Moderatie op het forum

• 28 januari 2016
  • 37 reacties
  • 3204 Bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

37 reacties

PX is de laatste veel veranderd hebben eindelijk geleerd om te luisteren naar de klanten en de medewerkers hier doen hun best om ons als klant te helpen, maar die mensen moeten ook de regels van hun baas volgen wat normaal is.

Ieder forum geeft zijn regels wat normaal is en de gebruiker moet die regels volgen. Persoonlijk vind ik dat PX zeer veel geduld geeft met bepaalde mensen voor ze de sanctie bannen toepassen of topic afsluiten.

Ergens al op ander topic vermeld nu is het forum bijna 95% afbrekend en dit moet veranderen in opbouwende krediet en geen afbrekende. PX moet daar nog meer op werken bv niet dat de forum gebruikers de oplossingen moeten geven maar jullie dit doen. Maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

En beste Wim betreffende het opbellen naar PX de laatste maanden ik denk iets van 40 telefoons naar jullie moet je als klant gewoon geluk hebben in mijn ogen 20% had je het gevoel die persoon doe echt zijn best om het op te lossen de andere 80% ik zit hier om mijn boterham te verdienen. Stel je even in de plaats van de klant die voor de 10 keer hetzelfde verhaal moet vertellen en ieder keer dezelfde oplossingen krijgt die niet werken.
Reputatie 2
Badge
Door wie worden de moderatoren gekozen en op welke basis worden die geselecteerd.
Aangesteld door eigenaar/management, daar wringt volgens mij juist het schoentje, die kunnen toch maar neutraal optreden als er ergens op één of andere manier werd nagegaan of ze met zekerheid totaal geen enkele relatie hebben met proximus IMHO, (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze geen Proximus klant mogen zijn) en er zijn er hier die duidelijk een relatie hebben met Proximus en misschien nog anderen ook, die het hier op het forum nog niet zelf duidelijk aangehaald hebben. Met andere woorden de doelstelling van het Forum (Proximus) is dit uit standpunt Proximus of uit het standpunt van de forumgebruiker (wat het 100% zou moeten zijn) die in de meeste gevallen wel een Proximus klant zal zijn!
Dit is een forum van Proximus voor, in de eerste plaats, Proximus klanten en hoe het geleid en gestructureerd wordt is een zaak tussen Proximus en haar werknemers. Zoals reeds eerder geschreven zijn er verschillende moderators aanwezig.

De meesten schijnen een kompleet verkeerd idee te hebben over de functie van een "forum" en zeker van een forum zoals dit. Mogelijk is dat nog een "overblijfsel" van het oude forum waar eindeloos over vanalles en nog wat gezeverd werd en wat uiteindelijk, in grote lijnen, totaal niets te zien had met het doel van een Belgacom/Proximus forum.
Men zou zich goed bewust moeten zijn dat dit forum bestaat bij de gratie van Proximus en niemand anders. Sommigen schijnen dat hier kompleet te vergeten. Dat wil zeggen dat Proximus hier de spelregels bepaalt en niemand anders. Als zij morgen beslissen om er hier de stop uit te trekken dan is het meteen : einde verhaal!
Een forum met een specifieke functie, zoals "Proximus zaken" is een plaats waar deelnemers problemen en vragen over Proximus aankaarten die, eventueel, door mede-forumleden besproken en opgelost worden. Let wel : de forumleden, niemand anders in eerste lijn ! Méér is dat niet. Dat is aanvankelijk GEEN HELPDESK als dusdanig. mensen schijnen dat nogal eens te vergeten.
Moderatoren, in de breedste zin, zorgen er dus inderdaad, op de meest neutrale manier, voor dat de orde gehandhaafd blijft op het forum; maar normaal nemen ze niet deel aan de discussies als "moderator". Ze kunnen dat wel als "gewone" deelnemer. Op andere forums wordt een ingrijpen als moderator dan ook dikwijls vooraf gegaan met de notatie [Mod] dwz dat de boodschap van dat ogenblik van de persoon in zijn functie als moderator komt en niets anders.
Het feit dat er een "minimaal" doorgeefluik bestaat voor het doorschuiven van problemen naar de eigenlijke diensten van Proximus is een kadootje maar geen onverbrekelijk recht.
Velen schijnen te geloven dat zodra ze hier wat gepost hebben dat er binnen het uur een camionette van Proximus voor hun deur gaat staan ... sja, 't is zoals op de F1 toets drukken op uw toetsenbord he .. 't is de "help" functie maar daardoor hangt er nog niet direct iemand aan uw deurbel om te komen helpen he 😃 .. als dat ooit al zou gebeuren na F1 :-)

Ik sluit mij volledig aan bij de visie van Regulus. Dit is in de eerste plaats een plek waar Proximus klanten elkaar vragen kunnen stellen en hulp kunnen zoeken bij een probleem. Het forum is geen helpdesk in de enge betekenis van het woord. Ben je op zoek naar een dringende oplossing voor je probleem, dan is er in de eerste plaats de telefonische helpdesk 0800, het website contactformulier, en desgevallend ons Twitter en Facebook account.

