Moet de decoder altijd aanstaan als ik een programma heb geprogrammeerd?

  • 12 March 2012
  • 12 reacties
  • 20755 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,
Ik heb een vraagje. Moet de decoder altijd aanstaan als ik een programma heb geprogrammeerd?Ik ben soms weg en ik zet hem dan altijd uit. De stekker blijft er wel altijd insteken.

Groetjes,
Moesty

12 reacties

Badge
Miss nog een groter lettertype nemen????


En nu uw decoder hoeft niet altijd op te staan als je een programma wilt opnemen.


Grtz
Badge
Wat,bedoel je met altijd laten aanstaan?Als die stekker insteekt dan staat hij toch altijd in standby.En naar die allarmerende berichten dat die decoder veel stroom verbruikt zou ik niet veel belang aan hechten.Want ik denk dat je koelkas/diepvrieser/nog grotere stroom verbruikers zijn dan je decoder.Bij mij blijft hij altijd in standby staan.Dus met de stekker in het stopcontakt.Je mag hem wel niet afzetten als die stekker in het stopcontact zit op de decoder. Want anders heeft het allemaal geen zin dat je hem in het stopcontact steekt.
Badge
Ik denk dat hij bedoelt met aanlaten uw decoder niet afzetten na het bekijken van een film of serie ofzo. Niet op aan/uit knop drukken van de decoder.

Axana, ik ben da Ryan op het Telenet forum eh als je het nog niet wist.. =)
Badge
Ja dat hat

Ja, dat had ik al door hoor.Alvast bedankt dat jij hier ook zit want op dat ander forum is soms ook niet veel te doen.Spijtig dat we hier soms wijnig kunnen zeggen omdat we de evolutie bij belgacom nu niet meer kunnen volgen.
Badge
Ja inderdaad. Misschien toch wat beetje opvolgen hier.


Grtz
Bij mij gaan dedoders altijd uit - hiermee bedoel ik met de afstandsbediening - maar de stroomtoevoer via stopcontact blijft - uiteraard geen enkel probleem met de programmeringen (ook niet via vanaop afstand opnemen.

Zowel de B-box als de digibox verbruiken ontzettend veel energie. Hou je stroomverbruik een weekje bij en je zal het verschil merken!

Als de box afstaat (stekker uitgetrokken of powerknop afgezet) worden de programma's niet opgenomen. Ik heb het uitgeprobeerd.
Inderdaad als je de decoder uit zet met de afstandsbediening staat hij niet volledig uit maar in standby en kunnen PVR normaal doorgaan (als de bbox op staat natuurlijk)

echter als je een nPVR opnamen gepland hebt (deze wordt bewaart op de netwerkservers van BGC) dan mag je zelf de decoder volledig uitzetten dwz stekker uit stopcontact of voor de versie V4 van decoder kan je gewoon de schakelaar achteraan uitzetten of natuurlijk ook de stekker uit het stopcontact en zelfs bij nPVR opnames mag je ook de stekker van de modem bbox2 uittrekken zonder probleem.

groetjes,

Elsa


PS: bij belgacom spreekt men van een decoder en niet van digibox (of ook van digicorder zoals bij TN)
wat zijn nPVR opnamen???
nPVR zijn opnames die ipv van op je harde schijf opgeslagen te worden deze keer op de servers van BGC opgelagen worden en dit gedurende 30 dagen

op ricy's blog vind je wat meer uitleg:

http://bgctv.skynetblogs.be/#opnames

Waaruit ik hieronder een stuk gekopieerd heb:

♦ Programmeren/opnemen op afstand : http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetail/ND_20110427_belgacomtv_afstand.page" target="_blank




Serie-opnames

♦ Kunnen niet via programmeren op afstand
♦ Kunnen niet via nPVR
♦ kunnen alleen in PVR op HDD van de decoder opgenomen worden
° Dus:
Series kunnen nog niet op het netwerk (nPVR) en dus ook niet van op afstand.
Series worden altijd op je harde schijf van de decoder opgenomen
en kunnen dus niet op een tweede of andere decoder bekeken worden.
Opnames die op server gedaan worden kan je wel op al uw decoders bekijken.


Elsa
Waarom heeft de persoon waar ik langs mijn laptop naar bel (vaste nummers) met 'voipcheapcom' slechte ontvangst en soms weergalm ? Ik veronderstel dat dit komt omdat ik nu een inbel verbinding heb want vroeger langs de kabel had ik nooit problemen, dit stoord mij enorm en indien dit niet veranderd dan stap ik terug over naar de kabel ( T N ) spijtig want ik zou graag bij belgacom blijven!
heeft niets te maken met de leverancier van uw internet, maar wél met uw voipprovider.

en dit is trouwens volledig off topic

mvg

Reageer