Moderatie op het forum

• 28 januari 2016
  • 37 reacties
  • 3204 Bekeken

Ik gaf al aan voorstander te zijn, onder voorwaarden, van een (1) moderator.

Deze Bram sloot een paar topics af die door mij werden aangebracht in het algemeen belang. Te abrupt, gaf ik hem reeds aan.

Zo lanceerde ik de topic : "FORUM-EUREKA meldingen".
Bram "dacht "(sic) dat "vele" forumgebruikers het zouden waarderen mocht ik minder cryptische en iets concretere posts de wereld in sturen.

De titel was wel ironisch. Wat wel evident moest zijn voor de goede verstaander. Er worden inderdaad weinig of geen geen oplossingen naar voor gebracht door werknemers van Proximus zelf. . . .

Modereren is moeilijk maar vereist het ontwarren van misverstanden, vooreerst.

PS : ik kan niet meer reageren via vermelde topic zelf.

Louis Lagae
28.01.2016 26:46

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 2
Badge
Amen, maar daarom nog bijlange niet uit 🆒

@ Eric_039: Bijlange nog niet, zoals je ziet, maar voor mij is dit topic wel afgesloten. :D

IK zou dan gewoon ook niet meer antwoorden en de krant het laatste nieuws lezen.Voorpagia onderaan.
Reputatie 7
Badge +6

@ Eric_039: Bijlange nog niet, zoals je ziet, maar voor mij is dit topic wel afgesloten. 😃
Reputatie 2
Badge
Hey Daniel,

Wat je zegt heeft niks, maar dan ook absoluut niks, met privacy te maken. Privacy houdt in dat we bv. jouw persoonsgegevens niet zomaar openbaar maken.

Wat jouw opmerkingen mbt. de moderatie betreft: we hebben al herhaaldelijk gezegd dat het een vrije wereld is. Denk je dat het elders leuker is & vind je hier je gading niet? Absoluut geen probleem. Maar hier grijpen mijn collega's en ik in wanneer we menen dat discussies off-topic gaan of wanneer andere gebruikers of moderatoren persoonlijk geviseerd worden.
Zoals Regulus terecht aanhaalt, trachten we steeds met het nodige geduld & begrip te werk te gaan.
Mocht alle tijd die hier op het forum besteed wordt aan nogal zurige gesprekken ivm. de moderatie gebruikt worden om anderen te helpen, dan waren er vast héél veel gelukkige forumgebruikers :8

Vrolijke groeten,
Bram

AMEN !
:S

Dat zeggen ze in de mis.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Daniel,

Wat je zegt heeft niks, maar dan ook absoluut niks, met privacy te maken. Privacy houdt in dat we bv. jouw persoonsgegevens niet zomaar openbaar maken.

Wat jouw opmerkingen mbt. de moderatie betreft: we hebben al herhaaldelijk gezegd dat het een vrije wereld is. Denk je dat het elders leuker is & vind je hier je gading niet? Absoluut geen probleem. Maar hier grijpen mijn collega's en ik in wanneer we menen dat discussies off-topic gaan of wanneer andere gebruikers of moderatoren persoonlijk geviseerd worden.
Zoals Regulus terecht aanhaalt, trachten we steeds met het nodige geduld & begrip te werk te gaan.
Mocht alle tijd die hier op het forum besteed wordt aan nogal zurige gesprekken ivm. de moderatie gebruikt worden om anderen te helpen, dan waren er vast héél veel gelukkige forumgebruikers :8

Vrolijke groeten,
Bram

AMEN !
:S
Reputatie 6
Badge +4
Hey Daniel,

Vrolijke groeten,
Bram
Reputatie 2
Badge
PX is de laatste veel veranderd hebben eindelijk geleerd om te luisteren naar de klanten en de medewerkers hier doen hun best om ons als klant te helpen, maar die mensen moeten ook de regels van hun baas volgen wat normaal is.

Ieder forum geeft zijn regels wat normaal is en de gebruiker moet die regels volgen. Persoonlijk vind ik dat PX zeer veel geduld geeft met bepaalde mensen voor ze de sanctie bannen toepassen of topic afsluiten.

