Vraag

Mobiel internet

  • 13 December 2016
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

  • Apprentice
  • 4 reacties
Ik heb een Tuttimus en het volgende staat er bij internet: Proximus schenkt vanaf nu mobiel internet aan al haar vaste internet klanten, zonder meerprijs.
Wat bedoelen ze hier dan mee? en hoe kan ik hier gebruik van maken bijvoorbeeld met een laptop of tablet?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Volgens mij bedoelt men daarmee dat je bij je Tuttimus abonnement (met vast internet dus) nog eens extra mobiele data bijkrijgt voor je mobilus.
Ik neem het voorbeeld van een Mobilus S: niet in Tuttimus heb je daarbij 1 GB om te surfen op je smartphone. Bij Tuttimus (wanneer dus je Mobilus S in je pack zit, met vast internet), krijg je echter 2 GB datavolume. Je krijgt dus 1 GB extra.
Voor Mobilus M in Tuttimus wordt dat 5 GB ipv 3GB, dus 2 GB extra en voor Mobilus L in Tuttimus 10 GB ipv 8, dus ook 2 GB extra. Dat datavolume kan wel niet gebruikt worden op je laptop of tablet, alleen op je smartphone.
Ik had een internet maxi-pack met een losse sim van 500mb internet dat dus nu niet meer bruikbaar is en je dus met je Smartphone een hotspot toegang moet maken om je tablet te gebruiken.
Dit kan natuurlijk ook maar is iets omslachtiger omdat je er steeds je gsm bij in de buurt moet hebben.
Dan moeten ze er niet bij zetten dat het gratis is! je moet nu wel 1€ pm meer gaan betalen voor gsm in het Tuttimus pack en ja je krijgt er 1 gb bij maar dat is gewoon een kwestie van de concurentie volgen en niks gratis geven.
Ik ben ook al 7 weken bezig met te bellen naar de klantendienst over wel en geen Tuttimus, nu is het eindelijk in orde, maar er loopt nog steeds een dossier over het geven van een korting of compensatie, want ik had geen vaste lijn en nu wel,dus heb ik minstens recht op de korting van 17€p/m voor 6 maand Ook als vaste klant.!!
Reputatie 7
Badge +6
Normaal betaal je voor Mobilus S in Tuttimus 14 ipv 15 €, toch? Voor de rest, inderdaad de overstap, zowel qua inhoud als qua facturatie, verloopt stroef en zit vol vergissingen, ik kan er helaas van meespreken. Dat had men veel beter moeten voorbereiden.
Het is inderdaad te droevig voor woorden dat een bedrijf dat al zo lang meedraait op de telecom markt hun promo-acties zo aanpakt . Natuurlijk deels doordat sommige mensen het niet goed lezen en daardoor misleid zijn door de reclame zijn er veel mensen overgestapt naar Tuttimus en kunnen ze de vraag niet aan wat tv's en gsm's betreft.
Komt nog bij dat ze er blijkbaar geen rekening mee gehouden hebben dat veel vaste klanten ook een nieuw pack willen en ook in aanmerking komen voor de promo. (Ik ben vorig jaar klant geworden in November 2015 met de promo van ook de samsung tv en die moeten ze nog komen afleveren) Toen heb ik het opgegeven, maar dat zal nu niet gebeuren.
Gezien de vele negatieve reacties overal loopt het niet een beetje mank maar is het een grote puinhoop die er gemaakt is.
Succes aan degene die dit mogen oplossen.

Reageer