Mobile Internet on GSM + Mobile Internet Free Anytime (Advantage ex Pack)

  • 13 July 2012
  • 4 reacties
  • 3384 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Nadat ik via Eva mijn gratis mobiel datavolume van mijn oud Pack geactiveerd had gekregen (via een opgestuurde gratis datasim) heb ik nu het volgende vastgesteld:
  • het klopt dat de volumes slechts verschijnen op de E-services en in de Hello app. nadat je verbruik hebt gedaan.
  • als je je gratis datavolume koppelt aan een Mobile Internet on GSM, gaat al het verbruik van zowel je GSM als van je datasim eerst af van je GSM volume; eerst als dat is opgebruikt, wordt automatisch het gratis datavolume aangesproken, en verschijnt het verbruik hiervan in de E-services en op de Hello app.
Ik dacht dat dit interessant was om weten voor iedereen.

4 reacties

Badge +1
Wel ik heb hier een ander fenomeen. Ik heb mobiel internet op gsm 50mb en ook de 1gb van tv overal geactiveerd maar als ik nu gewoon surf dan neemt hij ook het volume af van mijn 1gb van tv overal maar als ik nu over 50 mb ga dan staat dit wel aangerekend op mijn factuur. Dit vind ik toch een raar fenomeen. Ik veronderstel dat er nog mensen zullen zijn met dit.
Reputatie 7
Badge +1
Tja Swimmer dan is er duidelijk iets mis met die koppeling. Jij hebt duidelijk een nieuw pack? Daar zou de koppeling automatisch gebeuren. Volgens de uitleg v. Eva hier op het forum, zou de activering van het gratis volume uit oude packs enkel kunnen via het activeren v. een (gratis) opgestuurde datasim die je dan binnen de 14 dagen moet activeren met een 3G tablet of USB-3G-stick. Als je dan een Mobiel Internet op GSM abonnement hebt, gebeurt de koppeling hiermee automatisch. Vorige maand was dat nog niet zo duidelijk, maar begin juli werden de tellers op nul gezet, en werd hetvoor mij duidelijk hoe de zaak in mekaar zit. Voor juli ging mijn verbruikt volume (GSM en datasim) volledig af van het abonnementsvolume v. mijn Mobile Internet Comfort op GSM (250MB), en toen dat op was (100% op de Hello app), startte hij met het Free Anytime volume v/d datasim (ander nummer), voor beide nummers (GSM & datasim). Als dat bij jou niet zo is, kan je dat best opnemen met de klantendienst, of via een privé bericht aan Eva.
Reputatie 7
Badge +1
Tja Swimmer dan is er duidelijk iets mis met die koppeling. Jij hebt duidelijk een nieuw pack? Daar zou de koppeling automatisch gebeuren. Volgens de uitleg v. Eva hier op het forum, zou de activering van het gratis volume uit oude packs enkel kunnen via het activeren v. een (gratis) opgestuurde datasim die je dan binnen de 14 dagen moet activeren met een 3G tablet of USB-3G-stick. Als je dan een Mobiel Internet op GSM abonnement hebt, gebeurt de koppeling hiermee automatisch. Vorige maand was dat nog niet zo duidelijk, maar begin juli werden de tellers op nul gezet, en werd het voor mij duidelijk hoe de zaak in mekaar zit. Voor juli ging mijn verbruikt volume (GSM en datasim) volledig af van het abonnementsvolume v. mijn Mobile Internet Comfort op GSM (250MB), en toen dat op was (100% op de Hello app), startte hij met het Free Anytime volume v/d datasim (ander nummer), voor beide nummers (GSM & datasim). Als dat bij jou niet zo is, kan je dat best opnemen met de klantendienst, of via een privé bericht aan Eva.
Met de oude packs was de activering v. het gratis volume op je GSM (als bijkomend volume op een abo) maar mogelijk via het activeren v. een gratis datasim. Met de nieuwe packs weet ik het ook niet zo goed. Daar is het gratis volume automatisch voorhanden dacht ik, maar of de koppeling aan een Mobile Internet op GSM abonnement automatisch gebeurt, weet ik niet. het zou me ook wel interesseren om te weten hoe dat werkt (automatisch of via de klantendienst).
Reputatie 7
Badge +1
Hier het bewijs:
Soort abonnement: : Internet on GSM Comfort 250MB
Maandelijks volume : Gebruikt volume voor deze maand 250 MB van de beschikbare 250 MB (0 MB overblijvend). 100%
Verbruik vanaf: : 01/07/2012 Laatste aanpassing: : 11/07/2012 06:09:02


Soort abonnement: : Mobile Internet Advantage 100MB
Maandelijks volume : Gebruikt volume voor deze maand 4 MB 1016 KB van de beschikbare 100 MB (95 MB 8 KB overblijvend). 4%
Verbruik vanaf: : 01/07/2012 Laatste aanpassing: : 11/07/2012 06:09:02

Reageer