mobile internet

  • 4 November 2010
  • 8 reacties
  • 2299 Bekeken

Hallo,

Ik ben opzoek naar een internet abonnement. Ik heb al thuis (bij mijn ouders) internet favorite maar zit op kot in gent en zoek daar nog een internet abonnement. Naast de 'naar mijn inzicht' redelijk dure vaste abonnement (met modem) heb ik gezien dat er mobile internet ook is, waarbij je via usb stick op internet kan.

Ik ben geinteresseerd in het mobile internet start. We hebben dus al internet favourite en omdat we al internet favorite hebben zou dit start abonnement aan 1,99/maand zijn (weliswaar +1 euro per dag als je op internet zit). Nu ik ben student en denk dat dit wel interessant is, ik heb het toch enkel nodig om email's/facebook e.d te checken (en zit toch maar 4dagen op kot in gent dus ik denk dat dit het goedkoopst zal uitkomen omdat ik dan toch december/januari/juli/augustus niet op kot ben en practisch geen internet nodig heb).

Ik heb al wat opgezocht en ik vermoed dat mijn laptop geen 3G netwerk in mijn laptop heeft dus zal een usb stick van vodafone nodig hebben (heb je dan nog steeds modem ook nodig?). Nu is mijn vraag hoe ik dit precies allemaal regel en hoe ik dit netwerk ofzo zou installeren in Gent (of vereist dit geen installatie?). Op de website van belgacom met info over dit abonnement stond er een link om te zien of ik al dan niet wel bereik zou hebben in de zone waar ik woon (maar deze link gaat helaas niet ...). Iemand een idee hoe ik er wel op geraak en hoe ik dit abonnement het best aanvraag/installeer ...

Andere vraag, is het eigenlijk mogelijk om van 2 verschillende locaties op 1 abonnement te kunnen surfen. Ik bedoel, zou ik het abonnement met het abonnement favorite dat ik thuis (Aalst) heb ook in gent kunnen gebruiken. (dit zou de aankoop van een 2e abonnement dus wel kunnen besparen) maar ik vroeg mij af of het mogelijk is?

Dus het komt eigenlijk op deze vragen neer:

1) internet mobile start, hoe installeren en hoe aan vodafone usb stick geraken + is modem nodig?

2) is dit mobiel internet veilig? vb als ik via stick op internet zit kan iemand die in de buurt surft meesurfen of gaat dit niet omdat ik enkel met stick ben verbonden of zijn er passwoord mogelijkheden?

3) vanop 2 verschillende locaties (Aalst en Gent) op 1 abonnement surfen?

4) ohja en is het dus mogelijk ergens te zien of de site beschikbaar is waar men kan zien of de zone waarin ik woon (Gent) over dit netwerk beschikt om mobile internet te kunnen gebruiken.

Alvast Bedankt

Maarten

8 reacties

Ik had eigelijk nog vraag, naast alles wat ik hier boven vroeg.

Wat moet je eigenlijk op voorhand kopen voor je mobile internet kan gebruiken (geen 3G netwerk in laptop aanwezig)

Kan je gwn usb stick kopen in winkel, abonnement afsluiten met belgacom en voila je bent er of is er meer nodig?

danku

Maarten
1. Vodafone USB Stick is te verkrijgen in Belgacom winkel, deze fungeert als modem, waardoor je dus geen aparte modem nodig hebt. De precieze installatieprocedure ken ik niet, maar deze zal wel duidelijk uitgelegd zijn in één of andere brochure. Ik vermoed USB stick insteken, driver installeren en verbinding maken.

2. Is heel veilig. Je hebt de fysieke USB modem nodig, niemand kan dus meesurfen.

3. Kan niet (tenzij je op uw kot ook een abonnement neemt, wat nu net niet de bedoeling is)

4. In Gent is er overal dekking binnenshuis (zie ook hier)

Dus inderdaad, abonnement afsluiten met Belgacom, USB modem kopen (kan je samen doen met de afsluiting van uw abonnement in de Belgacom winkel) en je bent klaar.
ah al bedankt voor de info.

Khad nog vraag over dat 3G "ding" heb je voldoende aan de usb stick (en het abonnement) om op internet te kunnen, of heb je nog iets nodig?

Maarten
Reputatie 2
Badge
mijn broer heeft zo'n 3G USB en abo. Dat is alles wat je nodig hebt. Het is wel zeer traag internet.
Tergend traag zelfs. URL intikken, koffietje drinken, en dan ff gaan kijken of er al iets op 't scherm staat.
Reputatie 2
Badge +1
Dat wil vermoedelijk zeggen dat je op een GPRS verbinding zit. Niet overal is er EDGE of HDSPA dekking (3G) en dan val je idd terug op een trage GPRS verbinding. Vooral binnen geeft dit problemen.
In een thread van 3 maanden oud.....
Beste Maarten,

De uitleg van wouter1984 is correct :


1. Vodafone USB Stick is te verkrijgen in Belgacom winkel, deze fungeert als modem, waardoor je dus geen aparte modem nodig hebt. De precieze installatieprocedure ken ik niet, maar deze zal wel duidelijk uitgelegd zijn in één of andere brochure. Ik vermoed USB stick insteken, driver installeren en verbinding maken.

2. Is heel veilig. Je hebt de fysieke USB modem nodig, niemand kan dus meesurfen.

3. Kan niet (tenzij je op uw kot ook een abonnement neemt, wat nu net niet de bedoeling is)

4. In Gent is er overal dekking binnenshuis (zie ook hier)

Dus inderdaad, abonnement afsluiten met Belgacom, USB modem kopen (kan je samen doen met de afsluiting van uw abonnement in de Belgacom winkel) en je bent klaar.


Ter info nog : in de usb-stick is er een verschil tussen een witte (mindere snelheid) en een zwarte. De witte kost standaard 49 euro en de zwarte 99 euro. In deze stick wordt dan een gsmkaart geplugd om het surfen mogelijk te maken.

Voor verdere info en eventuele promoties kan u altijd terecht op het gratis 080022800 van onze klantendienst of springt u even binnen in een van onze winkels.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer