Moet Proximus zich zorgen maken ?

  • 11 August 2016
  • 32 reacties
  • 1170 Bekeken

Badge
Kan me niet van de indruk ontdoen dat Telenet serieus marktleider is in Vlaanderen wat betreft Internet en TV.

Overal waar je komt is het overwegend Telenet wat in de lucht hangt.

Niet verwonderlijk als je de snelheden vergelijkt die een telenetklant en een klant van hier haalt.

Wij met maxi amper 40 , regelmatig minder . Een basisklant van telenet 90 mbps.

Ze lachen ons gewoon uit.

32 reacties

Ik denk het niet dat ze zich voorlopig zorgen hoeven te maken toch als ik afga op de verhouding klanten PX vs TN daar kan je het toch zeker niet aan merken.
Natuurlijk zijn er ook met 100Mbps net als er ook nog zijn met nog lager dab 40 Mbps mar dan moet je ook de vraag stellen heb ik die 100 wel nodig, dat moet ieder voor zich uitvissen.

Of zou je dan toch gelijk hebben dat ze zich zorgen maken ;-)
=> https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/proximus-doet-meer-meer-testen-glasvezel-35296
Reputatie 4
Badge +2
Zag hier een tijdje geleden op het forum delen van hun jaarverslag, dan denk ik ook niet dat ze zich zorgen moeten maken....
Badge
Zijn er ook ergens cijfers bekend over de verhouding TN -- Proximus klanten ?
Badge +4
Oei zorgen ?! Ben ik nu bij Proximus of telenet ? :)
Als het goed is mag het ook eens gezegd worden.

http://www.speedtest.net/my-result/5546527846
Badge
Betaal ik echt 74 euro voor internet max telefoon en Tv en dan dit pover resultaat :http://www.speedtest.net/my-result/5547185181

Wat met de regelmaat van de klok nog sterk daalt waardoor je weer dient te resetten in de hoop op beterschap.

Blijkbaar vindt de dictatuur het nodig wanneer je veelvuldig gebruik maakt waarvoor je meer dan genoeg betaald , alsnog je snelheden te beperken.
Badge
Oei zorgen ?! Ben ik nu bij Proximus of telenet ? :)
Als het goed is mag het ook eens gezegd worden.

http://www.speedtest.net/my-result/5546527846


En dan ben je nog "maar" een comfort klant. :8
abonnement geeft geen snelheidsgarantie alleen een snelheidsbeperking dus laagste van de twee (max mogelijkelijnsnelheid versus abosnelheid) kan je maar hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Zijn er ook ergens cijfers bekend over de verhouding TN -- Proximus klanten ?
Dag Paljaske,
Cijfers over het aantal klanten en activiteiten van zowel Proximus als Telenet zijn te vinden in de respectievelijke jaarverslagen van beide bedrijven.
Je vindt de cijfers voor Proximus hier .
Die van Telenet vind je hier .
Het is wel niet de bedoeling om hier een discussie op te starten over de hoeveelheid klanten van beide concurrerende bedrijven...

Groeten,
Wim
http://www.speedtest.net/my-result/5548471801
Is er nog geen VDSL mogelijk bij u dan proximusSpeedtest
Reputatie 6
Badge +1
Ik mag hier zeker niet over klagen, is via wifi getest http://www.speedtest.net/my-result/5549064876
ik zeker ook niet, maar jij hebt maxi zie ik daarom dat je wat hogere up haalt dan ik, maar nu zijn we mss olie op het vuur aan het gieten voor mensen die nog moeten content zijn met een adsl lijntje !
Badge
Vandaag toch weer ergens waar ik wilde inloggen op Fon. Enkel twee TN in de buurt. 😠
Er zijn er zelf die hun fon uitzetten en dit maakt het alleen maar erger
Reputatie 6
Badge +2
Er zijn er zelf die hun fon uitzetten en dit maakt het alleen maar erger

