Beantwoord

MyProximus, onverklaarbaar hoog bedrag

  • 4 September 2017
  • 20 reacties
  • 598 Bekeken

Beste forum gebruikers. Ik ben in N.Y. city, gebruik mijn smartphone alleen voor surfen met wifi en what's app.video gesprekken met wifi. Daarnaast 7 sms-jes en 1 kleine pdf gedownload over mobiel internet. Dit verbruik is ook zo zichtbaar in My Proximus. En toch ontvang ik twee waarschuwingen via sms omwille van hoog gebruik en staat mijn verbruiksaldo ondertussen al hoger dan 81 eur. Hoe komt dit?
Bedankt voor jullie hulp.
icon

Beste antwoord door tina.b 6 September 2017, 10:10

Bekijk origineel

20 reacties

ligt roaming af ?
Ja en op my proximus staat bij verbruik in buitenland ook "0"
Reputatie 7
Badge +6
Blitzje,
Surfen op 3G/4G in de VS kost 14,52 euro per MB.
Op deze deze pagina vind je alles daarover terug.
Je krijgt sms-meldingen over je verbruik, zij het met enige vertraging, details lees je hier.
Lees ook onze handige tips om goedkoper te surfen.
Mvg,
Ik heb enkel wifi gebruikt, net omdat het zo duur is. Ik begrijp die kost niet. Surfen in buitenland staat ook op "0" en is bijgewerkt tot 4/9 's morgens. Ik ga mijn factuur afwachten en dan een proximus store bezoeken. Vorig jaar overgestapt naar Proximus, heb daar al flink spijt van. Ze zijn belachelijk duur.
Reputatie 7
Badge +3
beste,

Welk type toestel gebruik je ? Indien het om een IPhone gaat : wifi assitentie moet ook uit anders schakelt het toestel automatisch terug op het 4G net en verwittigt daar niet van... Veel apps gebruiken hoe langer hoe meer en sneller mobile internet... een veel voorkomend probleem dat er updates geïnstalleerd worden via 4g terwijl men denkt toch verbonden te zijn met wifi...

Groeten,

Tina
Maar schakelt 'wifi assistentie' ook over naar 4G en kan er dan data verbruikt worden als je "data communicatie" uitgezet hebt op je toestel?
Nee, ik heb geen IPhone, wel een samsung galaxy J5.
En mijn surfgebruik is ondertussen bijgewerkt tot en met 5/9 , het staat nog steeds op 0. Bedrag blijft op 81 eur staan, dat is niet bijgewerkt. Moet ik mobiel internet voor opzetten, maar doe ik niet in NY.
Reputatie 6
Badge +1
Waarom schuift prox steeds de schuld in de schoenen van de klant, zonder ooit te onderzoeken of het probleem niet bij hen zelf ligt?
Reputatie 6
Badge +3
Er staat: 1 kleine pdf gedownload over mobiel internet.
Dat kost dus wel 14€ per MB !
Reputatie 6
Badge +1
OK, maar waarom kan prox niet aantonen waar die €81 in detail vandaan komt, ipv met wat tips te strooien.
Als de klant de details ziet, kan hij het later ook beter voorkomen.
Ben nog eens gaan kijken in mijn download historiek, document is zelfs niet gedownload. Maar enkel raadpleging online, via een link (ging om een link naar ticket voor een yankee baseball match). Dus max een minuut online geweest met mobiel internet.

Ga ik in ieder geval niet meer doen. Die minuut heeft me meer gekost dan mijn ticket. Ik heb mijn les geleerd. Ben vorig jaar overgestapt van mobile vikings naar Proximus omdat ik dacht dat internet dan sneller zou gaan, zeker omdat ik vaak onderweg ben met de trein. Resultaat tot nu toe, elke maand meer betalen, nu een serieuze domper op de vakantievreugde. Ik kreeg dan wel een gsm met korting, maar zelfs dat weegt niet op tegen de nadelen. Jammer, maar uit fouten leer je zeker.
Reputatie 6
Badge +1
Erg dat prox woekerwinsten maakt op kosten van een vergetelheid...
Zet zeker je Surflimiet in het buitenland aan met MyP, zie:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/roaming-blokkeren-via-pc-of-app-40334

Maar toch staat bij verbruik in buitenland ook "0" - klopt niet.
Reputatie 7
Badge +3
ja, dat is net het probleem bij de meeste toestellen en hun verbruik. Data comm. uitzetten alleen is niet voldoende bij IPhones.
Reputatie 6
Badge +1
ja, dat is net het probleem bij de meeste toestellen en hun verbruik.
Data comm. uitzetten alleen is niet voldoende bij IPhones.

1. het gaat hier niet om iPhone, wel Samsung
2. [verbruik in buitenland ook "0"] staat in Myprox (niet op GSM)
Of was je reactie niet bedoeld op de mijne?
Reputatie 7
Badge +3
Bij Samsung noemt die wifi-assistentie blijkbaar : "slimme netwerkwissel "

Verschil is dat samsung dat standaard uit heeft staan (in theorie) terwijl iphone dat standaard aan heeft staan. (via google vind je hierover wel verschillende meningen : toestel afhankelijk misschien ?) Hoe sneller het netwerk, hoe meer Data er ook gedownload/verbruikt worden. Niet zo simpel allemaal. Gelukkig worden de datavolumes wel meer en meer omhoog getrokken, dat neemt jammer genoeg niet weg dat er soms toch billshocks ontstaan. Excuses.

mvg, Tina
Reputatie 6
Badge +1
Idd Tina, goed om weten: https://blog.phonehouse.nl/lifestyle/wi-fi-assistentie
Beste, nagekeken op mijn gsm. "Slimme netwerkwissel" staat uit op mijn samsung. Dus dat kan het niet zijn.....
Reputatie 6
Badge +1
Zolang prox enkel tips geeft, ipv te detaileren wat in die €81 zit, zul je t niet weten.
Kijk ook ns in met Myprox/Mijn_verbruik naar de details en de datums van je mobiel verbruik.
Maar je kleine PDF (bv 5MB) was voldoende om 14x5=70 euro te verspillen.
Keoky,
Ik heb hier ooit es gelezen dat proximus omwille van de privacy geen data-gegevens mag inkijken zolang de factuur niet gereed is. Dus zal de topicstarter moeten wachten tot ze de factuur krijgt en dan pas kan prx de details vrijgeven.
Reputatie 6
Badge +1
Dus als je bij de dokter gaat, schendt die je privacy... onzin !!!
Maar prx zegt dit idd - zo zijn ze verlost van uw vragen.

Reageer