mislukte opnames

  • 1 September 2014
  • 37 reacties
  • 560 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
De laatste weken sommige programma's (niet allemaal) die niet worden opgenomen, zowel PVR als nPVR, al verschillende keren gemeld aan de EVA diensten, doch tot op heden nog niet opgelost. Alles reeds zoals gebruikelijk gereboot.


Gisteren terug gemeld plus een factory reset uitgevoerd op de falende decoder. (V4) Volg het de volgende dagen verder op.


Mvg



37 reacties

Is dat nu nog altijd niet opgelost !
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb soms ook problemen met opnames die er niet helemaal opstaan. Weet niet écht of het aan deTV-gids ligt of aan de laatste V4-interface. Online geprogrammeerde opnames komen ook nog steeds niet in de lijst van de decoder, omgekeerd wél, maar slechts deels...Ik doe daar allemaal geen moeite meer voor (om dit te melden, o.a. ook het niet kunnen live of via opname afspelen via HDMI) want ik kan nu veel oplossen met TVR (al moet het dan wel binnen de 36 uur). Maar het is bij Telenet ook niet allemaal goud wat blinkt. Ik heb daar ook programma's die er niet helemaal opstaan, ook al programmeer je ze met 30 minuten nà; en dat ligt niet aan de TV-gids want die 30 minuten nà worden gewoon genegeerd, de opname stopt exact op het einde van het programma volgens de TV-gids..


Dat moet ik dan, o ironie, oplossen met de TVR van Belgacom!besluiteloos
Reputatie 5
Badge +3
Algemeen gezien verlopen de opnames correct, maar toch af en toe zitten er één of twee mislukte bij, alle dagen worden er een 4 tal geprogrammeerd.


Ik zelf maak daar geen probleem van omdat ik geen opnames doe, maar mijn echtgenote en dochter...die maken daar iedere dag gebruik van, en als eens de boel mislukt mag ik het oplossen. OK ze hebben gelijk, mag niet gebeuren.


mvg
Welke versie heb je nu voor het ogenblik op je V4 staan Sinjoor ?
@ Jdm ,


Dat zal dan wel iets te maken hebben zeker met de programmatie die bij bepaalde zenders niet klopt !
Reputatie 5
Badge +3
Heb nu vastgesteld dat sommige programma's zomaar verdwijnen uit de lijst geprogrammeerd...bv. vandaag stel ik iets in voor morgenavond, nog voor de opname start kijk ik ter controle naar die lijst en stel vast dat het ingestelde programma gewist werd!


Zal wel weer een bugje zijn zeker sinds de laatste update?


mvg
Is er dan recent een nieuwe versie uitgekomen mss ? of heb je het nog altijd over Charles 2_2.8.2.40
Reputatie 5
Badge +3
Neen, charles 40 is de huidige SW.


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Zou het kunnen dat de decoder (harde schijf) mankeert? De 2de V4 decoder neemt alles correct op.


mvg
Bedankt voor de info jdm,


sommige Harde schijf mankementen kunnen ze vaststellen op de helpdesk 0800 22 800


heb je al eens een factory reset gedaan op de 1ste V4 mss helpt het !?
Reputatie 5
Badge +3
Ja, ik probeer eerst alle gebruikelijke procedures waaronder ook een FacReset.


Zal morgen eens de helpdesk contacteren...


Houd u verder op de hoogte.


mvg
Ok bedankt,


Ter info: ze kunnen desnoods ook de harde schijf op afstand formateren , maar dan ben je wel al de opnames kwijt en zou je bv de interessante opnames, eerst op een DVD/HDD recorder via scart kunnen kopiëren.
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag V4 omgeruild door V5, blijkbaar zat er een defect in de V4, de helpdesk heeft mij vanmorgen opgebeld. Merk meteen op dat het zappen vlugger verloopt, plus dat het geluidsvolume hetzelfde is dan met de V4, moet de tv niet luider zetten.


Hopelijk is het opname probleem daarmee opgelost, volg het verder op...


mvg
Nogmaals bedankt om ons op de hoogte te houden jdm,


Dan moet er inderdaad toch iets veranderd zijn ivm met dit volume van de V5 want dit is bij mij nog altijd veel lager en bij mijn V5-mini net het zelfde , ik vrees er voor dat het toch nog altijd iets te maken heeft met de HDMI software bug die van vroeger al frequent aangekaart werd , maar deze keer op gebied van audio en zal het mss net het zelfde zijn dat het afhangt van welk merk en type TV je er aan hangt, in ieder geval een ander uitleg heb ik er nog nergens voor gevonden !
Reputatie 5
Badge +3
Elsa, ben er bijna zeker van dat het te maken heeft met het type TV, bv. de samsung TV beneden moet met de V4 en nu ook met de nieuwe V5 veel minder luid staan dan met de andere sony TV boven met V4.... het volume moet een heel stuk hoger staan! Heb dit hier al eerder vermeld.


