Beantwoord

MyProximus : waar inloggen ??

• 29 januari 2016
  • 24 reacties
  • 569 Bekeken

Vreemd : Ik vind op de proximus website de plaats niet meer waar ik kan inloggen voor "MyProximus" of is dat door mijn verouderde browser (IE 9 - zit nog met windows Vista...) ??
icon

Beste antwoord door Bram 1 februari 2016, 09:44

Bart66,

ik zou u toch willen aanraden om met een meer recente browser te surfen. Niet alleen is dat een pak veiliger, maar uw webervaring zal ook een stuk beter zijn.
Zoals u merkt, is de Proximus site (net zoals de meeste andere grote websites) aangepast aan nieuwere browsers.
Dus toch best eens Firefox of Chrome overwegen.

Vanaf de homepage kunt u trouwens wel naar MyProximus (zonder trucjes toe te passen) door op deze banner te klikken, zélfs in IE9 wordt deze getoond 😃 :

Zoals andere gebruikers reeds zeiden, kan je in recentere browsers vanaf iedere pagina naar MyProximus, door rechtsbovenaan de pagina van de volgende link gebruik te maken:

Mvg,
Bram
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik weet niet of het nog kan met IE 9, ik zal het eens proberen. Ik heb ook nog Windows Vista en heb van pure ellende (browser niet meer ondersteund op vele sites) en voor de veiligheid (op aanraden van forumleden) dan maar Firefox ingesteld als standaardbrowser.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb het eens geprobeerd en ik vind op de Proximus website ook niet direct meer de plaats om in te loggen, dat gaat alleen via omwegen. Met Firefox, en dat zal ook met Google Chrome wel zo zijn, krijg ik die mogelijkheid wel.
Het is ook duidelijk te zien aan de verschillende layout dat IE9 niet meer volledig voldoet als browser. Tijd voor verandering?
Soms kan je ook problemen hebben om in te loggen als je een adblokker gebruikt
Reputatie 7
Badge +6
Ik gebruik ook een addblocker op Firefox en daar vind ik MyProximus toch zonder problemen terug op de Proximus website en inloggen is geen probleem. Het kan natuurlijk altijd, maar ik denk dat het toch eerder aan IE9 ligt. Als je via via toch bij MyProximus komt is inloggen zelf trouwens heel goed mogelijk, heb ik gemerkt.
Ik heb ook met tegenzin IE9 opgegeven, want ik vind IE zelf heel goed, maar het was echt niet meer praktisch.
ik wou het alleen maar vermelden omdat er nog zijn die dit probleem gehad hebben en dat addblocker de reden was, wat inderdaad niet wil zeggen dat het altijd om die reden is.
Reputatie 7
Badge +6
Natuurlijk, het oplossen is het enige wat telt.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb eveneens getest met Windows Vista en IE9.
Op de home pagina van Proximus zijn de velden 'Taal', 'My Proximus', 'Contact' niet meer zichtbaar, maar ze zijn er echter wel nog.
Als je met de cursor bovenaan rechts over de onzichtbare velden schuift, komen deze te voorschijn en kan je inloggen.
Ik vermoed dat Proximus dit probleempje vrij gemakkelijk kan oplossen.
Reputatie 7
Badge +6
Nou breekt mijn klomp !
Bedankt voor de opheldering van dat mysterie. 😉
Men zal er zich heel snel bewust moeten van worden dat Microsoft alle ondersteuning voor de IE browser, versies lager dan 11!, gaat stopzetten, heel binnenkort. Het is niet onmogelijk dat web site bouwers die trend zullen volgen en dat oudere versies dus onvoorspelbare resultaten zullen geven.
Wie nog windows versies loopt pre-versie 7 komt zondermeer in de problemen met IE ...
Er zijn nog alternatieven die zeker even goed en vlotter werken dus zo erg is het ook weer niet 😉
ja, maar mijn ervaring is dat veel mensen het echt ontzien om Chrome, Firefox, Opera of Safari te installeren omdat ze daar bij wijze van spreken "zelf" hunne plan moeten mee trekken (wat ze eigenlijk met IE ook moeten doen, maar goed) .. en voor W10 gebruikers is "Edge" in veel gevallen maar een "van de klavers naar de biezen" oplossing 😃
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben ook overgeschakeld naar Firefox en dat is zoals met een nieuw paar schoenen, gewoon 'inlopen'. Al die miserie van: deze browser wordt niet meer ondersteund, is toch ook vervelend.
Maar dat ben je toch vlug gewoon hoor Marleen ik gebruik ze regelmatig dooreen FF, chrome, Edge, IE11 en zelfs opera, wel gebruik het meest IE11,
en ze worden allemaal automatisch geüpdatet en veel vlugger dan IE, maar natuurlijk moet ieder kiezen waarbij zich het best bij voelt.
Reputatie 7
Badge +6
Dat bedoel ik ook. Ik zag daar tegen op, maar dat is nergens voor nodig. Ik gebruik ook soms Chrome.
Fluitje van een cent, eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +3
Bart, klik eens op deze link, misschien helpt dat. Het is een directe link naar naar Myproximus vanuit IE11.
https://www.belgacom.be/login/nl/?ru=https%3A%2F%2Fadmit.belgacom.be%2F%3F_ga%3D1.257062147.969790708.1454176230&pv=fls
Anders via google myproximus zoeken.
Reputatie 2
Badge
Dat is toch dezelfde link waar je naar gedirigeerd wordt ??
Reputatie 7
Badge +3
Ja, staat daar niet het login scherm op ? Dat is tenminste wat ik krijg. Dus als Bart op die link klikt, zou hij op het inlogscherm van MyProximus terecht moeten komen.
Reputatie 2
Badge
Die link komt toch automatisch in het url veld van zijn browser of je nu dit zelf invoert of niet maakt toch niet uit !
Reputatie 7
Badge +6
Argenteus heeft toch de gemakkelijkste en handigste oplossing gegeven, is dat niet het voornaamste?
Blijkbaar niet :-)))
Is louter uit interesse en ter info, dat ik even het volgende gecheckt heb als je op de Proximus site op de link MyProximus kijkt dan zit daar de volgende link achter:
https://admit.belgacom.be/?_ga=1.127549966.2065834959.1450444107
Als je dan op deze link klikt komt inderdaad in de browser de volgende link te staan:
https://www.belgacom.be/login/nl/?ru=https%3A%2F%2Fadmit.belgacom.be%2F%3F_ga%3D1.127549966.2065834959.1450444107&pv=fls
Dus speelt geen rol of je die zelf zo invoert.
Reputatie 7
Badge +6
Nu kunnen we gerust gaan slapen!
🙂 🙂 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Bart66,

ik zou u toch willen aanraden om met een meer recente browser te surfen. Niet alleen is dat een pak veiliger, maar uw webervaring zal ook een stuk beter zijn.
Zoals u merkt, is de Proximus site (net zoals de meeste andere grote websites) aangepast aan nieuwere browsers.
Dus toch best eens Firefox of Chrome overwegen.

Vanaf de homepage kunt u trouwens wel naar MyProximus (zonder trucjes toe te passen) door op deze banner te klikken, zélfs in IE9 wordt deze getoond 😃 :

Zoals andere gebruikers reeds zeiden, kan je in recentere browsers vanaf iedere pagina naar MyProximus, door rechtsbovenaan de pagina van de volgende link gebruik te maken:

Mvg,
Bram
Ik heb toch in ieder geval met, https://proximus.be/myproximus , totaal geen probleem mee op IE11
(dit omdat ik ook IE wil promoten :-))

Reageer