Moderator (community manager) of niet?

• 21 januari 2016
  • 8 reacties
  • 651 Bekeken

Ik heb van de oudste actieve ervaring met deze kwestie.

En ik besluit : een moderator is nodig, onontbeerlijk. Om het forum succesvol te houden.

'If and only if' deze dienst telkenjare openbaar zijn objectieve ON-afhankelijkheid bewijst. Zonder steun van de Raad van bestuur zal dat niet gaan. Zij moet garanderen dat u onafhankelijk moogt werken. Binnen haar doelstelling. Bram, er zijn nog jobs!

Wat, als voorproevertje op een moderator afkomt is de vraag
of het, al bij al,
niet beter is dat auteurs hun volle echte naam opgeven.
Daar is mijn ervaring zeer groot : het ware beter. Ik hoop dat je zulk debat (her)start. Intern en via communicatie naar de klanten.

Louis, harde vriend van een Proximus in wording.

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Bon,

Beste mensen... Ik ga dit topic afsluiten. De opmerking die moest gegeven worden is gegeven & ik heb er op gereageerd in naam van het forum team.
Wees vriendelijk voor elkaar & beschouw aub niet elke uitspraak als een persoonlijke aanval.

Vriendelijke groeten,
Bram
AMAAI denk dat er niemand snapt wat je bedoel met je opmerkingen. IK toch niet
Moderator!?
Troost u ... ik ga mijn kostbare tijd niet verder verklooien aan clowns zoals u ... en als u zich een onveilig gevoel krijgt .. sja, u had maar een schuilnaam moeten gebruiken zoals dat op forums gebruikelijk is en misschien wat minder "rare" dingen verkopen. het ga u goed in dit leven en in het volgend ... djeezes ... numerus stultorum werkelijk infinitus est ! amen !
moderator,

ik verwacht dat u ingrijpt bij Regulus..
Al lang gaat dit te ver.
Vooral die allusies ( Ken, broer, LOVL, en vele vorige). Met een beetje empathie, moderator, voelt u dat ik daarbij een ongemakkelijk, onveilig gevoel krijg
Laat mij weten als u niets zal doen dan vervolg ik voor laster en eerroof. Met Proximus in zake Zo'n proces won ik reeds
Ik heb van de oudste actieve ervaring met deze kwestie.

....

Oh ja ??? nou moe ... :@

ik ken en ben lid van n-tig forums, geteld over de laatste 30 jaar, en waar anonimiteit nooit een punt is. Wat schiet ge er trouwens mee op als ik mij op een forum inschrijf als "Janmaat Vanpimperzele" ? Is de "medelezer" dan gelukkiger ?
Is "Ken" werkelijk terug zeg ? .. of is het zijn broer ? LOVL !
Bram en spec. collega's,

mag ik je toch adviseren NU reeds gebruik te maken ( er zijn daartoe vele wegen) van de ervaring van jullie collega's die anonimiteit toelieten.

PS :

- dit forum zal meestal over technische probleemstellingen gaan. Daar brengt anonimiteit minder problemen.
- mijn zeer slechte ervaringen betroffen meer sociaal- ekonomisch gerichte fora. Om maar iets aan te halen : het was daar mogelijk dat X mij verwijten maakte .... die is er wel uitgegooid ....
- na zo'n twee jaar gezaag hebben twee fora ( met hangende pootjes) zich aangepast. Zeer snel keerde daar de rust terug en daalden het aantal berichten sterk. Kwaliteit steeg sterk.
- tussenvorm : een werkwijze waarbij een bepaalde echte naam enkel de forum-organisatie bekend (uitzonderlijk en enkel gemotiveerd toe te staan).

Louis.
Reputatie 6
Badge +4
Dag Louis,

Bedankt voor je advies.
Ik kan je alvast geruststellen... Er zijn verschillende moderatoren actief op dit forum.
Tot nu toe hebben we geen problemen met het feit dat een echte naam opgeven niet verplicht is, maar we houden de situatie natuurlijk in de gaten.

Vriendelijke groeten,
Bram