Ergens al op ander topic vermeld nu is het forum bijna 95% afbrekend en dit moet veranderen in opbouwende krediet en geen afbrekende. PX moet daar nog meer op werken bv niet dat de forum gebruikers de oplossingen moeten geven maar jullie dit doen. Maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

En beste Wim betreffende het opbellen naar PX de laatste maanden ik denk iets van 40 telefoons naar jullie moet je als klant gewoon geluk hebben in mijn ogen 20% had je het gevoel die persoon doe echt zijn best om het op te lossen de andere 80% ik zit hier om mijn boterham te verdienen. Stel je even in de plaats van de klant die voor de 10 keer hetzelfde verhaal moet vertellen en ieder keer dezelfde oplossingen krijgt die niet werken.

ik geef je volledig gelijk Patrick ieder forum heeft zijn regels.Maar ik ken er maar 1.En dit zijn de pryvici regels.Als iemand nu een tread opent en daarop ontstaat door een ander een ruzie word die afgebroken of word die tread gewoon verwijderd.Dat zij je op geen ander forum.Klanten kunnen langs deze weg nooit antwoorden op hun vraag krijgen.Ik durf wedden dat Leroy niet eens weet hoe het er aan toe gaat op dit forum.Ze heeft misschien opdracht via via gegeven om mensen een nieuw forum te laten opstarten.Maar heeft nooit het resultaat gezien.Klanten van PX zullen altijd tevreden,en daar wringt het schoentje.Want die houden hun mond gesloten.Als je op userbase of telenet of andere forums gaat daar spreken ze over proximus en nog wat hier weet ik niet wat er dan gebeurd.
Dan heb ik liever dat ze bij Proximus beter hun tijd benutten om al de bugs op te lossen die nog bestaan, met hier te antwoorden gaan ze ook niet vlugger opgelost geraken.
Oplossing is nochtans simpel 🙂 dat PX antwoord op dit topic
Iedereen probeert zijn eigen winkel te verdedigen en in stand te houden zeker
Reputatie 2
Badge
Door wie worden de moderatoren gekozen en op welke basis worden die geselecteerd.
Aangesteld door eigenaar/management, daar wringt volgens mij juist het schoentje, die kunnen toch maar neutraal optreden als er ergens op één of andere manier werd nagegaan of ze met zekerheid totaal geen enkele relatie hebben met proximus IMHO, (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze geen Proximus klant mogen zijn) en er zijn er hier die duidelijk een relatie hebben met Proximus en misschien nog anderen ook, die het hier op het forum nog niet zelf duidelijk aangehaald hebben. Met andere woorden de doelstelling van het Forum (Proximus) is dit uit standpunt Proximus of uit het standpunt van de forumgebruiker (wat het 100% zou moeten zijn) die in de meeste gevallen wel een Proximus klant zal zijn!
Dit is een forum van Proximus voor, in de eerste plaats, Proximus klanten en hoe het geleid en gestructureerd wordt is een zaak tussen Proximus en haar werknemers. Zoals reeds eerder geschreven zijn er verschillende moderators aanwezig.

De meesten schijnen een kompleet verkeerd idee te hebben over de functie van een "forum" en zeker van een forum zoals dit. Mogelijk is dat nog een "overblijfsel" van het oude forum waar eindeloos over vanalles en nog wat gezeverd werd en wat uiteindelijk, in grote lijnen, totaal niets te zien had met het doel van een Belgacom/Proximus forum.
Men zou zich goed bewust moeten zijn dat dit forum bestaat bij de gratie van Proximus en niemand anders. Sommigen schijnen dat hier kompleet te vergeten. Dat wil zeggen dat Proximus hier de spelregels bepaalt en niemand anders. Als zij morgen beslissen om er hier de stop uit te trekken dan is het meteen : einde verhaal!
Een forum met een specifieke functie, zoals "Proximus zaken" is een plaats waar deelnemers problemen en vragen over Proximus aankaarten die, eventueel, door mede-forumleden besproken en opgelost worden. Let wel : de forumleden, niemand anders in eerste lijn ! Méér is dat niet. Dat is aanvankelijk GEEN HELPDESK als dusdanig. mensen schijnen dat nogal eens te vergeten.
Moderatoren, in de breedste zin, zorgen er dus inderdaad, op de meest neutrale manier, voor dat de orde gehandhaafd blijft op het forum; maar normaal nemen ze niet deel aan de discussies als "moderator". Ze kunnen dat wel als "gewone" deelnemer. Op andere forums wordt een ingrijpen als moderator dan ook dikwijls vooraf gegaan met de notatie [Mod] dwz dat de boodschap van dat ogenblik van de persoon in zijn functie als moderator komt en niets anders.
Het feit dat er een "minimaal" doorgeefluik bestaat voor het doorschuiven van problemen naar de eigenlijke diensten van Proximus is een kadootje maar geen onverbrekelijk recht.
Velen schijnen te geloven dat zodra ze hier wat gepost hebben dat er binnen het uur een camionette van Proximus voor hun deur gaat staan ... sja, 't is zoals op de F1 toets drukken op uw toetsenbord he .. 't is de "help" functie maar daardoor hangt er nog niet direct iemand aan uw deurbel om te komen helpen he 😃 .. als dat ooit al zou gebeuren na F1 :-)

