Modem uitval


Badge +4
Hi,


De laatste 2 dagen valt of herstart de modem regelmatig, is dit eigenlijk een normaal gedrag ?


(Gisteren voormiddag 1x en dan gisteren avond iets na 19 uur opnieuw) nu deze avond opnieuw rond 18 u 40) tv valt dan ook uit.


Vorige maand ook even gehad en toen gebeld naar proximus, maar ze zeiden dat het mogelijk een update was ... maar van een update vd modem was niets te bespeuren.


Heeft iemand dit nog ???


Bbox 3 /S

17 reacties

kan zowel een fout in de bbox zijn alsook in de lijnkaarten in de rop waar je modem op aangesloten is


best een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

( vermeld je klantennummer of nummer van je vaste lijn.)


't zou mss best zijn van te beginnen met de modem om te ruilen en als dit niet helpt dat ze een technieker sturen om de zaak verder te onderzoeken.
Badge +4
Ok heb een pb gestuurd naar de medewerkers.
Badge +4
Nog steeds geen reactie via dit forum (reeds 2 x bericht gestuurd) ook al 1 x via facebook


Vandaag weeral modem uitval, internet en tv vallen uit, begint echt irritant te worden !!


En dit is al zo sinds we klant zijn, toen om de week, maar nu al enkele keren in de week .... ik iedere keer bellen met als antwoord mogelijk een update, we zien niks verkeerd aan uw lijn.... :(
raar dat ze op de technische helpdesk 0800 22 800 dan al om te beginnen niet voorstellen om de modem eens om te ruilen.


en als het probleem blijft aanhouden van dan een technieker te sturen om de zaal dieper te onderzoeken.


mss best ook klacht indienen en je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons
Badge +4
Heb nu eens gebeld, ze gaan de lijn eens 24 uur monitoren en dan zien we wel.
Dat is inderdaad het minimum dat ze kunnen doen en toch al een stap in de goeie richting, maar zoals je zegt afwachten is de boodschap ;-)
Badge +4
Even een update: Vanavond aan de telefoon hebben ze een test opgestart die 1 uur duurt om alle foutjes uit de lijn halen zei de medewerker en normaal zou het niet meer mogen gebeuren die modem uitval.


Nu zie ik dat ik van 50/10 profiel terug gevallen ben op een 20/6 ........... ik vermoed dat ik weer het hele DLM gebeuren zal moeten meemaken :(


in stapjes terug omhoog ...


mvg
Inderdaad de DLM zal eerst zijn werk moeten doen.
Badge +4
Update: Vandaag opnieuw een uitval gehad vd modem en dan gebeld naar proximus, die zien opnieuw niets verkeerd aan de lijn, dan stelde ze een modem ruil voor ..... dus andere Bbox 3 gaan halen en nu aangesloten (is wel geen sagem meer, maar een Technicolor)


Laat ons hopen dat deze modem niet meer uitvalt of er zal ergens anders moeten controle gedaan worden, op de lijn of Rop.


Nu afwachten hoe deze zich zal gedragen ....


grt
Bovenvermeld probleem is voor ons jammer genoeg niets nieuw meer. Al tientallen keren gebeld, gemaild en in de winkel geweest met dit probleem. Decoder geruild maar jammer genoeg niets helpt. Signaal valt meerdere keren per dag weg, problemen met bekijken van opgenomen programma's, ...


Waarom blijft men dan nog bij Proximus vraagt een mens zich af. Andere providers beter????


Zelfs een technieker ter plaatse krijgen is moeilijk want 'dan komen er kosten bij'! En als het dan de fout van Proximus is? Kabelfout?


Jammer dat deze zaken zich blijkbaar toch nog voordoen in deze tijd!

Zelfs een technieker ter plaatse krijgen is moeilijk want 'dan komen er kosten bij



als de fout in de Proximus installatie zit is het gratis.
Ah is het daarom dat ze niet graag iemand sturen?
Badge +4
Wel de voorbij 6 jaar zat ik bij telenet en heb niet echt dergelijke problemen gehad met de lijn, ben sinds februari '15 bij PX en is altijd al probleem geweest dat de modem sync verliest en dat deze herstarte. (meestal éénmaal in een week, soms een keer 2 keer op een dag)


Ik hoop enigzins dat na deze modem ruil het probleem weg is (tenzij er effectief nog iets niet pluis is in de ROP), want ik ga zeker een balans opmaken nadat ik zes maand bij PX ben, als ik dan nog die problemen ervaar denk ik er sterk aan terug te keren van waar ik kwam.


Maar nu eerst afwachten hoe het verder gaat.
Ik heb net het zelfde voorgehad in het begin dat ik overgeschakeld ben van TN naar Proximus en dan heeft de technieker verschillende keren geweest tot het opgelost was, en hebben ze een ganse tijd mijn lijn gemonitord, dus ik kan in mijn geval niet zeggen dat ze bij mij hun best niet gedaan hebben om het op te lossen. De fout zat tenslotte in de DSLAM en hebben ze mij niks aangerekend.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb gisteren ook een herstart van de modem gehad, zeer vreemd was nog nooit voorgevallen. Ik heb wel een nieuwe Bbox3 gekregen toen ik zei dat er er een probleem was met de wifi enkele weken geleden, want de medewerker zag dat er een probleem was met de lijn.
In hoe verre je kunt afgaan op het resultaat van je lijntest onder https://admit.proximus.be" target="_blank weet ik niet echt, maar normaal zou je dit daar ook moeten kunnen zien als er problemen vastgestelde worden op je lijn.


In ieder geval als dit regelmatig voorvalt dat je bbox heropstart, dan zouden ze je lijn gedurende een periode moeten monitoren.


Dat hij eens heropstart kan ook als er een firmware update is, wat natuurlijk ook niet frequent voorvalt.


wifi problemen oplossen door je bbox2 te vervangen door een bbox3, dat kan je niet, tenzij er iets scheelt aan het bbox2 wifi gedeelte of dat je de bbox3 zijn 5GHz wifi band kunt gebruiken, als je laptop of ander toestel de 5Ghz ondersteunt tenminste !
Reputatie 1
Badge +1
Ja, dat weet ik ook niet, wat de proximus-medewerker zag fouten terwijl ik op Myproximus de melding kreeg dat alles goed was. Er was volgens de medewerker inderdaad iets met het wifi gedeelte van mijn vorige bbox3. Mijn eerste gedacht was ook dat het een firmware update kon zijn toen mijn huidige bbox3 opnieuw opstartte, maar het was er geen.

Reageer