mvg
ik heb dit inderdaad ook voor met mijn Sony maar had jet niet met de V4 !! mss combinatie software dec + TV type !!??
Reputatie 1
Met die opnames heb ik ook het probleem. Had dit met mijn oude v3 en met mijn nieuwe v5 heb ik het nog steeds. Niks helpt hier tegen alleen Belgacom kan dit oplossen. De software van Belgacom trekt nog steeds op niks en als je de helpdienst belt blazen ze weer iets in je oren en dan zwijg je weer. Maar een oplossing krijg je niet. Je stelt een opname in en de volgende dag is ze verdwenen. Het heeft allemaal te maken met wijzigen van tijden in de programmatie. Soms staat er in de tv gids dat een programma om 18h00 begint en de volgende dag staat er dan 17h59 en is de opname gewist. Ze passen de tv gids tijden aan en dan is alles verdwenen. Ofwel moeten ze van die tijden van 1 minuut verschil afblijven of ze moeten er iets aandoen dat de opnameplanning dan niet gewist wordt. Dat verschil van 1 of 2 minuten veranderd niks aan mijn opname en dan heb ik zeker het programma toch. Ze mogen er nu eindelijk eens iets aan doen want dit probleem heb ik al jaren. Al sinds ik bij Belgacom klant ben zit ik met dit probleem... maar wel elke maand op tijd betalen anders ben je geen goede klant maar wanneer krijg ik eindelijk eens een goede leverancier die waar geeft voor zijn geld.
Reputatie 5
Badge +3
Lap, weeral van dat, gisteren 2 programma's ingesteld voor vanavond, één ervan is vandaag rond de middag gewist.


TD gebeld, vroegen om een FacReset op de van gisteren nieuwe V5 te doen en zien wat dit heeft??? Daarvoor hoef ik de TD niet te bellen, weet dit evengoed wat ik moet doen bij een error! De eva dienst ging dit probleem melden aan de ingenieurs.


Heeft dus volgens mij niets te zien met type decoder want met de V4 was het juist hetzelfde...


De uitleg hierboven van fa332821 begrijp ik niet goed, normaal wordt een opname toch 5 min. op voorhand opgenomen? Dus die 1 minuut te vroeg maakt toch geen verschil uit?


Ik heb het gewist programma terug ingesteld, volg dit verder op...


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Heb mijn verzonden berichten omtrent die mislukte opnames naar Eva eens herbekeken en stel vast dat deze storingen van gewiste opnames reeds in november 2013 is begonnen, las dan in één van de berichten van de Eva diensten dat het soms nodig is om bepaalde programma's terug in te planten, dus m.a.w. is niet op te lossen!


Dus de lijst 'geprogrammeerd' regelmatig controleren en desnoods uw programma terug instellen!


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Het zou inderdaad kunnen dat het iets te maken heeft met de Tv-gids die de laatst tijd geregeld kuren krijgt, waardoor er een conflict ontstaat met de opnametijden.


mvg
Reputatie 1
@jdm


Wat ik bedoel met die 1 min is de tijd die veranderd in de tv gids bv 18.00 wordt ineens in de tv gids 17.59. Natuurlijk veranderd dit niets aan de opname en zou je zeker heel het programma hebben maar het probleem is dat deze opnames door Belgacom dan verwijderd worden. Dit is een bug in de software van de decoder maar hier zitten ze al mee vanaf het begin en er wordt niks aan gedaan. Zolang de brave klant maar betaald voor iets wat hij niet heeft en dan daarna kan huren en nog eens extra betalen.
Ik geloof allemaal wat jullie zeggen , dat staat dus zeker buiten kijf, maar hoe meer ik het lees hoe minder ik het nog begrijp om de eenvoudige reden waarom had ik het dan niet voor met mijn V5,(en anderen die ik ken zoals mijn gebuur met zijn V5 bv enz...) , er moet toch iets recentelijk veranderd zijn !?


Waarschijnlijk de TV Gids zeker ook voor een deel !
Reputatie 1
Het enige wat veranderd zijn de tijden in de tv gids en dan begint de miserie. Zolang deze niet aangepast worden is er niets aan de hand maar wanneer deze aangepast worden is het miserie en is de geprogrammeerde opname verdwenen. Soms is het weken dat de tijden hetzelfde zijn en soms veranderen ze constant en telkens zo met 1 minuut en dan is het weg.
Inderdaad dit zal wel de reden zijn want anders is het heel moeilijk om nog uit te leggen, 'k vraag mij af wanneer Belgacom dit nu gaat in orde krijgen !


Nog een vraag, ben je de nPVR opnames ook kwijt of zijn het enkel PVR opnames die je soms kwijt bent ?


Ik heb een V5-mini en daar zijn her enkel nPVR opnames die je kunt doen, tot nu toe ben ik nog geen opnames kwijt gespeeld.
Ik heb over die gids met met Eva al gesproken een maand geleden of ze er geen nieuwe konden maken.Maar sindsdien heb ik niets meer gehoord dus het zal niet voor de eerste 5 jaar zijn.Er zijn hier vroeger betere gidsen geweest maar ik weet ook niet waarom die is verwijderd.De deze functioneert nu wel op mijn v5 maar toch zijn er nog betere geweest vind ik.

Reageer