Ik sluit mij volledig aan bij de visie van Regulus. Dit is in de eerste plaats een plek waar Proximus klanten elkaar vragen kunnen stellen en hulp kunnen zoeken bij een probleem. Het forum is geen helpdesk in de enge betekenis van het woord. Ben je op zoek naar een dringende oplossing voor je probleem, dan is er in de eerste plaats de telefonische helpdesk 0800, het website contactformulier, en desgevallend ons Twitter en Facebook account.

Dan zie ik hier toch één grote fout, en gooi direct die praatbarak buiten want wat staat die er te doen?Wat mag je daar in posten?Ik zou eens willen weten waar proximus nu zoveel schrik van heeft als hier een paar honderden op dit forum zitten en later dan misschien meer.als hier in berichten gepost worden over Telenet Base Mobistar Voo enz.Vroeger was het allemaal geen probleem naar het schijnt.En toen was het de ze zelfde baas van proximus.Ik durf in feite beweren dat men in Brussel niet weet wat hier op het forum gaande is.
PX is de laatste veel veranderd hebben eindelijk geleerd om te luisteren naar de klanten en de medewerkers hier doen hun best om ons als klant te helpen, maar die mensen moeten ook de regels van hun baas volgen wat normaal is.

Ieder forum geeft zijn regels wat normaal is en de gebruiker moet die regels volgen. Persoonlijk vind ik dat PX zeer veel geduld geeft met bepaalde mensen voor ze de sanctie bannen toepassen of topic afsluiten.

Ergens al op ander topic vermeld nu is het forum bijna 95% afbrekend en dit moet veranderen in opbouwende krediet en geen afbrekende. PX moet daar nog meer op werken bv niet dat de forum gebruikers de oplossingen moeten geven maar jullie dit doen. Maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

En beste Wim betreffende het opbellen naar PX de laatste maanden ik denk iets van 40 telefoons naar jullie moet je als klant gewoon geluk hebben in mijn ogen 20% had je het gevoel die persoon doe echt zijn best om het op te lossen de andere 80% ik zit hier om mijn boterham te verdienen. Stel je even in de plaats van de klant die voor de 10 keer hetzelfde verhaal moet vertellen en ieder keer dezelfde oplossingen krijgt die niet werken.
Daar had ik nu geen seconde aan getwijfeld :LOL:
Reputatie 7
Badge +6
Door wie worden de moderatoren gekozen en op welke basis worden die geselecteerd.
Aangesteld door eigenaar/management, daar wringt volgens mij juist het schoentje, die kunnen toch maar neutraal optreden als er ergens op één of andere manier werd nagegaan of ze met zekerheid totaal geen enkele relatie hebben met proximus IMHO, (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze geen Proximus klant mogen zijn) en er zijn er hier die duidelijk een relatie hebben met Proximus en misschien nog anderen ook, die het hier op het forum nog niet zelf duidelijk aangehaald hebben. Met andere woorden de doelstelling van het Forum (Proximus) is dit uit standpunt Proximus of uit het standpunt van de forumgebruiker (wat het 100% zou moeten zijn) die in de meeste gevallen wel een Proximus klant zal zijn!
Dit is een forum van Proximus voor, in de eerste plaats, Proximus klanten en hoe het geleid en gestructureerd wordt is een zaak tussen Proximus en haar werknemers. Zoals reeds eerder geschreven zijn er verschillende moderators aanwezig.

