset bedoel je dan een hard of soft reset?
heb je de bbox3 ook al eens herstart of een reset laten uitvoeren, bij een reset moet je wel al de instellingen die je zelf ingevoerd hebt in de bbox3 weer opnieuw invoeren, dus best eerst eens proberen met een herstart indien nog niet uitgevoerd door zijn stroom 10 sec te onderbreken
Als je een pppoe sessie opstart op je PS werkt het dan ook niet?

Dit heeft, helaas, ook geen effect gehad.
Als je een pppoe sessie opstart op je PS werkt het dan ook niet?

Reageer