modem

  • 20 August 2011
  • 6 reacties
  • 977 Bekeken

De modem bromt altijd, ook wanneer hij niet in gebruik is.

Er moet dus constant een electriciteitsverbruik zijn.

Hoeveel stroom verbruikt dat apparaat voor niets?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Muisje, dat is dan weer opgehelderd ! vermits ik niet aan opzeggen denk, verandert dat voor mij dus helemaal niks. Als ik wél zou opzeggen en bv. naar Telenet zou overgaan, kan ik hem toch nog enkel als extra-router gebruiken......en buiten garantie is ie dus ook al.
Badge
zie inderdaad mijn eerdere post hizeboven door xenne weergegeven. Voorheen werd de modem meestal gratis voor 0 euro meegegeven en werd hij bijgevolg uw eigendom met 2j waarborg. Meestal kon klant echter geen leveringsdocument voorleggen en waren er problemen met waarborgbewijs. Nu ontvangt u de modem gratis in huur , blijft dus in waarborg en eigendom Belgacom. Modem is ook in aankoop verkrijgbaar aan € 99,99.

muisje
ik baseer mij op wat muiske hier eerder dit jaar schreef:

Sedert begin 2011 kan je kiezen tussen een betalende modem €99 of eentje huren aan €0 / maand. Deze laatste blijft dan wel eigendom van Belgacom

de bbox wordt apart niet te koop aangeboden via de site, je kan die enkel kopen/huren als je een internet abonnement neemt

als je de bbox koopt wordt die uw bezit, die mag je dus houden na beeindiging van het abo, u krijgt een wettelijke garantie van 2 jaar. dit was vroeger de standaard procedure. vroeger moest je bij opzeg de modems niet inleveren.

sinds begin dit jaar wordt de bbox standaard in huur gegeven aan €0/maand, dat wil wel zeggen dat je deze na beeindiging van het abo terug moet inleveren. het voordeel is dat als deze defect geraakt u hem levenslang kan laten omruilen.

dus sinjoor71, aangezien uw modem van april 2009 dateert is die waarschijnlijk uw bezit, u zal die waarschijnlijk gratis bij uw abonnement gekregen hebben en ik veronderstel dat u deze ook niet zal moeten inleveren bij beeindiging van uw abonnement

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Klopt niet xenne, ik heb de mijne al van april 2009 en aankopen was toen zelfs geen optie, of het werd toen alleszins toch in het Belgacom Center niet vermeld dat je hem kon kopen. Ik kreeg hem toen gewoon mee (zoals ik hier meermaal verteld heb kreeg ik eerst verkeerdelijk een b-box mee, en moest ik die gaan omruilen voor een b-box2 omdat ze me op VDSL2 gezet hadden i.p.v. op ADSL2+, wat ze me eerst gezegd hadden trouwens, dat heette toen "turboline", en ik kende er toen nog niks van. Eerst in november 2010 kwam ik hier op het forum en leerde ik er meer over). Waar vind je trouwens de prijs van die modem in dez E-services ?
<<< vermits de b-box2 altijd (gratis) in huur is >>>

je kan nog altijd kiezen, huren of kopen... sinds begin dit jaar is huren standaard geworden

dit was vroeger niet geval, toen kocht je de modem aan en moest je hem bij opzeg ook niet inleveren

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Mijn modem staat constant aan en die bromt nooit....er zal dus wel iets mis zijn met je modem. Best eens bellen met de technische dienst 0800 22700 die tot 22.00 uur bereikbaar, ook in het week-end. Misschien geven ze je een omruilnummer, vermits de b-box2 altijd (gratis) in huur is.

Reageer