De meesten schijnen een kompleet verkeerd idee te hebben over de functie van een "forum" en zeker van een forum zoals dit. Mogelijk is dat nog een "overblijfsel" van het oude forum waar eindeloos over vanalles en nog wat gezeverd werd en wat uiteindelijk, in grote lijnen, totaal niets te zien had met het doel van een Belgacom/Proximus forum.
Men zou zich goed bewust moeten zijn dat dit forum bestaat bij de gratie van Proximus en niemand anders. Sommigen schijnen dat hier kompleet te vergeten. Dat wil zeggen dat Proximus hier de spelregels bepaalt en niemand anders. Als zij morgen beslissen om er hier de stop uit te trekken dan is het meteen : einde verhaal!
Een forum met een specifieke functie, zoals "Proximus zaken" is een plaats waar deelnemers problemen en vragen over Proximus aankaarten die, eventueel, door mede-forumleden besproken en opgelost worden. Let wel : de forumleden, niemand anders in eerste lijn ! Méér is dat niet. Dat is aanvankelijk GEEN HELPDESK als dusdanig. mensen schijnen dat nogal eens te vergeten.
Moderatoren, in de breedste zin, zorgen er dus inderdaad, op de meest neutrale manier, voor dat de orde gehandhaafd blijft op het forum; maar normaal nemen ze niet deel aan de discussies als "moderator". Ze kunnen dat wel als "gewone" deelnemer. Op andere forums wordt een ingrijpen als moderator dan ook dikwijls vooraf gegaan met de notatie [Mod] dwz dat de boodschap van dat ogenblik van de persoon in zijn functie als moderator komt en niets anders.
Het feit dat er een "minimaal" doorgeefluik bestaat voor het doorschuiven van problemen naar de eigenlijke diensten van Proximus is een kadootje maar geen onverbrekelijk recht.
Velen schijnen te geloven dat zodra ze hier wat gepost hebben dat er binnen het uur een camionette van Proximus voor hun deur gaat staan ... sja, 't is zoals op de F1 toets drukken op uw toetsenbord he .. 't is de "help" functie maar daardoor hangt er nog niet direct iemand aan uw deurbel om te komen helpen he 😃 .. als dat ooit al zou gebeuren na F1 :-)

Ik sluit mij volledig aan bij de visie van Regulus. Dit is in de eerste plaats een plek waar Proximus klanten elkaar vragen kunnen stellen en hulp kunnen zoeken bij een probleem. Het forum is geen helpdesk in de enge betekenis van het woord. Ben je op zoek naar een dringende oplossing voor je probleem, dan is er in de eerste plaats de telefonische helpdesk 0800, het website contactformulier, en desgevallend ons Twitter en Facebook account.
Ik denk dat ik toch wel een beetje begrijp wat RFG bedoelt, ik heb daar ook al in andere posten op gezinspeeld, het gaat niet enkel over wat je in 2de post hier boven allemaal opgenoemd hebt, maar ik ga er ook geen discussie van maken zonder einde en het gaat ook tot geen oplossing leiden, alleen gaan we vaststellen dat er meningsverschillen zijn en mss kan je de vraag anders stellen waarom zijn er meningsverschillen :-)))
Inderdaad ik begrijp totaal niet waar ge het over hebt behalve dat ge de verbondenheid van de moderators met Proximus, hun werkgever, in vraag stelt ?
Ik snap dus compleet uw standpunt niet dat moderators geen "personeel" zouden mogen zijn van het bedrijf dat het forum in het leven roept en het in stand houdt en runt .. wat zouden ze andeers moeten zijn misschien ? personeel van "securitas" ?
Denkt ge nu werkelijk dat moderatoren op andere forums met een commerciele binding geen personeelsleden zijn van het bedrijf ? Zelfs bij het "leger des heils" zijn daarvoor personeelsleden ingeschaled of wat dacht u ? daar moet men idd niet erg lang voor naar school voor geweest zijn om dat te begrijpen ! Zoals ik tot in den treure schreef, sommigen begrijpen de opzet van een forum, dit forum, totaal niet.
Reputatie 2
Badge
Spijtig dat je duidelijk niet door hebt wat ik bedoel (aan sommige zaken in je antwoord duidelijk te zien), maar ik ben er ten stelligste van overtuigd dat er wel forumleden zullen zijn die het wel zullen begrijpen net zoals ik, want je moet er geen grote mensenkennis voor hebben of hogere studies voor gedaan hebben, zeker niet.
Daarom wat mij betreft einde van mijn verhaal, hier toch over deze zaak 🙂
Trouwens aan alle forumleden een zeer goede nachtrust toegewenst.
Aangesteld door eigenaar/management, daar wringt volgens mij juist het schoentje, die kunnen toch maar neutraal optreden als er ergens op één of andere manier werd nagegaan of ze met zekerheid totaal geen enkele relatie hebben met proximus IMHO, (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze geen Proximus klant mogen zijn) en er zijn er hier die duidelijk een relatie hebben met Proximus en misschien nog anderen ook, die het hier op het forum nog niet zelf duidelijk aangehaald hebben.
Met andere woorden de doelstelling van het Forum ( Proximus) is dit uit standpunt Proximus of uit het standpunt van de forumgeruiker (wat het 100% zou moeten zijn) die in de meeste gevallen wel een proximus klant zal zijn!

