Miserie na de update naar "Charles 2"

  • 11 February 2013
  • 2 reacties
  • 359 Bekeken

Badge

Vorige week de update binnengekregen, en het was verleden vrijdag al koekenbak. Niet te geloven.


1- Bij aanzetten van de decoder kreeg een zwart beeld, maar na het zappen naar een andere zender was het in orde.


2- Zaterdagavond stond er in de lijst van opnames nog een film (opgenomen op mijn harde schijf) met het rode bolleken aangeduid, ten teken dat de opname nog bezig was. Ik kon ook niet de opname stoppen, laat staan wissen.


3- Zondagmorgen wilde ik naar ' De zevende dag ' kijken, terug zwart beeld met de melding 'Geen signaal, gelieve contact op te nemen......' De decoder uit en aan (ge kent da wel hé) en hoera ik kon TV kijken.


4-Zondagavond was die filmopname van vrijdag nog steeds bezig. Ik heb dan een Fac.reset gedaan. En dan kon ik de opname wel stop zetten en uiteindelijk wissen.


5- Zondagavond dan contact opgenomen met de klantendienst, en inderdaad daar staan ze van al die problemen op de hoogte, en , geloof het of niet, ZE ZIJN ER MEE BEZIG.........

Ik vraag me nu wel af waarom ze iets lanceren die echt nog niet op punt staat. Dat is dus onwaarschijnlijk en ook onbegrijpelijk.


N.B. na die reset nog geen problemen gezien of gehoord (Hoop doet leven).


Groetjes.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Dat een opname bleef doorlopen heb ik ook al gehad, maar dat was wél een nPVR-opname. Die kan je nooit stoppen of wissen zolang ze loopt. Maar soms blijft die gewoon uuuren doorlopen als het programma al lang gedaan is, en dan is een FacR soms de enige oplossing. met een PVR-opname nog nooit voorgehad. Maar een doorlopende nPVR-opname belast je HDD dus niet hé. dat is een serverprobleem.



Bij een herstart of FacR kan het idd. zijn dat je eerst een zwart scherm krijgt met de melding 'no signal'. Even de channel up of down gebruiken en het werkt dan wel (bij mij toch). Het kan ook geen HDMI-probleem zijn, want de decoder pusht altijd eerst de Scart1 (die is via een DVD-recoders naar de TV gelust) terwijl de HDMI-kabel direct aan de TV hangt, maar die moet ik altijd met de 'ext'-toets verzetten.

Reputatie 7
Badge +1


Volledig akkoord ! dit is een bedrijf ls Belgacom onwaardig ! en het duurt allemaal véél te lang !

Reageer