Jij bent nochtans ook zo iemand, je hebt altijd zelf gezegd dat je de modem 's nachts uitzendt en dus ook die FON. :8
Badge
Chapeau voor je goed geheugen. Doch deze mag je vergeten. De modem staat toch al weer meer dan een jaar dag en nacht aan.
Moet enkel eens geregeld gereset worden want de apparatuur is er blijkbaar niet op gemaakt om een volcontinu systeem te draaien.
Dan wordt hij moe .:D
Maar om op je opmerking te reageren : Ga niet snachts op zoek naar hotspots.
Ga het wel op zoveel mogelijk plaatsen uittesten.
Ook als je de map bekijkt zie ik op veel plaatsen toch lege plekken en die kaart weet niet of de fon aan of uitstaat . 😳
Er zijn er zelf die hun fon uitzetten en dit maakt het alleen maar erger

Jij bent nochtans ook zo iemand, je hebt altijd zelf gezegd dat je de modem 's nachts uitzendt en dus ook die FON. :8


Ik bedoel daarmee dag en nacht 's nachts moet je van de welverdiende nachtrust genieten 😛

Maar om op je opmerking te reageren : Ga niet snachts op zoek naar hotspots.
Ook als je de map bekijkt zie ik op veel plaatsen toch lege plekken en die kaart weet niet of de fon aan of uitstaat . :$

Dan zouden ze al een dagmap en een nachtmap moeten maken :-))))
Het is ook wel zo dat als je de modem uitzet 's nachts je fon niet gedeactiveerd wordt en wat ik bedoel met uitzetten is ofwel zij die op de modem zelf fon uitvinken ofwel de pppoe uitschakelen van de bbox om met eigen router te werken en dus alleen de bbox nog voor TV aansluiting gebruiken.
Dus daar behoor ik niet bij want op de fonkaart sta ik nog mooi aangeduid ;)

Maar dit gezegd zijnde moet Proximus zich nog altijd geen zorgen maken, zo ben ik terug on topic :lol:
Badge
Hoe komen jullie aan 90 mb/s ??
Ik heb het zwaarste abonnement, en haal maar MAX 75 mb/s
En momenteel staat enkel mijn laptop op.
Digitale tv's staan allemaal uit..
Dat moet iemand me eens uitleggen aub..
Ik heb de laatste nieuwe modem, en gisteren eens herstart.
Reputatie 7
Badge +6
Andy,
De down- en upload snelheid is afhankelijk van vele factoren. Op onze pagina van de internetabonnementen staat bij de voetnoten, en ik citeer:

"De aangekondigde maximale snelheid is een theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Gebruik van een draadloze connectie (wifi) kan de haalbare snelheid eveneens beïnvloeden."
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intdetail/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen.html

Groeten,
Wim
Hoe meet je die 75 direct verbonden met utp kabel aan de bbox want via wifi ben je nooit 100% zeker.
Je abonnement zegt alleen op hoeveel je gelimiteerd wordt voor internet max 70 en voor internet in pack 100 maar geeft je totaal niet aan wat je lijnsnelheid zal zijn want deze hangt af van de lengte van je telefoonlijn waar je op aangesloten bent
Ja Wim zo rap kon ik niet typen zulle 😉
Badge
Verleden maand haalde ik ook snelheden van 80 tot 90.
Nu ineens maar MAX 75
Is toch maar iets raar
Nee dat is niet raar dat is de werking van de DLM die de lijn pollt van tijd tot tijd op een stabiele werking en die kan zowel het nodig achten om de snelheid nar beneden te halen alsook om ze eventueel te verhogen, daarom staat de D van DLM voor dynamisch dus niet vast !
Ik denk dat Proximus zich vooral zorgen moet beginnen maken over de jeugd, want ik vrees dat men die aan het wegjagen is. Ik betaal voor een smartabonnement 13€/maand voor 1 GB data. Bij Orange en Mobile Vikings krijgt men 4 GB voor € 15. Wil ik meer bij Proximus is het € 20 voor 2 GB of zelfs € 40 voor 4 GB...

Reageer