De meesten schijnen een kompleet verkeerd idee te hebben over de functie van een "forum" en zeker van een forum zoals dit. Mogelijk is dat nog een "overblijfsel" van het oude forum waar eindeloos over vanalles en nog wat gezeverd werd en wat uiteindelijk, in grote lijnen, totaal niets te zien had met het doel van een Belgacom/proximus forum. Erger dan eindeloze koffieklets, sommigen kwamen er duidelijk enkel om eindeloos "het zotteke " uit te hangen.
Eindelijk is er orde op zaken gesteld.
Men zou zich goed bewust moeten zijn dat dit forum bestaat bij de gratie van Proximus en niemand anders. Sommigen schijnen dat hier kompleet te vergeten. Dat wil zeggen dat proximus hier de spelregels bepaalt en niemand anders. Als zij morgen beslissen om er hier de stop uit te trekken dan is het meteen : einde verhaal !
Een forum met een specifieke functie, zoals "proximus zaken" is een plaats waar deelnemers problemen en vragen over Proximus aankaarten die, eventueel, door mede-forumleden besproken en opgelost worden. Let wel : de forumsleden, niemand anders in eerste lijn ! Méér is dat niet. Dat is aanvankelijk GEEN HELPDESK alsdusdanig. mensen schijnen dat nogal eens te vergeten. dat is ook geen praatbarak waar eindeloos en overal vragen opgegooid worden over om het even wat ook als het telecom problemen betreft. Die zijn kompleet irrelevant op een Proximus forum. Kort gezegd, als men over Telenet/Base/Mobistar of whatever, wil zeuren dan moet men dat op een Telenet/etc forum gaan doen. Hier zou men daarop in principe niet moeten ingaan, 't Is hier de vismarkt niet, dacht ik.
Velen schijnen te geloven dat zodra ze hier wat gepost hebben dat er binnen het uur een camionette van Proximus voor hun deur gaat staan ... sja, 't is zoals op de F1 toets drukken op uw toetsenbord he .. 't is de "help" functie maar daardoor hangt er nog niet direct iemand aan uw deurbel om te komen helpen he 😃 .. als dat ooit al zou gebeuren na F1 🙂
Reputatie 2
Badge
Aangesteld door eigenaar/management, daar wringt volgens mij juist het schoentje, die kunnen toch maar neutraal optreden als er ergens op één of andere manier werd nagegaan of ze met zekerheid totaal geen enkele relatie hebben met proximus IMHO, (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze geen Proximus klant mogen zijn) en er zijn er hier die duidelijk een relatie hebben met Proximus en misschien nog anderen ook, die het hier op het forum nog niet zelf duidelijk aangehaald hebben.
Met andere woorden de doelstelling van het Forum ( Proximus) is dit uit standpunt Proximus of uit het standpunt van de forumgeruiker (wat het 100% zou moeten zijn) die in de meeste gevallen wel een proximus klant zal zijn!

