Beantwoord

MyProximus app zegt dat ik mijn mobiel internet moet betalen


Hallo,

Ik heb een smart 15 abonnement en daarin zit 1gb mobiel internet......
In de week kreeg ik een sms dat ik al 10€ moet opleggen op mijn abonnement, dus ik opende de app en keek waarom en daar blijkt dus dat mijn internetverbruik gewoon word aangerekend... Elke keer ik mijn mobiel internet aanzet komen de euro's er maar bij!
Ik belde toen naar Proximus maar men kon dit niet zien en ze zeiden dat ik mijn factuur moet afwachten maar ondertussen loopt mijn factuur wel op! Ik sta nu op 91% van mijn verbruik en moet 11,28€ opleggen! Nog iemand dit probleem? Ik vind dat afwachten maar niks, ik wil hier een antwoord op! Ik ben trouwens niet thuis als mijn factuur komt dus dit gaat gewoon van mijn rekening gaan voor ik er ook maar iets aan kan doen...
icon

Beste antwoord door MarliesR 15 April 2016, 18:42

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Kan je ons via privébericht klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Je kan een privébericht sturen via onderstaande link.

Zo kunnen we alles voor je nakijken.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Alvast de excuses.

Met vriendelijke groeten

Koen
Hallo,

Ik heb identiek hetzelfde probleem.
Bij mij gaat het om een abonnement van 25 euro met 2Gb.
Zondag 03/04 kreeg ik zo'n een sms dat ik 10 euro boven mijn abonnement zit en dan zie ik in MyProximus dat er zomaar 35 euro
is bijgekomen voor mobiel internet, terwijl ik maar 57 % verbruik heb. Totaalbedrag = 60 euro.

Ik heb hiervoor reeds 2 keer gebeld, en ik krijg steeds hetzelfde antwoord.
Ze weten dat er een software-probleem is maar ze kunnen niets doen zolang er geen factuur is!
Het zal wel gecrediteerd worden, zeggen ze dan, want mijn verbruik klopt en is inbegrepen in mijn abonnement.
Ik heb geen sms gehad dat ik mijn datalimiet (bijna) heb overschreden en dit primeert.
De MyProximus-software geeft dit "gewoon" foutief aan.
Ja, ok, dat kan, maar het is ook diezelfde "foutieve" software die bepaalt hoeveel ik moet betalen! Hoe kan dit?

Ondertussen zit ik aan 59% verbruik maar moet wel wel 45 euro bijbetalen! Dus ik heb al een factuur van 70 euro, en dat bedrag stijgt elke dag!
En het zal rond 16/04 automatisch van de rekening gaan (hoeveel tegen dan?)...
en dan moet ik rond 18/04 terugbellen om het foutief aangerekend bedrag te laten crediteren ...

Ik ben altijd tevreden geweest bij Proximus, maar dit kan toch echt niet.
Los dit probleem op aub!
Ondertussen bijna 76 euro te betalen ...
Heb een sms gehad dat ik met meer dan 50 euro mijn abonnement overschreden heb ...
Morgen bel ik opnieuw, want ik moet zelf blijkbaar alle moeite doen om dit probleem opgelost te krijgen ...
Als ik geen degelijk antwoord krijg, dien ik klacht in via de ombudsdienst voor telecommunicatie en via Test-Aankoop!
Reputatie 1
Beste Aros,

Ik wil je alvast onze oprechte excuses aanbieden voor de verwarrende informatie die u te zien krijgt via de Proximus applicatie.

Wegens de wet op privacy hebben wij geen zicht op de lopende facturen van onze klanten, wij kunnen dan ook niet achterhalen waarvoor deze kosten exact zijn. Vandaar dat de medewerkers steeds aanraden om te wachten tot de factuur is afgesloten. Op dat moment worden alle kosten zichtbaar alsook alle verbruiksdetails van de afgelopen factuurperiode. Wijkunnen u dan pas alle informatie geven over de gemaakte kosten en eventueel dingen recht zetten.

We werken eraan deze diensten te optimaliseren, onze excuses indien dit ongemakken verzoorzaakt heeft.

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Beste,

Bedankt voor uw reactie.

Het is een mooie zaak dat jullie rekening houden met de privacy van de klanten, maar langs de andere kant gaan jullie dan onterecht een som geld van hun rekening halen.
Ik heb het onmiddellijk gemeld toen er iets niet klopte, dat is ondertussen 14 dagen geleden, en niemand bij Proximus kon zien waaraan het lag, niemand kon het stopzetten, ze konden alleen maar bevestigen dat er inderdaad iets grondig verkeerd loopt.

Vandaag is alles gereset, maar gisteren zat ik dus aan 85 euro, i.p.v. de maandelijkse 25 euro!

Ik hoop, zoals u zelf zegt, dat die diensten zo snel mogelijk geoptimaliseerd worden.

Met vriendelijke groeten,
ARos

PS: ik vraag mij trouwens af of ik zelf zal gecontacteerd worden maandag ...
Vandaag ook gebeld voor hetzelfde en ook antwoord gekregen dat ik eerst mijn factuur moet afwachten. Zit ondertussen ook al aan meer dan 21€ bijbetalen. Hoe is dit opgelost geweest bij jullie?
Reputatie 6
Badge +3
In augustus - september is Proximus beginnen prutsen aan hun systeem om gratis Pokémon trafiek te geven. Sinsdien loopt een en ander verkeerd, maar afwachten op factuur dat is het enige advies die kan gegeven worden.
Hey sleggui,

Ik heb een factuur gehad van 25€, het standaard-bedrag dus.
En dat is ook wat automatisch van mijn rekening is gegaan.
Niemand van Proximus heeft mij nog gecontacteerd hieromtrent.
Sindsdien heb ik ook geen problemen meer ondervonden.

Het belangrijkste is dat ik niet meer heb moet betalen.
Komt dit nu doordat ik meermaals heb gebeld en hier gepost of doordat ze dit telkens controleren alvorens de factuur op te stellen? Geen idee.

Blijkbaar zijn de diensten nog niet volledig geoptimaliseerd dus ...
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan ervoor te bellen zodat er tenminste een dossier is opgesteld.
En hopelijk hoef je ook niet meer te betalen dan normaal.

ARos
Reputatie 5
Badge +2
Hallo ARos,

Dit kan ik eventueel voor u nakijken,

graag had ik dan uw klantengegevens ontvangen via een privébericht.

Met vriendelijke groeten,

Wouter
Ik heb het zelfde probleem. Limiet is nog niet bereikt (95%), maar ik moet wel al €4.82 opleggen.

Reageer