Beantwoord

Modem op afstand uitschakelen

  • 18 June 2017
  • 7 reacties
  • 2317 Bekeken

Hoy. Bij telenet kon ik draadloze verbinding op afstand uitschakelen. Kan ik dat ook bij proximus? Ik wil echt wifi |verbinding uitzetten want anders studeert mijn dochter niet en kijkt ze alleen maar series op Netflix
icon

Beste antwoord door Jimmy O 19 June 2017, 10:15

Bekijk origineel

7 reacties

Ter Info: zie hiervoor ook de beschrijving > bbox3 parental control > op deze link
en bv ook: family-safety en
nog meer..
Reputatie 6
Badge +3
Je kan perfect via access control instellen op welke tijdstippen er internet toegang mogelijk is. Log in op je b-box3 modem via 192.168.1.1 , het modem wachtwoord staat op een sticker op je modem. Wanneer u ingelogt bent klikt u op access control,parental control, bij select a host moet u de computernaam van de laptop of pc van uw dochter kiezen en vervolgens kan u bij week time slots bepalen tussen welke uren er al dan niet mogelijk is om internet toegang te hebben, door te klikken op de tijdvakjes (rood wil zeggen niet toegestaan). Er zijn wel nadelen, indien het standaard wachtwoord niet gewijzigd is van de b-box3 kan deze beperking uitgeschakeld worden, wanneer er een reset van de b-box3 modem gedaan wordt dan is de beperking ook teniet gedaan. Bovendien wanneer er via een andere computer of laptop geprobeerd wordt om internet toegang te verkrijgen dan lukt dit. Op iedere computer (desktop of latptop) kan uzelf ouderlijk toezicht activeren waaronder ook het verbieden van internet toegang.
Tenzij er voorzien wordt dat je na het opzetten ook nog eerst een paswoord zou moeten kunnen invoeren, om pas dan toegang tot internet te hebben en zo zou kunnen belemmeren dat kinderen onbeperkt kunnen surfen zoals Lielies aangeeft en bij TN was dit blijkbaar wel mogelijk!
Reputatie 6
Badge +3
Omdat er op zich ook geen voordeel zou kunnen zijn om dit vanop afstand te kunnen doen. Er staat nog altijd een knop op de modem om het uit en in te schakelen.
Is er dan een reden waarom proximus dit niet mogelijk maakt?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Lies,

Dit is niet mogelijk om dit vanaop afstand te doen.

Mvg,

Jimmy
Ter info: Dit een antwoord die ik vroeger gelezen heb ivm met remote acces van de bbox3:
Portforwarding naar Lan Ip adressen instellen werkt.
Portforward naar de eigen gateway BBOX3 kan niet.
Dat wordt niet aanvaard door de webinterface die vast hangt
aan de poorten 443 en 8443 die in de GUI voorzien zijn .
Als Proximus die niet blokkeert dus.
Tenzij iemand de command set van de bbox3 kent om een ander
poortnummer te kiezen voor remote beheer is er geen andere oplossing
Als een nieuwe installatie gebeurt, krijgt de bbox een soort
voorlopig inlogid toegekend van het type sa123456.
Waarbij de benodigde poorten open staan.
En werkt het remote beheer dus even, pas na een tijdje wordt
de definitieve id toegekend type fd123456, maar dan zijn de poorten
voor remote beheer gesloten en kan je dus niet meer van buiten aan je bbox.
Je kan de poorten ook niet open zetten via de e-services
omdat je die nieuwe id niet kent, aangezien je daarvoor remote toegang nodig hebt,
dat dus niet meer werkt !.

Dit kan je nu opgelost krijgen door even met een lokale computer
in te loggen op de bbox, het account id op te zoeken,
via e-services technisch profiel op basic zetten waardoor poorten 80, 443 en 23
ook geopend worden en die heb je niet nodig als je bv enkel 8443 wilt gebruiken.
Dan nog de gateway herstarten.

Remote access op bbox3 inschakelen zie:
http://screenshots.portforward.com/routers/Belgacom/b-box_3/Remote_Access.htm
zie ook :
http://www.nas-forum.com/forum/topic/48961-acc%C3%A8s-%C3%A0-distance-bbox-3-belgacomproximus/
Portforwarding : External-port:443 || Internal-port-443 || Internal-host 192.168.1.1
http://Bbox3WanIp:443 ---via portforwarding---- 192.168.1.1

Reageer