Dan zie ik hier toch één grote fout, en gooi direct die praatbarak buiten want wat staat die er te doen?Wat mag je daar in posten?Ik zou eens willen weten waar proximus nu zoveel schrik van heeft als hier een paar honderden op dit forum zitten en later dan misschien meer.als hier in berichten gepost worden over Telenet Base Mobistar Voo enz.Vroeger was het allemaal geen probleem naar het schijnt.En toen was het de ze zelfde baas van proximus.Ik durf in feite beweren dat men in Brussel niet weet wat hier op het forum gaande is.
Iedereen probeert zijn eigen winkel te verdedigen en in stand te houden zeker
Oplossing is nochtans simpel 🙂 dat PX antwoord op dit topic
Dan heb ik liever dat ze bij Proximus beter hun tijd benutten om al de bugs op te lossen die nog bestaan, met hier te antwoorden gaan ze ook niet vlugger opgelost geraken.
Reputatie 2
Badge
PX is de laatste veel veranderd hebben eindelijk geleerd om te luisteren naar de klanten en de medewerkers hier doen hun best om ons als klant te helpen, maar die mensen moeten ook de regels van hun baas volgen wat normaal is.

Ieder forum geeft zijn regels wat normaal is en de gebruiker moet die regels volgen. Persoonlijk vind ik dat PX zeer veel geduld geeft met bepaalde mensen voor ze de sanctie bannen toepassen of topic afsluiten.

Ergens al op ander topic vermeld nu is het forum bijna 95% afbrekend en dit moet veranderen in opbouwende krediet en geen afbrekende. PX moet daar nog meer op werken bv niet dat de forum gebruikers de oplossingen moeten geven maar jullie dit doen. Maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

En beste Wim betreffende het opbellen naar PX de laatste maanden ik denk iets van 40 telefoons naar jullie moet je als klant gewoon geluk hebben in mijn ogen 20% had je het gevoel die persoon doe echt zijn best om het op te lossen de andere 80% ik zit hier om mijn boterham te verdienen. Stel je even in de plaats van de klant die voor de 10 keer hetzelfde verhaal moet vertellen en ieder keer dezelfde oplossingen krijgt die niet werken.

ik geef je volledig gelijk Patrick ieder forum heeft zijn regels.Maar ik ken er maar 1.En dit zijn de pryvici regels.Als iemand nu een tread opent en daarop ontstaat door een ander een ruzie word die afgebroken of word die tread gewoon verwijderd.Dat zij je op geen ander forum.Klanten kunnen langs deze weg nooit antwoorden op hun vraag krijgen.Ik durf wedden dat Leroy niet eens weet hoe het er aan toe gaat op dit forum.Ze heeft misschien opdracht via via gegeven om mensen een nieuw forum te laten opstarten.Maar heeft nooit het resultaat gezien.Klanten van PX zullen altijd tevreden,en daar wringt het schoentje.Want die houden hun mond gesloten.Als je op userbase of telenet of andere forums gaat daar spreken ze over proximus en nog wat hier weet ik niet wat er dan gebeurd.
Reputatie 6
Badge +4
Hey Daniel,

Wat je zegt heeft niks, maar dan ook absoluut niks, met privacy te maken. Privacy houdt in dat we bv. jouw persoonsgegevens niet zomaar openbaar maken.

Wat jouw opmerkingen mbt. de moderatie betreft: we hebben al herhaaldelijk gezegd dat het een vrije wereld is. Denk je dat het elders leuker is & vind je hier je gading niet? Absoluut geen probleem. Maar hier grijpen mijn collega's en ik in wanneer we menen dat discussies off-topic gaan of wanneer andere gebruikers of moderatoren persoonlijk geviseerd worden.
Zoals Regulus terecht aanhaalt, trachten we steeds met het nodige geduld & begrip te werk te gaan.
Mocht alle tijd die hier op het forum besteed wordt aan nogal zurige gesprekken ivm. de moderatie gebruikt worden om anderen te helpen, dan waren er vast héél veel gelukkige forumgebruikers :8

Vrolijke groeten,
Bram
Reputatie 7
Badge +6
Hey Daniel,

Wat je zegt heeft niks, maar dan ook absoluut niks, met privacy te maken. Privacy houdt in dat we bv. jouw persoonsgegevens niet zomaar openbaar maken.

Wat jouw opmerkingen mbt. de moderatie betreft: we hebben al herhaaldelijk gezegd dat het een vrije wereld is. Denk je dat het elders leuker is & vind je hier je gading niet? Absoluut geen probleem. Maar hier grijpen mijn collega's en ik in wanneer we menen dat discussies off-topic gaan of wanneer andere gebruikers of moderatoren persoonlijk geviseerd worden.
Zoals Regulus terecht aanhaalt, trachten we steeds met het nodige geduld & begrip te werk te gaan.
Mocht alle tijd die hier op het forum besteed wordt aan nogal zurige gesprekken ivm. de moderatie gebruikt worden om anderen te helpen, dan waren er vast héél veel gelukkige forumgebruikers :8

Vrolijke groeten,
Bram

AMEN !
:S
Amen, maar daarom nog bijlange niet uit 🆒
Reputatie 2
Badge
Hey Daniel,

Vrolijke groeten,
Bram

AMEN !
:S

Dat zeggen ze in de mis.
Reputatie 7
Badge +6

@ Eric_039: Bijlange nog niet, zoals je ziet, maar voor mij is dit topic wel afgesloten. 😃
Reputatie 2
Badge

@ Eric_039: Bijlange nog niet, zoals je ziet, maar voor mij is dit topic wel afgesloten. :D

IK zou dan gewoon ook niet meer antwoorden en de krant het laatste nieuws lezen.Voorpagia onderaan.