Mijn broer zij het ook nog dat het forum hier vroeger naar het schijn veel beter was;toen kon men over alles praten.Was het nu Telenet Voo of Mobistar.Iedereen die hier op het forum zat zei hij kon met elkaar praten en het zotteke uithangen.zonder te schelden of mensen zwart te maken.En wat mij nu in die dagen is op gevallen is dat dit geen democratie hier is.Maar dat mensen eerder gediscrimineerd worden.Ik heb thuis satelliet en voor de basiszenders heb ik scarlet.Maar ik denk dat ik gewoon hier mijn boeltje ga pakken.want op den duur zijn de vluchtelingen nog in beter handen dan wij hier denk ik.
Reputatie 2
Badge

Moderatoren van een forum worden niet gekozen, bij mijn weten nooit trouwens. Die worden aangesteld door de eigenaar/management van een forum. Dat is de algemene gang van zaken.
Zij zorgen ervoor dat de algemene forumregels zoals geldend op het internet en aangevuld met de eigen doelstellingen van het forum, nageleefd worden. Dat wil oa en bvb zeggen dat gebruikers zich in hun antwoorden bij het aangehaalde onderwerp dienen te houden en niet over om het even wat moeten afdwalen wat niets te zien heeft met de gestelde vraag in een bepaalde topic.
Het vroegere forum was wat dat betreft komplete en onhandelbare anarchie geworden wat waarschijnlijk geleid heeft tot de huidige vorm.

Toen ik op het forum ben gekomen heb ik die regels gelezen waaraan je je moet houden;En ik weet maar al te goed wat daar in staat.Of ze moesten dit nu weer binnen de weken hebben verandert dit kan ook.Maar ik zie hier al twee ongebruikelijke dingen en vraag me dan af waarom deze dan hier voorkomen?waarom worden stukken tekst uit een bericht gehaald dat er al drie dagen staat.En worden treads verwijderd of geblokkeerd?En waarom worden ammokzaaiers niet na keer na eerst maal verwittiging gekregen te hebben niet buiten gegooid?heb jij daar een verklaring voor,ik zit nu op verschillende forums,maar ik heb het daar al mee gemaakt dat mensen of twee verwittigingen kregen.En hier laat men alles be gaan.Zeg je iets tegen die Wim dan gaat het er langs het links oor in en get rechts terug uit;en wat hij doet is dat bericht of een gedeelte verwijderen alsof het er nooit gestaan heeft.En andere treads worden verwijderd als er ambras is of geblokkeerd daarom zeg ik.Verwittigen en buitengooien zoals elders en kunnen de mensen die de tread openen ook een antwoord op hun vraag krijgen.Maar niet steeds als men die tread afsluit.En ik denk dat het maar iemand is.En dat de andere het onder druk van Wim moeten doen omdat Wim waarschijnlijk de verantwoordelijke is want ik zou anders niet weten waarom Bram anders zijn eigen bericht half gaat verwijder,en ik zie niemand anders dit doen.
Reputatie 2
Badge

Moderatoren van een forum worden niet gekozen, bij mijn weten nooit trouwens. Die worden aangesteld door de eigenaar/management van een forum. Dat is de algemene gang van zaken.
Zij zorgen ervoor dat de algemene forumregels zoals geldend op het internet en aangevuld met de eigen doelstellingen van het forum, nageleefd worden. Dat wil oa en bvb zeggen dat gebruikers zich in hun antwoorden bij het aangehaalde onderwerp dienen te houden en niet over om het even wat moeten afdwalen wat niets te zien heeft met de gestelde vraag in een bepaalde topic.
Het vroegere forum was wat dat betreft komplete en onhandelbare anarchie geworden wat waarschijnlijk geleid heeft tot de huidige vorm.
Reputatie 2
Badge

Door niemand denk ik.Want zie nu naar het bericht boven je van mij. Daar neeft Bram 2 regels aan gegeven.Ik zei daar op en ten 3 de.Ik weet al niet meer waarover het ging.Die is hier voor de 100 ste maal gewoon verwijderd.En ik denk dat ik hier ongeveer 2 weken ben.Ik heb van Mijn broer gehoord dat dit vroeger een veel beter forum was een nu een saaie boel is geworden.Als men hier iets plaatst op dit forum en die Wim zit daar op ben dan zeker dat de halft of alles verwijdert is.Want als iets hem niet zint moet dit er af denk ik.Dat zag ik zo als ik drie dagen op dit forum was;Al goed zit ik hier niet continue want anders had ik s'avonds steeds hoofdpijn denk ik.
Reputatie 2
Badge
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat ik maar eens weer ga sporten. 🆒